"הרופאים לא נתנו לי סיכוי לחזור למגרשים"
ניב שמולי ,17/03/2015

לאחר שעבר פציעה קשה שאיימה על הקריירה שלו, נראה שהעונה רון סבג פורח בגליל העליון. הרכז שגדל במחלקת הנוער של הגליל וכעת מוביל את הקבוצה הבוגרת לעונה טובה, מקווה לחזור עם הקבוצה לליגת העל. הערב הוא יתארח באשקלון.

-- ניב שמולי --


כשהוא נמצא בעונת שיא מבחינתו ומוביל את גליל עליון כרכז ראשון לעבר הצמרת, רון סבג התפנה לראיון נרחב על העונה האישית שלו והקבוצתית של גליל עליון, מה השאיפות שלו והאם חשב להיות באותו המקום.

"מרגיש בר מזל"

לפני מספר שנים דיברו עלייך רבות אבל עושה הרושם שמשהו בדרך קצת השתבש, ציפית להיות היום במקום בו אתה נמצא?

"שאלה קשה (מצחקק), תכננתי להיות במקום יותר גבוה אבל אני עם הפנים קדימה ומעדיף להתרכז בהווה ובעתיד מאשר בעבר. נכון להיום אני מאד מרוצה בגליל עליון, זה למעשה כמו הבית שלי כל רגע פה הוא חוויה".


למי שהספיק לשכוח רון סבג עבר פציעה קשה מאד במרפק ממנה הרופאים לא הותירו לו סיכוי רב להמשיך לשחק כדורסל. אך סבג בקשיחות ובהתמדה לא ויתר והחליט להילחם וזה אכן השתלם לו. שאלתי אותו האם הפציעה היא זאת שעצרה את התנופה?

"אני חושב שזה מכלול של דברים. אני תמיד מעדיף להסתכל פנימה על עצמי ולבדוק מה לא בסדר" מסביר הרכז בכנות שאופיינית לו, "בתחילת הדרך שלי בבוגרים לקח לי זמן להתרגל למשחק מפני שבנוער היתי עושה כמעט כל מה שאני רוצה על הפרקט, היה לי אור ירוק". סבג ממשיך ומסביר את חלקה של הפציעה בעניין – "היתי חצי שנה בחוץ ולאחר מכן שיחקתי שנה שלמה כשהיד לא במאה אחוז. אחרי אותה שנה עברתי שני ניתוחים במרפק. כל איש מקצוע שראה אותי לא נתן לי סיכוי לחזור ולשחק כדורסל, אבל אני חשבתי אחרת ואני מרגיש בר מזל להיות היום במגרשים".


וכיום, איך אתה רואה את העונה שלך?

"אני מקבל הרבה קרדיט מזיו (ברתנא), אנחנו הרבה שנים ביחד ואני מרגיש שיש לו אמון ובטחון בי. אני משחק עם חיוך ונותנים לי לעשות פה את מה שאני יודע, עד עכשיו אני שמח שזה הולך לא רע, אבל עכשיו (לקראת הפלייאוף) הכל מתחיל".


עומר טל פתח אתכם את העונה ועזב לא מזמן לרומניה, יכול להיות שזה עזר לך להציג את היכולת הטובה שאתה מראה בזמן האחרון?

"קודם כל אני מאד אוהב את עומר ומאחל לו הרבה בהצלחה, היתי מאד שמח שהוא היה בצד שלנו, אבל גם כשהוא עזב שמחתי בשבילו. היה לנו ציוות טוב ביחד ולא הרגשתי פחות בנוח כשהוא היה".

"רוצה להיות רכז במלוא מובן המילה"

מי שעוקב אחרי רון סבג, יכול לשים לב שהקבוצה תמיד נמצאת בראש סדר העדיפויות שלו ולאחר מכן המספרים שלו עצמו. סבג טוען שיש לו עוד מספר דברים בהם הוא רוצה להשתפר, אך שם לנגד עיניו דבר מרכזי אחד.


איפה אתה חושב שאתה צריך להשתפר מבחינה אישית?

"אני כל הזמן מנסה להשתפר, תמיד רוצה להשיג עוד ועוד. בסופו של דבר אני חושב שזה להיות רכז במלוא מובן המילה ולעשות את ההתבגרות בקטע הזה, זה מה שבסוף עושה את ההבדל. תמיד אפשר להשתפר עוד בקליעה, פיזיות, סיומת ביד חלשה אבל זה (נושא הרכז) משהו שתמיד נמצא אצלי בתודעה. ברגע שאתה מצליח להיות שחקן שלא עסוק בעצמו ובטכניקה שלו, אלא בקבוצה ולהנהיג את החבר'ה אני חושב שזה יהיה מה שייקח אותי קדימה".


גדלת בגליל העליון, בבית הלל, זה סוג של חלום להוביל את הקבוצה שבה גדלת והתחנכת

"כן, זה באמת סוג מרגיש ככה, לא הרבה מצליחים להגשים את החלום הזה. אני באמת מקווה שיבשילו כל התנאים בעתיד ושהקבוצה הזאת תהיה בליגה הראשונה".



להיות רכז במלוא מובן המילה


"לא הצלחנו לסיים משחקים"

לאחר שקצת דסקסתי עם רון סבג על הקריירה האישית שלו עברנו לענייני הקבוצה שיש כיום בגליל. "זאת עונה קצת מוזרה", מודה סבג. "התחלנו לא כ"כ טוב ולאחר מכן היתה לנו תקופה באמת מעולה. בהמשך עשינו חילופי שחקנים והיו לנו דברים לא צפויים. אם אני צריך להסתכל על התמונה הכוללת אני חושב שאנחנו במצב טוב ואני שמח עם מה שיש לנו ועם איך שאנחנו משחקים. כעת צריך לשמר את זה".

העונה הנוכחית של גליל עברה, כאמור, הרבה עליות ומורדות. בעוד הם הצליחו לנצח את מגדל העמק וקרית אתא מצמרת הטבלה, רשמו בקבוצה מספר הפסדים מרגיזים בשניות הסיום. "האמת שהיו לנו ארבעה-חמישה הפסדים קשים, שיחקנו טוב ונראינו טוב. הבעיה היתה שלא הצלחנו לסיים משחקים".


יכול להיות שזה היה משהו פסיכולוגי?

"כל קבוצה שמפסידה זה משפיע לה גם בראש, למזלנו יש לנו חבר'ה שעברו לא מעט דברים כמו אנטון (קזרנובסקי) ואבישי (גורדון) ושינינו גישה בראש. אני שמח שהיינו מספיק חזקים כדי לצאת מזה אבל צריך לדעת שגם בהפסדים שלנו לא נכנסנו לדאון כי באמת הרגשתי שאנחנו משחקים טוב בייחוד במשחק מול הוד"ש ועפולה וכפ"ס – משחקים שפשוט ברחו לנו מבין הידיים ברבע הרביעי".

שאלות קצרות - תשובות קצרות


מה משמח אותך?
"חברה שלי שאני אוהב אותה הכי הרבה בעולם וכמובן המשפחה"

מה מרגיז אותך?
"חוסר צדק"

זיו ברתנא
"מודל לחיקוי, גידל אותי מגיל קטן וכייף לי להיות לצידו"

אם לא היית כדורסלן, מה היית?
"אני כ"כ עסוק בכדורסל, כך שלא יצא לי לחשוב על משהו אחר אבל לאחרונה אני מגלה עניין בשוק ההון".

גליל עליון זה...
"הבית"

אתר ספסל
"באמת, בלי טיפת התחנפות אני חושב שמגיע לכם כל הכבוד. זה האתר היחיד שנותן במה לליגה הלאומית וחבל שאין יותר סיקור ושלא מסתכלים על הליגה הזאת כדי לבחון מי יכול לעשות את קפיצת המדרגה לליגה הראשונה ולא רק מבחינת מספרים. תמשיכו בעשייה שלכם".



זיו ברתנא. מודל לחיקוי






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();