צילום: אלברט דישי



מנוער לבוגרים: על עונת הבכורה של אלון ששון
ניב שמולי ,04/04/2015

על המגרש ומחוצה לו הוא שקט ומופנם וכעת זה הזמן להכיר את אלון ששון שחווה את עונתו הראשונה בבוגרים. על השכנוע של עמי נאווי, העונה הראשונה בבוגרים והתקווה להשתלב בנבחרת הנוער. אלון מאיר פגש כשרון פורץ והתרשם לטובה.

-- אלון מאיר --


העונה הראשונה בבוגרים היא אף פעם לא קלה. את תחילת העונה פתח ששון בנוער של מכבי ת"א, אלא שבאמצע העונה קיבל טלפון מעמי נאווי ששכנע אותו להגיע למכבי הוד השרון ולעשות את קפיצת המדרגה המיוחלת. ששון קיבל החלטה אמיצה ועבר לשחק בקבוצה בוגרת כשבנוסף הוא הצטרף גם לנוער של הוד השרון. ישנם לא מעט שחקנים שהקפיצה בין הנוער לבוגרים לא מיטיבה עימם, אולם לא כך אצל הרכז המוכשר. כבר במשחקו השלישי הוא היה אחראי לנצחון של הוד השרון בגליל עם סל מכריע ואט אט צבר יותר ויותר דקות משחק. אלון מאיר שם לב לכשרון של אלון ששון ותפס אותו לשיחה צפופה.


בוא נתחיל מההתחלה, איך התחלת לשחק כדורסל?

"התחלתי לשחק במכבי ת"א בגיל 10. אחרי עליות ומורדות הצטרפתי לתיכון אליאנס שם שיחקתי תחת עמי נאווי והייתה לי איתו מערכת יחסים מאוד טובה לקחנו ביחד את אליפות התיכונים כשאני היתי רק בכיתה י'. אני יכול להעיד שעמי (נאווי) סמך עלי מאוד ונתן לי הרגשה טובה והשנה שלא הלך לי כל כך טוב במכבי הרגשתי שאני חייב שינוי וככה למעשה התגלגלתי להוד"ש".

לקחת החלטת אמיצה לעזוב את הנוער במכבי ת"א ולעבור לקבוצת בוגרים.

לא היתה לי שנה טובה כ"כ העונה בנוער של מכבי, למרות שלא היה לי רע שם בכלל, אבל הרגשתי שאני חייב שינוי כלשהו בשביל להיות שחקן טוב יותר. עמי דיבר איתי ושכנע אותי לבוא להוד"ש".

איך מרגיש לך המעבר מהנוער לבוגרים?

"זה משחק שונה לגמרי. בנוער שחקן 1.90 מטר הוא גבוה, לעומת זאת בבוגרים הוא הכי נמוך ויש זרים שאתה צריך להתמודד איתם ועל כל טעות מענישים אותך ואתה גם שם לב לדגשים שעובדים איתך באימונים. אתה באמת מבין למה מתכוונים באימונים ואתה מיישם אותם על המגרש. מכיוון שיש ספסל רחב עם הרבה שחקנים טובים אני חייב להרוויח את הדקות משחק שנותנים לי".

איך זה לעבוד עם מאמן מיוחד וצבעוני כמו עמי נאווי? למעשה אפשר לומר שהוא גילה אותך.

עמי הוא מאמן מיוחד, זאת חוויה לעבוד איתו. כל פעם עם מצב רוח אחר הוא צוחק פתאום או מתחיל לשיר".

עמי סיפר לי אחרי הניצחון שלכם על עפולה שאתם באים כאנדרדוג ובלי לחץ ומשוחרר אתם פורחים אבל במשחקי מאני טיים אתם מפשלים כמו נגד אשקלון. איך אתה מסביר את זה?

"זה טבעי שאתה בא כפייבוריט יש עלייך יותר לחץ. במשחק נגד אשקלון זה היה מומנטום שלילי שפשוט לא הצלחנו לצאת ממנו ולא היינו מפוקסים. אולי באנו טיפה שאננים, ומנגד הם הגיעו עם פצועים, בלי זר, עם בעיות פנימיות וחשבנו שהניצחון בכיס שלנו אבל טעינו".

שמתי לב שעמי מעיר לך הרבה על ההגנה. איפה אתה חושב שיש לך עוד להשתפר?

"אני חושב שאני צריך לעבוד יותר על פיזיות ועל זירזות ברגליים וזה ישפיע על ההגנה שלי".

נבחרת הנוער החלה בהכנות לקראת אליפות אירופה כשהמטרה היא לעלות לדרג א'. מה הסיכויים שלך להשתלב בנבחרת ומה לדעתך הסיכויים של הנבחרת לעלות?

"אם אני אמשיך לעבוד ולא לוותר חושב שיש לי סיכוי לא רע להיות בסגל הסופי. אני מקווה שאני אתאים למאמן ולשיטה, זה חלום של כל ילד בגיל שלי לייצג את המדינה. לגבי הסיכויים אני מעריך שיש למאמן, שרון אברהמי, שיטה טובה והשחקנים יתאימו את עצמם אליה ואם הכל יתחבר אני חושב שיש לנו סיכוי טוב. המטרה היא לעלות לדרג א'".

מי המודל לחיקוי שלך?

תיאו פאפאלוקס. אמנם הוא לא שיחק הרבה כשהוא היה במכבי אבל" כאשר הוא כן שיחק אהבתי את חוכמת המשחק שלו. הוא חושב קודם כל על הקבוצה. מאד אהבתי אצלו שהוא תמיד פעל לפי השכל ומול שחקנים יותר אתלטיים הוא הצליח להתבלט".

מה החלומות והשאיפות שלך?

"תמיד רציתי לשחק באירופה ואני אעבוד הכי קשה שאני יכול וכל עוד אדע שעשיתי הכל אני אהיה מבסוט".

שאלות קצרות - תשובות קצרות

ג'רמי אלן - חתיכת שחקן
עמי נאווי - חוויה
עומרי כספי - בנאדם ענק
לברון ג'ימס - המלך
אתר ספסל - חיים







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();