לאומית: משחק על כל הקופה
ניב שמולי ,28/05/2015

לאחר שכל קבוצה ניצחה פעמיים ברציפות הסדרה מגיעה לנקודת רתיחה במשחק חמישי וקובע שבסופו תונף צלחת האליפות. קרית אתא רוצה לחזור לליגת העל מאז עונת 2008/9, מנגד קרית גת לא ביקרה בליגה הראשונה כבר 30 שנה. כל הכרטיסים למשחק נמכרו, בפנים מחכים לכם דברי המאמנים ונתונים מעניינים.

-- יאיר תגר, ניב שמולי --

עירוני קרית אתא - מכבי קרית גת

אולם רמז, 14:45

אחרי שהובסה ללא תנאי במשחק השני בסדרה, קשה היה להאמין שעירוני קרית אתא יכולה לעשות את המהפך. אבל גם בבור עמוק שכזה, שרון אברהמי היה בטוח לאורך כל הדרך שקבוצתו תחזור ובגדול. כנראה שהאמונה, הרצון והנחישות שלו נדבקו כמו שצריך לשחקניו - במקום שנראה סוויפ קליל לקבוצה מהדרום, נציגת הקריות תגיע ביום שישי הקרוב עם מומנטום אדיר לטובתה, בייחוד אחרי הקאמבק המרשים. אתא החזירה לעצמה את יתרון הביתיות עליו נלחמה במשך כל העונה וכדי שזה לא ירד לטמיון, היא פשוט צריכה לשמור על כל הדברים שאפיינו אותה השנה, אם זה הגנת ברזל שלא נותנת ליריבה לנשום או לשמור על אחוזים גבוהים מהשדה (בייחוד מהשלוש). אחרי שאתא ניצחה את המשחק השלישי, ג'וליאן מילס אמר שכדאי לקרית גת לנצח את המשחק הרביעי כי אם לא, את המשחק החמישי קבוצתו לא תפסיד. רגע לפני כניסת השבת הוא מקבל הזדמנות לעמוד בהבטחתו.

גם במשחק השביעי בין הקבוצות, שרון אברהמי הסביר כי יש שפנים לשלוף: "תמיד יש דברים חדשים שאפשר להביא גם בהתקפה וגם בהגנה. בסוף מה שמבחינתו הכי חשוב זה הדרך שלנו שהביאה אותנו עד לכאן, אנחנו לא מתבססים על שחקן אחד. נצטרך להיות טובים כדי לקחת עוד נצחון ביתי אחד". אברהמי גם התייחס למה שהולך בעיר: "יש טירוף בקרית אתא ובאזור לקראת המשחק והאולם יהיה מפוצץ, אנחנו מתרכזים רק בכדורסל". על השאלה איך מביאים את השחקנים למשחק הכי חשוב של העונה אמר: "בסוף הסדרה אני אספר מה עשינו אבל אנחנו עובדים על הקטע המנטלי ויש לנו נסיון בזה".


הפרצופים המאוכזבים על פניהם של אנשי מכבי קרית גת, התחלפו במהרה בעקבות המראות הקשים שראינו עם תום המשחק. בקבוצה היו מאד מאוכזבים מהעובדה שלא השכילו לגמור את הסדרה מול הקהל הביתי שלהם, אך יודעים כי שום דבר לא גמור. בקרית גת יצטרכו לקוות ליום טוב של טרנס ווטסון משני צידי המגרש כאשר במשחק האחרון דאליס ג'ויינר הצטיין. בקבוצה ירצו לגרור את המשחק לסיום צמוד ואז יתכן שהמגרש הביתי של קרית אתא ישחק לרעתם והדרומיים יוכלו לחגוג ולהשלים עליית ליגה שנייה בתוך שנתיים. גם בקרית גת מורגשת תכונה רבה בעיר ועשרות אוהדים צפויים להגיע לקרית אתא על מנת לתמוך בקבוצתם.

"קרית אתא עשו נצחון גדול אצלנו בבית והגיע להם", אמר נתי כהן שדיבר גם על המשחק מחר: "אנחנו מקווים שמחר נצליח להתמודד עם כל מה שיהיה שם מסביב, אנחנו מחכים למשחק ומקווים להצליח. בכל מקרה אני גאה בשחקנים שלי על העונה הנפלאה".

נתונים סטטיסטיים:


* את העונה האחרונה שלו בליגה הלאומית סיים דאליס ג'ויינר עם ירידה כואבת לליגה הארצית (קרית ביאליק, 12/13). האם את העונה הנוכחית הוא יסיים עם עליה?

*ואת אותו הדבר עשתה קרית גת. כשבוע אחרי הירידה של דאליס, ירדה גם היא חזרה לארצית. אם את העונה הנוכחית היא תסיים עם עליה, היא תיהיה הראשונה לעלות מהארצית לליגת העל בשנתיים זה זמן רב (הפועל ת"א הייתה קרובה לעשות זאת, אבל זה לקח לה 3 שנים). אם זה אכן יקרה, על שתי העליות יהיה חתום אחד תומר פיסצקי.

* זאת הופעה שלישית ברציפות לגיא דותן בגמר הפליאוף, עם 3 קבוצות שונות. בפעם הראשונה הוא הגיע כאנדרדוג והפסיד, בפעם השני כפייבוריט וניצח. איך הוא מגיע הפעם? תחליטו אתם. לתומר גינת אגב זהו גמר שני, לנועם מטלון יש 3 גמרים ברציפות בעברו (08/09-10/11), עם 2 קבוצות שונות.

* כאמור ההופעה האחרונה של גיא דותן ותומר גינת בגמר פליאוף הסתיימה באליפות. אבל כך גם של גל איתן, שזכה עם הפועל ת"א בעונת 11/12.

* את ההעפלה האחרונה של קרית אתא לליגת העל קשה לשכוח - סל באזר מחצי מגרש של אילן נניקשווילי נתן לה ניצחון 3-1 ואליפות. יחד עם זאת, האליפות ההיא עשתה רק רע לקרית אתא, שאחרי עונה קשה מאוד בליגה הבכירה התדרדרה והגיע עד לליגה הארצית.

* מאז שונתה שיטת הפליאוף העליון בלאומית לסדרות לעולה אחת, סדרת הגמר לא הגיעה למשחק חמישי, קרית אתא היא הראשונה לחזור מפיגור 2-0. הפועל חולון הייתה בפיגור 1-0 מול ב"ש בעונת 06/07 לפני שניצחה 3 משחקים רצופים וזכתה באליפות. בליגת העל לנשים קבוצת בנות השרון ב07/08 הצליחה לרשום מהפך בחצי הגמר מול מכבי רמת חן, ובעל גברים עפולה שרדה בעונת 10/11 אחרי קאמבק מרשים מול ר"ג, ומכבי ראשל"צ הדיחה את אשקלון ברבע גמר הפליאוף של 11/12 גם כן באותה הדרך.

* הסטטיסטיקה אומרת: בעשור האחרון, כמעט תמיד מובילת הליגה בתום העונה הסדירה זכתה באליפות. רק 3 קבוצות הצליחו "להפתיע": חולון היתה סגנית וגברה על בגמר על עפולה ב-05/06, ברק נתניה שהובילה את עונת 07/08 הודחה כבר בחצי הגמר והבקעה שחגגה עם צלחת עשתה אותו דבר שנה אחרי מול הפועל ת"א.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();