לאומית: שלוש בעקבות אחד
ניב שמולי ,06/04/2015

יבנה, אשקלון והוד"ש מתמודדת על הכרטיס האחרון לפלייאוף העליון. הראשונה תתמודד מול ר"ג, אשקלון יוצאת לכפ"ס ואילו הוד"ש תתארח בקרית אתא שרוצה להבטיח את המקום הראשון, אך תחסר את ג'וליאן מילס. קרית גת תמשיך לארוב למגדל העמק, שיוצאת לנתניה, בקרב על המקום השני.

ברביעי - אירוע האולסטאר

--יאיר תגר, אורן לוי, ולדי מויסייב, ספיר רון, ניב שמולי--

כל התרחישים לקראת הפלייאוף

אליצור יבנה - עירוני רמת גן

שבזי, 19:00
בסיבוב הקודם: 77:66 ליבנה

משחק העונה של אליצור יבנה. התקופה הלא טובה של הקבוצה נמשכה בשבוע שעבר עם הפסד מאכזב להוד"ש שהצטרפה למאבק העלייה לפלייאוף. יבנה ספגה בארבעת המחזורים האחרונים, בהם הפסידה, 97.5 נק' וככה קשה מאד לנצח. בנצחונות סופגת הקבוצה 8 נק' פחות מאשר בהפסדים ועל מנת לצאת מהתקופה הרעה ולעשות צעד משמעותי לעבר הפלייאוף יצטרכו חניכיו של אוהד יתום להפגין את אותה ההגנה מהנצחון בסיבוב הקודם בו קלעה ר"ג באחוזים נמוכים. הפסד של אליצור יבנה עלול להוציא אותם סופית מהמרוץ למקום השמיני מכיוון שבשבוע הבא מחכה להם מגדל העמק במשחק חוץ קשה. אם זה לא מספיק אז בן שוהם וחיים אליאספור פצועים ולא יקחו חלק במשחק מחר ומארק טינדל סוחב פציעה, אך ישחק בכל זאת. המשחק הנוכחי יהיה משחקה האחרון של הקבוצה באולם שבזי המיתולוגי אשר צפוי להיות מלא עד אפס מקום.

"אף אחד לא הבטיח לנו את הפלייאוף, אלא אנחנו השגנו אותו בכוחות עצמו", כך אמר בשבוע שעבר מאמן עירוני רמת גן וליקו פרוביץ' לאחר ניצחון ביתי על ברק נתניה שהושג בדקות הסיום. בעקבות הנצחון עלתה הקבוצה למקום השישי, אך גם השבוע תהיה קצרה כשלמבד עמית תמיר הפצוע גם אור לאומי ועמית הוכדורף שהתגייסו יחסרו. למרות כל הבעיות, ברמת גן שומרים על אופטימיות ושואפים לסיים את העונה הסדירה על הצד הטוב ביותר ובמקום גבוה ככל הניתן.

הפועל כפר סבא - אליצור אשקלון

היובל, 19:00
בסיבוב הקודם: 85:88 לאשקלון

שלושה הפסדים רצופים נקטעו בשבוע שעבר עם נצחון חשוב של הפועל כפר סבא על רמלה שהרחיק אותם מעט מהקו האדום וכעת הפער עומד על שני נצחונות. שלושת שחקני הפנים של כפ"ס רוטנברג, עמירם ודיאנגלו קלעו 52 נק' מתוך ה-98 של הקבוצה ומול הקו הקדמי הקצת רעוע של האשקלונים יצטרכו לשחזר זאת על מנת להשיג וי חשוב נוסף. עומר כהן שחזר בשבוע שעבר לשחק לאחר פציעה בכף היד היה החלק החסר בפאזל של דרור בריגר, אך יצטרך לאבד פחות מבשבוע שעבר אז רשם 6 איבודים.

הנדנדה של אליצור אשקלון נמשכת והקבוצה רשמה בכל חמשת המחזורים האחרונים נצחון לאחר הפסד. אם להסתמך על פי הסטטיסטיקה הזאת החניכים של אבי טטרו אמורים לנצח את כפ"ס אחרי שהפסידו בשבוע שעבר לקרית גת. בקבוצה סובלים ממכת פציעות לאחרונה שאלן סקוורר לא משחק כבר כמעט חודש בעקבות פציעה בקרסול וג'ונתן מיצ'ל בספק למשחק בעקבות מתיחה מהמשחק הקודם. המטרה של אשקלון בשני המחזורים שנותרו תהיה להשתוות במאזנם לזה של יבנה ובכך הם יעברו אותם בדרך לפלייאוף העליון.

עירוני קרית אתא - מכבי הוד השרון

רמז, 19:00
בסיבוב הקודם: 85:82 לקרית אתא

עירוני קרית אתא מגיעה בתחושות רעות מאד למחזור הקרוב, זאת אחרי שהתבררה חומרת פציעתו של ג'וליאן מילס, שנפצע במחזור הקודם מול א.ס. רמה"ש. הזר המצוין סובל מקרע של הרצועה בקרסול, מה שיגרום לו להיעדר לפחות 5 שבועות והוא ככל הנראה גמר את העונה. לשרון אברהמי אין אפשרות להחליף זר לאחר שתם מועד ההעברות בליגה ואת המסע שלה לעבר ליגת העל היא תיאלץ לעשות עם זר אחד בלבד, מה שיקשה עליה מאד לצלוח את המשימה. למרות המכה הקשה, נצחון של המארחים השבוע יבטיח להם את יתרון הביתיות לאורך כל משחקי הפלייאוף. גם אם יפסידו הם עדיין יגמרו את העונה במקום הראשון, זאת בתנאי שקרית גת ומגדל העמק יפסידו את משחקיהן במקביל. ובכל זאת - כשבאפשרותם לסיים את העונה הרגילה ללא אף הפסד בית (האחרונה שעשתה זאת בלאומית הייתה ברק נתניה לפני 6 שנים !), על פחות מנצחון לא מוכנים לחשוב אצל נציגת הקריות. עם הגנה שרשמה 15 משחקים בהם הגבילה את יריבותיה על פחות מ- 80 נק', במידה וחניכיו של שרון אברהמי ידעו לעצור את אלן (בעונה שעברה באתא), הם יעמדו במשימתם.

מכבי הוד השרון מגיעה למשחק מול המוליכה בידיעה שהיא חייבת נצחון על מנת להשיג את המקום הנחשק בפלייאוף. עם זאת, משימה קלה זה לא תהיה ועמי נאווי ינסה להיות המאמן הראשון שמנצח באולם רמז. סולומוביץ' שנמצא בכושר נהדר מחוץ לקשת יצטרך להיות במיטבו גם הפעם על מנת למשוך אש וכך לפנות את ג'רמי אלן, שנמצא במקום הרביעי בטבלת מלך הסלים עם 24.5 נק' למשחק, לחדירות. הפסד במשחק הקרוב יאלץ את הוד"ש לקוות לשני הפסדים של אשקלון ויבנה, ולא - היא תשחק בפלייאוף התחתון.

ברק נתניה - הפועל מגדל העמק

ישורון, 19:30
בסיבוב הקודם: 75:82 למגדל העמק

על אף ההפסד המאכזב בשבוע שעבר ברק נתניה נשארה במקום הרביעי בזכות ההפסד של עפולה לאותה מגדל העמק שיפגשו הצהובים שחורים. בנתניה ימשיכו להחסיר את דניאל דנינו ובהיעדרו יצטרכו לקבל תרומה מטום ולסנקו ועומרי שלף שבשבוע שעבר היו לא רעים בכלל. ליאור שגב מוביל את טבלת מלך האסיסטים והוא יפגוש את סגנו, זיו בן צבי, לקרב מעניין על העמדה החשובה במגרש.

העונה המדהימה של הפועל מנגדל העמק נמשכה בשבוע שעבר עם נצחון בדרבי על עפולה אחרי משחק קשוח עם סקור נמוך. הקבוצה של רועי פרל סופרת כבר שישה משחקים רצופים ללא הפסד ועם מאזן מרשים מול קבוצות הצמרת תקווה לא למעוד במגרש חוץ לא קל. נועם מטלון שנמצא בעונה נהדרת קלע בששת המחזורים האחרונים 8 שלשות מ-13 נסיונות ויצטרך להביא את הנסיון שלו לידי ביטוי.

הפועל עפולה - אליצור רמלה

כפר הנוער וי"צו ניר העמק, 19:00
בסיבוב הקודם: 96:91 לעפולה

אחרי ההפסד המתסכל שספגה בדרבי העמקים תחזור הפועל עפולה לאולמה למשחק ביתי אחרון מול נועלת הטבלה. על פניו עפולה שיחקה היטב בשבוע שעבר במגדל העמק כאשר שורטר ולאבו סיימו שניהם עם דאבל-דאבל, גיא לביא וגלעד קרני המשיכו לשמור על יציבות ואלון לוין הצעיר שפתח בחמישייה תרם רבות בהגנה. בסופו של דבר, זריקה גבוהה שנחסמה ע"י לאבו אושרה כסל שהרס לעפולה לרשום את אחד הנצחונות הגדולים שלה. המשחק מול אליצור רמלה, שכבר ירדה לליגה הארצית, נחשב למשוכה קלה עבור השחקנים מבירת העמק, אך בל נשכח כי במפגש הקודם בין השתיים הרבע האחרון היה צמוד עד לשניות האחרונות ועפולה יצאה רק עם נצחון חד ספרתי. בינתיים בחדר ההלבשה האדום מקווים שנתניה תמעד מול מגדל העמק והסיכויים לעבור אותה ולזכות ביתרון הביתיות יגדלו.

א.ס רמת השרון - הפועל גליל עליון

אורנים, 17:00
בסיבוב הקודם: 68:86 לגליל עליון

למרות פייט אדיר שנתנה לקרית אתא, א.ס רמת השרון ירדה בתום המשחק עם המחמאות בלבד ובעקבות כך ירדה שוב אל מתחת לקו האדום. בקבוצה ימשיכו להישען על צמד הזרים, אך מי שמספק את הערך המוסף הוא בן שרוני שממשיך בתקופה הטובה שלו ובחודש מרץ קלע 12.7 נק' למשחק ובמאבקי התחתית יצטרכו לקבל אותה בכושר זהה. איתי לוי יצטרך לספק לא מעט פתרונות לקבוצה המוכשרת של הגליל כשאחד המפתחות המרכזיים זה הורדת הסקור - בשבעה משחקים בהם קלעה גליל מתחת ל-85 נק' היא ניצחה פעם אחת בלבד.

קצת קשה להסביר מה עבר על הפועל גליל עליון בשבוע שעבר. הקבוצה של זיו ברתנא פשוט לא היתה במשחק מהרגע הראשון ורשמה הפסד בית חמישי העונה כשהיא רושמת לא פחות מ-26 איבודי כדור. ההפסד הוריד את גליל עליון למקום השביעי, אך המקום השישי עדיין בר השגה והקבוצה תצטרך לקוות להשיג נצחון אחד יותר מאשר ר"ג בשני המחזורים שנשארו. על מנת לעמוד במשימה הזאת יצטרכו בגליל לנצח את רמה"ש ובעיקר לשים לב ללורנזו גורדון בצבע ולהביא לידי ביטוי את המשחק המהיר שלהם. כלי מרכזי נוסף להמשך הדרך עבור הצפוניים הוא דני רובין שקלע בסיבוב הראשון 18.7 נק', ואילו בסיבוב השני מספק 12.8 נק' בלבד. אבישי גורדון ימשיך להיעדר בעקבות פציעה במפשעה.

מכבי קרית גת - מכבי רעננה

אולם אלון, 19:30
בסיבוב הקודם: 100:64 לקרית גת

נצחון אחד יותר ממגדל העמק, זה מה שמכבי קרית גת צריכה בשביל לסיים במקום השני. הנצחון המשכנע בשבוע שעבר הרגיע את הדרומיים אחרי מספר תצוגות לא משכנעות. בארבעת המשחקים האחרונים קלעה קרית גת 4 שלשות בממוצע למשחק, אך חוטפת 10.5 פעמים למשחק באותם המשחקים.

מכבי רעננה סיפקה בשבוע שעבר את הפתעת העונה עם נצחון חוץ בכפר בלום. שחקני הפנים של רעננה, ובעיקר אריק ווייז ויונתן לוי, יצטרכו לפקוח עין על טרנס ווטסון הנהדר ולשלוט בריבאונד ההגנה. איתי גרינבוים נמצא בכושר מצוין בשלושת המשחקים האחרונים וקולע 16 נק' בממוצע למשחק. בפעם האחרונה שרעננה ביקרה בקרית גת שתי הקבוצות סיפקו לנו שלוש הארכות במסגרת הסיבוב הראשון של גביע המדינה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();