לאומית: חצי הגמר לפנינו
ניב שמולי ,30/04/2015

לאחר הערב המשוגע שנעל את משחקי רבע הגמר, שלב חצי הגמר יפתח כבר מחר (שישי). קרית אתא תפגוש את ברק נתניה העייפה שתצטרך להיות הראשונה לנצח באולם ברמז, קרית גת, עם יתרון הביתיות, תפגוש את גליל העליון שתגיעה עם מומנטום.

-- יאיר תגר, ולדי מויסייב, ניב שמולי --

עירוני קרית אתא - ברק נתניה

15:00, רמז
מפגשי העונה: 0-2 לקרית אתא (103:109 לאחר הארכה ו-77:75)

לאחר שסיימה בראש הטבלה עם 21 נצחונות ו-5 הפסדים בלבד בדרך ליתרון הביתיות לאורך כל הפלייאוף, עירוני קרית אתא הגיעה עם לא מעט חששות לקראת רבע הגמר. להזכירכם, היא הייתה אמורה לעבור את הסדרה הראשונה של הפלייאוף נגד אליצור יבנה ללא שניים משחקניה הבולטים, גיא דותן וג'וליאן מילס שנפצעו לקראת סיום העונה הרגילה. אלא שבזכות טיפולים השניים החלימו - דותן הופיע למשחק הראשון אותו סיים עם 13 נק' ושיא קריירה של 11 אס' שעזרו לה מאד לנצח 74:83. במשחק השני אתא קיבלה בחזרה (בניגוד לציפיות יש לומר) גם את מילס שרשם מספרים סבירים של 11 נק' ו-4 ריב', כשהתרומה העיקרית שלו התבטאה בהגנה אדירה על איגור מאיור מה שנגמר בנצחון הגבוה ביותר העונה של הקרייתים, 91:65. שחקניו של שרון אברהמי נמצאים ברצף מרשים של 9 משחקים ללא הפסד ו-17 נצחונות בסה"כ מתוך 18 משחקיהם האחרונים. וכן, הם עדיין בלתי מנוצחים בביתם.

בברק נתניה לא חלמו להגיע למעמד חצי הגמר. הקבוצה בצהוב-שחור עשתה סדרה מדהימה נגד עפולה שהביאה אותה למעמד המכובד. הקבוצה של עידן פלדה כבר הוכיחה לנו העונה שהיא יכולה להתמודד מול כל קבוצות הליגה בצורה שווה כשמלבד ר"ג וקרית אתא היא ניצחה את כל הקבוצות. השלישייה שגב-מאריגני-בראון סחפה את הקבוצה בסדרת רבע הגמר, ונעזרה בסימין, גואטה ודנינו שתרמו את חלקם. דנינו, שסיים השבוע טירונות והיה טוב מאד במשחק השלישי, יעמוד לרשות עידן פלדה במשחק הראשון בסדרה.

מפתחות לנצחון - קרית אתא:
מילס ודותן:
דותן היה אמור לחזור רק בחצי הגמר, בעוד כל ההערכות הצביעו על כך שמילס כבר לא ישוב לשחק בפלייאוף הזה. אבל כמו שכבר נרשם למעלה, שניהם שיתפו פעולה ביחד כבר במשחק השני ברבע הגמר ותרמו רבות לקבוצתם לסיים בסטייל את העסק מול יבנה. הפציעות של דותן ומילס כבר די מאחוריהם והם יהיו בכשירות מלאה על מנת להוביל את הקבוצה לגמר.

השילוש הקדוש:
עם כל הכבוד לשאר שחקני הסגל של נתניה, מבחינת מספרית זו אולי אחת מהשלישיות המרשימות שראינו בשנים האחרונות בליגה הלאומית. שגב-מאריגני-בראון אחראיים כמעט לכל הנק' של נתניה ודי ברור שנציגת הקריות תצטרך להפחית עד כמה שניתן את השפעת השלישייה, שדואגת לכך שלנתניה יש את ההתקפה השנייה בטיבה בלאומית עם 88.7 נק' למשחק. וזה יהיה אתגר רציני לאתא, שמחזיקה כרגע בהגנה הטובה בליגה (כשכוללים את משחקי הפלייאוף) אשר סופגת 77.3 נק' בלבד. יותר מזה - קבוצתו של אברהמי השאירה 19 פעם קבוצות על פחות מ- 80 נקודות כש-7 מתוכן לא עברו את ה-70. אחת מהן היא נתניה עצמה שקלעה רק 75 נגד אתא בסיבוב השני. בהתחשב גם בעובדה ששגב, מלך האיב' של הליגה, מארגיני ובראון מאבדים ביחד 12 כדורים למשחק, לחץ יעיל עליהם מצד שחקני אתא יכניס את נתניה (מקום שני בין הקבוצות באבודים עם 15.6 איב' לערב) לבעיה גדולה.

קליעה משלוש:
אין ספק שנתניה תשמור אזורית ברוב הסדרה, לכן קרית אתא תצטרך להפגין את אותה יכולת הקליעה משלוש שאפיינה אותה לאורך כל העונה על עם סיימון פארין, אוראל לב, לירן מורן וגיא דותן על מנת לשבור את האזורית. כמו כן, הנעת כדור מהירה ותנועה ללא כדור, שני דברים שקרית אתא עושה נהדר, יועילו כנגד האזורית.

מפתחות לניצחון - נתניה:
להכתיב את הקצב:
אם בנתניה יאפשרו לקרית אתא לשחק על פי הקצב שלהם, הסיכויים לנצחון יפחתו משמעותית. הצפוניים אוהבים לכפות משחק אגרסיבי וקשוח עם הגנה אישית בלתי מתפשרת ובעיר היהלומים יצטרכו לשלוט בקצב על ידי משחק ריצה ונק' במעבר שבזערתם ייצרו נק' קלות.

ריבאונד התקפה:
14.3 ריב' התקפה לקחה נתניה בסדרה עם עפולה. מספר זהה יעזור לה לעמוד במפתח הראשון לנצחון ועלול לשבש לקרית אתא את המשחק.

שחקני מפתח:
דאליס ג'ויינר:
מאז שאברהמי אמר עליו שהוא צריך להיות אקטיבי כמה שיותר בצבע, האיש הגדול של אתא שינה פאזה וביסס את עצמו כאחד מהגבוהים היעילים בליגה עם מספרים של 14.5 נק', 10.1 ריב' (3.5 בהתקפה), 1.1 חט' וכמעט חסימה למשחק. זה לא היה שונה ברבע הגמר, כאשר את שני המשחקים נגד יבנה סיים עם דאבל-דאבל, כשממוצעיו בסדרה עמדו על 22.5 נק', 16 ריב' ו-3.5 אס' בדרך ל- 30 נק' מדד. מול ריבאונדרים מרשימים כמו בראון, מאריגיני וגם שגב שיעמדו מולו, אתא תהיה חייבת שג'ויינר ישמור על אותה רמה. אם ישלב בין השינוי לטובה ביכולתו האישית ביחד עם תרומתו הקבועה למשחק הקבוצתי (2.3 אס' בממוצע לעונה עד כה) ויוסיף לכך אחוזים סבירים מקו העונשין (15/22 מהקו ברבע הגמר- 68 אחוז, לעומת 55.6 בעונה הרגילה), מה טוב.

ליאור שגב:
לאחר שבפעם הקודמת בחרנו את פול מאריגני, הפעם תורו של שגב. הרכז של נתניה יפגוש את גיא דותן למפגש בין שני רכזים שנבחרו בחמישיית העונה שלנו ושיחקו יחדיו בנהריה אשתקד. שגב יצטרך להימנע מאיבודי הכדור שיהפכו במהרה לסלים קלים של קרית אתא. בנוסף, הקליעה משלוש שלו תהיה קריטית.

דבר המאמנים:
שרון אברהמי היה ברור מאד עם מסר לשופטים: "נתניה קבוצה שאני מאד מעריך ומכבד. אני מקווה מאד שהשופטים לא ייתנו להם להגיע למקומות שהם הגיעו בסדרה עם עפולה, אנחנו לא מפחדים מעבירות ואגרסיביות. היתרון שלנו הוא בעומק, הם מאד איכותיים, אך קצרים. אני לא קונה את סיפור העייפות - ליאור שגב, אלירן גואטה, איגור סימין באים כל משחק ועייפות זה טוב לסיפורים. אנחנו בונים על האינטנסיביות. אם נדע לעצור אותם על פחות מ-80 נק' ננצח".

עידן פלדה: "קרית אתא קבוצה מצויינת ומאומנת ואני חושב שבמקרה שלהם הטבלה לא משקרת. הם עשו 17 מ-18 ולא בכדי". פלדה התייחס גם לדביו של שרון אברהמי והגיב: יחד עם זאת, אני מבין שקרית אתא הם הפייבוריטים בסדרה ומצויים בלחץ ונראה לי תמוה שהם לא סומכים על השופטים". פלדה התייחס גם לנושא הלו"ז הצפוף: "קרית אתא היא מסוג הקבוצות שאי אפשר לעצור רק שחקן אחד בשביל לנצח אותם, אני מקווה שהעייפות לא תכריע את הסדרה. אני לא בא בטענות, אבל חושב שקברניטי הליגה צריכים לשקול מנוחה לקבוצה בין סדרה לסדרה וגם על סדרות של הטוב מ-5 משחקים".

מכבי קרית גת - הפועל גליל עליון

15:00, אולם אלון
מפגשי העונה: 1-1 (91:95 לקרית גת, ו-80:84 לגליל)

עם מאזן ביתי כמעט מושלם, במכבי קרית גת יודעים שעל מנת לא להיות בגמר גליל עליון תצטרך לנצח בדרום. לאחר הסוויפ הקליל על ר"ג, מצפה לקרית גת משוכה קשה יותר. הקבוצה עמוסת הנסיון של נתי כהן תתמודד הפעם מול חבורה לא פחות מנוסה ממנה כאשר שני המשחקים העונה היו צמודים והוכרעו בסיום צמוד. טרנס ווטסון יצטרך להתמוד עם קו קדמי מאיים ואתלט הכולל את ג'רמיין ג'ורדן, קוטי קלארק ואנטון קזרנובסקי.

בעונה שעברה הגיעה הפועל גליל עליון לסדרת רבע הגמר כפייבוריטית, אך הודחה בידי קרית אתא וסיימה את דרכה מוקדם מהצפוי. הפעם, לעומת זאת, התסריט היה שונה לגמרי ושיחק לידיים של הבחורים מכפר בלום עם נצחון מפתיע על מגדל העמק בסדרה נהדרת. בגליל עליון מגיעים לסדרה עם מומנטום אדיר וחדורי אמונה כי ניתן להדיח גם את קרית גת בדרך לגמר. הקבוצה תצא מכפר בלום בשעת בוקר מוקדמת יחסית על מנת להגיע בזמן לקרית גת.

מפתחות לנצחון - קרית גת:
הפחתת כמות השלשות של גליל:
לא מעט פעמים העונה מצאה עצמה קרית גת תחת מטווח שלשות. עם קלעים כמו דני רובין, רון סבג, אנטון קזרנובסקי וגם צמד הזרים יש לגליל עליון איום רציני מהשלוש וקרית גת תצטרך לספק פתרונות לכך.

ריבאונד ההגנה:
כבר בסדרת רבע הגמר עם מגדל העמק הוכיחה גליל עליון שהקו הקדמי שלה הוא מהמשובחים בליגה. טרנס ווטסון, יוני ניר ושאר החברים יצטרכו לשמור על ריב' ההגנה שגם יאפשר להם לרוץ ויוריד וימנע מגליל נק' שיכולות להיות קלות.

מפתחות לנצחון - גליל עליון:
אזורית:
על הקליעה הבעייתית משלוש של קרית גת כבר דובר. הקבוצה של נתי כהן קולעת 5.2 שלשות במשחק ב-29 אחוז ונראה שעל מנת לעבור את הסדרה יצטרכו בגליל להמר על הקליעה לשלוש של קרית גת. בנוסף, גם שמירה כפולה על שחקני הצבע של קרית גת יכולה להילקח בחשבון.

להימנע מאיבודים:
קרית גת כופה 17.8 איבודי כדור על היריבות שלה ובהתחשב בעובדה שבמשחק שגליל הפסידה בסדרת רבע הגמר היא רשמה 22 איבודי כדור, המפתח הזה הוא קריטי ביותר עבורה. אם לא די בכך, לקרית גת יש את החוטף הטוב בליגה, אלעד הופמן, ואת ליאור ליפשיץ וגל איתן שידועים כחוטפים טובים.

ריכוז ברבע הרביעי:
קרית גת היא אולי קבוצת הרבע הרביעי בטובה ביותר עם 22.3 נק' בעשר הדקות הדקות האחרונות ואינספור קאמבקים ברבע הזה. לכן גם שליטה של גליל עליון בכל המשחק לא תבטיח להם את הנצחון אם לא ידעו לעמוד בלחץ של הסיום.

שחקני מפתח:
טרנס ווטסון:
המפגש שלו בצבע עם שחקני הפנים של גליל לא הולך להיות קל כפי שציינו. הופמן, איתן וליפשיץ' יצטרכו למצוא אותו במקומות הנכונים על מנת שיהיה אפקטיבי. גם בהגנה לווטסון צפויים חיים קשים ויהיה מעניין לראות אותו מתמודד עם האתלטיות של שחקני גליל.

אנטון קזרנובסקי:
23.6 נק' היו לפורוורד המוכשר בסדרה עם מגדל העמק. קזרנובסקי הגיע חד לכל המשחקים עם אחוזי קליעה נהדרים ועבודה טובה בהגנה על גסטון ובידלר בצבע. לקזרנובסקי מחכה הפעם טרנס ווטסון האתלט שצפוי ללכת חזר לקיבאונד ההתקפה. הפגם היחיד של קזרנובסקי זה איבודי הכדור אותם יצטרך לצמצם. בצמד המשחקים עם קרית גת רשם 15 נק' ו-9 ריב' בממוצע.

דברי המאמנים:
נתי כהן: "אני צופה סדרה מאד צמודה ומותחת בין שתי קבוצות טובות. גליל קבוצה סופר מוכשרת עם נשקים רבים, הם גם באים בכושר מצוין ועם בטחון ולכן יהיה מעניין. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו ונצטרך לעשות את העבהודה על מנת לנצח את המשחק הראשון. אני מאד מכבד את הגליל ומתחילת העונה ציינתי אותם כאחת הקבוצות הטובות בליגה ולא טעיתי".

זיו ברתנא אמר שהיריבה שלו החזקה בליגה: "קרית גת בנו קבוצה חזקה שאני מאד מעריך, כמו יתר הקבוצות שהגיעו לחצי הגמר. אני מחזיק הכי הרבה מקרית גת ואני שמח שנמנענו מהם ברבע הגמר. יש להם הכי הרבה נסיון, הזרים שלהם נהדרים והישראלים שיחקו בליגת העל עד לפני שנה וגם השאר קשוחים מאד שיודעים מה הם עושים". לגבי המפתחות שלו לסדרה אמר: "הם קבוצה מאד מאומנת, נצטרך לרדת להגנה כמו שצריך, ולקחת ריב' בהגנה ובכלל לעשות את הדברים מאד מאד טוב על מנת להצליח. אנחנו רוצים להגיע לגמר, זאת המטרה שלנו. אנחנו מסתכלים להם בלבן של העיניים ובאים כדורסל לא משנה איפה. נהיה קשוחים ואני מקווה שנצליח להביא את אותה היכולת מהמשחקים שניצחנו את מגדל העמק".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();