יתום. יאבד את המקום השמיני?



לאומית: המאבקים שנשארו פתוחים
ניב שמולי ,01/04/2015

שני מחזורים לתום הליגה הלאומית הסדירה בדקנו אילו מקומות נותרו פתוחים. מבט על הכרטיס האחרון לפלייאוף עליו נאבקות שלוש קבוצות ומה צריך לקרות שקרית אתא תאבד את המקום הראשון.

-- ניב שמולי --

כשנשארו שני מחזורים לסיום העונה הסדירה לא, שום דבר לא סגור בליגה הלאומית. אמנם תמונת הפלייאוף די מלאה, אך המאבק על המיקום עדיין פתוח והשיא הוא המאבק על המקום השמיני והאחרון בין יבנה, אשקלון והוד"ש.

צמוד בתחתית לאורך כל הדרך

נתחיל דווקא מהסוף. אליצור רמלה תסיים במקום האחרון ותרד לליגה הארצית בתום העונה. הקרב בתחתית צפוי להיות מותח עד לסוף העונה. נכון להיום, לאחר 24 מחזורים, כפ"ס רחוקה שני משחקים מהמקום שמוביל לירידת ליגה אחרי שגברה אמש על רמלה 98:80. כפ"ס תפגוש במחזור הסיום את רעננה כאשר נצחון יוכל לתת לה הרבה אוויר לקראת ההמשך. בין רעננה לרמה"ש מפריד משחק אחד בלבד כשכל קבוצה ניצחה את השנייה, ככה שהמשחק השלישי בבית התחתון עתיד להיות מכריע אף יותר. אגב, גם המאזן בין רעננה לרמה"ש עומד על נצחון אחד לכל קבוצה. איך שלא נסובב את זה - הכל פתוח בתחתית.

המאבק נגד הירידה: מבט על לוח המשחקים
כפ"ס: אשקלון (בית) ורעננה (חוץ)
רעננה: קרית גת (חוץ) וכפ"ס (בית)
רמה"ש: גליל עליון (בית) והוד"ש (חוץ)


האם קרית אתא יכולה לאבד את הפסגה?

במעבר חד מהתחתית אל הצמרת. על מנת שקרית אתא תאבד את המקום הראשון היא תצטרך להפסיד את שני המשחקים שנותרו לה, אך קשה לראות את זה קורה. גם הפסד בודד בתוספת נצחונות של קרית גת ומגדל העמק לא יספיקו, מכיוון שאז יווצר בית משולש כשלכל הקבוצות אותו מאזן. הנצחונות של קרית אתא על קרית גת ומגדל העמק ישאירו אותה בפסגה ואת מגדל העמק במקום השני.
לעומת זאת, הקרב על המקום השני פתוח יותר. מגדל העמק וקרית גת מחזיקות במאזן זהה אבל צמד הנצחונות של רועי פרל נותנים לו ולקבוצתו יתרון על פני הדרומים שיצטרכו לקוות שמגדל העמק תמעד.

המאבק על המקום הראשון: מבט על לוח המשחקים
קרית אתא: הוד"ש (בית) ור"ג (לוץ)
מגדל העמק: נתניה (חוץ) ויבנה (בית)
קרית גת: רעננה (בית) וגליל עליון (חוץ)


הכי חם שיש: שלוש קבוצות רוצות כרטיס אחד

ארבעה הפסדים רצופים דרדרו את אליצור יבנה למקום השמיני וגרוע מכך - הקבוצה כלל לא הבטיחה את מקומה בפלייאוף. אם זה לא מספיק אז הוד"ש ואשקלון שמנסות להשיג את הכרטיס האחרון, מחזיקות ביתרון במאבק הפנימי עם היבנאים. יבנה מבחינתה תארח בשבוע את ר"ג למשחק שממנו אין דרך חזרה, אולם לא בטוח שזה יספיק. הוד"ש, שהשלימה אמש נצחון כפול על יבנה, וגם אשקלון, שהפסידה אמש לקרית גת, נמצאות במרחק נצחון אחד בלבד מהמקום הנחשק. אמנם להוד"ש מצפה שבוע הבא משחק קשה בקרית אתא אבל לוח המשחקים של אשקלון הרבה יותר נוח. במקרה של בית משולש האשקלונים יקטפו את הכרטיס זכר לשלושה נצחונות בארבעה משחקים מול יבנה והוד"ש. האחרונה תצטרך לקוות לנס שיכלול יותר נק' מלאשקלון ולפחות שיוויון עם יבנה.

המאבק על המקום הכרטיס האחרון לפלייאוף: מבט על לוח המשחקים
יבנה: ר"ג (בית) ומגדל העמק (חוץ)
אשקלון: כפ"ס (חוץ) ועפולה (בית)
הוד"ש: קרית אתא (חוץ) ורמה"ש (בית)


קרבות המיקום בפלייאוף העליון

מקומות 4 עד 7 יחפשו לשפר עמדות ביניהן. נתניה ועפולה נאבקות על המקום הרביעי שמבטיח פלייאוף עליון כאשר לנתניה יש יתרון במאזן המשחקים בין השתיים. יחד עם זאת, שני הפסדים של הנתנייתים עלולים להוציא אותם מהרביעייה, אך בשביל שזה יקרה נתניה תצטרך להפסיד למגדל העמק ולרמלה מה שלא נראה ריאלי. אם נתניה תפסיד רק למגדל העמק בשבוע הבא ועפולה תנצח פעמיים היא תעבור אותה ותזכה ביתרון הביתיות. על המקום השישי נלחמות ר"ג וגליל עליון. בעוד לר"ג נשארו צמד משחקים קשים, לגליל עליון יש לו"ז קצת יותר נוח. גליל תצטרך להשיג נצחון אחד יותר מאשר ר"ג מכיוון שלסגולים נצחון כפול. סיטואציה נוספת שעלולה להיות (אמנם לא ריאלי כ"כ אבל כבר למדנו שהעונה בלאומית הכל יתכן) היא בית מרובע בין כל הארבע וטבלת הבית תראה כך:
(4) עפולה 2-4
(5) רמת גן 2-4
(6) נתניה 3-3
(7) גליל עליון 5-1


מאבקי מיקום לפלייאוף: מבט על לוח המשחקים
נתניה: מגדל העמק (בית) ורמלה (חוץ)
עפולה: רמלה (בית) ואשקלון (חוץ)
ר"ג: יבנה (חוץ) וקרית אתא (בית)
גליל עליון: רמה"ש (חוץ) וקרית גת (בית)


יודעים מה יהיו סדרות הפלייאוף? בואו להמר על כך בדף הפייסבוק שלנו: ספסל - הבית של הכדורסל הישראלי






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();