"לפני שנתיים, כשירדנו ליגה, אף אחד לא האמין"
ספסל ,29/05/2015

תומר פיסצקי היה שם כשקרית גת ירדה לארצית, ועכשיו הוא עולה איתה לליגת העל. גם נתי כהן, אלעד הופמן ומיקי זוהר מסכמים את העונה וחגיגות האליפות של קרית גת, גיא דותן מייצג את הצד המאוכזב. התגובות ממשחק האליפות בלאומית.

-- יאיר תגר --

נתי כהן, מאמן קריית גת: "זו דוגמא מצוינת לדינמיקה בכדורסל: ביום שלישי באנו כשידענו מה עומד על הכף וכולם חשבו והאמינו שאנחנו עולים ליגה. לא באנו טוב בקטע המנטלי, היינו לחוצים מדי וכתוצאה מכך הפסדנו. אני עשיתי ביומיים האחרונים עם השחקנים שלי דברים אחרים מכדורסל, הלכנו לכיוונים אחרים ודיברנו על דברים אחרים. ביקשתי מהם להגיע בלי לחץ, בלי אנרגיות ובלי טירוף. זה הפריע לנו במשחקים השלישי והרביעי והחבר'ה ביצעו היום את ההוראות בצורה מדהימה. שאפו לשחקנים שקיבלו מכה ביום שלישי, כולל אני והצליחו אח"כ לקום מזה כמו שצריך. זה לא רק אני בהישג הזה: בראש ובראשונה אלו הם כמובן שחקנים. יש צוות שלם שעמד מאחורי לאורך כל העונה, כמו למשל עוזר המאמן אביעד אלמקייס, שעשה עבודה מדהימה במשך כל השנה וזה קרדיט גדול בשבילו. יש לנו הנהלה שנתנה לנו תמיד את הכוח ורק מה שרצינו."

על עצם העובדה שהוא הביא לקבוצתו השנה מספר שחקנים מאשדוד שירדה ליגה בתום העונה הקודמת (וממנה פוטר כהן באמצע אותה עונה): "כשעשיתי את המהלך הזה והבאתי אותם, אנשים אמרו לי שאני משוגע בהתחשב בעובדה שירדתי עם אותם שחקנים ליגה, למרות שפוטרתי מאותה קבוצה באמצע העונה. אני האמנתי בהם אז ואני מאמין בהם היום. אין לי שום מחשבות על מה שהיה, רק על עכשיו כשאנחנו שמחים ונהנים. אני לא יודע מה יקרה בהמשך, אבל דבר אחד אני כן יודע - ניצחנו ולקחנו אליפות בקריית אתא, זה מדהים ומטורף. אני שמח מאד בשביל השחקנים, ההנהלה והעיר שהלכה אחרינו, שאפו לכולם."

אלעד הופמן, אשר נבחר ל-MVP של סדרת הגמר והיה גם בעין הסערה עם אותה עבירה על גיא דותן במשחק השלישי: "אחרי שקרה כל המקרה עם גיא דותן, אני בכלל לא חשבתי על זה. זה לא עניין אותי ואני לא מסתכל על הדברים האלה, אלא על כל מהלך ומשחק בנפרד. באנו לקריית אתא וניצחנו, לא היה צריך אותי באיזו הצהרה מיוחדת. טרוויס (רלפורד) נתן את הכל היום, יש לנו קבוצה מדהימה עם אופי חזק והרבה מהאופי הזה קשור לאיך שאימנו אותנו השנה. לנתי כהן מגיע את כל הקרדיט פה- הוא לקח אליפויות בארצית, בנוער ובליגת בתי"ס ועכשיו יש לו אליפות בלאומית. נתראה בליגת העל!"

לפני שנתיים תומר פיסצקי היה חלק מהסגל של קריית גת שירדה לליגה הארצית, עונה אחת בלבד לאחר שעלתה משם ללאומית. היום הגיע התיקון המתוק מבחינתו: "לא האמנתי שזה יקרה. בדיוק לפני שנתיים, כשירדנו ליגה, אף אחד לא האמין. אמרנו לעצמנו בואו נעשה עונה טובה בליגה הארצית, נחזור לליגה הלאומית ונעשה את זה לאט לאט" ומה שהיה היום זה פשוט לא יאומן, מדהים."

מה היה לדעתך סוד ההצלחה של הקבוצה העונה?
"אנחנו חברים טובים אחד של השני ואוהבים אחד את השני. באנו בחיוך לאימונים והתאמנו ביחד אחד בשביל השני, יש לנו צוות אימון והנהלה מצוינים."

איפה נראה אותך בעונה הבאה?
"אני רוצה את הכל אבל עד העונה הבאה יש לנו עוד הרבה זמן.
נלך, ננוח ואז נראה מה הלאה."

למיקי זוהר, היום ח"כ כנסת מטעם הליכוד ובעבר יו"ר קריית גת, אין בכלל ספק שהעולה הטרייה לליגת העל תהיה שם בעונה הבאה: "מי שמכיר את ראש העיר, המועדון וההנהלה שלו- קריית גת תשחק אך ורק בליגת העל! אני באופן אישי לא זה שמקבל את ההחלטות אבל כפי שאני מכיר את החומר מבפנים, הקבוצה הזו תהיה אך ורק בליגת העל, מי שירדה ליגה צריכה מבחינתה להתחיל להתכונן לליגה הלאומית. אנחנו, במיוחד הפוליטיקאים, למדנו שאינספור הודעות ואמירות לא מעניינות בכלל. מעניין התכל'ס, העשייה והציבור אוהב ווינרים!"

על הדברים שיכולים להוות מכשול לקבוצה כדי לשחק בליגה הבכירה: "מבחינה תקציבית אין שום בעיה- העירייה תקצבה את הקבוצה בשנה האחרונה ב- 2.5 מיליון ₪ ומתכוונת להעלות ב- 3.5 מיליון, לפחות לפי מה שראש העיר אמר. אני לא מאמין שזה ייפול על עניין כספי. מבחינת האולם יש תקדים וקוראים לה אליצור נתניה: כיום היא משחקת באולם כמו שיש לקריית גת, נתנו לה לשחק בליגת העל בזמן שבנו את האולם החדש שלה וזה בדיוק המצב שלנו כרגע. במידה ולא יאפשרו לנו את זה, אני מניח שהקבוצה תפנה לבג"ץ כדי לבדוק אם יש כאן איזשהו פיקוח. אני מניח שתהיה פשרה במקרה של משחקים גדולים, אותם ניתן יהיה להעביר למשל לאשקלון אם רוצים להביא יותר קהל. גם ב"ש זו אפשרות- זה אך סמלי שמבחינת אזור הנגב נהיה שם עם האוהדים שלנו. בסופו של דבר אני מאמין שיהיה בסדר, בכל מקרה הקבוצה תשחק בליגת העל בעזרת השם. באיזה קונסטלציה- ימים יגידו."

גיא דותן
, שחקן קריית אתא, הביע את אכזבתו הרבה מההפסד הכואב של קבוצתו: "אין לי באמת הסבר לזה- זה היה סוג של התפרקות אצל כולנו. כנראה שרצינו את זה יותר מדי וזה פשוט הלך לכיוון ההפוך. כולנו לא הופענו היום, כולל אני. פשוט לא הייתי טוב היום ולא עזרתי לקבוצה כמו שהייתי צריך לעזור לה, אני לא מסתיר ולא מנסה להחביא את זה. יש אכזבה גדולה, אין ספק, אבל לומדים מזה וממשיכים הלאה. זה הספורט, חיים את הלמעלה כמו גם את הלמטה בדבר הזה. אפשר לשים את האצבע על הרבה דברים אבל זה לא משהו נקודתי. ברור שאם היינו מנצחים את כל המשחקים בבית היינו לוקחים את האליפות אבל זה לא קרה. למרות הכל, אנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה: עשינו עונה יפה עם צוות מקצועי מהמעלה הראשונה בראשות שרון (אברהמי), שלומי (אבוחצירא) וכל השחקנים, חבל שבמשחק האחרון הלך לנו הפוך. כל הקרדיט מגיע לקריית גת- היא עשתה עונה יפה וסדרה מעולה. נתי (כהן) בא עם תכנית משחק שקצת תקעה אותנו, צריך להבין שלא שיחקנו נגד קונוסים. עמדה מולנו קבוצה מצוינת עם מאמן מצוין, עשינו את המיטב אבל פשוט זה לא הלך לנו."

לגבי עתידו: "אין לי מושג כרגע, עוד מוקדם לדעת.
תן לי להתאושש מהמשחק הזה, יש עוד קיץ ארוך לפנינו בה אקח את ההחלטה הנכונה מבחינתי."







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();