לאומית: השפעת השינויים
ניב שמולי ,09/03/2015

במוקד המחזור ה-21 נתניה תארח את קרית אתא למשחק צמרת, הוד"ש תצא לכפ"ס עם הובר שתקווה להתאושש מהמכה שנחתה עליה. באשקלון שתארח את רמלה וונדל מקינז, מלך הסלים, שוחרר ויהיה מעניין לראות איך שתיהן תתמודדנה. מגדל העמק ברעענה, רמה"ש בעפולה.

-- אורן לוי, שלום סיונוב, ולדי מויסייב, ניב שמולי --

במשחק מוקדם: אליצור יבנה - הפועל גליל עליון 100:88

ברק נתניה - עירוני קרית אתא

ישורון, 19:00
בסיבוב הקודם: 103:109 לקרית אתא אחרי 2 הארכות

ברק נתניה מגיעה עם רצף של שני הפסדים שקצת עצרו את התקופה הנפלאה בה הייתה מצויה קודם לכן. דווקא באותם הפסדים מתסכלים (85:83 בבית לגליל, 87:90 ביבנה) שני הזרים שלה, ברנדון בראון ופול מארגיני, רשמו ממוצעים יוצאי דופן: מארגיני סיפק 25 נק', 12 רב' (כולל שיא עונה של 13 כדורים חוזרים מול גליל) ו- 5 אס', בעוד בראון, שחקן חודש פברואר, צלף 28 וקטף לא פחות מ- 16.5 ריב'. נשאלת השאלה - איך בכל זאת נתניה לא צלחה את אותם משחקים והתשובה נמצאת כנראה אצל שאר שחקני הסגל שמלבד שגב נסוגו בתרומה שלהם. בראון-מארגיני-שגב לא יספיקו מול אחת ההגנות הטובות בליגה השנה ואם אתא תדע להוריד אותם מהממוצעים שלהם כשאף אחד אחר אצל פלדה לא ייכנס לנעליהם, המקומיים יתקשו מאד להשאיר את 2 הנק' אצלהם בבית.

עירוני קרית אתא צלחה בשבוע שעבר מפגש קשה נוסף כשגברה על הפועל עפולה 68:76, מה שהשאיר אותה בפסגה. על הדרך היא הבטיחה באופן רשמי וסופי את הכרטיס לפלייאוף העליון, זאת בניגוד לשתי העונות האחרונות בהן עשתה זאת רק ממש לקראת סיום העונה הרגילה, עוד הוכחה ליכולת המצוינת שלה השנה. ב-12 משחקים העונה הצליחה קרית אתא לשמור את יריבותיה על מתחת ל-70 נק' עוד שיא בהגנה הנהדרת של הקבוצה מהקריות. אחרי שהציגו יכולת רעה מהשלוש במחזור הקודם (6/25 בלבד, 2/18 בחצי הראשון), אברהמי יקווה שחניכיו יבררו היטב את הזריקות שלהם כדי שלא ישלמו על כך בצד השני.
שרון אברהמי אמר לקראת המשחק: "נצטרך לשלוט בקצב ולשחק את המשחק שלנו, כמובן שנצטרך להיות במיטבנו בהגנה ולעצור את משחק הריצה שלהם." אברהמי התייחס גם לברנדון בראון "הוא (בראון) שחקן נהדר שחי הרבה מריב' התקפה ותנועה בלי כדור אבל אני חושב שהוא לוקח הרבה מהחבר'ה האחרים."

הפועל כפר סבא - מכבי הוד השרון

היובל, 19:00
בסיבוב הקודם: 92:67 לכפר סבא

"אם בכדורגל אומרים משחק על 6 נק' אז זה משחק על 4 נק'", כך אמר מאמן הפועל כפר סבא דרור בריגר שהוסיף "כעת לאחר הפציעה של ורנון טיל אנחנו צריכים להתחיל לאסוף נצחונות כפולים קודם כל". כפי שפרסמנו ב"ספסל", ורנון טיל גמר את העונה ובמקומו החתימה הקבוצה את דארן דורסי כמחליפו. בכפר סבא יודעים שכעת התקוות לפלייאוף העליון הצטמצמו, אך נצחון השבוע יביא את הקבוצה למאבק קריטי במחזור הבא נגד ר"ג. רועי הובר יקח חלק במשחק מחר ולאחריו יצא לגראן קנריה הספרדית שהתרשמה מביצועיו.

מנגד, מכבי הוד השרון גם חולמת להשתחל לפלייאוף ועבורה זה משחק חובה. אמנם לקבוצה חסר משחק שיושלם ביום ראשון הקרוב, אך נכון לעכשיו היא רחוקה ארבעה נצחונות מהמקום השמיני. מתוך חמישה משחקים שנגמרו ב-5 הפרש לאחד הצדדים, הוד השרון ניצחה ארבעה. תמיר שמחוני שנעדר משני המשחקים האחרונים של הקבוצה בעקבות מתיחה בשריר ההמסטרינג צפוי לחזור לשחק.

הפועל עפולה - א.ס רמת השרון

ניר העמק, 19:00
בסיבוב הקודם: 91:87 לעפולה

אחרי הפספוס בשבוע שעבר בקרית אתא תרצה הפועל עפולה לחזור למסלול הנצחונות כשתפגוש את רמה"ש. סטו דאגלס נדחק לספסל, אך שיחק 31 דקות בשבוע שעבר, בעקבות ההגעה של רז מנשה שהיה חלש מאד שהסיטה את גלעד קרני לעמדה מספר 3. חואקין שוכמן חווה תקופה קצת פחות טובה כשקלע 8 נק' בלבד בכל חמשת המשחקים האחרונים של הקבוצה והוד בן הרצל יצטרך להכניס אותו בחזרה לעניינים על מנת להרחיב את הרוטציה.

א.ס רמת השרון לא הצליחה להתמודד מול כפ"ס ללא לורנזו גורדון שנטש עם תחילת המשחק בעקבות פציעה בירך, אך למשחק מחר בעפולה הזר של רמה"ש צפוי להיות כשיר ולשחק. על מנת לצאת מהעמק עם נצחון איתי לוי יהיה חייב לקבל תרומה משמעותית מהספסל מתמיר בלאט, דור דולדנברג ואופיר אקסברד. מתוך 16 משחקים בהם הקבוצה ספגה מעל 80 נק' ב-5 בלבד היא ניצחה.

מכבי קרית גת - עירוני רמת גן

אולם אלון, 19:30
בסיבוב הקודם: 90:83 לקרית גת

אחרי תקופה לא טובה, עושה הרושם שמכבי קרית גת מתחילה לחזור לעצמה והשיגה ניצחון שני רצוף אחרי משחק מעולה. השבוע מצפה לקבוצה משחק ביתי לא קל מול עירוני רמת גן שתרצה להתאושש אחרי שחטפה תבוסה כואבת מרעננה. קרית גת תרצה להמשיך ולנצח מול הקהל הביתי ורגע לפני משחק העונה בשבוע הבא מול מגדל העמק בחוץ. בקבוצה יצטרכו להילחם על הריבאונד בהגנה ובהתקפה ולעצור את הזר שעושה את רוב הנקודות ברמת גן, קוואמה וואן.

עירוני רמת גן מגיעה למשחק לאחר תבוסה ביתית כואבת 49:81 למכבי רעננה מתחתית הליגה ובכך ממשיכה את חוסר היציבות שמאפיין אותה רבות העונה. לקבוצה בסגול מצפים כעת מספר משחקים לא קלים והראשון מתוכם מתחיל מחר במשחק חוץ במגרש קשה. במשחקי החוץ של הקבוצה היא דווקא נראית טוב יותר ותקווה לגרור את המקומיים למשחק צמוד עד סופו.

מכבי רעננה - הפועל מגדל העמק

מטרווסט, 20:00
בסיבוב הקודם: 71:78 למגדל העמק

שני נצחונות רצופים השוו את המאזן של מכבי רעננה לזה של רמה"ש וכעת המאבק בתחתית בין הקבוצות פתוח. אחת הסיבות לצמד הנצחונות היא היכולת ההגנתית שמפגינים השחקנים של יוסי בונן ובראשם אלכס פרנקלין. אריק ווייז, הזר החדש, רשם הופעת בכורה סבירה בשבוע שעבר וכעת מחכים לו וליונתן לוי שחקני הפנים המאיימים של מגדל העמק. נמרוד רינסקי רושם עונת בכורה נהדרת, אך רוב הנטל עתיד להיות על כתפיו של איתי גרינבוים המנוסה בהמשך מאבקי התחתית.

הפועל מגדל העמק יודעת שנצחון שלה בתוספת הפסד של נתניה יפתח מהמקום הרביעי ויגרום לקבוצה להתרכז בהשגת המקום הראשון. זיו בן צבי הראה בשבוע שעבר שההגעה של לירז אריאלי לא פגעה בו וניפק משחק מצוין. בסיבוב הקודם הקבוצה קלעה 1/14 מחוץ לקשת ורשמה 22 איבודים, שני הנתונים החלשים של הקבוצה עד כה, אלא ש-16 כדורים חוזרים בהתקפה השאירו את הנצחון אצל רועי פרל שהפעם יקווה שהקבוצה שלו תמשיך את היכולת הטובה שלה.

אליצור אשקלון - אליצור רמלה

אולם עירוני אשקלון, 19:30
בסיבוב הקודם: 105:97 לאשקלון

אליצור אשקלון נכנסת כעת לארבעה משחקים רצופים שכל אחד מהם קריטי עבורה והראשון מביניהם נגד אליצור רמלה. האשקלונים לא תלויים בעצמם במאבק הכניסה לפלייאוף העליון ואם ברצונם להגיע לשם יהיו חייבים לנצח את כל הארבעה. מרכוס מור אשר נעדר בשבוע שעבר בעקבות פציעה צפוי לחזור, מלך הסלים של הליגה, וונדל מקינז, שוחרר מהקבוצה וחתם בפיליפינים.

אליצור רמלה תנסה להשיג נצחון לאחר תקופה ארוכה מאד, אך קשה לראות אותה עושה את זה באשקלון בייחוד לאור העובדה שהיא סופגת יותר מדי נק' בזמן האחרון ומול אשקלון ההתקפית זה יכול להיות בעיה. אבי סוכר יכול להתנחם בכך שאשקלון באה עם זר אחד בלבד ואולי זה יעזור לבילי ווייט מתחת לסלים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();