"עמדנו באתגר", נאווי



לאומית: תגובות ממשחקי המחזור
ניב שמולי ,20/03/2015

זמן לסכם את משחקי המחזור ה-22 בלאומית עם כל התגובות. רעננה טיפסה לראשונה מזה זמן רב אל מעבר לקו האדום, מהן הסיבות לנצחון של הוד"ש וממה שרון אברהמי הכי מרוצה.

-- אלון מאיר, ולדי מויסייב, יאיר תגר, ניב שמולי --

"לא הרגשנו סכנה של ממש"

אחרי שמכבי קריית גת נוצחה (ד') במגדל העמק, ידעה עירוני קריית אתא שנצחון שלה על אליצור יבנה יגדיל את הפער שלה מהמקום השני למשחק אחד ויקרב אותה בצורה משמעותית לסיים את העונה הרגילה במקום הראשון. ואכן, החניכים של שרון אברהמי עמדו במשימה וגברו על יבנה, לה זה הפסד שני רצוף, 90:97, כשלקראת הסיום יבנה עוד עשתה קולות של חזרה.

שרון אברהמי ,מאמן קריית אתא, לא התרגש יותר מדי מאיבוד היתרון הגדול של קבוצתו בדקות האחרונות: "אנחנו מסתכלים לטווח הארוך - רציתי לתת דקות רבות יותר לאלה שמשחקים פחות וניסינו מספר הרכבים שונים. אני מאד מעריך את יבנה על המאמץ, זו קבוצה שיכולה לחזור מכל מצב אבל לא הרגשנו סכנה של ממש שנאבד את המשחק". על הסגל העמוק שלו ששוב הוכיח את עצמו: "קשה לעצור אותנו כי אין לנו שחקן אחד שאתה יודע שאם תעצור אותו אז אתה יכול לנצח. בכל משחק מישהו אחר אצלנו יכול לבלוט, זאת השיטה שלנו ואני מאד מרוצה מכך".

דאליס ג'ויינר, בעוד משחק דומיננטי אותו סיים בדאבל-דאבל: "הם (יבנה) קלעו יותר מדי נק' ב-5 הדקות האחרונות. דיברנו על זה בחדר ההלבשה ואנחנו פשוט צריכים להיות בפוקוס, בטח לקראת הפלייאוף שם כל דקה תהיה חשובה. נחזור לאימונים מחר ונהיה טובים יותר". למרות יכולתו הגבוהה במחזורים האחרונים, ג'ויינר העדיף לתת קרדיט לחבריו לקבוצה: "אני פשוט משחק את המשחק שלי". דווקא בגלל שמספר שחקנים אצלנו מגלים יכולת גבוהה בהתקפה, מקשה עלי לעזור יותר מדי. סיימון (פארין) עוזר לנו רבות, גיא (דותן) ומילס, כולם קולעים באחוזים גבוהים מבחוץ, יש לנו קבוצת התקפה טובה וזה מאפשר לי להיות שחקן יותר טוב".

מנגד, אוהד יתום, מאמנה של יבנה, ניסה להסביר את מה שעבר על הקבוצה שלו הערב: "במחצית הראשונה פתחנו בצורה חלשה מאד, היינו נוכחים בגוף אבל לא עשינו כלום. במחצית השנייה התחלנו לשמור את ההגנות שלנו, ללחוץ, לרוץ ולשחק את המשחק שלנו, מה שגרם למשחק להשתנות וכמעט הביא לשינוי. אין ספק שקרית אתא הגיעה לנצח, שלטה במשחק וזה נכון שהיא הובילה במשך כל המשחק, כשרק בסוף סגרנו את הפער. ניסינו להילחם עד הסוף, אבל בחצי השני סבלנו מ-14 ליי אפים חופשיים שהיו לנו אבל הם לא נכנסו. למרות שזה לא הלך לנו, אני גאה בשחקנים שלי שנלחמו עד הסוף. אנחנו מסתכלים רק על עצמנו, רוצים להגיע לפלייאוף ומודעים שהדרך לשם עוד ארוכה. מקווה שבמחזור הבא נגד רמה"ש נצליח לנצח".

רעננה מעל הקו האדום, "המועדון לא שידר לחץ, אלא להפך"

יוסי בונן שלקח את הקבוצה במצב קשה, רשם נצחון שלישי בארבעה משחקים אמש אחרי 94:82 על רמלה ואמר: "התהליך קורה כבר תקופה ארוכה, גם עוד שהפסדנו ראיתי את זה ודיברתי על כך עם השחקנים. שיפרנו את היכולת ההגנתית ואימון זה דבר שלוקח זמן. המועדון לא שידר לנו לחץ, אלא להפך - כולם נרתמים לעזור על מנת שנצא מהמצב וזה מקדם אותנו לכיוונים טובים". על התרומה של ליונתן לוי אמר "יונתן תורם לנו המון בהגנה, בריבאונד וגם צמד הזרים שהבאנו משפיעים בהגנה, אבל צריך לתת קרדיט גם לשאר הקבוצה שעשתה קפיצת מדרגה והבאנו רוח מסוימת לקבוצה. לקראת המשחק נגד אשקלון אמר בונן כי "אשקלון קבוצה מאד מוכשרת, אנחנו משתדלים לחשוב על עצמנו ולהביא את היכולות שלנו לפרקט. נבוא בצניעות ממשחק למשחק ונקווה לצבור כמה שיותר נצחונות, המטרה היא להישאר בליגה".

"אנחנו מנצחים דרך ההגנה"

המשחק הצמוד ביותר של משחקי אמש הגיע מאולם עתידים שם הוד"ש המקומית אירחה את הפועל עפולה. החניכים של עמי נאווי החזיקו בהובלה מהרגע הראשון, אלא שמטווח שלשות ברבע האחרון של שחקני עפולה העבירה אליהם את ההובלה. ג'רמי אלן שלח את הקבוצות להארכה (87:87 בתום המועד החוקי), לאחר שהשופטים לא ראו דריכה שלו על הקו ואישרו את הנקודות. בהארכה הוד"ש כבר לא שמטה את היתרון וניצחה 98:103.

עמי נאווי ניסה להסביר את ההבדלים במשחק אמש לזה שהתקיים בתחילת השבוע בו קבוצתו הפסידה לאשקלון: "הכח שלנו זה המפתחות בהגנה, כשאנחנו עומדים בהם זה נותן לנו בטחון בהתקפה. דרך ההגנה אנחנו מנצחים את המשחקים, ביום ראשון שמריז ומור התחילו את הרבע כשהם קלעו מתי שהם רוצים". נאווי המשיך ואמר, "הצבנו לעצמנו אתגר לנצח קבוצת צמרת, דבר שעוד לא קרה העונה, והיום עשינו את זה וגם עמדנו בלחץ של דקות סיום". נאווי התייחס גם לדיוויד לאבו שהיה חלש מאד אמש וקיבל שמירה הדוקה: "אחרי שבסיבוב הקודם לאבו הרג אותנו במילים עדינות אבל אנחנו סגרנו דווקא את קווי המסירה של הגארדים אליו". על איבוד היתרון אמר נאווי כי "הסתבכנו קצת עם האזורית של עפולה, למרות שהגענו לזריקות טובות והכדורים לא נכנסו. היינו צריכים לעשות עוד אקסטרא-פס וזה היה פותר הכל, במקום זה קיבלנו שלשות במעבר אבל אני שמח שיצאנו מזה".

מגדל העמק במקום השני

במשחק המרכזי של המחזור ניצחה מגדל העמק 75:79 את קרית גת והחליפה איתה מקומות בטבחה. הקבוצה של רועי פרל המשיכה להיראות מצוין ושלטה לאורך כל המשחק. קרית גת תקווה להתאושש מההפסד בשבוע הבא כשתארח את אליצור רמלה, אך נראה כי את המקום הראשון תתקשה הקבוצה להשיג.

רועי פרל אמר בסיום: "היה משחק קשוח, אני גאה שהובלנו לאורך כל המשחק מול קב' שהיא אחת מהטובות בליגה. הצלחנו להוכיח שלא משנה איך נשחק בהתקפה ההגנה שלנו עובדת ועובדת יפה".

נועם מטלון, המצטיין במשחק עם 23 נק', התייחס לאגרסיביות שהציגו חבריו הערב: "התחלנו טוב הערב, היינו מאד אגרסיביים. קורה לנו לא מעט שאנחנו מאבדים ריכוז אבל בהרבה פעמים אנחנו יודעים גם להראות אופי ולנצח".

נתי כהן הסביר איפה נפלה קבוצתו: "מגדל העמק באו שונה מאיתנו למשחק הזה. רמת האגרסיביות שלהם היתה בהרבה יותר מאיתנו, דווקא בהגנה היינו בסדר ברוב חלקי המשחק ונפלנו בהתקפה שהיתה רכה ולחוצה מדי, נצטרך לעבוד על זה בהמשך הדרך. מה שהכריע הערב זה מספר סלים גדולים שהם קלעו ובמשחקים כאלה אתה צריך לספק סלים כאלה".

גליל עליון לא עוצרת

גליל עליון סופרת כבר חמישה נצחונות רצופים, הפעם ניצחה הקבוצה 99:95 את אשקלון, ועם יתר תוצאות המחזור היא רחוקה נצחון אחד בלבד מהמקום הרביעי. מנגד, אבי טטרו ספג את הפסדו הראשון בקבוצה ויכול להתעודד מהקאמבק שביצעו חניכיו לקרטת הסיום מה שלא עזר להם לנצח על אף שקלעו 15 שלשות.

זיו ברתנא הסביר איך קבוצתו איבדה יתרון בסיום, "הורדנו את הקצב בהגנה ובהתקפה החטאנו זריקות נוחות. אני שמח שידענו לנצח משחק שהתפתח בסופו כצמוד וזאת מגמה שאנחנו רואים בקבוצה מאז תחילת הסיבוב, מה שלא אפיין אותנו בסיבוב הראשון". על המשך הדרך אמר "אנחנו חושבים לסיים כמה שיותר גבוה, בשלב הבא אנחנו טרם יודעים את מי נקבל אבל זה לא עניינו. ננסה לעלות לחצי הגמר, דבר אותו לא הצלחנו לעשות בשנתיים שלנו בליגה".

אבי טטרו: "ראשית, ברכות גליל עליון כיף לראות אותם משחקים. אנחנו עם סגל קצת חסר וזר חדש וזה לא פשוט, זה לבל אחר לגמרי". טטרו ניסה להסביר את ההבדלים בהגנה בין המשחק היום ליום ראשון בו ספגה אשקלון 66 נק' בלבד, "לא הצלחנו ליישם את המפתחות עליהם דיברנו. חשבנו לשמור בהתחלה בוקס אנד וואן אבל בסוף ירדנו מזה". טטרו המשיך והתייחס לתפקידו לאור מצבה של הקבוצה "כיום אנחנו נמדדים במבחן התוצאה. אני מצליח להוציא מהם (השחקנים) את המירב ואם כבר נגענו בנושא מגיע כל הכבוד להנהלה ובעיקר לפיני ביטון שהוא סוג של גאון". על החתמתו של ג'ונתן מיצ'ל אמר טטרו כי "רצינו להראות רצינות ושאנחנו ממשיכים להאמין וממשיכים לעשות. המערכת מחוייבת, אשקלון זאת אימפריה עם היסטוריה עשירה ואנחנו נעבור את גל הצונאמי הזה. אני מאמין באגודה".


ברק נתניה שוב במקום הרביעי - "היה לנו זמן לעבוד על הדברים החלשים שלנו"


אחרי שלושה הפסדים הקבוצה מעיר היהלומים רשמה נצחון קליל על רמה"ש המדרדרת, שירדה מתחת לקו האדום, והיא שוב במקום הרביעי. עידן פלדה, שחתום על הכותרת, המשיך והוסיף "היה לנו אחרי המשחק הקודם הרבה זמן ועבדנו באימונים על הדברים בהם אנחנו רוצים להשתפר ותיקנו את הדברים הלא טובים. אנחנו בעיצומו של סיבוב נהדר שכולל שישה נצחונות מעשרה משחקים". על איגור סימין שקלע אמש 15 נק' והיה השחקן עם מדד הפלוס/מינוס הגבוה ביותר עם פלוס 32 אמר פלדה - "איגור סימין מתחילת העונה עובד בצורה מאד קשה ואחרי התחלה קצת צולעת הוא השתפר. אנחנו מקבלים ממנו תרומה אדירה בהגנה ועם האחוזים שלו לשלוש זה מוסיף לנו עוד מימד". פלדה גם התייחס למשחק בשבוע הבא בו תפגוש נתניה את הוד"ש הלוחמנית: "צפוי לנו משחק קשה מאד עם הוד"ש שאתמול עשו נצחון יפה על עפולה ואנחנו נצטרך להתכונן אליהם היטב בתקווה לאסוף נצחון נוסף".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();