צילום: אלברט דישי



"אני מרגיש בשל לליגת העל"
ניב שמולי ,20/06/2015

אחרי שקטף את תואר מלך הסלים הישראלי של הליגה הלאומית, איגור מאיור מרגיש מוכן לשלב הבא. מבט על העונה החולפת ביבנה, קבלת ההחלטות לעתיד וגם על העבר שלו כמתעמל קרקע.

-- ניב שמולי --


"וואו, הוא לא אמיתי", "קלעי ברמות שלא ראיתי הרבה זמן" ועוד קומפלימנטים היו רק חלק מהצעקות שנשמעו על ידי הקהל בשבזי העונה. לא מעט מאמנים ששיחקו נגד אליצור יבנה שברו בכל השבוע שקדם למשחק את הראש איך למנוע מאיגור מאיור לקבל את הכדור ולהצר את צעדיו. לפעמים זה הצליח להם יותר וזה גרר חיוך מבחינתם, לפעמים הצליחו פחות ואז יצאו לא מעט עצבים החוצה. כנראה שגם בליגת העל שמו לב למאיור, שסיפק העונה 16.9 נק' ב-38 אחוז מהשלוש, והוא מחזיק במספר הצעות מהליגה הבכירה.


למעשה, העונה החולפת היתה הראשונה בה קיבלת את ההזדמנות להיות בורג מרכזי.

"בסיכומה של עונה אני חושב שעברה עלינו עונה מוצלחת מאד בה הצלחנו להעפיל לפלייאוף העליון בעוד רבים לא האמינו שנצליח לעשות זאת. מבחינתי, הרגיש לי טוב להיות בורג מרכזי בקבוצה ואני שמח שהייתה לי תרומה משמעותית להצלחה הקבוצתית".

בוא נחזור אחורה לקיץ. מה הביא אותך לחתום דווקא ביבנה?

בקיץ הקודם קיבלתי הרבה הצעות וחשבתי ביחד עם הסוכן שלי, טמיר שפירא, מה תהיה האופציה הטובה ביותר. בסופו של דבר ההחלטה נפלה הרבה בגלל אוהד יתום, שידוע כמאמן שמקדם צעירים. עשיתי את החושבים וזאת היתה ההחלטה הטובה ביותר, קיבלתי מאוהד (יתום) את כל החופש והבטחון על המגרש בצד ההתקפי. הוא מאמן שמאמין בשחקן הצעיר ולא חושש לצאת איתו לקרב. אני שמח על הבחירה שעשיתי ומעריך את התרומה הגדולה של אוהד להתקדמות שלי".


החודש הראשון של העונה לא הצביע עד העתיד לבוא. מאיור פתח בצורה סבירה ומלבד משחק טוב מול אשקלון לא בלט יותר מדי וגם האחוזים ל-3 לא תאמו את היכולת האמיתית. אלא שבמשחק החוץ בכפ"ס משהו השתחרר ומשם, כך נראה, הסכר נפרץ. מאותו משחק בכפ"ס מאיור ירד פעם אחת בלבד מדאבל פיגרס והיה ברור לכולם שהוא הסקורר המרכזי ביבנה.

במבט לאחור איפה אמרת לעצמך 'אני נותן עונה גדולה ואני צריך לתת 15-17 נק' בכל משחק'?

"האמת שכבר בתחילת העונה היתה לי שיחה עם אוהד יתום והוא הבהיר לי שאהיה בורג מרכזי בקבוצה. כבר אז הבנתי שאני אצטרך להעלות את רמת המשחק שלי ולהשתפר בכל יום".

אז אני מניח שאתה מרוצה מהעונה שלך ברמה האישית. איפה השתפרת בעונה הזאת לעומת עונות קודמות?

"אני חושב שבכל עונה הוספתי אספקט אחר למשחק שלי", פתח מאיור והמשיך: "כשעליתי לבוגרים זה היה רק קליעה. אחרי עונה הוספתי קצת חדירה, לאחר מכן זריקה תוך כדי כדרור. וככה בכל עונה הוספתי משהו וגם בצד ההגנתי. אם אני מסתכל על העונה הזאת אני חושב שהשתפרתי בנושא הכדרור והחדירה. גם בקבלת ההחלטות ובמנהיגות על המגרש אני מרגיש בטוח יותר בעצמי. כמובן שתמיד יש לאן להשתפר ולהתחזק בעוד דברים".

אגב עונות קודמות, מה היתה הסיבה לעזוב את רמת גן ולעבור להוד"ש?

"היתה לי שנה ראשונה טובה ברמת גן עם עמי נאווי. בעונה שאחריה הסיטואציה לא היתה טובה בשבילי כי היו יותר מדי גארדים ומצאתי את עצמי בסוף הספסל. באותו שלב ידעתי שאני חייב לקבל דקות משחק ולכן החלטתי לעבור להוד"ש וזה הוכיח את עצמו. זאת היתה הקדמה לעונה הנוכחית".


העונה של אליצור יבנה ידעה לא מעט עליות ומורדות. לצד פתיחה לא יציבה שכללה הפסד לאחר כל נצחון הקבוצה התייצבה אבל לקראת הסוף איבדה מומנטום. בסדרת רבע גמר הפלייאוף יבנה לא יכלה לקרית אתא ואחת הסיבות הוא איגור מאיור.

ניסיתי להבין איפה הוא היה ברגע הקריטי של העונה?

"היה מאמץ קבוצתי של קרית אתא לעצור אותי והם הצליחו בזה, אבל גם אצלנו כקבוצה זה התפקשש לנו. במקום שאחד יעזור לשני זה ברח לנו ונכנסו קצת להלם. הרגשתי שלא הגענו מוכנים לפלייאוף כמו שצריך ויתכן שזה נובע מעייפות וירידת מתח שהיתה לנו. המשחק השני בסדרה לא משקף את העונה שעברה עלינו. מבחינתי, ברור שיכלנו לעשות יותר אבל זה עבר".

מבחינה קבוצתית, איך אתה מסכם את העונה שלכם?

"במסגרת התקציב והקבוצה הצעירה שנבנתה ביבנה לא הרבה נתנו לנו סיכוי להגיע לפלייאוף בתחילת העונה וזה היה אתגר גדול. צריך לזכור שריי וויליס נפצע לנו בתחילת העונה וזה פגע בנו מקצועית. כשחקן אני תמיד שואף להגיע הכי רחוק שאפשר ותמיד האמנתי שנגיע לפלייאוף".


כעת, הפנים של הקלע המחונן הן לליגת העל. מאיור כבר עשה אימון מוצלח עם הפועל ירושלים ולא מעט קבוצות כבר הביעו בו עניין, אפילו בחוזה לארוך טווח והשקעה עתידית.

למה לא לעשות עוד עונה בליגה הלאומית?

"אני חושב שאחרי העונה שעשיתי הגיע הזמן לנסות את המבחן הבא. אני מרגיש בשל לליגת העל ובפרט אחרי העונה ביבנה שתרמה לי המון".

מה צריך לחזק על מנת להיות שחקן לגיטימי בליגת העל?

"תמיד יש מה לחזק, אין אף שחקן מושלם. אני יודע שאני צריך לחזק את השליטה בכדור, ההגנה, החדירה וגם את הקליעה. כדי להיות באמת שחקן לגיטימי בליגת העל צריך לעבוד על הכל. צריך לזכור שהרמה בליגת העל היא יותר גבוהה ואני אתמודד שם עם שחקנים יותר טובים ולכן אני גם אשפר את עצמי אוטומטית כשאהיה שם".

אולי דווקא שאנחנו רואים שחקנים כמו יהוא אורלנד למשל, או דרק שארפ בזמנו שהתבססו רק על הקליעה מבחינה התקפית, זה לא גורם לך ללכת לנקודה הזאת?

"ברור שהקליעה שלי זה הלחם והחמאה מבחינתי, אבל לפי דעתי לעצור את הקליעה זה הכי להגנה. ברגע שיש לשחקן גם חדירה ויכולת כדרור זה מקשה על ההגנה ועל זה אני עובד במלוא המרץ בקיץ".

מה החלום שלך?

"לעשות קריירה בכדורסל", השיב מאיור בצחוק קל. "קודם כל אני רוצה להיות ישראלי מוביל בליגת העל ומשם מה שיבוא".

לא הרבה אנשים יודעים אבל היית מתעמל קרקע בילדותך. איך עשית את המעבר?

"כן, זה נכון. בכתה ב' או ג' היתי מתעמל. בכתה ה' אבא שלי שלח אותי לאימון נסיון בכדורסל במודיעין ומאז נדבק החיידק. בכתה ח' עברתי למכבי ראשון לציון ששם ביליתי 4 שנים ואז עברתי לנוער של ר"ג ולאחר מכן לקבוצה הבוגרת".


שאלות קצרות - תשובות קצרות

הליגה הלאומית - ליגה ישראלית
נאור שרון - חבר
אוהד יתום - מלח הארץ
מה הכי משמח אותך? לנצח
מה הכי שנוא עליך? להפסיד
מאכל אהוב? סטייק
הלימודים במכללה? מהנה
איפה תהיה בעוד 5 שנים? ישראלי מוביל בליגת העל
אם לא היית כדורסלן, מה היית? רופא


מאיור באולסטאר הלאומית השנה. שנה הבאה באולסטאר ליגת העל? (אלברט דישי)






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();