איתי לוי



לאומית: תגובות מהמחזור ה-23
ניב שמולי ,25/03/2015

כל התגובות מהמחזור שעבר עלינו אמש בליגה הלאומית מחכות לכם. שרון אברהמי מרוצה מהסגל העמוק ומהישראלים שלו, כמו גם רועי פרל. אוהד יתום ויבנה נקלעו לסיטואציה מסובכת כשהוד"ש ואשקלון רוצות לגנוב פלייאוף, בעפולה דוד אלהרר ניצח בבכורה והיה מרוצה. 3 מחזורים לתום העונה הליגה רותחת עם קרבות הישרדות ומאבקי פלייאוף.

-- ניב שמולי, ולדי מויסייב, יאיר תגר --

"היתרון שלנו זה הסגל העמוק"


מאז הסיבוב הקודם לא הפסידה קרית אתא ואתמול בחצי הראשון היא הרגישה שזה יכול לקרות שוב. בחצי השני החניכים של שרון אברהמי התעוררו והמשיכו את סיום הרבע השני בדרך לנצחון 94:80. מנגד, גליל עליון יכולה להיות מאוכזבת בעיקר מסוף הרבע השני. האדומים שלטו במשחק בחצי הראשון אבל לא השכילו לנצל זאת ביצירת הפרש וירדו למחצית ביתרון קטן שעלה לה במשחק בהמשך. קרית אתא תצא בשבוע הבא לרמה"ש ואילו גליל עליון תחזור הביתה אחרי שלושה משחקי חוץ רצופים, בהם השיגה שני נצחונות, ותתמודד עם רעננה.

שרון אברהמי ידע שהחצי הראשון של הקבוצה שלו לא היה מספיק טוב והיא יצאה בזול: "החצי הראשון שלנו היה רע מאד ויצאנו בזול, גליל הייתה צריכה להוביל במחצית בדו ספרתי. שיחקנו לא טוב בשני צידי המגרש, לא מצאנו את האנרגיות ואת החמישיות הנכונות. לא יודע למה אצלנו בבית בחצי הראשון אנחנו קולעים לא טוב מבחוץ ומשחקים עם פחות אנרגיות. בחצי השני עשינו הגנה מדהימה ולעצור קבוצה סביב 30 נק' בחצי זה מדהים, השלשות שלנו נכנסו באחוזים טובים (7/12 בחצי השני) וזה גם עזר לנו מאד". על חשיבות הסגל הרחב אמר "חשוב לנו מאד לשמור על חלוקת דקות מאוזנת אצל השחקנים שלנו. לדוגמא, גיא דותן היה מדהים ברבע השלישי ולא שיחק שנייה ברבע הרביעי. היתרון שלנו על שאר הקבוצות בליגה זה ספסל עם המון עומק. אנחנו מחפשים ומערבבים את הקלפים וכשיש לנו חמישייה טובה אנחנו ממשיכים איתה".
הישראלים של קרית אתא הצטיינו ולא בפעם הראשונה העונה ובעיקר תומר גינת וגם לזה התייחס אברהמי: "אם נחזור אחורה עוד למשחקי האימון לפני תחילת העונה, אני אמרתי בכל הזדמנות שתומר הוא שחקן שאחת המטרות שלי השנה הייתה לקדם אותו יחד עם הניצחונות. תומר בסה"כ בן 20, שחקן עם יכולות מדהימות והכי חשוב, שחקן צנוע שאוהב לעבוד. כשאמרתי לו בקיץ מה יהיה המעמד שלו, הוא חשב שעובדים עליו אבל אני נותן לו את המפתחות, הוא מחזיר בגדול ואני מאד מאמין בו. כמו כן, לקדם את אוראל (לב), לשפר את לירן (מורן) וגיא שהם חבר'ה יחסית צעירים, מסב לי גאווה גדולה".

תומר גינת: "באנו למשחק מול אולי הקבוצה בתקופה הכי טובה בליגה.למרות שידענו שמדובר במשחק מאד קשה וכסוג של מוקש, היה חשוב לנו לשמור על הבית. מתחילת העונה שמנו לעצמנו כיעד ראשון לשמור על הבית ואני שמח שהצלחנו לעשות את זה. יש לנו קבוצה מיוחדת - בכל פעם מישהו אחר מצטיין וכל אחד נותן את התרומה שלו. קשה להגיד שאנחנו גדולים על הליגה, אנחנו באים להתמודד נגד קבוצות מאד טובות והליגה הזו היא מאד שוויונית. לעצור את גליל, שהיא קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה על 74 נק', זה מאד מרשים ואני שמח שהצלחנו לעשות את זה ולנצח את המשחק". גינת גם התייחס למקום הראשון המתקרב והוסיף כי "אנחנו לא מפחדים מזה. אנחנו באים לנצח כל משחק, יש לנו קבוצה טובה שיכולה וצריכה לעשות את זה. למרות זאת, מצפים לנו משחקים קשים אבל אנחנו מאמינים בעצמנו".

זיו ברתנא נעצר אחרי חמישה נצחונות רצופים ואמר: "הורדנו את רמת האגרסיביות שלנו ושיחקנו קצת אנוכי, מנגד שיחקנו מול קבוצה טובה שהעלתה את רמת האגרסיביות שלה ועל זה משלמים. אני לא חושב שהיינו מספיק טובים היום בשביל לנצח את אתא, בעיקר ב-23 הדקות האחרונות. שיחקנו 17 דקות מעולה אבל בסופו של דבר שילמנו על רמת האגרסיביות שלנו, לא על שום דבר אחר. המטרה שלנו תהיה לסיים את העונה כמה שיותר גבוה ולעבור את הסיבוב הראשון בפלייאוף".


מה חדש? קרית גת ממשיכה בהתקפי הלב, רמלה ממשיכה לאבד משחקים צמודים נגד הגדולות


קרית גת כנראה אוהבת להלחיץ את הקהל הביתי שלה. אמש הגיעה רמלה לדרום למשחק קצוות שהיה אמור להיות קל על הנייר עבור נתי כהן והחניכים שלו, אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד. קרית גת כבר התקשתה העונה לא פעם מול קבוצות החלק התחתון כמו רמה"ש, יבנה, כפ"ס ואמש רמלה. אחרי פתיחה טובה המקומיים התקשו ונקלעו לפיגור ברבע האחרון כשהנצחון שלהם עמד בסכנה. אחרי 40 דקות הלוח הראה 79:79 ובהארכה רמלה לא הסתדרה בלי בילי ווייט, שיצא ברבע הרביעי בגלל עבירות, ושוב הפסידה משחק צמוד (כמו נגד עפולה, מגדל העמק וקרית אתא) לקבוצת צמרת 93:103 לאחר הארכה.

עוזר המאמן של קרית גת, אביעד אלמקייס, אמר בסיום: "היה משחק עם הרבה תהפועות ושינויי מומנטום. ברבע הראשון שיחקנו טוב בהגנה והצלחנו להביא את היכולת גם להתקפה, אך ברבע השני נעצרנו ורמלה כפו את הסגנון שלהם". לשמחתו של אלמקייס קרית גת ידעה לצאת עם נצחון: "בסיום הצלחנו לנצח עם הרבה אופ. אני מקווה שלמדנו את השיעור ונצטרך לעבוד חזק ואגרסיבי בכל 40 דקות על מנת לנצח. אני רוצה להחמיא לקהל שלנו שבא ודחף אותנו לנצחון".

אבי סוכר: "כמו בכל העונה חסר לנו הגרוש ללירה. אני מאד גאה בשחקנים שלי שאף אחד לא יודע מה עובר עליהם. אין לנו עשרה שחקנים לאימונים ובאימון מסכם אנחנו גם באותו מצב וככה אי אפשר לתרגל את הדברים. עם זאת השחקנים הביאו הרבה לב ומלחמה, זה לא פשוט ואני היתי שחקן ומבין אותם אבל זה המצב".

טרוויס רלפורד: "בהתחלת המשחק היינו עם הרבה אנרגיות שעזרו לנו אבל רמלה הרגשיו בנוח לאט לאט בהתקפה וזה הקשה עלינו".

טרנס ווטסון: "רמלה באו להילחם היום, הם קלעו באחוזים גבוהים לשלוש ושיחקו בהרכבים נמוכים. בשלב כזה מאוחר של העונה אין משחקים קלים וגם היום זה היה לא פשוט בכלל. עבורנו זה נצחון חשוב וזה לא משנה אם אנחנו מנצחים הרבה או מעט - נצחון זה נצחון".

"ככל שעברו הדקות רמה"ש ניצלו את הנסיון שלהם"


אליצור יבנה ספגה אמש הפסד שלישי ברציפות, הפעם 97:86 לרמה"ש ומקומה בפלייאוף העליון כלל לא מובטח. היבנאים יתארחו בשבוע הבא אצל הוד"ש ובעוד שבועיים יארחו את ר"ג לשני משחקי עונה מבחינתם. לעומת זאת, ברמה"ש נרשמו חיוכים אמש לאחר תקופה ארוכה ועם ההפסד של רעננה לאשקלון הקבוצה עלתה שוב מעל הקו האדום.

אוהד יתום: "אדופיה הסתבך בעבירות בהתחלה ולורנזו עשה לנו בית ספר בצבע וגם שהבאנו דאבל-אפ זה לא עזר. רמה"ש קבוצה טובה אבל לא שמרנו טוב מספיק. נצטרך להשיב את הביחד וההתלהבות שלא היו מספיק דקות במשחקים האחרונים וזה יחזיר אותנו למסלול". יתום הוסיף ש"ככל שעברו הדקות לא שיחקנו בחכמה ורמה"ש ניצלו את הנסיון שלהם. הרבה שחקנים אצלנו לא היו מרוכזים וחלק מהעניין זה זריקות העונשין".

איתי לוי: "הלכנו הרבה מאד פנימה וניצלנו את היתרון של לורנזו, עם זאת יכולנו לשחק עליו עוד והתפתנו לשלשות. בסיום איגור מאיור התחיל לקלוע אבל זה לא הספיק לנם לנצחון. אור רון ותמיר בלאט ניהלו את המשחק מצוין וביחד עם השאר, ובעיקר בן שרוני שנמצא בתקופה נהדרת ובעונה טובה, עשינו נצחון יפה. סימנו את המאצ'-אפ בצבע כמפתח לנצחון ואחרי ששבוע שעבר נכשלנו עם ברנדון בראון השבוע הצלחנו". לוי התייחס למשחק המאתגר שמחכה לו בשבוע הבא נגד קרית אתא: "באיזשהו מקום אני מעדיף לשחק עם קבוצות הצמרת כי בתחתית זה הרבה פעמים מגיע לקרבות ואנחנו לא תמיד חזקים בזה. נגד הצמרת יש יותר כדורסל אבל בהחלט מצפה לנו קרב קשה ומאתגר".


נתניה התגברה על הוד"ש


הקבוצה העיקשת של עמי נאווי לא עשתה חיים קלים לזאת של עידן פלדה, אלא שבסיום הנתנייתים רשמו נצחון ביתי נוסף והשאירו את הוד"ש עם המחמאות בלבד אחרי 79:84. ג'רמי אלן בלט עם 33 נק', אלא שהוא היה היחיד אצל הוד"ש כשמנגד המשולש בראון-שגב-מאריגני להטו עם עם 65 נק'.

עידן פלדה: "הוד"ש כפו את המשחק שלהם עלינו אבל למרות זאת גילינו בחצי השני עליונות והמשחק כבר היה בדו ספרתי כשידענו לעשות את הסלים החשובים. הסיבוב השני המצוין שלנו נמשך יחד עם העונה הטובה שאנחנו עושים".

אשקלון קרובה לפלייאוף העליון


אליצור אשקלון גברה אמש 94:80 על רעננה והיא רחוקה כעת חצי משחק בלבד מיבנה שבמקום השמיני. רעננה מבחינתה לא הצליחה לעצור את מור ושמריז שקלעו 22 נק' כ"א וספגה הפסד מאכזב שהוריד אותה אל מתחת לקו האדום. עם זאת, מדיווחים שהגיעו לידינו עולה כי מרקוס מור לא עלה עם הקבוצה לחימום וגם לא עלה בחמישייה. גם בסיום לא היה שקט באשקלון והקהל האשקלוני קילל את המאמן, אבי טטרו, במשך דקות ארוכות בתום המשחק. אשקלון תארח בשבוע הבא את קרית גת למשחק קריטי עבורה, מנגד רעננה תצא לגליל עליון.

יוסי בונן: "לא הצלחנו להביא את המשחק ההגנתי שאנחנו שואפים אליו. קשה לנו להתחרות עם סקור כזה כמו שאשקלון מציגה, אנחנו בעיקר מתבססים על ההגנה שלנו". בונן התייחס גם לשחקנים הצעירים ברעענה שקצת נעלמו לאחרונה: "החבר'ה הצעירים מקבלים במה וזה חלק מהתהליך אבל אני חושב שהם שחקנים מצוינים ומאמין בהם".

"כיף להתחיל ברגל ימין


עפולה ור"ג סיפקו קרב של ריצות אמש שבסופו ידעו המקומים לצאת עם נצחון 96:99 בזכות בריחה בדקות הסיום. נסיון קאמבק של ר"ג בסיום נבלם כשעפולה ידעה לעמוד בלחץ מהקו.

דוד אלהרר ניצח במשחק הבכורה שלו כמאמן ראשי של עפולה: "הרגיש נפלא לנצח בבכורה, זה טוב וכיף להתחיל ברגל ימין. החבר'ה עשו עבודה נהדרת, למרות הסקור בהגנה היו לנו חלקים טובים וחלקים פחות טובים גם כמו בסיום ששחקנים קצת ויתרו, אנחנו נעבוד על כך בהמשך. מבחינה התקפית היינו משוחררים מאד והצגנו כדורסל יפה, אני גאה בשחקנים". בסיום המשחק עפולה הסתבכה ואלהרר התייחס לכך: "היה לנו בלבול בהגנה שסיפק לר"ג לשלשות פנויות אבל עם קליעות עונשין חשובות של השחקנים הבטחנו נצחון".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();