מתחיל להעתורר, קרי.



NBA: מתקרבים לשיא
ניב שמולי ,13/06/2015

זוהר מינקוביץ' מסכם את מה שהיה עד כה בסדרת הגמר הטובה בעולם ומכין את לקראת מה שיהיה. האם גולדן סטייט תשבור את הסטטיסטיקה או שמא לברון יזכה בטבעת שלישית? השבוע נקבל את כל התשובות.

-- זוהר מינקוביץ' --

אני חייב להתוודות, אני לא אוהב את לברון ג'יימס. זה לא אומר שאני לא מכיר ביכולות האדירות שלו בתור שחקן כדורסל, אבל יש דברים שהוא עושה לאורך הקריירה שלו שאני סולד מהם, "ההחלטה" והפלופים שהוא עשה/עושה הם בניגוד מוחלט להתנהלות של כוכבי הכדורסל שגדלתי עליהם בשנות ה-80, ה-90 והלאה.
מה שקורה כרגע בגמר ה NBA פשוט מדהים, מאמן "רוקי" שעשה דברים גדולים באירופה לקח קבוצה חדשה והביא אותה לגמר, אבל בגלל לברון ג'יימס והתקשורת האמריקאית דיוויד בלאט בקושי מקבל קרדיט (ולא יקבל קרדיט גם אם קליבלנד ייקחו אליפות). אני לא אומר שבלאט היה לוקח את הקאבס לגמר ה NBA ללא לברון ג'יימס, אבל ההתנהלות של ג'יימס כלפי בלאט והביטול של התקשורת האמריקאית כאילו בלאט לא קיים וג'יימס הוא המאמן היא מקוממת.


זהו, הגמר הגיע ואיתו כל הסיפורים המעניינים. מאיפה להתחיל ?

מהעובדה שלראשונה מאז שנפתחה הליגה מגיעים לגמר שני מאמנים כבר בעונתם הראשונה, או מהעובדה שיש לנו בגמר 2 ערים שצמאות לאליפות. קליבלנד היא עיר ספורט שרק מחכה לגביע המיוחל, וגולדן סטייט שזכתה באליפות האחרונה שלה הייתה לפני 40 שנה.
אני יודע מאיפה, נתחיל מהעובדה שלא משנה איך הסדרה הזו תיגמר צריך להוריד את הכובע בפני לברון ג'יימס. עם קבוצה חבולה ופצועה ג'יימס מספק לנו תצוגת גמר מדהימה. בשלושה משחקים עד כה הממוצעים שלו עומדים על 41 נק', 12 ריב', 8.3 אס' 1 חס' ו-1.7 חט'. במשחק הרביעי, כזכור, הוא קצת נחלש ולא היה בשיאו עם 20 נק' "בלבד". ועדיין, ג'יימס פשוט השתלט על הסדרה והדבר הרע היחיד שאפשר להגיד עליו בינתיים זה שהוא קולע באחוזים נמוכים מהשדה (38.8%), וזה לא שלגולדן סטייט אין שומרים ראויים בעמדה 3 - על ג'יימס לאורך הסדרה שומרים האריסון ברנס ,דריימונד גרין ואנדרה איגוודאלה (מהשומרים הטובים בליגה) ועדיין ג'יימס כל כך דומיננטי שמה שהוא מצליח לעשות מולם באמת מעורר כבוד. כשמצרפים את העובדה שקיירי אירווינג גמר את העונה לאחר המשחק הראשון, יש הרבה קבוצות שהיו נשברות במעמד הזה לאור הידיעה שהם יהיו בגמר ללא השחקן השני הכי טוב שלהם. אבל לא קליבלנד, כי משום מקום הגיע לו אוסטרלי קטן, שלקח את מירב תשומת הלב, וקשוח שספק אם בכלל היה משחק ב NBA ובינתיים הוא מצליח למרר ל MVP של הליגה את החיים.

עד הגמר סטפן קרי שיחק בצורה מדהימה, אבל פתאום במשחק השני קרי נתן תצוגה שלא נראתה מאז ג'ון סטארקס בגמר מ-1994, כלום לא נכנס לו, קרי קלע 5 זריקות מ 23 נסיונות (2-15 מהשלוש). קרי שעד כה הרגיל אותנו לקליעות משלוש במצבים בלתי אפשריים לא הצליח לשחק את המשחק "הרגיל" שלו וכל זאת הודות לשמירה הקשוחה של דלאבדובה. אולם הסיום של המשחק השלישי, בו קלע קרי מכל מצב אפשרי, כנראה השפיע עליו למשחק האחרון. קרי היה טוב יותר ממה שראינו ממנו עד כה בסדרה ואולי זה יהיה מה שיכריע את הקרב.

סטיב קר וגולדן סטייט חייבים שדריימונד גרין יחזור לעצמו כי עד כה הוא קולע באחוזים מחפירים מהשדה (34.1%). בנוסף אליו גם אנדרו בוגוט חייב להתעורר כי עד כה טימופיי מוזגוב פשוט מאוד מתעלה עליו בכל דרך, מוזגוב קולע 16.8 נק' מהשדה ולוקח 8.3 ריב' בתוספת של 1.3 חס'. מוזגוב כל כך יעיל והוא עושה רק את הדברים שהוא יודע, מדובר בשחקן שהגיע באמצע העונה בטרייד מדנבר , והוא פקטור מאוד משמעותי בקליבלנד, מה שלא צריך להפתיע אותנו מאחר ובלאט אימן את מוזגוב בנבחרת רוסיה, והוא יודע למקסם את התמורה שלו על המגרש.

משחק מספר 4 היה כנראה המשמעותי ביותר. גולדן סטייט היו חייבים להשוות את הסדרה ולהחזיר לעצמם את הביתיות והם אכן עשו זאת. סטיב קר עשה את ההתאמות הדרושות וגם ניצח את הסטטיסטיקה שאומרת שהקבוצה שניצחה את המשחק השלישי לקחה את הסדרה ב-84% מהמקרים. מה שלא יהיה אנחנו בהחלט עדים פה לשני סיפורים מעניינים, קבוצה צעירה שדרסה עונה שלמה את הליגה נמצאת כרגע מהמשחק שעלול להגדיר את העונה שלהם, וקבוצה חדשה וחבולה עם הכוכב הכי דומיננטי בליגה שרוצה להביא אליפות לעיר אותה נטש באמצע הקריירה שלו.

מה יהיה ? מי ינצח ? בתחילת הסדרה הניחוש שלי היה שגולדן סטייט ינצחו את קליבלנד ב-6 משחקים, אבל אם למדתי משהו זה שדיוויד בלאט אוהב להראות להרבה אנשים שהם טועים.
אם אני אטעה בסוף אז לפחות בשביל דיוויד.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();