רודריק. הלך כלא היה (ולדי מויסייב)



לאומית: בעין מקצועית
ניב שמולי ,19/02/2015

מסכמים את המחזור הנהדר שעבר עלינו בליגה הלאומית. האם ההגעה של רודריק השפיעה לרעה על קרית גת ומה מיוחד בשישייה הראשונה בליגה? מכבי רעננה לא הופיעה למשחק העונה שלה, אליצור יבנה בצומת דרכים וגם על המצב הקשה של אשקלון.

השתתף בהכנת הכתבה: יאיר תגר

רכבת מהקריות

8 נצחונות רצופים סופר שרון אברהמי וכעת הוא זה שמוביל את הליגה. הדהירה של קרית אתא נובעת מהעומק שיש לקבוצה ומהיציבות שהיא מפגינה. בזמן שלא מעט קבוצות החליפו זרים מסיבות כאלו ואחרות, קרית אתא היא בין הקבוצות הבודדות ששמרה על הסגל הקיים וגם צירפה אליו את סיימון פארין. "סיימון פארין הוסיף לנו המון והעלה את הרמה שלנו באימונים", אמר שרון אברהמי בשבוע שעבר וידע למה. בקרית אתא, בניגוד ללא מעט קבוצות בליגה, חיים וחושבים קודם כל הגנה. "כשאנחנו מתחילים לשמור, הנק' שלנו באות יותר בקלות", אומר אוראל לב שמוסיף "מה שמאפיין אותנו השנה זה שכולם משחקים ביחד בהגנה ובריב' עוזרים אחד לשני, מניעים את הכדור ולא לוקחים זריקות קשות. אנחנו עובדים קשה מאד על ההגנה באימונים". ואכן, בשביל להחזיק קבוצה כ"כ מוכשרת כמו קרית גת על 66 נק' בלבד צריך הרבה עבודה קשה ותיאום הגנתי. אסור לשכוח שהפתיחה לא היתה מלבבת עבור הצפוניים שנכנסו לפיגור מוקדם ברבע הראשון, אך כנראה שהבטחון שיש לשחקנים לא הרתיע אותם והם ידעו לצאת מסיטואציה לא קלה מול הקהל הביתי שלהם בצורה מרשימה והרבה בזכות 16 ריב' התקפה.

מהעבר השני נראה שהשינויים בקרית גת השפיעו על הקבוצה. ג'יינתן בולוק שוחרר בעקבות פציעה וההגעה של טרנס רודריק, שלא שיחק כדורסל באופן סדיר העונה והספיק לעזוב, הוציאה את הקבוצה מהקצב והאיזון. בכלל כדאי לשים לב לקבוצות שלא הוחלף בהן זר: מגדל העמק, עפולה, קרית אתא, אשקלון, הוד"ש ור"ג. לגבי הקבוצה האחרונה קוואמה וון ובעיקר דרגן בנדר הוכחו כחשובים ביותר, אשקלון פגעה נהדר בשני הזרים שלה ובהוד"ש הקבוצה דלת משאבים. אם נביט על השישייה הראשונה נגלה שמגדל העמק, עפולה וקרית אתא שמרו על הסגל הקיים ולא ביצעו שינויים בזרים וגם יבנה ביצעה שינוי שנכפה עליה בעקבות פציעה. בחזרה לקבוצה של נתי כהן. כעת נשאר לקרית גת לוח משחקים מול הקבוצות הפחות מאיימות, אך בשביל לסיים במקום הראשון היא תצטרך לקוות למעידות של נתניה וקרית אתא שעוקפות אותה במאזן הפנימי.



ככה באים למשחק תחתית?

קרבות התחתית ידועים ככאלה שבהם צריך לעבוד קשה כדי להשיג כל סל, משחקים שמאופיינים בהגנות חזקות והרבה מלחמה ואמוציות. אלא שמכבי רעננה לא הביאה אף אחד מהדברים הללו וחטפה את התבוסה הכואבת ביותר שלה העונה. מעבר לזה שרעננה לא ניצחה אף רבע היא גם ספגה בכל אחד מהרבעים לפחות 20 נק' ונראה שהזעזוע בחילופי המאמנים במקרה הזה לא עזרו. וידוי קטן - בתחילת העונה ראיתי את רעננה מול קרית גת בגביע והתרשמתי לטובה. רעננה סחבה את הדרומיים ל-3 הארכות ואני סברתי שיש בשרון שילוב טוב בין הצעירים למבוגרים בקבוצה. במשחק השבוע ברמה"ש רעננה נאלצה כבר מהרבע הראשון לרדוף אחרי המקומיים וככה קשה לפתוח משחק ובעיקר כשמשחקים בחוץ. בכל פעם שאיינהורן הלך לסל ברבע הראשון משהו טוב קרה, אלא שבהמשך רעננה איבדה את הכיוון והעיפה שלשות לא מוסברות שעלו להם במתפרצות וברבע השני ספגה 11 נק' במתפרצות. אם תהיתם מה רעננה עשתה על מנת לעצור את המתפרצות התשובה היא 7 עבירות בחצי הראשון (!) ועוד 9 בחצי השני. בחישוב פשוט לחובת רעננה נשרקו 16 עבירות בלבד מה שמסביר איך רמה"ש הגיעה ל-100 נק' שלא מעט מהן בקלות מרגיזה. לאף שחקן בכחול לא נשרקו יותר מ-3 עבירות וכפי שכבר ציינתי - ככה אי אפשר להתייצב למשחק העונה. המשך הצלילה של רעננה מעלה את השאלה האם ההחלטה של רעננה להיפרד מראובן רבינוביץ' היתה נכונה, אך את התשובות נדע בסיום העונה.



נמצא האיזון

ארבעה נצחונות בחמישה משחקים שלחו את אליצור יבנה למקום השישי בטבלה כשהיא מרוחקת שתי נצחונות מהמקום התשיעי, אך גם שתי נצחונות מהמקום החמישי שם נמצאת עפולה והשתיים תפגשנה במחזור הקרוב. לוח המשחקים של יבנה מזמן לה בחצי הראשון של הסיבוב את הקבוצות היותר נוחות בליגה ובחציו השני את רוב הקבוצות שממוקמות מעליה או באזור שלה. לאחר חמישה משחקים ראשונים בסיבוב השני יבנה עומדת בפני מבחן. נצחון על עפולה במחזור הקרוב יצמצם את הפער למשחק אחד בלבד בין הקבוצות והקבוצה תוכל ללטוש עינייה אל עבר המקום החמישי, הפסד , לעומת זאת, ישאיר את יבנה להיאבק על מיקום בשמינייה. "נראה שמצאנו את האיזון במשחק שלנו" הודה אוהד יתום לאחר המשחק. כעת הציפייה מיבנה היא להוכיח שהיא מסוגלת לנצח גם קבוצה שנמצאת לפניה בטבלה. עד כה שיחקה יבנה 8 משחקים מול הקבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף העליון, אך ניצחה רק פעמיים. אולי העובדה שיבנה מצטיינת במשחקי החוץ ולעפולה מאזן ביתי לא מרשים ישנה את המאזן מול הקבוצות הבכירות, אך עם 21 ריב' התקפה שאפשרה יבנה לכפ"ס במחזור האחרון, גם ביבנה יודעים שיהיה להם קשה מאד לנצח בעמק.



**
הטור אותו אתם קוראים משתדל לעסוק בעניינים מקצועיים בלבד (ועל כן שמו - "בעין מקצועית"), אולם קשה שלא לומר מילה על הבלאגן באליצור אשקלון. המצב בדרום רחוק מלהיות מלבב, אך ישנה התקווה שכולם ישאירו את האגו בצד והעירייה תזרים כסף. בינתיים הבקרה התקציבית החליטה לעצור את פעילות הקבוצה עד שלא יוזרם כסף (שביינתים לא הגיע). ומה הלאה? שאר משחקיה של אשקלון שכבר שוחקו צפויים להישאר בעינם, אך אלו שטרם שוחקו עלולים להיות מוכרעים כהפסדים טכניים. בכל מקרה מגיע צל"ש לחנן הירשוביץ' וליתר השחקנים שהצליחו להחזיק מעמד בכל הזמן הזה ואפילו לא איימו בשביתה. אליצור אשקלון היא קבוצה חשובה לליגה עם אולם ראוי ועבר לא מבוטל ועל כל הצדדים בעיר להתאחד על מנת להשאיר את הקבוצה בחיים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();