לאומית: התקווה האחרונה
ניב שמולי ,18/03/2015

המחזור ה-22 בלאומית יושלם הערב כשמלבד יבנה שתצפין לקרית אתא, יתר המשחקים יהוו הזדמנות אחרונה לחלק מהקבוצות להיכנס לפלייאוף. הוד"ש תנסה להפתיע את עפולה, ר"ג תקווה לרשום נצחון ביתי על כפ"ס. רעננה תתארח ברמלה למשחק תחתית ותרצה לחלוף על פני רמה"ש שתארח את נתניה.

--יאיר תגר, אורן לוי, שלום סיונוב, אלון מאיר, ניב שמולי--

אליצור קרית אתא - אליצור יבנה

רמז, 19:00
בסיבוב הקודם: 81:99 ליבנה

עם ניצחון יקר בשבוע שעבר בקופסל על אליצור נתניה וכשלפניה שני משחקי בית רצופים, עירוני קרית אתא תרצה להמשיך בתקופה הפנטסטית שלה שכוללת עד עכשיו 10 ניצחונות מתוך 11 משחקיה האחרונים. כמו במחזור הקודם, המקומיים יצטרכו להתמקד בשני שחקנים מרכזיים, אחד בצבע ואחד בחוץ: שקט שקט, אבל כריס אדופיה מהווה סיבה חשובה לכך שקבוצתו של אוהד יתום נמצאת כרגע במקום שמוביל לפלייאוף העליון. עם ממוצעים של 10 נק', 8.6 רב', 2.1 חט' ו- 1.8 חס' למשחק, אדופיה עושה את מירב העבודה השחורה אצל האורחת מתחת לסלים וקבוצתו של שרון אברהמי תרצה לנטרל אותו כדי להפחית את ההשפעה שלו במשחק. הקבוצה מהקריות מובילה את הליגה בקטגוריית הכדורים החוזרים כשאחריה נמצאת יבנה ונצחון בנתון זה עלול לקבוע את זהות המנצחת.

באליצור יבנה עדיין מודאגים מהבטחת המקום בפלייאוף העליון, אך קשה שלא לראות שם את הקבוצה. איגור מאיור ממשיך בתצוגות הנפלאות שלו וכרגע מוביל את טבלת מלך הסלים הישראלי עם 17.6 נק' למשחק. מארק טינדל וכריס אדופיה יצטרכו לתרום יותר בהגנה מאשר המשחק האחרון על מנת שיבנה תחזור למרכז עם הנצחון. טינדל, אגב, סבל מכאבים והיה קיים חשש כי הוא סובל משבר מאמץ, אך לאחר בדיקה שעבר התגלה כי הוא כשיר עד תום העונה. בקבוצה קיבלו הודעה לפיה המגרש בשבזי לא יוכל לארח יותר את משחקיה של הקבוצה החל משלב הפלייאוף.

מכבי הוד השרון - הפועל עפולה

עתידים, 20:00
בסיבוב הקודם: 61:88 לעפולה

מכבי הוד השרון מגיעה אחרי הפסד כואב לאשקלון ולמעשה איבדה סיכוי ממשי לעלות לפלייאוף. בנוסף, גם לוח המשחקים הקשה שמחכה לקבוצה בהמשך נגד המוליכה, קרית אתא, ונתניה המצב לא מעודד. הקבוצה התחזקה בשון ויינשטיין שיערוך הופעת בכורה בקבוצה,תמיר שמחוני עלול להמשיך להיעדר מהמשחק בעקבות פציעה. במשחק הקודם בין הקבוצות הוד"ש ספגה הרבה יותר מדי נק' ואם ברצונה לנצח תצטרך להגביל את עפולה בהתקפה ולעצור את שורטר ולאבו שמצויים בתקופה נהדרת.

מנגד, הפועל עפולה מגיעה ברגשות מעורבים. בשלושת משחקי החוץ האחרונים של הקבוצה היא הפסידה, תחום בו הצטיינה בפתיחת העונה. למרות זאת, במשחקי הבית הקבוצה דווקא מוכיחה את עצמה ועם העלייה למקום הרביעי בטבלה בעמק יכולים להאמין בעצמם כי המקום השלישי בר השגה בייחוד לאור לוח המשחקים הנוח.

אליצור רמלה - מכבי רעננה

קרית מנחם, 19:00
בסיבוב הקודם: 84:85 לרעננה

אליצור רמלה מגיעה למשחק מול רעננה במצב די מוזר. הקבוצה הצליחה בשעה טובה לנצח את המשחק השני שלה העונה והראשון של אבי סוכר אחרי שהחליף את אוהד גל. השחקנים של רמלה עדיין מאמינים ביכולתם להישאר, אולם על הנייר רמלה כבר גמרה את הסיפור והיא תנסה להעביר את הזמן עד סיום העונה. אם רמלה תנצח את רעננה אולי זה דווקא יפתח את הקרב בתחתית ונראה מומנטום מסוים שרמלה יכולה לנצל. אבי סוכר קיבל בהופעה די נדירה את רועי איילון (5/10 ל-3) שפשוט היה בלתי ניתן לעצירה ויקווה שיופיע גם השבוע.

לאחר שני נצחונות רצופים מכבי רעננה חזרה לקרקע אחרי הפסד למגדל העמק בשבוע שעבר. בקבוצה יודעים שאת המשחק הזה הם חייבים לנצח, אחרת רמה"ש עלולה שוב להגדיל את הפער. במידה והקבוצה תנצח ורמה"ש תפסיד - ברעננה יעלו מעל לקו האדום לאחר תקופה ממושכת. יונתן לוי תורם 13.7 נק' ו-9.3 ריב' מאז שהגיע ונראה כי הוא אחד האחראיים העיקריים למפנה.

א.ס רמת השרון - ברק נתניה

אורנים, 19:30
בסיבוב הקודם: 67:77 לנתניה

ב-א.ס רמת השרון המצב לא מלבב והיא מחזיקה בשלושה הפסדים ברציפות ולאור היכולת של רעננה, יריבתה לתחתית, לאחרונה יש מקום לדאגה באורנים. מה שצריך להדאיג את הצוות המקצועי זה סף השבירה הנמוך שנראה בקרב השחקנים כשלא מעט פעמים העונה הקבוצה התפרקה מהר מדי. אופיר אקסברד קלע 11 נק' בממוצע בצמד המשחקים האחרונים ויצטרך להמשיך באותו הכושר על מנת שרמה"ש תהווה יריב שקול. עד סוף הסיבוב צפויה רמה"ש לפגוש מספר יריבות צמרת נוספות - גליל עליון וקרית אתא.

גם בברק נתניה המצב לא בשיאו, ולאחר סיבוב וחצי נהדרים נראה שחלה ירידה ביכולת. הקבוצה של עידן פלדה שסוחבת שלושה הפסדים רצופים כמעט והצליחה לבצע קאמבק בשבוע שעבר אך ברנדון בראון החטיא שלשה עם הבאזר והקבוצה ירדה למקום החמישי. מי שהצטיין במשחק הקודם בין הקבוצות (היה רחוק ריבאונד מטריפל דאבל), אך נחלש לאחרונה מבחינת המספרים הוא ליאור שגב. אם ההדרדרות של נתניה תימשך הקבוצה עשויה למצוא עצמה בהמשך ללא יתרון הביתיות ואולי אף במקום השישי.

עירוני רמת גן - הפועל כפר סבא

זיסמן, 21:00
בסיבוב הקודם: 88:74 לר"ג

חוסר היציבות שמאפיין את עירוני רמת גן העונה נמשך ולמשחק השבוע היא מגיעה לאחר שני הפסדים רצופים. לאור התוצאות האחרונות ולאור העובדה שהליגה נכנסת לישורת האחרונה, בזיסמן יהיו חייבים נצחון ביתי על מנת להבטיח מקום במשחקי הפלייאוף ואולי אף לשפר את מיקומם.

הפועל כפר סבא יודעים שהעונה הקרובה כנראה תסתיים בפלייאוף התחתון. הפציעה של ורנון טיל הותירה חלל ענק אותו דארן דורסי התקשה למלא בשבוע שעבר. בקבוצה טרם הבטיחו את ההישארות בליגה ובסיטואציה מסוימת יכולים להיגרר למאבקי התחתית. עומר כהן נפצע בידו וככל הנראה יחמיץ את יתר העונה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();