פינים עושים שמח (ניב שמולי, מונפלייה)



יומן מסע: חי בחלום
ניב שמולי ,07/09/2015

ניב שמולי, שליח האתר למונפלייה, לא ממש מתרגש מההפסד המעצבן לבוסניה ומרוצה מהכדורסל שמציגה נבחרת ישראל. על המשך הדרך באליפות והאווירה בעיר תוכלו לקרוא גם כן.

-- ניב שמולי, מונפלייה --

מודה. גם אני לא האמנתי שנהיה עם שני נצחונות בשלושה משחקים. אל תתנו להפסד אמש (שני) להרוס לכם. הנבחרת שיחקה טוב ושלטה לאורך כל המשחק. אם נקבל את אותה היכולת מול פולין - מצבנו יהיה טוב. לפני המשחק עם הפולנים תזכה הנבחרת למנוחה היום. השחקנים העידו שהמנוחה הכרחית. לא פשוט לשחק יום אחרי יום אחרי יום ובאינטנסיביות והאגרסיביות שיש באליפות. יתכן שאדלשטיין היה צריך להשתמש ברוטציה רחבה יותר אבל זה כבר עבר ואנחנו צריכים להסתכל על המשחק הבא.

אולי יש משהו בעובדה שאנחנו באים כפייבוריטים למשחקים באליפות אירופה. גם בעבר הנבחרת הפסידה משחק שהיה נראה יחסית נוח על הנייר לאחר נצחון גדול. נקווה שהעובדה הזאת תעזור לנו נגד פולין שבינתיים הצליחה למתוח את צרפת והפסידה בפער קטן 69:66.

אם נביט על התמונה הכוללת, הנבחרת מציגה כדורסל חיובי ונעים לעין. הרבה דובר על משחקי ההכנה הרעים אבל כנראה שמשהו השתחרר במשחק הראשון באליפות כי כמו שהמאמן הלאומי אמר ("כשהשופט זורק את הכדור המשחק מתחיל מ-0:0") ראינו נבחרת שונה לגמרי מזאת של משחקי האימון. לעומת נבחרת רוסיה שנראית מאד כבויה ולא מחוברת, אצלנו השחקנים נראים מחויבים ואכפתיים. הנצחונות והיכולת הטובה גוררים חיוכים רבים במחנה הישראלי ולנו נותר לקוות שההפסד לבוסניה לא יהרוס לנו פתיחת טורניר טובה ונעלה לשלב הבא. במידה ונפסיד לפולין ואכן נמצא עצמנו בחוץ, נוכל להסתכל על אותו הפסד לבוסניה ולתפוס את הראש.


כדורסל בסגנון אדלשטייני:

באחד הראיונות לפני האליפות אמר אדלשטיין שאין דבר כזה כדורסל בסגנון ארז אדלשטיין. אם לשפוט עד עכשיו נראה שהנבחרת משחקת בדיוק את הכדורסל של ארז אדלשטיין. חיתוכים, יצירת מצבים מתנועה ללא כדור, התקפות מהירות ומתפרצות. תענוג לראות את נבחרת ישראל משחקת בצורה הזאת וגם הקהל באולם במונפלייה יודע להעריך את זה כשהריע לא מעט פעמים למהלכים יפים שהציגה הנבחרת. אגב, למקרה שתהיתם בהרבה מהלכים המאמן הלאומי מסנן מילים לעברו של פיני גרשון. לפעמים באמת נראה שמספיק רק מבט ביניהם כדי להבין אחד השני.

ההתלהבות של אדלשטיין על הקווים, התשוקה לנצח והחצנת הרגשות גורמים לך להתאהב בו. הדמעות בראיון הטלוויזיוני לא היו מבוימות, אלא באו מתוך רגש אמיתי וכנה וכיף היה לראות את זה. אין מה לעשות, הג'ינג'י יודע לרגש.


לא רק כדורסל: על האווירה מסביב

בדיווח הקודם ציינתי שהעיר די מנומנמת ואין הרגשה של אליפות אירופה ברחובות. כעת, לאחר יומיים, עושה הרושם שיש שינוי באוויר ובעיקר בגלל אוהדי פינלנד. הפינים פשוט נמצאים בכל פינה בעיר ומרבים לעשות שמח, על אף התוצאות המאכזבות. מסתבר שלמרות מזג האוויר הקריר במדינה הסקנדינבית, האנשים יותר פושרים. אחרי שסיפרתי שאני מישראל הם קיבלו אותי בברכה ואפילו חייכו והודו שהגיע לישראל לנצח.

בימים האחרונים גם הקהל הצרפתי ברחובות התחיל להתעורר מעט ובמספר סיבובים במרכז העיר כבר רואים אנשים עם חולצות ודגלי צרפת. בשלב הבא בליל נראה שהמפגש בין אוהדי כל הנבחרות יהיה מעניין עוד יותר.

לתגובות: niv243@walla.co.il


הכדורסל מגיע לכיכר המרכזית (ניב שמולי, מונפלייה)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();