לאומית: מי תמעד?
ניב שמולי ,23/02/2015

רוב קבוצות הצמרת יפגשו המחזור בקבוצות התחתית. קרית אתא תצא לכפ"ס, מגדל העמק לרמלה וקרית גת תארח את רמה"ש. יבנה תשחק בעפולה למשחק מסקרן ונתניה תנסה להאריך את רצף הנצחונות שלה מול גליל. אשקלון ככל הנראה תתייצב למשחק מול ר"ג, ברביעי יושלם המחזור כשרעננה תארח את הוד"ש.

-- יאיר תגר, אורן לוי, שלום סיונוב, ניב שמולי --

הפועל עפולה - אליצור יבנה

כפר הנוער ויצ"ו ניר העמק, 19:00
בסיבוב הקודם: 93:90 לעפולה

הפועל עפולה מגיעה למשחק לאחר הפסד בנתניה שהרחיק אותה מעט מהשלישייה המובילה ועל מנת שזאת לא תברח לה נצחון מול יבנה הכרחי. בשלושת משחקי הבית האחרונים ניצחה הקבוצה ותקווה להאריך את רצף הנצחונות מול הקהל שלה. בעפולה יצטרכו לשים לב אל אבי פוגל שנמצא בכושר טוב לאחרונה ולגרום ליבנה לאיבודי כדור רבים. כדאי לשים לב לנתון שיכול לעודד את הוד בן הרצל שמתוך שישה משחקים שנגמרו ב-5 הפרש לאחד הצדדים, עפולה ניצחה ארבעה. רז מנשה מהפועל חיפה חתם בקבוצה ויחזק את הסגל הדל של הוד בן הרצל.

החל מהמחזור הקרוב תתחיל אליצור יבנה את רצף המשחקים מול קבוצות הצמרת והראשונה תהיה עפולה. נצחון חוץ בעמק יצמצם את הפער בין שתי הקבוצות לנקודה בלבד מה שיפתח את המאבק על המקום החמישי. עם זאת הקבוצה ניצחה העונה רק בשני מפגשים מתוך שמונה מול הקבוצות שנמצאות מעליה. מה שיכול לעודד את היבנאים זה מאזן החוץ המרשים שלהם. כריס אדופיה הוא אחד הזרים היותר שקטים בליגה, אך החשיבות שלו ליבנה עצומה. בנצחונות של קבוצתו קולע הסנטר 12.5 נק' ואילו בהפסדים צונח ל-7 בלבד.

ברק נתניה - הפועל גליל עליון

ישורון, 19:00
בסיבוב הקודם: 82:64 לנתניה

כשהיא במקום השני מגיעה ברק נתניה מעודדת לקראת משחק ביתי שני ברצף. עידן פלדה יכול להיות מרוצה מהעובדה שלמרות שקבוצתו לא הציגה את משחקה הטוב ביותר היא עדיין יצאה עם שתי הנק' מול עפולה. בקבוצה ירצו לעצור את דני רובין שיחזור לסגל של גליל אחרי שהיה חולה בשבוע שעבר. הנתנייתים מחזיקים בהגנה השניה בטיבה במשחקי הבית ויהיה מעניין לראות איך יסתדרו מול הכלים ההתקפיים הרבים של גליל עליון.

הנצחון של הפועל גליל עליון במחזור הקודם משאיר את הקבוצה במרחק נצחון בודד מהמקום השישי וקטע רצף של חמישה הפסדים. רון סבג היה נהדר בשבוע שעבר ויצטרך לשמור על אותה הרמה גם השבוע במיוחד כשמולו יעמוד ליאור שגב. אחת מהמטרות של הגליל תהיה לטפל בברנדון בראון שמסב נזק לכל הגנות הליגה וכמו כן הפיק אנד רול שלו עם שגב. בארבעה משחקים בלבד העונה ספגה גליל עליון מתחת ל-80 נק' ובכולם ניצחה, נתניה לעומת זאת ניצחה רק פעמיים מתוך ארבעה משחקים בהם קלעה מתחת ל-80 נק'.

מכבי קרית גת - א.ס רמת השרון

אולם שלאון, 19:30
בסיבוב הקודם: 85:72 לקרית גת

לראשונה מזה זמן רב מוצאת עצמה מכבי קרית גת כשהיא במקום השלישי. הקבוצה מהדרום סופרת כבר שלושה הפסדי חוץ ברציפות ותשמח לשוב הביתה שם הפסידה פעם אחת בלבד העונה. ליאור ליפשיץ' אמנם מוסר 5.6 אס' למשחק, אך קולע רק ב-25 אחוז ל-3 ובארבעת המשחקים האחרונים רשם 5.5 נק' אליהן הוסיף גם 2.7 איבודים. טרוויס רלפורד מתברר כפגיעה אך זקוק לעוד זמן תיאום עם חבריו לקבוצה ומשחק מול יריבה מהתחתית בדמותה של רמה"ש יכול לעשות את העבודה היטב.

ב-א.ס רמת השרון שיחררו לא מעט לחץ אחרי הנצחון המשכנע בשבוע שעבר מול מכבי רעננה. ברמת השרון יכולים להיות מרוצים מהצירוף של צמד הזרים ובעיקר מהיכולת של רז זהביאן. למשחק הקרוב ברמה"ש יודעים שהם יצטרכו להציג משחק אחראי ולגרור את קרית גת לסקור נמוך על מנת להפתיע במשחק חוץ קשה ובנוסף, לורנזו גורדון יהיה חייב לצמצם את ריב' ההתקפה של טרנס ווטסון. איתי לוי יפגוש את נתי כהן לאחר שתיפקד כעוזרו במכבי אשדוד בשנה שעברה.

הפועל כפר סבא - עירוני קרית אתא

אולם היובל, 19:00
בסיבוב הקודם: 70:76 לקרית אתא

הפועל כפר סבא היתה רחוקה נצחון בודד עד לא מזמן מהפלייאוף העליון, אלא שהפסדים לעפולה, נתניה ויבנה שיבשו את התכנית והחזירו את החניכים של דרור בריגר למאבקי הירידה. במחזור הקודם לאחר ההפסד ליבנה אמר המאמן שהשבוע הקבוצה תעבוד בעיקר על הגנה ויהיה מעניין לראות האם חניכיו יביאו את זה לפרקט. שישה משחקים ברציפות שאיתן רוטנברג קולע משחק אחד בדו ספרתי ובזה שלאחריו בחד ספרתי והפורוורד יצטרך להפגין יציבות אבל גם הרבה מנהיגות ואחראיות על מנת להחזיר את כפ"ס למסלול הנכון.

אחרי שניצחה בשבוע שעבר את קרית גת ועלתה לפסגה, עירוני קרית אתא בטח לא תרצה שנצחון זה יאבד משמעות השבוע. האיש המרכזי אצל כפ"ס שאותו יצטרך שרון אברהמי לעצור הפעם הוא ורנון טיל שמספק מספרים נאים. בנוסף, בקרית אתא יצטרכו לפקוח עין על רועי הובר והשלשות שלו, אך בסופו של יום הכל תלוי בצפוניים. כמו לפני שבועיים, אתא תרצה לצאת מאזור השרון כמנצחת ולהתכונן בראש שקט לעוד אתגר בו תשאף להראות שיש לה את מה שצריך כדי ללכת עד הסוף השנה כשתארח את הפועל עפולה החזקה.

אליצור רמלה - הפועל מגדל העמק

קרית מנחם, 19:00
בסיבוב הקודם: 77:83 למגדל העמק

אליצור רמלה רשמה סיבוב שלם ללא נצחון אחרי שהפסידה בשבוע שעבר בזיסמן. הקבוצה של אבי סוכר נהנתה מיום טוב של עידן רג'ואן, אך לבסוף נכנעה לקוואמה וון. ברמלה יודעים שהסיכויים ממש לא לטובתם אבל ילחמו עד לשנייה האחרונה ויצטרכו לקוות לנס.

בהפועל מגדל העמק יודעים שהם פייבוריטים ברורים למשחק הקרוב, אולם לקבוצה של רועי פרל יש נטייה להסתבך מול קבוצות התחתית. בן צבי, קיקוס ומטלון קצת ירדו בתפוקה שלהם בשבועות האחרונים כאשר הראשון מחלק 9.1 אס' בנצחונות, מול 5.2 בהפסדים. למגדל העמק יש יתרון ברור בכל עמדה על המגרש והפסד בהחלט לא יתקבל מבחינתם בחשבון. לירז אריאלי ממכבי חיפה מצטרף לקבוצה במסגרת הכרטיס הכפול.

אליצור אשקלון - עירוני רמת גן

אולם עירוני אשקלון, 19:30
בסיבוב הקודם: 85:88 לר"ג

לאחר שלא היה ברשותה כסף לשלם לאבטחה והמשחק הביתי נגד רמה"ש נערך ללא קהל, אליצור אשקלון קיבלה הודעה מהבקרה התקציבית על הפסקת פעילותה. הקבוצה תעמוד לוועדת משמעת ביום חמישי הקרוב שתחלטי מה יהיה בגורל המשחק שלה נגד אליצור אשקלון כשייתכן ועד סוף העונה תספוג הקבוצה הפסדים טכניים אם לא תסדיר את התשלומים. כזכור, במידה והקבוצה לא תופיע כלל במשך שאר משחקיה העונה יתר המשחקים שכבר שוחקו ייחשבו. נכון ליום שני הועברה משכורת אחת והמשחק יערך כנראה כמתוכנן. רביב פיטשון סיים את העונה לאחר ששבר את הקרסול.

לאחר תקופה ארוכה תגיע עירוני רמת גן למשחק כשהיא בסגל מלא. כבר במשחקו הראשון לאחר הפציעה, בלט קוואמה ווון בניהול משחק אחראי ונמרץ, וסיים עם שלושים נקודות בעשרים וחמש דקות משחק בלבד ובאחוזים גבוהים. בקבוצה יקוו לנמשך היכולת הטובה שמפגין לאחרונה נמרוד לוי.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();