זיו ברתנא ממשיך בגליל עליון, רון סבג סיכם
ניב שמולי ,08/07/2015

פרסום ראשון: למרות העננות שריחפה מעל לגליל עליון, הקבוצה הצליחה לקבל תקצוב מהמועצה ותשחק בליגה הלאומית. זיו ברתנא ("זה לא מובן מאליו, זאת אחריות גדולה") ימשיך בתפקידו על הקווים, גם רון סבג אמור לחתום על חוזה בקרוב.

-- ניב שמולי --

לוח העברות של הליגה הלאומית

הפועל גליל עליון תשחק גם בעונה הבאה בליגת הלאומית. כך החליטה המועצה המקומית השבוע לאחר שהיה ספק קטן שלא יהיה רוב במועצה להמשך הזרמת תקציבים לקבוצה. עם אישור התקציב החלו במועדון במלאכת בניית הסגל לעונה הבאה והחליטו להמשיך עם המאמן זיו ברתנא והרכז רון סבג.

ברתנא (39) יחל את עונתו הרביעית ברציפות עם גליל עליון בליגה הלאומית. המאמן זכה עם קבוצת הנוער של הגליל בעונת 2010/11 לאליפות ובאותה העונה זכה בליגת בתי הספר עם תיכון עמק החולה. השנתיים האחרונות היו מוצלחות עבורו כשהצליח להוביל את גליל עליון פעמיים לפלייאוף העליון ואשתקד הגיע עם הקבוצה לחצי הגמר בו הודחה ע"י קרית גת. ברתנא היה מועמד הקיץ למספר קבוצות וביניהן קרית אתא ומגדל העמק, אך בחר להישאר בקבוצה איתה הוא מזוהה.

בנוסף נודע כי עוזרו של ברתנא, מארק בריסקר, יאמן בעונה הבאה את מכבי כרמיאל בליגה א'. הקבוצה מחפשת עוזר מאמן שיחליפו ובנוסף הוא יאמן גם את קבוצת הנוער ארצית.

זיו ברתנא היה מאושר מהחתימה לעונה נוספת בגליל עליון ואמר: "אני שמח מאוד להמשיך בהפועל גליל עליון כמאמן ראשי ואני לא רואה את זה כמשהו מובן מאליו. לאמן בגליל זאת זכות ואחריות גדולה. אני מאמין באנשים כאן ומאמין בקבוצה המקצוענית-קהילתית שיש לנו. לא כולם מבינים את זה, אבל אנחנו מודל לחיקוי ארצי ברמת הפעילות בקהילה, מועדון האוהדים, שילוב שחקני בית וקידום שחקני כדורסל. בכל שנה שחקנים שמשחקים אצלנו מקבלים את הבמה ומשדרגים את עצמם מקצועית".

ברתנא התייחס גם לקשיים שניצבים מולו: "האתגר השנה שוב גדול. תקציב השחקנים שלנו לא יגדל ומחירי השוק כרגע משתוללים, מצד שני הוכחנו כבר 3 שנים ברציפות שאפשר לעשות דברים יפים גם בתקציב צנוע וננסה לעשות את זה גם השנה. הפכנו להיות המקפצה של הליגה הלאומית, בכל שנה שחקנים שבאים אלינו בכסף קטן, פורחים ועוברים לכסף הגדול, אני מאוד גאה בזה".

ברתנא המשיך והוסיף: "אנחנו ממשיכים לבנות את הסגל ובודקים הכל אבל בסבלנות. הרבה שחקני בית רוצים לחזור השנה ואנחנו בהחלט שמחים על כך, יש לנו גם הרבה פניות של שחקנים צעירים ורעבים שראו את הבמה שרון סבג, עומר טל, ליאור שם-טוב ואחרים קבלו אצלנו ורוצים גם. בנוסף אנחנו מתכוונים להביא שני שחקנים טובים שיכולים לעשות אצלנו את הפריצה שלהם, שני שחקנים שכמו אנטון קזרנובסקי ודני רובין בשנה האחרונה, יבואו לעזור לנו להצליח ויעזרו בכך לעצמם לעשות את הקפיצה המקצועית והכלכלית שלהם".

גם רון סבג, בוגר מחלקת הנוער של המועדון, הגיע לסיכום על המשך דרכו בקבוצה והחתימה צפויה להיות בתחילת שבוע הבא. סבג (1.84, 25) החליט להמשיך בקבוצה לעונה נוספת עם זיו ברתנא. השניים הולכים יחד כבר כמעט עשור כשסבג היה בילאי הנוער. הרכז עלה בחמישייה של גליל עליון כבר שהיה בכיתה י"ב ועשה זאת בהיכל נוקיה, אך פציעות מנעו ממנו לפרוץ. לאחר סיבוב בהוד"ש, נצרת עילית ונהריה שב למועדון נעוריו. סבג סיפק העונה 9 נק', 4.1 אס' ו-2.2 ריב' ב-29 דקות והיה אחד השחקנים המרכזיים בהצלחת הקבוצה.

"אני מאושר להמשיך לעונה נוספת בגלעל עליון", אמר רון סבג לגבי סיכומו על העונה הבאה והוסיף: "אני מקווה להמשיך את ההתקדמות מהעונה שעברה ומאמין שתהיה לנו עונה מוצלחת ומהנה. הרבה בהצלחה לכולם והעיקר הבריאות".

גם זיו ברתנא התייחס לסיכומו של סבג: "אני מאוד שמח שרון סבג סיכם בקבוצה. רון היה המטרה הראשונה שלנו, הוא נשאר כאן גם בזמנים קשים ושיחק בעבר בשכר מאוד נמוך. הוא האמין בעצמו, ידע מה הוא שווה, ו-ויתר על הרבה בשביל הסיטואציה הנכונה ולקח את הצ'אנס שקיבל בשתי ידיים. רון הוא בוגר מחלקת הנוער שלנו, שחקן מקומי, ולאחר סיבוב קטן בחוץ, נמצא איתנו כבר ארבע עונות ברצף ועומד להתחיל את העונה החמישית ברצף. בעיקר בעידן ה"לברוניזציה" וחוסר הלויאליות של שחקנים למועדונים, זה משהו שצריך להעריך. אנחנו מעריכים, ולכן עשינו כקבוצה, למרות התקציב הצנוע את כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי שנוכל להמשיך לעבוד ביחד".

לראיון שנערך עם רון סבג בעונה שעברה









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();