מי תחגוג בסיום הסדרה?



לאומית: הקרב על ליגת העל מתחיל
ניב שמולי ,13/05/2015

קרית אתא וקרית גת יחלו את הסדרה ביניהן מחר (חמישי). בעוד הקבוצה של נתי כהן זכתה למנוחה של יותר משבוע, קרית אתא שיחקה את משחקה האחרון ביום שני. בתום סדרה של הטוב מ-5 משחקים נקבל את זהות האלופה שתעלה לליגת העל. בפנים ממתינים לכם המפתחות, שחקני המפתח ודברי המאמנים.

-- יאיר תגר ו-ולדי מויסייב --

תאריכי ושידורי הסדרה:
יום חמישי 14.05, 19:40 בקרית אתא – שידור בספורט 5.
יום שני 18.05, 19:00 בקרית גת – שידור בספורט 5+.
יום שישי 22.05, 14:20 בקרית אתא – שידור בספורט 5.
יום שלישי 26.05 שעה 19:40 בקרית גת(אם יהיה צורך) – שידור בספורט 5.
יום שישי 29.05, 14:20 בקרית אתא(אם יהיה צורך) – שידור בספורט 5.


עירוני קרית אתא - מכבי קרית גת


בעונה הסדירה: 1-1 (96:102 לקרית גת לאחר הארכה ו-66:81 לקרית אתא)

בעונת החזרה שלה לליגה הלאומית לפני שלוש עונות, עירוני קרית אתא נאלצה להסתפק בפלייאוף התחתון. לפני שנתיים היא הודחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף ובעונה שעברה הגיעה לחצי הגמר (ללא יתרון ביתיות). אתא המשיכה בעליית המדרגה גם השנה כשהעפילה לגמר, אבל היא בטח לא תרצה שזה ייעצר שם (הווה אומר - העפלה לליגת העל רק בעונה הבאה). קבוצתו של שרון אברהמי גילתה הרבה אופי כשהצליחה לגבור באופן מרשים על ברק נתניה במשחק המכריע של חצי הגמר, כאשר נציגת הקריות קיבלה יכולת נהדרת בהתקפה מצד ג'וליאן מילס (עליו בהמשך), דאליס ג'ויינר, סיימון פארין, גיא דותן וגם ג'ורדן לואיס. ההגנה האזורית שהציגה אתא במחצית השנייה הייתה גורם חשוב בנצחון שלה ביום שני האחרון, דבר אשר הפתיע את נתניה שלא מצאה לזה תשובה. קרית אתא תפגוש בגמר קבוצה די זהה לה במספר מובנים: סגל שחקנים שרושם חלוקת נק' מאוזנת (7 שחקנים שקולעים בין 6 ל-17.7 נק' בממוצע למשחק), אולם חם ותומך (בו הפסידה קריית גת פעם אחת בלבד העונה) והגנה שסופגת פחות מ- 80 נק' למשחק (79.5 כולל הפלייאוף). יהיה מעניין לראות איזה שפן ישלוף הפעם שרון אברהמי, אך גם הוא יודע שאם קבוצתו תשמור על הבית היא תחזור לליגת העל.


ללא הפסד בפלייאוף הנוכחי ועם יותר משבוע מנוחה מתייצבת מכבי קרית גת לסדרת הגמר כשנדמה שהיא במצב האידיאלי בתקופה החשובה של העונה. החניכים של נתי כהן הראו עליונות מרשימה בארבעת משחקיהם האחרונים, דבר שלא איפיין אותם בעונה הסדירה, אך כעת הם מגיעים ללא יתרון הביתיות החשוב להם. בקבוצה הדרומית ירצו להצר את צעדיהם של מילס ודותן, אלא שמי שעשה להם את עיקר הנזק בצמד המשחקים בעונה הסדירה הוא אוראל לב שקלע 16.5 נק' למשחק. יוני ניר הראה שהפציעה שעבר בסוף העונה הסדירה מאחוריו כשקלע 14 נק' והוריד 7.5 ריב' בסדרה עם גליל עליון. בעיר קיימת תכונה רבה לקראת סדרת הגמר והאולם הקטן של קרית גת, בו ניצחה רק מגדל העמק העונה, צפוי להיות משמעותי גם הפעם, אך בקבוצה מבינים שעל מנת לעלות הם יהיו חייבים להיות הראשונים לנצח בקרית אתא.

מפתחות לנצחון - קרית אתא:
שמירה אזורית:
למרות שברוב העונה שמרה קרית אתא הגנה אישית, ברגעי ההכרעה במשחק השלישי עם נתניה עברה הקבוצה לאזורית וזה השתלם לה. קרית אתא הפגינה תיאום יפה בהגנה ושיתקה את נתניה וגם הפעם הסיפור יכול להיות דומה. לאורך כל העונה קרית גת לא מוצאת את השלשות ולכן ההגנה האזורית יכולה לעבוד טוב לצפוניים. יחד עם זאת, נראה שאין צורך להפוך זאת לשיטה (עד כה האישית הוכיחה את עצמה) ורק במקרה בו קרית אתא תתקשה, אברהמי יוכל לעבור להגנה שניצחה לו את המשחק האחרון.

נטרול אלעד הופמן:
לקרית גת יש קו קדמי מצוין בראשות טרנס ווטסון ויונתן ניר וקו אחורי לא פחות משובח שכולל בין היתר את טרוויס רלפורד, ליאור ליפשיץ וגל איתן. אבל אפשר לומר שהברומטר של נתי כהן הוא הופמן - גם כשהוא לא קולע הרבה, השחקן המוכשר והוורסטילי תמיד משפיע על המשחק בהרבה דרכים, אם זה בעזרה רבה בצבע, ריכוז המשחק, בהגנה ובמנהיגות. נראה שאם אתא תצליח לעצור את הופמן, זה יוציא את העוקץ מהמשחק של קרית גת שיכניס אותה לבעיה.

יתרון הביתיות:
דובר על כך בלי סוף במהלך העונה ומן הסתם זה מקבל משמעות גדולה כשמדובר בגמר פלייאוף. בשלוש העונות הקודמות אתא לא השכילה לנצל את האולם הביתי שלה (תחילה האולם בפינסקר ואז האולם ברמז) לכמה שיותר ניצחונות. אך כל זה השתנה השנה עם סגל מצוין והגנת ברזל וסוף סוף האולם ברמז הפך למבצר של ממש, בו לא נוצחה נציגת הקריות ב-16 משחקים שנערכו שם. עם אולם שמלא בילדים נלהבים וקהל האולטראס המרשים שהחל בפעילותו לקראת תום הסיבוב השני, קרית אתא זוכה לתמיכה נלהבת שאי אפשר להישאר אדישים אליה. יש להאמין שבסדרת הגמר רמז יהיה אפילו יותר מפוצץ ממה שהיה עד עכשיו כשנציגת הקריות קרובה לשוב לליגה הראשונה. אם זה יקרה, אלו הן חדשות טובות לאברהמי.


מפתחות לנצחון - קרית גת:
ריבאונד התקפה:
שתי הקבוצות ידועות כקבוצות הגנה נהדרות, לכן הקבוצה שתצליח ליצור סלים קלים יותר תזכה ביתרון מסוים. ריבאונד ההתקפה של קרית גת בראשות טרנס ווטסון המצוין יכול לספק לה לא מעט נק' קלות בדיוק כפי שעשתה ברק נתניה שלקחה כמעט 10 ריב' התקפה למשחק בסדרה עם קרית אתא.

שליטה בקצב:
אם יש דבר אחד בו קרית אתא יודעת לעשות הכי טוב בליגה בפער ניכר משאר הקבוצות זה להוציא את היריבה שלה מהקצב ומסגנון המשחק שלה, בדיוק כפי שעשתה לנתניה במחצית השנייה של המשחק השלישי. בקרית גת יצטרכו לדעת מתי לרוץ ומתי להאט את המשחק והרבה בנושא הזה יהיה תלוי בליאור ליפשיץ וגל איתן כאשר החלק המשמעותי יותר יהיה באולם רמז, שם קרית אתא מרגישה בנוח ובטוחה בעצמה.

המחצית השנייה:
לא מעט פעמים העונה ראינו את קרית אתא בורחת ברבעים השלישי והרביעי, כולל במשחק שהיה השבוע עם נתניה. בכלל, נראה שהקבוצה מקרית אתא יודעת להכריע משחקים וברזומה שלה אפשר למנות את המחצית השנייה בנצחונות על מגדל העמק, עפולה, אשקלון, הוד"ש וגם המשחק השני עם היריבה בגמר. לכן יצטרכו שחקני קרית גת להראות הרבה קור רוח ולהביא לידי ביטוי את הניסיון שלהם לדקות החשובות ובעיקר במשחקי החוץ.

שחקני מפתח:
ג'וליאן מילס:
קרע בקרסול שספג "סקיפ" שלושה מחזורים לסיום העונה הרגילה נראה בהתחלה ככזה שימנע ממנו לשחק בפלייאוף. אבל מילס התאושש מהר מהצפוי כשחזר כבר במשחק השני ברבע הגמר מול אליצור יבנה (בו תרם הגנה נהדרת על איגור מאיור שסיים ללא נק'). משחקו הטוב העונה הגיע בדיוק בזמן המתאים עבור קבוצתו. במשחק המכריע מול נתניה בחצי הגמר הסווינגמן קלע שיא קריירה בארץ של 29 נק' (8/15 מהשדה, 5/7 משתיים, 10/13 מהקו) להם הוסיף 13 ריב' (4 בהתקפה) ו-4 חט' בדרך לשיא עונה של 36 נק' מדד. אתא תקווה שהוא לא בזבז את כל התחמושת שלו מול נתניה, כי אין ספק שהניסיון שלו בשתי העונות הקודמות בהן שיחק בליגת העל תורם רבות לחבורה מהקריות. יכולתו של מילס בהתקפה (כמו גם בהגנה) תהיה קריטית בניסיונה של אתא להשלים עונה חלומית מבחינתה.

אלעד הופמן:
כפי שכבר ציינו, נראה כי ג'וליאן מילס נמצא בכושר נהדר ולראייה המשחק האחרון עם נתניה. בעוד בקבוצה של עידן פלדה לא היה סטופר הגנתי, לנתי כהן דווקא יש אחד כזה והוא השומר הטוב בליגה שמוביל את טבלת החטיפות עם 2.6 כאלה בעונה הסדירה ו-3.8 בפלייאוף. לאלעד הופמן, שצפוי לשמור את מילס, צפויה עבודה לא פשוטה בכלל אבל גם למקרה בו הזר של קרית אתא יקלע ליום רע הופמן ידבק לשחקן החם שמנגד. בנוסף, הניסיון של הפורוורד אמור לבוא לידי ביטוי והוא צריך להיות זה שיוביל את קבוצתו.

דברי המאמנים:
שרון אברהמי: "התחלנו להתכונן וכבר עשינו מספר אימונים, כשיום לפני המשחק ההכנה נעשית יותר לעומק. אנחנו מתחילים ללמוד אותם למרות שאנחנו מכירים אותם טוב ממשחקי הליגה, אבל חושבים מה נעשה מולם במסגרת של סדרה. זה גמר בין שתי הקבוצות הכי טובות בליגה, לא סתם קריית גת עדיין לא נוצחה בפלייאוף. אנחנו מכבדים אותם אבל אני חושב שיש להם גם חסרונות ולראייה - במשחק האחרון שלנו נגדם בליגה שמרנו עליהם מצוין ועצרנו אותם על 66 נק' בלבד. כרגע אני חושב בגדול רק על המשחק הראשון, אבל ברור לנו שכל משחק בסדרה הוא חשוב. אנחנו רוצים לעלות ליתרון ביום חמישי וכמובן, לשמור על הבית".
על תכנונים כאלה ואחרים שהוא מכין ליריבה: "תמיד יש שפנים בכובע. נגד נתניה שמרנו את השפן של השמירה האזורית ממש למחצית השנייה של המשחק האחרון בסדרה, למרות שרוב השנה אנחנו שומרים אישית. אני מאמין שאנחנו נמצא דברים שיעזרו לנו להתמודד מול קרית גת ובמידת הצורך נשתמש בהם".
על מוכנות ויכולת שחקניו לקראת רגע השיא של העונה אמר: "אני חושב שמבחינה התקפית אנחנו בכושר טוב, מה שטוב אצלנו בקבוצה זה שאנחנו לא תלויים בשחקן כזה או אחר. גם כשנתניה שמרה אותנו במשחק השלישי בוקס אנד וואן או סוגים אחרים של הגנות, זה לא הביא אותנו למצב שאנחנו תלויים רק במישהו אחד. במשחק הראשון בגמר זה יכול להיות לירן (מורן) ואוראל (לב), שהיו פחות משמעותיים ביום שני האחרון. כ"א מה-8-9 שחקנים הראשונים שלנו בסגל ביום נתון יכול להוביל אותנו וזה אחד מהיתרונות הבולטים אצלנו".

נתי כהן: "קרית אתא קבוצה מצוינת ומאד מאומנת, ובצדק הם סיימו במקום הראשון בליגה ללא הפסד ביתי ומגיע להם הקרדיט על כך. יש להם הרבה נשקים הגנתיים והתקפיים ואני מאד מכבד אותם, אבל התכוננו טוב ולמדנו אותם כמו שצריך. ניסיתי לתרגל את כל שינויי ההגנות של קרית אתא גם האזוריות הרגילות וגם המתחלפות וזה ששיחקנו בפלייאוף נגד קבוצות שהראו דברים די דומים עזר לנו. הם יכולים לשלוף הרבה דברים גם בצד ההתקפי ואנחנו נצטרך להיות מוכנים לכך".
על מאזן הכוחות בסדרה והעבודה שקבוצתו מנוסה יותר אמר: "ברור שהם הפייבוריטים כי הם לא הפסידו בבית ויש להם יתרון ביתיות. להם יש את היתרונות שלהם אבל גם לנו יש יתרונות כמו למשל העובדה שאנחנו יודעים לבוא למשחקים ולעשות את הפעולות הנכונות במאני טיים, אנחנו לא נופלים מהם ברמת המחוייבות, ההוצאה לפועל והאימון. הם היו יותר יציבים מאיתנו לאורך העונה ואנחנו נצטרך לעשות את הדברים שלנו טוב במשחק. בסדרה כזאת קשה לצפות כמה ישפיע הנסיון של השחקנים".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();