אפיק ניסים (מנהלת הליגה



ווינר: הפועל ת"א ואילת בחצי
ספסל ,25/09/2015

מחזיקת גביע ווינר מאשתקד הודחה ברבע הגמר אחרי הפסד בדרבי האדומות 72:66 למארחת הפועל ת"א. במשחק המוקדם של היום הפועל אילת גברה על מכבי חיפה 83:75. השתיים יפגשו מחר לחצי הגמר, כשבחצי השני מכבי ת"א ומכבי ראשל"צ.

-- איתמר יצחקי --

גביע ווינר סל נכנס ליומו השני, כאשר היכל "קבוצת שלמה" אירח את שני משחקי רבע הגמר הנותרים. עוד לפני המשחק הראשון נערכה דקת דומייה לזכרו של העיתונאי וחובב הספורט, מוטי קירשנבאום, שנפטר הבוקר במפתיע.

מכבי חיפה - הפועל אילת 83:75

מכבי חיפה פתחה עם חנן קולמן, ג'ון דיברתולמאו, גרגורי ורגאס, רנה רוז'ו ואלכס צוברביץ'. באילת – אפיק ניסים, קאליף וואיט, אלאדי אמינו, קווין פאלמר ואלישי כדיר.

אילת פתחה עם 5:0 מהיר, אבל אלכס צ'וברביץ קלע 4 רצופות מהצד השני וקבע 5:4, 7:12 לסיום הרבע. אילת הלכה פנימה, סל ועבירה של קווין פאלמר קבע 15:6, 4:03 לסיום הרבע. הריצה האילתית נמשכה בעזרת שלשה נהדרת של עמית שמחון שהעלה את הכחולים ליתרון דו ספרתי, 20:9, 3:03 לסיום הרבע. פאלמר עלה ל-9 נקודות אישיות אחרי עוד סל ועבירה, אבל ג'ון דיברתולמאו ענה עם 10 משלו שקבעו 25:21 לאילת אחרי 10 דקות. אילת עלתה שוב ליתרון דו ספרתי בתחילת הרבע השני, אבל חיפה הגיבה בריצת 0-7 שהורידה את ההפרש לשלוש בלבד, 31:28, 7:37 למחצית. המומנטום החיפאי נמשך ונקודות של דיברתולמאו העלו את הירוקים ליתרון ראשון, 38:37, 4:03 למחצית. שתי הקבוצות ירדו בשוויון 42:42 למחצית.

אילת שמרה מצוין בפתיחת המחצית השנייה. נקודות של אלישי כדיר וקליף וואיט החזירו את היתרון לעשר, 56:46, קצת יותר מחמש דקות לסיום הרבע. אילת כבר עלתה ליתרון 12, אבל מכאן אמיר סלסטין עשה שינוי במשחק ההתקפה של הירוקים שרצו 0-12 מהיר (שתי שלשות של סלסטין) והיתרון שוב ירוק, 58:59, 2:05 לסיום הרבע. שלשה מרשימה עם הבאזר של קווין פאלמר העלתה את הכחולים ליתרון שש אחרי שלושה רבעים, 67:61. חילופי סלים בפתיחת הרבע הרביעי סייעו לכחולים לעלות חזרה ליתרון דו ספרתי, 74:64, קצת יותר משש דקות לסיום. הירוקים לא אמרו נואש ובעזרת נקודות של רנה רוז'ו הורידו את ההפרש לחמש בלבד, 75:70, 4:08 לסיום. נקודות נוספות של רוז'ו הורידו כבר את ההפרש לשלוש, אבל קאליף וואיט דייק מקו העונשין וקבע 81:75, 39 שניות לסיום. נקודות של פאלמר חתמו את המשחק בתוצאה 83:75.

קפטן חיפה, חנן קולמן, סיכם את המשחק: "היה משחק קשה וקשוח, הם באו מוכנים מאוד ושיחקו מאוד אגרסיבי, בעיקר בהתקפה. אני מרוצה מהצורה בה נראינו ביחס לזמן של העונה, צריך לזכור שמדובר בטורניר קדם עונה. יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל אני מאמין בחברים שלי לקבוצה. אנחנו חסרים שחקן אחד שנפצע, זה מקשה עלינו, אבל אנחנו נצטרך למצוא את הפתרונות עד שהוא יחזור."

מאמן חיפה, רמי הדר, סיכם מנקודת מבטו לאחר שלא לקח פסק זמן כשאילת רצו 12-0 בתחילת הרבע השלישי. "כל משחק אני שוקל לגופו. שיחקנו הגנה לא טובה, בעיקר ברמת התיאום אבל גם ברמת האחד על האחד. ההגנה הייתה לא מספיק טובה ולא מתואמת. כמאמן אתה רוצה שבתקופת ההכנה יהיה לך את כל הסגל. אנחנו פצועים וזה מפריע להכנות"

שחקן אילת, קווין פאלמר, שקלע 10 נקודות: "אנחנו מנסים להמשיך את העונה הטובה מהעונה שעברה ורוצים להמשיך לשחק כמו ששיחקנו בשנה שעברה. מה שקרה מול ירושלים קרה בשנה שעברה, אנחנו רוצים להתרכז בקבוצה שלנו, להחזיר את הכימיה ולהשתפר."

מאמן אילת, אריק שיבק: "חיפה זו קבוצה ששומרת על ה- DNA משנה שעברה. הקרדיט לרמי הדר שמצליח לשמור על אותו הרכב ואותו אופי של הקבוצה. אתה יכול לאהוב את זה, אתה יכול שלא – אבל זו הדרך שלהם. זו קבוצה שלא נגמרת. מבחינתנו, זה מאוד אופייני לשלב הזה של העונה. אתה משחק טוב, מרגיש די נינוח ורגוע, אבל בכדורסל של היום וכמובן נגד חיפה אתה לא יכול להיות רגוע. הרגשתי לאורך המשחק ששיחקנו טוב, אבל השינויים האלה תוך כדי משחק הם מאוד טיפוסיים לשלב הזה של העונה."

על האפקטיביות של הגארדים: "אמנם הגארדים שלנו מצוינים, שיחקו יחד ומסרו אסיסטים, אבל אני דווקא מאוד מרוצה מהגבוהים שלנו. בדקות ששיחקנו עם אלדה אמינו, הוא נתן לנו הרבה דברים שלא רואים. הוא שינה היום לפחות 5-4 זריקות, הוא שחקן מאוד מאוד חכם והוא עשה דברים מאוד יפים הן בחסימות והן בעבודה על צ'וברביץ'. הוא לא שיחק הרבה כי לא רציתי לגמור אותו, אנחנו עדיין לא בכושר בזמן של העונה. גבוהים הם לא גארדים, לוקח להם יותר זמן להיכנס לקצב ולשיטה של הקבוצה. זה תהליך. כולם אוהבים שהרבה שחקנים משתתפים בחלוקת הקלעים, אבל אני עדיין לא מרוצה מזה. הדקות שבהן חיפה חזרו למשחק היו דקות בהן הלכנו מעט עם הראש בקיר. המוטיב המרכזי במשחק של אילת גם בשנה שעברה וגם השנה היה המסירה הנוספת. אני חושב שזה טוב, אבל אנחנו יכולים וצריכים לעשות את זה עוד יותר טוב."


הפועל ירושלים - הפועל ת"א 72:66
בדרבי האדומות שהפגיש את מחזיקת הגביע מאשתקד עם המארחת, קיבלנו מחצית אחת צמודה ובשניה כבר המקומיים ברחו ליתרון דו ספרתי. ירושלים הצליחה לחזור לקראת הסיום אבל לא מספיק, והיא מודחת מוקדם מהגביע.

לסיקור המשחק ותגובות






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();