כהן סבן. הוד"ש הצליחה לשרוד



לאומית: הוד"ש שרדה, רעננה נשרה לארצית
ניב שמולי ,07/05/2015

אחרי עונה אחת בלבד, פנינת השרון נפרדת מהליגה הלאומית למרות ניצחון יפה על אשקלון 74:91, גם הוד"ש וכפ"ס עשו את העבודה מול רמה"ש ורמלה ושרדו עוד עונה. רעננה מצטרפת לרמלה שנפרדה מהליגה כבר מזמן, ותחזור לארצית צפון.

טבלת הבית הסופית. לכפ"ס ורמה"ש יחס עדיף על רעננה
1. אשקלון 17-14
2. הוד"ש 18-13
3. רמה"ש 19-12
4. כפ"ס 19-12
5. רעננה 19-12
6. רמלה 29-2

מכבי הוד השרון - א.ס רמת השרון 82:90

-- ניב שמולי --

רבע ראשון ענקי של המארחת נתן לה יתרון מבטיח עליו שמרה עד הסיום. הוד"ש ידעה שהיא תלוי רק בעצמה אחרי הניצחון הגדול בשבוע שעבר על כפ"ס, שלטה במשחק מההתחלה וסיימה עם ניצחון גדול, למרות מאבק עיקש של רמה"ש לקראת הסיום, ועוד עונה בלאומית. ג'רמי אלן בעוד משחק שגרתי עבורו עם 38 נקודות, כהן סבן עם 17 אישיות, 8 ריב' ו6 אס'. לורנזו גורדון קלע 27 לרמה"ש.

המקומיים פתחו עם עדי כהן סבן, ג'רמי אלן, דולב דראפיץ', איתי קרביוב, ראמל בראון.
מנגד, ברמה"ש עלו אור רון, בן שרוני, סמארקו מרטין, רז זהביאן, לורנזו גורדון.

ג'רמי אלן היה חד מהפתיחה וקלע את 5 הנק' הראשונות של קבוצתו שעלתה ל-2:7. פסק הזמן המהיר של האורחים עזר ומרטין קלע 5 נק' רצופות בדרך ל-9:11, 3 דקות מהפתיחה. הוד"ש ניצלה איבודי כדור של האורחים ועלתה ל-13:22 מה שגרר פסק זמן נוסף של איתי לוי. ג'רמי אלן היה בלתי ניתן לעצירה וכבר בשלב זה מצא עצמו עם 16 נק' - 13:29. איתי לוי התרעם על החלטת שיפוט ונענש בעבירה טכנית בדרך ל-15:32 בסוף הרבע הראשון. תמיר בלאט ובן שרוני בשלשות צימקו ל-21:37. מרטין המשיך במגמה והלוח הראה 28:43, 6 דק' למחצית. המקומיים לא התרגשו ושמרו על הפער שלהם בזכות הרבה אגרסיביות בהגנה - 36:51. עד למחצית הפער נשמר, הרבה בזכות יכולת טובה של כהן סבן, 40:55.

הרבע השלישי נפתח ב-4 נק' של הוד"ש, אולם רמה"ש השיבה ב-6 נק' משלה. קרביוב תפר שלשה אבל האורחים לא הרימו ידיים ומרטין סגר מתפרצת קלה בדרך ל-54:66. הריצה של האורחים נמשכה עם שלשה של בלאט ונק' של מרטין מהקו הורידו ל-59:66, 2 דק' לרבע המכריע. ג'רמי אלן עם מספר פעולות גדולות דאג להוריד את קבוצתו ביתרון 65:73 לרבע הקובע. הרבע האחרון נפתח בהחטאות מצד שני הצדדים עד שקרביוב תפר שלשה אופיינית לאחר אסיסט של שמחוני - 67:77, 6 דקות לסיום. 5 נק' של לורנזו גורדון הורידו ל-72:77 והמקומיים נלחצו. עדי כהן סבן קלע שלשה גדולה שהקפיצה את הקהל הביתי, 74:82. לורנזו גורדון השאיר את רמה"ש במשחק עם סלים בצבע וקבע 80:84, 1:10 לסיום. המקומיים עמדו בלחץ מהעונשין וגם כשהחטיאו לקחו את הריבאונד בדרך לנצחון והבטחת עונה נוספת בליגה.

קלעים:
להוד"ש: ג'רמי אלן 38 נק', עדי כהן סבן (8 ריב', 6 אס') 17 נק', איתי קרביוב (2/3 ל-3) 14 נק', דולב דראפיץ' 8 נק', ראמל בראון 7 נק', אליאב אוחנון 4 נק', תמיר שמחוני 2 נק'.

לרמה"ש: לורנזו גורדון (14 ריב') 27 נק', סמארקו מרטין 14 נק', תמיר בלאט 8 נק', רז זהביאן ובן שרוני 6 נק' כ"א, דור גולדנברג, אופיר אקסברד ואור רון 5 נק' כ"א, איתמר מור 4 נק', קורי קאר 2 נק'.

תגובות:
עמי נאווי היה ציורי, כדרכו שלו, בסוף המשחק: "אמרתי לשחקנים בראשית השבוע שאנחנו כמו אתלט שמטפס על הר גבוה ומתקרב לפסגה. אמנם הוא חש תשוש, אך הפסגה קרובה מאד והוא מרכז את כל כוחותיו לעבור את המכשול הקטן שנותר לו. השבוע הזה סימן את העונה כולה - חבורה אמיצה שהחלה את העונה עם חוסרים בכל האספקטים של המשחק, אך עבדה קשה והשאירה את המועדון בליגה. בזמן שקבוצות אחרות עסקו בהחלפות שחקנים, אני עם תקציב צנוע וקטן, בניתי דרך מקצועית, מחויבית אישית וקבוצה שמנצחת ברגעי האמת. אני מלא סיפוק וגאווה בשחקנים ואיך אמרו לי מאמני הליגה - 'אתה קוסה שהוציא מים מהסלע'. תודה לכולם ותרוצו לקנות כרטיסים למופע הקסמים הבא של עמי נאווי. תודה רבה לבורא עולם".

עדי כהן סבן: "זה כיף גדול, מרגישים שעשינו בעבודה למרות שפישלנו בבית התחתון. מבחינה אישית, אני חושב שהעונה הזאת היתה לא רעה ואני חייב בהזדמנות זאת לומר תודה לעמי נאווי. יחד עם זאת עונה אישית טובה באה עם הצלחה של קבוצה.".

איתי קרביוב המנוסה שהיה שקט וטוב כמו ברוב העונה סיכם: "לנצח זאת תמיד טוב, כל נצחון הוא משמח. בדיעבד אפשר לומר שהיינו יכולים להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון אבל בשבוע האחרון עשינו את העבודה שלנו והתעלינו על עצמנו, למרות שיש פה קבוצה צעירה. לקח לנו זמן להתחבר בתחילת העונה, אבל אני חושב שעם קצת יותר מזל היינו מוצאים את עצמנו בפלייאוף העליון, זה הכיף שיש בכדורסל".


מכבי רעננה - אליצור אשקלון 74:91

-- אורן לוי --

גם ארבעה נצחונות בחמשת המשחקים האחרונים לא הבטיחו לרעננה את ההישארות בליגה. הקבוצה מפנינת השרון עשתה את כל המוטל עליה, אך ההפסד בתחילת השבוע לרמה"ש היה זה שחרץ את גורלה בדיעבד.

עירוני רעננה פתחה בחמישייה עם ירין איינהורן, איתי גרינבוים, אלכסנדר פרנקלין, אריק וייס, יונתן לוי.
אליצור אשקלון פתחה בחמישייה עם אבי אליהו, דודו שמריז, מרקוס מור, ג'ונתן מיצ'ל, אחיעד בוקרא.

הרבע נפתח עם 4 נק' של האורחים, אך רעננה השיבה ב-4 נק' משלה. סל רדף סל, סקוורר בשלשה קבע 11:15 ומיד יונתן לוי המקומי השיב בשלשה משלו. בסיום הרבע הצמוד 17:16 לאשקלון. הרבע השני נפתח עם סל ועבירה של וייס ודאנק של פרנקלין, שבלט מאוד לאורך כל הרבע ונכנס למשחק לאחר שלא קלע ברבע הראשון. אשקלון עם סל של בוכמן ושלשה של שמריז קבעה 26:22 ובונן הזעיק פסק זמן. רעננה רצה 0:4 וכעת אשקלון הזעיקה פסק זמן. רינסקי בשלשה קבע 29:31, אשקלון נלחמה ורצה 5-0 ועלתה ל-38:34. פסק זמן של בונן העיר את המקומיים ופרנקלין בדאנק קבעה 39:40. שמריז קיבל עבירה טכנית ובסיום המחצית יתרון קל 39:41 לרעננה.

הרבע השלישי היה כל כולו בשליטה של רעננה ,וברבע זה הוכרע למעשה המשחק כולו. דווקא אשקלון פתחה את הרבע בריצה 6-0 עם שלשה של אליהו, אך רעננה בריצה של 0-10, עם דקות טובות מאוד של וייס שבלט לאורך כל הרבע, קבעה 45:53. לאשקלון לא ממש היתה תגובה הולמת, וייס ויונתן לוי המשיכו לשלוט בצבע בדרך ליתרון שיא במשחק 50:63. שלשה של סקוורר קבעה את תוצאת הרבע 53:63 לרעננה. ברבע האחרון נמשך המומנטום של המקומיים, שלשה של איינהורן קבעה 55:68. אשקלון היו שאננים ונרפים, פרנקלין, וייס ויונתן לוי לחצו על הדוושה וקבעו 65:85. עד הסיום נמשך הגארבג' טיים ותוצאת המשחק 74:91.

קלעים:
לרעננה: אריק וייס (18 ריב') 30 נק', אלכס פרנקלין (9 ריב', 10 אס') 18 נק', יונתן לוי 15 נק', ירין איינהורן 10 נק', נמרוד רינסקי 7 נק', אור שאלתיאל ואיתי גרינבוים 4 נק' כ"א, עידו דוידי 3 נק'.

לאשקלון: אלן סקוורר 23 נק', ג'ונתן מיצ'ל 12 נק', דודו שמריז 10 נק', אחיעד בוקר ואבי אליהו (14 אס') 8 נק' כ"א, אלון ניניו 6 נק', יפתח בוכמן 5 נק', אדר בן עליזה 2 נק'.

תגובות:
יוסי בונן: "עשינו את שלנו במשחק הזה, ניצחנו 4 מתוך 5 משחקים האחרונים, אך ללא הועיל. אני מוריד את הכובע בפני השחקנים שלי, מודה לחברי ההנהלה ולצוות המקצועי, עשינו שינויים במהלך העונה הקשה וזה לא הספיק, הבור היה עמוק מדי".

אבי טטרו: "הם רצו יותר ולכן ניצחו, היה לנו קשה ללא הזר מרקוס מור שניסה לשחק אחרי פציעה אך הוחלף מהר, במחצית השנייה היינו שאננים. באנו להילחם ולתת את המקסימום".

אליצור רמלה - הפועל כפר סבא 102:79

-- שלום סיונוב --

לא שמישהו באמת ציפה שרמלה תיתן פייט, אחרי שהליגה הפסיקה לעניין אותה די מזמן. את כפ"ס זה לא באמת עניין, היא באה לנצח ולהישאר עוד עונה בליגה. דורסי הוביל את הירוקים עם 36, רוטנברג ודיאנג'לו עם 14 כ"א וחליפה עם 13. עמית ארליך מרמלה ניצל את הקרדיט שקיבל והחזיר עם 25 נקודות.

קלעים:
לרמלה: עמית ארליך (6 ריב') 25 נק', אנטוני פישר 16 נק', נטע סגל 12 נק', דניאל ששון 10 נק', רועי איילון ואור דרור 7 נק' כ"א, שי ליפשיץ 2 נק'.

לכפ"ס: דארן דורסי (13/13 ל-2) 36 נק', ריילי דיאנגלו (11 ריב') ואיתן רוטנברג 14 נק' כ"א, עידו חליפה 13 נק', רועי הובר 10 נק', רום גפן (9 ריב') 9 נק', אלון אברמוביץ' 4 נק', יריב עמירם 2 נק'.

תגובות:
דרור בריגר שחרר הרבה אוויר בסיום המשחק ועל פי הטון היה נשמע כאילו זה גם נאום הפרידה שלו מהקבוצה: "זאת בעיקר תחושת הקלה, אפילו אי אפשר לומר מזל טוב. אני באופן אישי לא יכולתי שהמועדון יירד לליגה הארצית. קיבלתי את המועדון בליגה הלאומית ולאחר שלוש שנים השארתי אותו במקום שלו, התקציב שלנו הוא מהנמוכים בליגה אבל הניהול של המערכת מרגיש כמו אירופה. חווינו עונה קשה, הכל התחיל הפוך עבורנו אבל בסוף עברנו את זה".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();