שוהם. מכין קבוצה לעליה



ארצית צפון: גם כאן תהיה צמרת
ספסל ,19/06/2015

הפועל חיפה למדה את טעויות העונה שהייתה וכבר השלימה את סגל השחקנים שלה לעונת 2015/16, כשהפעם לא נראה שתהיה מי שתעמוד בדרכה לליגה הלאומית. גם בבית"ר כפר יונה מכוונים לצמרת הגבוהה עם החתמות ראשונות ומעניינות מאוד. ממשיכים להתכונן לליגה הארצית, הפעם עם המחוז הצפוני.

הפועל חיפה של הסיבוב הראשון בעונת 2014/15 לא דמתה לקבוצה שייחלו לראות בעיר הפועלים בתחילת הקיץ. הפועל חיפה של סוף הסיבוב השני הצליחה לעמוד במשימה שהציבה לעצמה בסוף הסיבוב הראשון, אחרי שזהות האלופה כבר הייתה די ברורה, וסיימה את העונה במקום השני עם המון מוטיבציה לקראת המשך הדרך.

המאמן שקד שוהם שהוביל את הקבוצה במחצית העונה האחרונה קיבל את המפתחות מיו"ר המועדון, יובל רוסמן, שבעבודה קשה מוביל קדימה את העניינים, והחל בבניית סגל השחקנים. בין הנשארים מעונת המשחקים האחרונה תמצאו את הרכז הבלתי נגמר אילן נניקשווילי שלא נס ליחו ועדיין יכול בקלות להוביל קבוצה גם בליגה השנייה, הפורוורדים הקטלניים, שעברו אף הם שנים ארוכות יותר ופחות בלאומית - טל פרסלני ורז מנשה (שחזר אחרי חצי עונת השאלה להפועל עפולה), ניב משגב הצעיר שיתן גיבוי לקו האחורי מהספסל ועקיבא איטח בן ה- 44 שישלים את עונתו המי-יודע-כמה בקבוצה. ומי שלא ימשיך בחיפה הוא שוהם עצמו, שאחרי השנים בהן תיפקד כמאמן- שחקן, תלה הקיץ את הנעליים.

אלא שלצד כל אלה, חדשות מעניינות במיוחד הגיעו דווקא עם מסע הרכש החיצוני, שכלל כמה וכמה שמות מפתיעים: הסנטר מתן סונגו חצה את הקווים ואחרי עונה טובה במכבי חיפה עתודה ושנתיים בלאומית עובר לאתגר הבא שלו וינסה להעלות את הקבוצה לליגה השנייה. אור זינדרמן שהיה שותף משמעותי בעונת העלייה של הפועל רמת-גן/גבעתיים הצטרף גם הוא וחזר לעוד עונה בצפון אחרי ששיחק בעבר בקריית אתא, ואליו הצטרפו לקו האחורי גם הקלעי הנהדר ג'ונתן בייז והרכז רותם ברזילאי, ששיחק אשתקד בנשר ונבחר לפני שנתיים לחמישיית העונה כשהעלה את מכבי הוד השרון ללאומית. את הסגל ישלימו הצעירים אוריין לונסקי, אור מירז, דגן ליכט, ולדי צחונוביצ'ר ומטר גל.

מי שתנסה לעשות צרות לחיפה, ולמעשה אפשר לומר שבשנה האחרונה אף הצליחה, היא בית"ר כפר יונה, שעד כה נראה שראשיה - ישראל וייזל וחיים נחמן, החליטו לשנות קונספט ולהעמיד קבוצה אטרקטיבית שתתמודד בחלק העליון של הטבלה. דן ג'י, שאימן עד אמצע העונה האחרונה את א.ס. רמת השרון, עימה העפיל ללאומית לפני שנתיים, החליף את משה ופריאנסקי על הקווים וכבר כצעד ראשון החתים את ה- MVP של העונה האחרונה, אילן ברקוביץ', שבגיל 40 ("אתם רציניים?") העדיף להישאר בליגה השלישית ולנסות להעלות קבוצה נוספת ללאומית. שחקן משמעותי נוסף שהגיע משורות העולה הטרייה הוא הפורוורד תומר רבינוביץ' שבשנים האחרונות הולך יד ביד עם ברקוביץ' כמעט לכל מקום. כל השלושה כבר שיתפו פעולה יחד בעונת העלייה של רמת השרון ללאומית לפני שלוש שנים, ואליהם הצטרפו משורות האלופת גם חן ויישנקר ורעם עטיה.

מסגל הקבוצה בעונה שעברה נשארו שניים: הקלעי הותיק ישראל ישי, שחתום על הניצחון הענק של כפר יונה על הפועל חיפה בתחילת העונה שעברה, והפורוורד עידן שלום. עם עוד כמה חיזוקים במקומות הנכונים, ובפרט נוכח העובדה שבעונה הקרובה הליגה תעבור למתווה של משחקי פלייאוף עליון, כפר יונה בהחלט יכולה להשתלב בצמרת הגבוהה של הטבלה, ואולי אולי - גם להשלים היסטוריה קטנה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();