המנצח הגדול של אתמול. אוהד יתום



"עברנו מגיהנום לגן עדן" - תגובות ממחזור הסיום
ניב שמולי ,15/04/2015

המחזור האחרון בליגה הלאומית סיפק דרמה אדירה כשאליצור יבנה ניצלה את ההפסד של אשקלון ותפסה את המקום השמיני. אוהד יתום היה מאושר, אלא שהוא לא היחיד. איתי לוי מרוצה מתהליך השיפור שמפגינה קבוצתו ודרור בריגר מבסוט מהשינוי שהצליח לו. שרון אברהמי נשמע דרוך לפלייאוף.

-- ניב שמולי, ערן פז, אורן לוי, ולדי מויסייב --

"עברנו מגיהנום לגן עדן"


המנצחת הגדולה של אתמול היא אליצור יבנה שגברה בחוץ על מגדל העמק 101:90 וניצלה את ההפסד של אשקלון לעפולה בכדי להבטיח מקום בשמינייה. יבנה תפגוש את המוליכה, קרית אתא, ואת משחק הבית שלה תארח בנס ציונה מכיוון ששבזי נפסל לפלייאוף והאולם החדש טרם מוכן. מנגד, מגדל העמק נשארה במקום השני בזכות ההפסד של קרית גת לגליל עליון והיא תפגוש את החבורה מכפר בלום.

אוהד יתום שכבר ראה את קבוצתו מחוץ לפלייאוף היה מאושר: "היה פרץ של שמחה בסיום וזרקו אותי לאוויר. כמה שניות לסיום עוד לא ידעתי בכלל שאשקלון הפסידה אבל זה מגיע לנו. עברנו מהגיהנום לגן עדן, אני גאה בשחקנים". על יתר המשחק אמר המאמן: "פתחתנו את החצי השני לא טוב אבל אז משהו השתחרר וחזרנו למה שאיפיין אותנו כל העונה. אנחנו קבוצת התקפה וכמה שלא נעבוד באימונים על הגנה זה הנשק העיקרי שלנו. היה לנו המון המון אמונה, אני רוצה לתת הרבה מחמאות להנהלה שלנו שהראתה המון קור-רוח, שקט ותמיכה בתקופת המשבר. זה נתן לשחקנים המון בטחון ויצאנו מזה, זה לא מובן מאליו. זה היה מבחן של אמונה ועמדנו בו" יתום

רועי פרל: "אני לא חושב שזה קשור למשחק עם נתניה. באנו למשחק כשהראש שלנו בפלייאוף וזה כמו לרוב הקבוצות. בניגוד למשחק עם נתניה היה ליבנה יום יוצא דופן בהתקפה, מנגד, לפני המשחק העוזר שלי, אורי שחם, אמר לי שהוא מרגיש שאננות מסויימת שלא הצלחנו להתגבר עליה ובסופו של יום הקבוצה שיותר חשוב לה ניצחה". על הסרה עם גליל אמר: "אני חושב שזאת הסדרה הכי פתוחה מכל שאר הסדרות. צפויה לנו סדרה מאד מסקרנת, גליל לא במקום הריאלי שלה. מדובר בקבוצות עם פילוסופיית משחק שונה - אנחנו יותר מתבססים על ההגנה שלנו והם על ההתקפה. אני מקווה שיתרון הביתיות יעשה את ההבדל לטובתנו".

אם דיברנו על המנצחת הגדולה, אז ממשחקי המחזור האחרון יצאה גם מפסידה והיא אליצור אשקלון. הקבוצה הדרומית פשוט התפרקה אמש וספגה 125 נק' מול 79 בלבד שקלעה ותשחק בפלייאוף התחתון. קצת היה חבל לראות את אוהדי אשקלון מתפרעים ברבע השלישי אמש כאשר הקומץ המרכזי השליך מספר חפצים לפרקט והשופטים אף שקלו להפסיק את המשחק. רק בהתערבות של המשטרה ולאחר שהוצאו מספר אוהדים נרגעו העניינים והמשחק התנהל כרגיל. מנגד, בהפועל עפולה יכולים לסמן וי גדול על המשחק אמש כשבנוסף ליתרון הביתיות החניכים של דוד אלהרר צברו הרבה בטחון לקראת הסדרה המעניינת שצפויה להם עם נתניה.

דוד אלהרר התייחס ליכולת הטובה שהפגינה קבוצתו: "אחד הדברים שאני באמת רוצה לראות זה הנעת כדור בין כולם. יש לנו הרבה כשרון והרבה כלים טובים וצריך לדעת לשים את האנשים הנכונים במקומות הנכונים. זה יוצר כדורסל שמח". "לנתניה יש הרבה מאד נסיון אבל אנחנו נצטרך להביא לידי ביטוי את היתרונות שלנו אבל בעיקר להציג אינטנסיביות בהגנה כמו שהצגנו במשחק הקודם איתם ברבע השלישי ואת זה נצטרך להראות. על מנת להגיע רחוק צריך 8-9 שחקנים ברוטציה ולי פחות חשוב מה הגיל שלהם, אתמול הרבה חבר'ה קיבלו בטחון להמשך הדרך".

גליל עליון קטעה רצף של שלושה הפסדים


גליל עליון ידעה לגבור על קרית גת אמש 80:84 ולמרות שהמשחק לא היה חשוב לה צברה בטחון להמשך הדרך כשהיא עם הפנים לסדרה מול מגדל העמק.

זיו ברתנא פתח עם מחמאות ליריבה: "שיחקנו נגד קבוצה מעולה עם מאמן טוב. הם פתחו טוב מאד ואנחנו החטאנו זריקות נוחות." ההמשך הפעם, כאמור, היה טוב יותר עבור הגליל: "שיחקנו יותר קבוצתי מאשר במשחקים האחרונים ועשינו עבודה הגנתית טובה, הורדנו לסקור שאנחנו מכוונים אליו". על המשך הדרך אמר: "אנחנו בלי אבישי ודן ווליס אבל אנחנו ניאבק עד הסוף. התוצאות של מגדל העמק מדברות בעד עצמן אבל אנחנו נצטרך לשחק ביחד ולהעלות את רמת ההגנה שלנו. אין לי נק' מפתח שאני מסמן זה צריך להיות יותר מדבר בודד. במשחק נתון אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה, בדיוק כמו שאנחנו יכולים להפסיד לכל קבוצה בליגה".

מנגד, קרית גת לא השכילה לנצל את המעידה של מגדל העמק, סיימה במקום השלישי ותפגוש את ר"ג בסדרת רבע הגמר
נתי כהן התייחס למשחק אמש: "המשחק החל טוב מבחינתנו, שמרנו היטב ושיחקנו קבוצתי, באמצע הרבע השני איבדנו ריכוז וגליל עשו סלים קלים מדי וזה נהיה צמוד עד הסוף. במשחק צמוד כמו שהיה הם ידעו לעשות את הסלים החשובים בסיום ואנחנו לא וזה ההבדל. כעת אנחנו כבר עם הפנים לרמת גן".

רמה"ש וכפ"ס מרוצות, רעננה קצת פחות


גם רמה"ש סימנה וי אתמול במשחק חשוב מאד עבורה כשגברה בחוץ על הוד"ש 85:71. החניכים של איתי לוי הציגו את לורנזו גורדון שכיכב עם 28 נק' והיה בלתי ניתן לעצירה, כשמנגד המקומיים פשוט השתתקו ברבע האחרון וקלעו 11 נק' בלבד.

"אנחנו כבר כמה שבועות משחקים טוב", הודה איתו לוי והמשיך לורנזו גורדון היה מדהים אתמול וגם בן שרוני היה מצוין בעיקר בהגנה על ג'רמי אלן ואור רון ניהל טוב את המשחק שלנו. הצלחנו לעצור את קרביוב וסולומוביץ' שהם אלו שמשלימים את הסקור. כל המשחקים עבורנו, בגלל שאנחנו בשיוויון עם כל הקבוצות, יהיו קריטייים". לקראת הבית התחתון אמר לוי כי "היתרון הכי גדול שלנו הוא שאנחנו הקבוצה היחידה בליגה שעדיין ממשיכה להשתפר עם הזמן".

לעומת זאת במכבי רעננה לא שמחו מהתוצאה של רמה"ש וההפסד שלהם לכפ"ס סיבך אותם. ברעננה חסרו גיא לויצקי ודן בנק בעקבות פציעות והחבורה הירוקה ידעה לנצל זאת על מנת להבטיח נצחון 80:64. שתי הקבוצות תיפגשנה כבר בשבוע הבא עם פתיחת הבית התחתון כשהפעם כפ"ס תהיה זאת שתארח.
דרור בריגר: "לא היה הבדל בין המשחק אתמול לשבוע שעבר עם אשקלון - בשניהם היתה מחויבות נהדרת של השחקנים ועמדנו טוב בהגנה. ההבדל שאתמול קלענו באחוזים טובים ונגד אשקלון פשוט לא קלענו". המאמן של כפ"ס גם הודה שביצע מספר שינויים והתאמות לאחרונה: "אנחנו מורידים קבוצות לסקור נמוך וזה מכיוון ששינינו מספר דברים בהגנה שלנו כי בהתקפה אנחנו קצת מוגבלים". בריגר התייחס גם להמשך הדרך וגם הוא יודע שהמשחק בשבוע הבא יכול לסגור עבור קבוצתו את הסיפור: "הנצחון אתמול היה חשוב כי הוא נתן לנו מרחק של שניים וחצי משחקים מרעננה ושבוע הבא אנחנו פוגשים אותם שוב. אם נדע לנצח הסיפור ככל הנראה יהיה גמור מבחינתנו, זה לא פשוט להביא את השחקנים לפיק נוסף אחרי שגם אתמול המשחק היה קריטי עבורנו".

"מי שחושב שיהיה קל מולנו - טועה"


גם הפציעה של ג'וליאן מילס, פיגור במחצית הראשונה ופציעה של גיא דותן לא עצרו את קרית אתא ששוב ניצחה, הפעם 80:73 את רמת גן, והיא בהחלט מוכנה לפלייאוף. הקבוצה של שרון אברהמי להטה מחות לקשת עם 11 שלשות ועצרה את המקומיים על 24 נק' בלבד בחצי השני.

וליקו פרוביץ' הרגיש פספסוס ואמר: "הפסדנו מאחר וחסר לנו ניסיון, השחקנים היו צריכים להרוג את המשחק ולא לאפשר ליריבה לחזור. לא היינו אגרסיבים במחצית השניה וזו הסיבה שהפסדנו."

שרון אברהמי שלח מסר עם סיום המשחק לגבי המשך הדרך: "לא משנה מי משחק ומי חסר, אנחנו נותנים הכל, רועי יחיא היה מצויין הערב, עשינו התאמות ושינויים בשיטת המשחק שלנו וזה הוביל אותנו לניצחון היום. קבוצות שיחשבו שיהיה להם קל מולנו בגלל הפציעות של שחקנים שלנו - טועים".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();