לאומית: גליל עליון וכפ"ס רוצות שוב להפתיע
ניב שמולי ,23/03/2015

גליל עליון, האחרונה שניצחה את קרית אתא, תקווה לעשות זאת שוב, גם כפ"ס שניצחה בסיבוב הקודם את מגדל העמק תרצה להפתיע בשנית. הפועל עפולה, ללא הוד בן הרצל, תארח את ר"ג ורמה"ש או יבנה ישברו את רצף הפסדים.

--יאיר תגר, אורן לוי, ניב שמולי--

אליצור קרית אתא - הפועל גליל עליון

רמז, 19:00
בסיבוב הקודם: 87:96 לגליל עליון

מי יעצור את הרכבת הדוהרת של עירוני קרית אתא? משרשמה ביום חמישי האחרון מול אליצור יבנה את ניצחונה ה-11 מ- 12 משחקיה האחרונים (ובמקביל מכבי קרית גת הפסידה במגדל העמק), קרית אתא קרובה מאד להבטיח את המקום הראשון בסיום העונה הרגילה שיעניק לה את יתרון הביתיות לאורך כל הפלייאוף. לאחר המחזור הקרוב יישארו לנציגת הקריות 3 משחקים נוחים (על הנייר) עד לסיום העונה- ברמה"ש, בבית מול הוד"ש ובזיסמן נגד ר"ג. כך שנצחון השבוע על היריבה הכי קשה שנותרה להם עד לשלושת המשחקים הנ"ל תעזור מאד לקרייתים. ההגנה של נציגת הקריות תעמוד למבחן נוסף בהתחשב בעובדה שלגליל יש את ההתקפה הטובה ביותר בליגה עם 91.8 נקודות שהיא קולעת למשחק. מי שנמצא בכושר מצוין בשבועות האחרונים אצל אתא הוא דאליס ג'ויינר, שבמחזור הקודם רשם את הדאבל-דאבל ה-11 שלו העונה.

חמישה נצחונות רצופים מיקמו את הפועל גליל עליון במקום השישי בטבלה. אחת מהסיבות לשיפור אצל האורחת הוא ג'רמיין ג'ורדן, שברצף הנצחונות הנוכחי שלה (מתוך 6 משחקים בהם שותף) רושם 21.2 נק' (63.2 אחוז משתיים), 11.6 ריב', 3.6 אס' ו-1.4 חט'. האחרונה שניצחה את קרית אתא היתה גליל עליון ועל מנת לשחזר זאת תצטרך את רון סבג ודני רובין שהיו נהדרים במשחקים הקודם עם 22 ו-32 נק' בהתאמה. אבישי גורדון שפספס את המשחק הקודם בעקבות פציעה במפשעה ייעדר גם מחר.

הפועל כפר סבא - הפועל מגדל העמק

היובל, 19:40
בסיבוב הקודם: 74:65 לכפר סבא

לא פשוטים החיים ללא ורנון טיל. שני הפסדים רצופים, ללא הפורוורד המצטיין, בתוספת נצחונות של יריבות התחתית גררו את הפועל כפר סבא לקלחת. ריילי דיאנגלו אמנם העלה את מספריו בצמד המשחקים האחרונים, אך ההתאקלמות של דארן דורסי לוקחת קצת זמן. הרבה יהיה תלוי בהגנה של כפ"ס - מתוך שמונה משחקים בהם הקבוצה ספגה מתחת ל-80 נקודות היא ניצחה בשישה. כזכור, גם עומר כהן פצוע בידו וימשיך להיעדר.

הפועל מגדל העמק שוב עשתה את זה וניצחה קבוצת צמרת נוספת כשגברה בשבוע שעבר על קרית גת. כעת הכל תלוי בידיים של רועי פרל ואם קבוצתו תנצח את כל המשחקים שלה עד לסוף הסיבוב היא תזכה במקום השני שמבטיח ביתיות עד גמר הפלייאוף. כריס גסטון רשם בסיבוב הקודם את משחקו החלש ביותר העונה, אלא שמאז ההפורוורד הנהדר לא ירד מ-20 נק' (!) בכל אחד מהמשחקים עד עתה, גם מקסים קיקוס נמצא בכושר טוב כשדייק בארבעת המחזורים האחרונים ב-46 אחוז מהשלוש.

הפועל עפולה- עירוני רמת גן

ויצ"ו ניר העמק, 19:00
בסיבוב הקודם: 87:81 לעפולה

הנדנדה של הפועל עפולה שכוללת הפסד אחרי נצחון נמשכה ביום חמישי עם הפסד חוץ בהוד"ש. בעמק הוחלט על שינוי והוד בן הרצל שילם את המחיר כאשר מחליפו עד לתום העונה יהיה דוד אלהרר, עוזר המאמן, שיערוך את הופעת הבכורה שלו על הקווים כמאמן ראשי. כרטיסו הכפול של חואקין שוכמן ששייך לגליל/גלבוע, הוקפא עד להודעה חדשה עם תום מועד העברות בליגה. דיוויד לאבו קולע 4 נק' פחות בהפסדי הקבוצה מאשר בנצחונות ויצטרך להתמודד עם הקו הקדמי המאיים של ר"ג. איגוד הכדורסל הוציא בסוף השבוע הודעה לפיה לא ישוחקו בפלייאוף העליון והתחתון משחקים באולמות בהם הסלים לא ניצבים על הפרקט. עפולה, שכזכור עברה לשחק במגרש חלופי העונה, לא עומדת בכך ותצטרך לבחון אופציות חלופיות לפלייאוף.

עירוני רמת גן מגיעה למשחק החוץ מול הפועל עפולה לאחר ניצחון ביתי מרשים ומשכנע על הפועל כפר סבא. משחק הגנה טוב, מתפרצות קטלניות וכימיה קבוצתית בלטו מאוד לאורך כל המשחק. הגארד קוואמה וון, המצטיין במשחק, בכושר טוב מאוד ועושה הכל במגרש ובאחוזים גבוהים. ברמת גן מבינים כי על מנת להימנע מקרית אתא בסיבוב הראשון יהיה עליהם לשמור על המקום השביעי ונצחון בעמק הוא מפתח בדרך להשגתו.

ברק נתניה - מכבי הוד השרון

ישורון, 19:00
בסיבוב הקודם: 97:89 לנתניה

הנצחון ברמה"ש ביום חמישי שעבר קטע רצף של שלושה הפסדים רצופים עבור ברק נתניה והעלה את הקבוצה בחזרה למקום הרביעי בטבלה. אמנם המקום השני, שהיה נראה עד לא מזמן בהישג יד, רחוק כעת אבל בקבוצה ירצו להגיע לפלייאוף כשהם במומנטום חיובי. "צפוי לנו משחק קשה מאד עם הוד"ש שעשו נצחון יפה על עפולה ואנחנו נצטרך להתכונן אליהם היטב בתקווה לאסוף נצחון נוסף", אמר עידן פלדה מאמן הקבוצה. איגור סימין נמצא בכושר טוב ובשבועיים האחרונים קולע 13 נק' בממוצע ב-58 אחוז מחוץ לקשת.

מכבי הוד השרון רשמה את אחד הנצחונות היותר גדולים שלה העונה ביום חמישי כשגברה על עפולה. הרבה קרדיט מהנצחון שייך לעדי כהן סבן שקלע 23 נק' כולל מספר סלים חשובים בהארכה. הקבוצה של עמי נאווי כנראה כבר לא תגיע העונה לפלייאוף וגם לא תרד ליגה, אך בקבוצה רוצים לשמר את האווירה השמחה הקיימת. ראמל בראון יצטרך לעצור את ברנדון בראון, בקרב בין הסנטר ההגנתי של הליגה למקבילו ההתקפי.

אליצור יבנה - א.ס רמת השרון

שבזי, 19:00
בסיבוב הקודם: 80:72 ליבנה

דווקא כשנראה היה כשהיא בעיצומה של תקופה טובה הגיעו שני הפסדים רצופים של אליצור יבנה לגליל עליון ולקרית אתא והקבוצה מהשפלה ירדה למקום השמיני, שני משחקים בלבד מהמקום שמתחתיה. אמנם ליבנה יש יתרון על ר"ג במאבק הפנימי ביניהן על המקום השביעי, אך לפני שהקבוצה מזיסמן תתפוס פער צריכים החניכים של אוהד יתום לנצח את רמה"ש ובשבוע הבא את הוד"ש. איגור מאיור שנקלע ליום פחות טוב, גם בגלל בעיית עבירות, במשחק האחרון בקית אתא (1/6 ל-3) יצטרך לחזור לעצמו על מנת להחזיר את החיוכים בשבזי.

אחרי שהביסה את מכבי רעננה, היה נדמה ש-א.ס רמת השרון עלתה על דרך המלך בדרך להישארות בליגה, אולם רצף של ארבעה הפסדים רצופים גררו את איתי לוי אל מתחת לקו האדום. בעקבות כך החתימה הקבוצה את איתמר מור (1.88, 21) מהפועל ירושלים עד לתום העונה על מנת לחזק את הקו האחורי. רמה"ש מאבדת כמעט 16 כדורים למשחק ומול יבנה, שאוהבת לרוץ, היא עלולה לשלם על כך ביוקר.

מכבי רעננה - אליצור אשקלון

מטרווסט, 19:30
בסיבוב הקודם: 103:96 לרעננה

עם שלושה נצחונות בארבעת המשחקים האחרונים טיפסה מכבי רעננה אחרי זמן רב למקום ממנו נשארים בליגה. "אשקלון קבוצה מאד מוכשרת, אנחנו משתדלים לחשוב על עצמנו ולהביא את היכולות שלנו לפרקט. נבוא בצניעות ממשחק למשחק ונקווה לצבור כמה שיותר נצחונות, המטרה היא להישאר בליגה", כך אמר יוסי בונן, מאמן הקבוצה, בטרם המשחק הקרוב. אחד המפתחות של רעננה יהיה לעצור את השלשות של אשקלון. אריק ווייז רשם בשלושת המשחקים הראשונים שלו 19.7 נק' ו-10.7 ריב' ומתברר כבינגו. איתי גרינבוים קולע 17 נק' בנצחונות הקבוצה, לעומת 10.2 בלבד בהפסדים.

אם באליצור אשקלון עוד חולמים על כניסה לפלייאוף העליון המשחק ברעננה הוא בבחינת חובה עבורם. שמריז ומור צפויים גם הפעם להוביל את רשימת קלעי הקבוצה ויקוו לקבל תרומה מיתר השחקנים ברוטציה של טטרו. איומי השביתה של השחקנים בשבוע שעבר בטרם המשחק נגד גליל הוסרו והם קיבלו משכורת נוספת במהלך השבוע. אלן סקוורר שנפצע בקרסול לפני המשחק נגד גליל עליון צפוי לשוב לסגל.

מכבי קרית גת - אליצור רמלה

אולם אלון, 19:30
בסיבוב הקודם: 90:75 לקרית גת

במכבי קרית גת יקוו למעידה של מגדל העמק על מנת להשיג את המקום השני ולוח המשחקים הנוח יחסית שלה מאפשר לה לפנטז על כך. מנגד, אליצור רמלה כבר ירדה ליגה ולא נשאר לה הרבה על מה להילחם מלבד הכבוד שלה. נצחון של רמלה יהווה סנסציה מרעישה, אך קשה לראות את זה קורה בייחוד במגרש הביתי של קרית גת בו הפסידה הקבוצה פעם אחת בלבד.








כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();