נטע זר: המסלול של נטע סגל
ניב שמולי ,25/03/2015

למרות העונה החלשה של אליצור רמלה, ניתן תמיד למצוא נקודות אור. אחת כזו היא השתלבותו של נטע סגל הצעיר בכדורסל הישראלי, שמספר לשלום סיונוב על האקדמיה בה התעצב, על החיים במקום הכי נמוך בטבלה ועל בחירת ההחלטות שלו.

-- שלום סיונוב --

אליצור רמלה ממשיכה במסורת שלה לאורך השנים לפתח שחקנים צעירים בעמדת הרכז (לא נשכח את מורן רוט, ליאור שגב). השנה הגיע תורו של נטע סגל בן ה-19 לתפוס את המקום בהרכב של אליצור רמלה שמקבל כ-30 דק' משחק ועם נתונים לא רעים בכלל של 9.3 נק' 2.9 ריב' ו-3.7 אס' ב-22 משחקים השנה.

"שיפרתי כמעט כל אספקט באקדמייה"


ספר לנו קצת על מסלול הנוער שלך שהיה די מיוחד
"התחלתי ללהט בכדור כבר בגיל 3 והתחלתי לשחק בקט סל בראש העין עד כיתה ט' ובכיתה י' עברתי לעירוני ט'. אחרי שנה קיבלתי פנייה מהאקדמיה בויינגיט וסיימתי שם את השניים האחרונות שלי בגיל הנוער".

אחרי שעברת לעירוני ט' פתאום שוב פעם לעזוב הכל ולעבור לאקדמיה לא היה בזה צעד מסוכן?
"קיבלתי הצעה מנתי כהן שאימן אותי בראש העין והיה לי מאוד קשה לסרב להצעה הזאת. שמעתי על המקום והאקסטרה שאתה מקבל באימונים מאשר באגודות האחרות ופשוט הלכתי על זה בעיניים עצמות".

הרגשת שהצלחת לשפר נקודות ספציפיות כשהיית באקדמיה?
"ללא ספק שיפרתי כמעט כל אספקט, אם זה מבחינה מנטאלית, פיזית, מבחינת כדורסל עבדנו כל יום כדי לשפר את האלמנטים החלשים של כל אחד. כאחד שמאוד אוהב לעבוד קשה האקדמיה נתנה לי את התנאים כדי להשתפר. אם זה אימונים בשש בבוקר או בים או אימונים של ארבע שעות ואימונים במכון כושר".

ופתאום לשחק בליגה ארצית צפון – בה משתתפת קבוצת האקדמיה - ולעלות במכה לליגה של הגדולים לא היה קצת קשה מדי?
"בהתחלה היה מאוד קשה ולקח לי זמן להסתגל לאגרסיביות, אבל הצלחנו בסופו של דבר וזה מדרגה מאוד חשובה כדי להתפתח כשחקן במיוחד שאתה שחקן צעיר".

"בהתחלה לא כ"כ האמנתי בכרטיס הכפול"


אחרי שסיים את הרומן שלו עם האקדמיה היה על סגל להחליט את אחת החלטות הכי חשובות של כל בוגר ויינגייט. האם ללכת לשחק בליגה לאומית ולקבל דקות או ללכת ולשבת על הספסל בקבוצת ליגת העל ולקבל את הניסיון ולראות על מה מדובר דרך האימונים.

בחרת בסופו של דבר ללכת לקבוצה בליגת העל, לעירוני נס ציונה, למה בחרת דווקא באופציה הזאת?
"החלטתי על שנה שבה אעבוד מאוד קשה מבחינה אישית, אם זה בקטע של אימוני כוח ואתלטיקה ולשפר את היכולות שלי דווקא דרך האימונים, וללמוד מהשחקנים הוותיקים, כמו מאיר טפירו, קורי קאר, ואפילו גילי אמיתי שכל אחד מהם נתן הרבה טיפים. בנוסף למדתי מה זה להיות בקבוצה בליגת העל עם זרים דבר שלא הכרתי עד לאותו רגע".

אחרי חצי שנה החלטת שאתה כן רוצה ללכת ולקבל דק' משחק במסגרת הכרטיס הכפול
"בהתחלה לא כל כך האמנתי בחוק הזה. לא ידעתי איך זה יעבוד כשאתה מתאמן בקבוצה אחת ומשחק בקבוצה אחרת, אבל בסופו של דבר החלטתי ללכת על הניסיון הזה ולנסות לשחק 5 דק' או יותר והניסיון הזה מאוד עזר לי בקבוצה הטובה שהייתה שנה שעברה ברמלה גם בדק' המעטות ששיחקתי".

איך זה היה להתאמן אצל חנן הירשוביץ 'המשיח של רמלה'".
"לדעתי הוא מאמן מיוחד שאוהב את האנרגיות את השיגעון על הספסל ועל המגרש ומאוד נהניתי לשחקן תחתיו".

על הקרדיט הגדול בהתחלה שהלך ודעך


לקראת עונת 2014/15 אליצור רמלה הייתה בעננה כבדה לקראת המשך פעילותה בליגה לאומית, אך ניהלה מגעים עם מכבי ת"א על מנת להיות קבוצת הבת שלה. בסופו של דבר הנהלה של מכבי בחרה בעירוני ר''ג ומלאכת הרכבת הפאזל בקבוצה החדשה ברמלה הוטלה על אוהד גל שבחר בנטע סגל כרכז הראשון שלו בקבוצה.

למרות האמון האדיר של אוהד גל, ההתחלה לא הייתה קלה ואחרי כמה משחקים ויתרו עליך בעמדת הרכז והוא נתן את הכדור לשחקנים אחרים. אתה לא חושב שפשוט זה היה גדול עליך ונבהלת מהלחץ והאחריות הגדולה שהייתה עליך?
"לא יודע אם נלחצתי או משהו כזה, היו סיטואציות במשחק שהמאמן החליט שלייסי היידוק (הזר ששוחרר אחרי כמה משחקים) יוביל את הכדור, ואני קיבלתי את החלטה ואין לי בעיה לזוז לעמדה 2. מצד שני אני לא חושב שהמנהיג של הקבוצה תמיד חייב להיות עם הכדור. אתה יכול להנהיג את הקבוצה גם דרך עמדה מס' 2 ולצעוק ולהדריך. אני לא אומר שהייתי בכושר מעולה והיו לי גם תקופות רעות, אבל כל שחקן מקצועני חווה עליות וירידות, השאלה זה איך לחזור לעצמך ולהיות חיוני לקבוצה".

ועם כל השינויים בקבוצה וחילופי הזרים והמאמנים, המשכתם להפסיד ולהפסיד, איך באים פעם אחרי פעם לאימון וממשיכים לעבוד?
"נכון זה באמת לא קל אבל אנחנו לא מורידים את הראש וממשיכים לעבוד קשה כי יש בשבוע הבא עוד משחק ואנחנו ננסה לנצח. לצערי בסופו של דבר סבלנו מחוסר ניסיון שלאורך המשחקים הובלנו ושיחקנו בצורה מעולה אבל פעם אחרי פעם בעטנו בדלי ברבע האחרון".

הגעתו של אבי סוכר לקבוצה הקשתה עליך בהתחלה
"ללא ספק השינוי של המאמנים הקשה עלי בהתחלה ולקח לי זמן להבין מה אבי רוצה ממני ואחרי שיחות רבות ביננו, הצלחנו להבין אחד את השני ורואים את השיפור שלי במשחקים אחרונים".

קצת מפתיע שבנצחון על אשקלון הנתון הכי בלט אצלך היה 8 אסיסטים
"אני לא אחד שמחפש את הסל באופן קבוע ואני מעדיף למסור למישהו אחר מאשר לקלוע בעצמי. דווקא מול אשקלון הצלחנו להציג משחק מאוד קבוצתי וזה עזר לי לשתף באופן יותר יעיל את החברים שלי".

יש לציין כי הראיון נערך לפני המשחק של רמלה השבוע נגד קרית גת בו קלע נטע סגל 19 נק'.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();