לאומית: נתניה כפתה משחק שלישי, קרית גת ממתינה בגמר
ניב שמולי ,05/05/2015

שתי פעולות קלאץ' גדולות של ליאור שגב הביאו לנתניה נצחון 78:84 על קרית אתא בדרך למשחק שלישי שייערך ביום שני. קרית גת עשתה את העבודה, שלטה לאורך כל המשחק וניצחה בגליל 78:57 בדרך להעפלה לגמר.

-- ניב שמולי וולדי מויסייב --

הפועל גליל עליון - מכבי קרית גת 78:57



משחק גדול של קרית גת, בעיקר בחלק ההגנתי, הביא אותה למעמד הגמר. החניכים של נתי כהן ניצחו לראשונה העונה בצפון והנצחון הזה הגיע בדיוק בזמן מבחינתם. מנגד, גליל עליון סוגרת עונה לא רעה מבחינתה שהסתיימה בחצי הגמר, אך יכולה להיות מאוכזבת מההופעה שלה בחצי הגמר ובעיקר מהמשחק הנוכחי.

החמישייה של גליל עליון כללה את רון סבג, דני רובין, דן ווליס, ג'רמיין ג'ורדן, אנטון קזרנובסקי.
מנגד בקרית גת עלו ליאור ליפשיץ, אלעד הופמן, טרוויס רלפורד, יוני ניר, טרנס ווטסון.

האורחים פצחו נחושים יותר ועלו ל-6:0 מהיר כשהסל הראשון של גליל מגיע 3 דקות מהפתיחה. קזרנובסקי ורלפורד החליפו שלשות לאחר דקות של בצורת ו-ווטסון סגר מתפרצת בדאנק בדרך לפסק זמן של זיו ברתנא במצב של 17:7. גם אחרי פסק הזמן האורחים ידעו לשמור על היתרון שלהם וירדו ביתרון 19:11 אחרי הרבע הראשון. המשחק המשיך להיות מבולגן והאורחים הצליחו לשמור על הפער שלהם - 27:17, 3 דקות בתוך הרבע השני. המקומיים הצליחו להוריד את הפער ל-29:26 אחרי שלשה חופשית של קלארק וגם הקהל התעורר לפתע. המקומיים לא ניצלו את ההזדמנויות שלהם לעלות ליתרון וירדו למחצית בפיגור 36:26 אחרי 5 נק' רצופות של שגיב דוד.

בדיוק כמו בפתיחת המשחק קרית גת הראתה עדיפות עם פתיחת הרבע השלישי ועלה ל-42:27. המקומיים לא הסתדרו בהתקפה והעונש הגיע מיד עם סל קל של רלפורד במתפרצת שקבע יתרון שיא לאורחים 48:29. קרית גת לא הורידה רגל מהגז וגם פסק הזמן של זיו ברתנא לא עזר כשהפער צמח ל-55:29. בסוף הרבע השלישי הלוח הראה 62:42 לקרית גת. גליל עוד צימקה ל-16 אבל הופמן בכמה פעולות גדולות דאג להרגיע את נתי כהן. עד לסיום המשחק האורחים מהדרום שמרו על היתרון שלהם וחגגו כל הדרך עד לגמר.

קלעים:
לגליל עליון: קוטי קלארק 17 נק', דני רובין 12 נק', אנטון קזרנובסקי 11 נק', ג'רמיין ג'ורדן 6 נק', ליאור שם טוב 5 נק', רון סבג (6 אס') 4 נק', דן ווליס 2 נק'.

לקרית גת: טרוויס רלפורד 17 נק', יוני ניר (8 ריב') 16 נק', טרנס ווטסון (15 ריב') 14 נק', אלעד הופמן (6 אס', 4 חטיפות) וליאור ליפשיץ 8 נק' כ"א, שגיב דוד ותומר פיסצקי 6 נק' כ"א, גל איתן 3 נק'.

תגובות:
נתי כהן: "אני מאושר על הנצחון והעלייה לגמר. ניצחנו קבוצה מצויינת, קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, והשארנו אותם על 57 נק' בבית. אני גאה בשחקנים ובצוות שלנו, תודה רבה לאביעד אלמקייס, תומר יאמין, כפיר סוויסה, מומו אלמקייס ומיקי זוהר ששותפים מלאים להישג ובלעדיהם זה לא היה קורה. אני שמח בשביל המועדון והעיר וקורא לכל האוהדים לבוא ולעודד אותנו בסדרת הגמר הן בבית והן בחוץ, אני רק באמצע הדרך".

יוני ניר: "עשינו היום עוד צעד קדימה ואנחנו מחכים בקוצר רוח שתתחיל סדרת הגמר. אנחנו מאד גאים בהישג שלנו רוצים שהקהל ימשיך לבוא ולדחוף אותנו. נשאר לנו עוד סדרה אחת לתת בה את הכל ולהשלים את המשימה שלנו".

ברק נתניה - עירוני קרית אתא 78:84



נצחון ענק של ברק נתניה שהושג בזכות שתי פעולות קלאץ' גדולות של ליאור שגב. מאריגני ובעיקר בראון סחבו את עידן פלדה לאורך כל המשחק ולמרות 21 איבודי כדור הצליחו הנתנייתים לכפות משחק שלישי וקוטעת לקרית אתא רצף נצחונות מרשים. הצפוניים מבחינתם יודעים שטרם הפסידו בביתם ויקוו להישען על הנתון הסטטיסטי הזה על מנת לצלוח את הסדרה בשלום בדרך למפגש עם קרית גת בגמר.

בחמישייה של נתניה לא היו שינויים מיוחדים והיא כללה את ליאור שגב, איגור סימין, פול מאריגני, אלירן גואטה, ברנדון בראון.
מנגד, בקרית אתא גם לא נרשמו שינויים מיוחדים ושרון אברהמי פתח עם גיא דותן, ג'וליאן מילס, לירן מורן, ג'ורדן לואיס, דאליס ג'ויינר.

המקומיים פתחו בהיסוס עם איבודים של שגב ובראון, אבל שמרו על משחק צמוד ולאחר 2 דקות הלוח הראה 4:4. כמו בכל הפלייאוף, נתניה נשענה על ברנדון בראון בצבע וזה השתלם לה - 8:12 למקומיים לאחר 5 דקות. נתניה המשיכה לבזבז הזדמנויות ואיבדה בקצב של איבוד לדקה אבל הצמד שגב ובראון המשיך לסחוף את המקומיים ששמרו על היתרון עד שמילס תפר שלשה שקבעה 15:14, 2 דקות לתום הרבע הראשון. נתניה המשיכה לאבד וסיימון פארין ניצל זאת על מנת להוריד את האורחים ביתרון 21:14 התום הרבע הראשון. מילס ולב ניצלו את ההגנה של נתניה על מנת לקלוע שלשות שהעלו את קרית אתא ל-27:16. סימין בשלשה ובראון הנהדר סגרו ריצת 0-6 ואברהמי מיהר לקחת פסק זמן. גם קרית אתא הצטרפה לכמות האיבודים הרבה וגאוטה ניצל זאת לקלוע 5 נק' רצופות. ג'ויינר דאליס נכנס לקצב וקלע 10 נק' ברציפות כולל שלשה שחתמה את המחצית ביתרון לאורחים 39:34.

שתי הקבוצות רשמו ביחד 20 איבודי כדור במחצית.

דאליס ג'ויינר פתח את הרבע השלישי בדיוק מאותה נקודה בה סיים את השני ועם 4 נק' נוספות בצבע קבע 43:38. בראון לא ויתר ושמר את נתניה בעניינים - 50:48, 3 דקות לסיום הרבע השלישי. עד לסיום הרבע שתי הקבוצות הציגו משחק מבולגן ולא הירבו לקלוע ומאריגני ניצל זאת להוריד את נתניה בשיוויון 54:54 לקראת הרבע הקובע. בראון חטף למילס עם פתיחת הרבע הרביעי כדי להביא את נתניה ליתרון ורונן אורן בשלשה קבע 58:61, 7 דקות וחצי לסיום. שתי הקבוצות לא קלעו מהשדה עד ששלשות של מאריגני ושגב הביאו את נתניה ל-67 מול 60 של קרית אתא. מאריגני לא עצר וסגר מהלך של 3 נק', אבל מילס השיב לו בשלשה חשובה שהזכירה את המשחק הקודם. הפעם היה לנתניה את ליאור שגב הענק שקבר שלשה קריטית גם הוא - 70:77, 1:20 לסיום. מטווח השלשות נמשך והפעם היה זה פארין שצימק ל-75:77, אלא שליאור שגב סחט סל ועבירה וקבע 80:75, חצי דקה לסיום ומזה קרית אתא לא חזרה.

קלעים:
לנתניה: ברנדון בראון (12 ריב', 7 איבודים) 26 נק', פול מאריגני (8 ריב', 6 איבודים) 22 נק', ליאור שגב (2/2 ל-3) 17 נק', איגור סימין 8 נק', אלירן גואטה 7 נק', אורן רונן 4 נק'.

לקרית אתא: ג'ויינר דאליס (9 ריב') 23 נק', סיימון פארין 18 נק', ג'וליאן מילס 16 נק', גיא דותן 8 נק', תומר גינת 5 נק', אוראל לב 4 נק', לירן מורן וג'ורדן לואיס 2 נק' כ"א.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();