NBA: מחכים לשובו
ניב שמולי ,07/03/2015

הפציעה של אנתוני דיוויס שיבשה לניו אורלינס את התכניות, אך הפליקנס עדיין במאבק הכניסה לפלייאוף. זוהר מינקוביץ' ממשיך לא לישון בלילות והפעם מביא לכם את סיפור הצרעות ודייויס.

-- זוהר מינקוביץ' --
בניו אורלינס פליקנס משחק אחד השחקנים הכי טובים בעולם. אם יצא לכם לראות NBA בזמן האחרון אז אתם כבר יודעים את זה, ואם לא אז עכשיו אתם יודעים. אני כמובן מדבר אנתוני דיוויס שהוא ללא ספק השחקן הכי טוב בעמדה שלו כיום ב NBA (עמדה מס' 4). מה שמעצים את ההישג זה שהוא רק בן 21. מדובר בבחור רזה ששוקל רק 100 ק"ג שמתפזרים על 2.08 מ' ועם גבה אחת עבה מאוד, אבל תאמינו לי שאני אומר לכם שכיום הוא אימת הפוסט בליגה.

מי היה מאמין שהשחקן שבתיכון היה רכז בגובה 1.88 מ' וגבהה בשנה וחצי לגובה של 2.08 מ' (ויש הטוענים שהוא עוד ממשיך לגבוהה) אבל כיום הוא בדיוק מהשחקנים שמשנים מועדונים, הוא נבחר במקום הראשון בדראפט 2012 לאחר שהוביל את קנטקי ווילדקטס לאליפות המכללות ומאז הוא רק משתפר ויחד איתו גם הקבוצה. דיוויס כיום מעמיד ממוצעים נהדרים של 23.9 נק' (מקום 5 בליגה), 10.3 ריב' (מקום 9 בליגה), 1.7 אס', 2.7 חס' (מקום 1 בליגה), 1.5 חט', הוא קולע באחוזים מצויינים מהשדה ומהקו עונשין והוא כל כך השתפר התקפית שכמעט ואין אפשרות לעצור אותו. כאשר הפליקנס בחרו אותו הם ידעו שהוא שחקן הגנה נהדר עם פוטנציאל מאוד גבוה. כנראה שהם טעו מכיוון שהוא שחקן הגנה אדיר עם יכולות התקפיות מרהיבות. דיוויס כל שנה מוסיף למשחק שלו עוד אלמנטים, והפעם אנו עדים למשחק פוסט משובח עם יד רכה מכל טווח ברחבה (זה גם לא יפתיע אותי אם בשנתיים הקרובות הוא יפתח זריקה עקבית מהשלוש). האמת הכתובת הייתה על הקיר למה שהולך לקרות העונה, דיוויס ששיחק בקיץ בנבחרת ארה"ב באליפות העולם שהייתה בספרד הראה כמה חסרי אונים מולו שחקני הפוסט של שאר העולם. בנבחרת שכללה שחקנים כמו סטפן קארי, ג'יימס הארדן וקיירי אירווינג אי אפשר היה להתעלם מהנוכחות של דיוויס בפוסט, דיוויס הראה שכל עוד הוא ישחק בנבחרת ארה"ב, שאר העולם יהיה בצרות. בינתיים במערב החזק הפליקנס נאבקים עם אוקלהומה ופיניקס על הכרטיס האחרון של הפלייאוף והם כרגע בעלי מאזן 31-27 ונמצאים במקום ה -9. מה שעוד יקשה עליהם לעשות זאת זו העובדה שדיוויס כרגע מושבת עם פציעה בכתף, פציעה שמנעה ממנו הופעה בשבוע האולסטאר, ומיד עם חזרתו מהפגרה במשחק נגד המיאמי היט הספיק להיפצע שוב באותה כתף ויושבת לפחות לשבוע-שבועיים הקרובים. ואם זה לא מספיק אז באותו משחק נפצע גם ריאן אנדרסון כאשר מריו צ'אלמרס נחת לו על הרגל ולמעשה גרם לו למתיחה ברצועה של הברך, גם אנדרסון צפוי להחמיץ לפחות 4 שבועות.

המזל של הפליקנס הוא שיש שם בסיס טוב בקבוצה, יש להם בעמדת המאמן את מונטי וויליאמס - וויליאמס שנמנה בסגל עוזרי המאמנים של נבחרת ארה"ב וזה גם לא אמור להפתיע מישהו כי וויליאמס בתחילת קריירת האימון שלו למד מגרג פופוביץ' ולאחר מכן היה עוזר מאמן בפורטלנד. בנוסף למאמן טוב יש להם גם חמישייה צעירה שגורמת להרבה קבוצות כאב ראש.
בעמדה 1 – ג'רו הולידיי (גם הוא כרגע פצוע עם שבר מאמץ), בעמדה 2 - אריק גורדון, בעמדה 3 – טייריק אווונס (שמשחק כרגע כרכז עד שהולידיי יחזור מהפציעה), בעמדה 4 – אנתוני דיוויס ובעמדה 5 - עומר אסיק - שמספק בעיקר הגנה טובה בצבע (כאילו שלא היה חסר לקבוצות היריבות הצרות שדיוויס גורם להם בפוסט, אז יש להם גם אסיק על הראש).
מהספסל השחקנים המשמעותיים הם:
ריאן אנדרסון - שהוא אחד מה- stretch 4 הכי טובים בליגה, מדובר בשחקן בגובה 2.08 מ' שקולע לאורך הקריירה ב 38% מהשלוש, ומספק העונה ממוצעים של 14.6 נק' ו 5.1 ריב'.

אלכסיס אג'ינסה - הסנטר הצרפתי שמתנשא לגובה 2.18 מ' מראה שכאשר הוא מקבל את הדק' הוא נותן לקבוצה עוד שומר טוב בפוסט וגם בצד ההתקפי הוא מראה שיפור, בחודש פברואר עלו דק' המשחק של אג'ינסה (ממוצע של 17.5 דק') ואג'ינסה סיפק ממוצעים של 9.8 נק' 4.8 ריב ו 1.1 חס'.

קווינסי פונדקסטר - קלעי שהגיע במהלך העונה בטרייד ממפיס והוא שחקן שתורם בשני צדי המגרש.

נוריס קול – הרכז שהגיע ממיאמי ממש בסיום מועד ההעברות, מוסיף לפליקנס הבזק התקפי,והמחיר שהפליקנס שילמו עבורו מצחיק – ג'ון סלמונס (שחקן בן 35 שכבר לא תרם שום תרומה משמעותית ב 3 שנים האחרונות).

אז עכשיו שנשאר לנו בערך חודש וחצי לסיום העונה ההימור שלי הוא שכל עוד הפילקנס סובלים מפציעות הם לא יצליחו להשתחל להם לפלייאוף, במיוחד עם ההתחזקות של אוקלהומה.
אבל אל תופתעו אם בשנה הבאה הפליקנס כבר ידברו חזק, הם בהחלט צפויים להתחזק בקיץ מאחר והשחקן היחידי שאולי יצטרכו לשמור עליו מהסגל הקיים הוא אג'ינסה. העובדה שהם השתפרו כל שנה במהלך הארבע שנים האחרונות וכל עוד יהיה להם בסגל אולסטאר עם גבה אחת מחוברת תקשה עלינו מאוד להמר נגדם שלא יתחילו לעשות רעש במערב.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();