לאומית: שינוי נוסף בפסגה?
ניב שמולי ,02/03/2015

המשחק המרכזי של המחזור ה-20 בליגה הלאומית אמנם יערך מחר (רביעי), אך גם הערב נקבל מנה מעניינת. נתניה תנסה להתאושש ביבנה, אשקלון במגדל העמק ורמה"ש מול כפ"ס בקרב מסקרן.

-- אורן לוי, שלום סיונוב, ולדי מויסייב, ערן פז, ניב שמולי --

אליצור יבנה - ברק נתניה

שבזי, 19:00
בסיבוב הקודם: 81:88 לנתניה

ההפסד בעפולה במחזור הקודם הוריד את אליצור יבנה למקום השמיני. השבוע יבנה תקבל הזדמנות נוספת להוכיח שהיא יכולה להתחרות עם הקבוצות היותר חזקות בליגה. בשביל לצאת עם הנצחון יצטרכו החניכים של אוהד יתום לצמצם את איבודי הכדור ולמצוא פתרונות לברנדון בראון. מעניין יהיה לראות האם החמישייה המקורית של יבנה תחזור לאחר שהחמישייה שפתחה בשבוע שעבר הכניסה את יבנה לבור שגרם לה לרדוף אחרי עפולה כל המשחק.

לאחר שישה נצחונות רצופים ברק נתניה נחלה הפסד בשבוע שעבר לגליל עליון ולא הצליחה לנצל את ההפסד של קרית אתא. הקבוצה של עידן פלדה לא הרשימה גם במשחק שקדם להפסד נגד הפועל עפולה, אולם ניצלה ברגעי ההכרעה וכעת תנסה לחזור למסלול הנצחונות דרך יכולת משופרת. בנתניה יודעים שהיריבות שמתחתיהם מחכות למעידה והעובדה שבשבוע הבא תגיע לישורון קרית אתא הופכת את המשחק מול יבנה לקריטי אף יותר. מאז הגעתו של ברנדון בראון לקבוצה קולע ליאור שגב 10.1 נק' כשלפני כן עמד על 18.7 נק' למשחק, אך השתדרג בתחום האסיסטים מ-8.3 ל-10.7 בממוצע למשחק.

הפועל מגדל העמק - אליצור אשקלון

יערת העמק, 19:30
בסיבוב הקודם: 91:88 למגדל העמק

הפועל מגדל העמק לא התקשתה לנצח בשבוע שעבר את אליצור רמלה וכעת היא במרחק נצחון בודד מהפסגה. לירז אריאלי רשם הופעת בכורה לא רעה עם 11 נק' ויצטרך להמשיך לעזור לגסטון ובידלר. אחרי שני משחקי חוץ רצופים חוזרים החניכים של רועי פרל למגרשם הביתי בו הפסידו ארבעה משחקים כבר העונה. מעניין יהיה לראות איך מגדל העמק, שידועה בהגנה החזקה שלה, תתמודד מול קבוצת ההתקפה הטובה בליגה.

אחרי שחלק מהשכר שולם והקבוצה קיבלה עונש של 2000 ש"ח ומשחקה מול הוד"ש נדחה ל-15.3, אפשר לחזור ולהתעסק בכדורסל באליצור אשקלון. הקבוצה, שחסרה את רביב פיטשון בעקבות פציעה שהשביתה אותו עד סוף העונה, קיבלה בשבוע שעבר את אדר בן עליזה הצעיר עם תצוגת שיא של 22 נק' שלא הועילו. בסיבוב הקודם לקחו האשקלונים 20 כדורים חוזרים בהתקפה ויהיו שמחים לשחזר את המספר הזה על מנת לצאת עם נצחון מהעמק.

א.ס רמת השרון - הפועל כפר סבא

אורנים, 19:30
בסיבוב הקודם: 91:83 לרמה"ש

המשחק בקרית גת אכזב את אנשי א.ס רמת השרון שהרגישו שהם יכלו לצאת עם שתי נק' מהדרום, אך החלטה לא נכונה של קורי שאר עלתה להם במשחק וכעת הפער מהקו האדום עומד על נצחון אחד בלבד. יחד עם זאת בקבוצה יכולים לקחת לא מעט דברים חיוביים וינסו להביא אותם למשחק השבוע מול כפ"ס. ללורנזו גורדון מצפה עבודה לא פשוטה בצבע מול ריילי דיאנגלו, אך הקליעה מבחוץ היא אחת המפתחות של רמה"ש כאשר הקבוצה קולעת ב-41 אחוז בנצחונות, מול 28 אחוז בהפסדים.

הפועל כפר סבא היתה חתומה על הפתעת השבוע שעבר, אך כעת תצטרך להראות שהיא יודעת לעמוד גם מול הקבוצות שנמצאות באזור שלה בטבלה. בקבוצה יודעים שהםעומדים בפנים שני משחקים קריטיים כשבשבוע הבא יפגשו את הוד"ש ואם ינצחו בשניהם יבטיחו הישארות בליגה ואף אולי יפזלו שוב אל עבר המקום השמיני כשעד סוף הסיבוב צפויה כפ"ס לפגוש את הקבוצות הפחות חזקות בליגה. הקבוצה מאבדת 3.5 כדורים יותר במשחקי החוץ מאשר במשחקי הבית וזה אחת הסיבות למאזן חוץ לא מרשים שכולל שני נצחונות בתשעה משחקים.

עירוני רמת גן - מכבי רעננה

זיסמן, 19:00
בסיבוב הקודם: 88:73 לר"ג

עירוני רמת גן מגיעה למשחק במומנטום מצויין עם שלושה ניצחונות בארבעה המשחקים האחרונים ובסגל שחקנים מלא. הקבוצה נכנסת לישורת האחרונה של משחקי הליגה, יותר יציבה ומאורגנת ועם הסנטר בן אלטיט שבולט מאוד במשחקים האחרונים עם הרבה כדורסל ונוכחות בצבע. אחד המפתחות של ר"ג זה לשמור על הכדור מכיוון שבהפסדי הקבוצה היא מאבדת 4 כדורים יותר מאשר בנצחונות.

מכבי רעננה סוף סוף רשמה נצחון בשבוע שעבר (עם זר אחד) וכעת חזרו החניכים של יוסי בונן למאבק ההישארות כשהם רחוקים נצחון בודד מרמה"ש. ירין איינהורן שהיה טוב בשבוע שעבר יצטרך להמשיך באותו הקו כשגם ליונתן לוי מצפה עבודה לא קלה מול קו קדמי עמוס שכולל גם את אחיו נמרוד. בפנינת השרון החליטו להחתים את הפורוורד אריק וייז (1.98, 25) שהחל את העונה בבלגיה ויחליף את ריבס נלסון.

מכבי הוד השרון - מכבי קרית גת

עתידים, 19:30
בסיבוב הקודם: 77:83 לקרית גת

מכבי הוד השרון לא הצליחה להיצמד לשמינייה הראשונה והפסידה במחזור החולף ברעננה, מה שהפחית את הסיכוי לפלייאוף. לעמי נאווי נשארו לא מעט מפגשים קשים עד סוף הסיבוב. בהוד השרון יצטרכו לשמר את ההגנה החזקה שלהם ולהמשיך להסתמך על ג'רמי אלן. הקבוצה ניצחה פעם אחת בלבד בבית מתוך שמונה משחקים וקולעת רק 75.4 נק' באולמה. המשחק הדחוי מול אליצור אשקלון נקבע ל-15.3.

מכבי קרית גת נחלצה בשבוע שעבר בדקות הסיום אחרי שרמה"ש כמעט ביצעה מהפך. הקבוצה של נתי כהן ידועה ככזאת שאינה דורסת, אך מצליחה לנצח בעיקר בזכות הסגל העמוק והנסיון. אם תוסיפו לזה את מאזן החוץ הלא מרשים שיש לקרית גת תקבלו מתכון למשחק שיכול להתפתח צמוד. בקבוצה נפרדו השבוע מליאור שם טוב שעבר לגליל עליון בעקבות מחסור בדקות משחק.

הפועל גליל עליון - אליצור רמלה

כפר בלום, 19:30
בסיבוב הקודם: 91:71 לגליל עליון

בדיוק בנקודה הזאת בסיבוב הקודם החלה הפועל גליל עליון את מסע הנצחונות שלה וכעת תקווה לשחזר זאת כשהפעם הקבוצה סוחבת איתה שני נצחונות רצופים. לאחר המשחק הביתי השבוע מצפים לגליל שלושה משחקי חוץ רצופים כאשר השניים הראשונים הם מול יבנה ואשקלון, קבוצות הנאבקות על מקום בפלייאוף. רון סבג הוא איש המפתח של זיו ברתנא כאשר הרכז קולע 10.6 נק' בנצחונות, לעומת 7.9 בהפסדים. כאמור, ליאור שם טוב מצטרף לקבוצה ואמור לנגוס בעתיד מהדקות של סבג.

גם באליצור רמלה יודעים שהמצב של הקבוצה לשרוד הוא כמעט בלתי אפשרי וכעת נותר להם לשחק על הכבוד ולנסות להרוס ליריבות. בשבועיים האחרונים זה כמעט הצליח להם כששרדו מחצית אחת מול ר"ג ומגדל העמק, אך בהמשך העומק והאיכות עשו את שלהם, האם הפעם יצליח אבי סוכר להפתיע?






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();