לאומית: יש יותר טוב מזה?
ניב שמולי ,16/02/2015

המחזור המסקרן ביותר בלאומית לפנינו: קרית גת וקרית אתא בקרב ראש בראש על ראשות הטבלה, עפולה יוצאת לנתניה למאבק צמרת מעניין. גם בתחתית לוהט כשרעננה תתארח ברמה"ש כשהפסד יפתח פער ממקום מבטחים, הוד"ש ויבנה יארחו את אשקלון וכפ"ס לקרבות כניסה לפלייאוף העליון.

-- יאיר תגר, אורן לוי, שלום סיונוב, ניב שמולי --

עירוני קרית אתא - מכבי קרית גת

רמז, 19:00
בסיבוב הקודם: 96:102 לקריית גת (אחרי הארכה)

כשהיא בכושר מצוין עם רצף של 7 נצ', השנייה בטבלה עירוני קרית אתא תארח את הראשונה, מכבי קרית גת, כשלשתיהן אותו מאזן. משחק העונה של הליגה.

עבור עירוני קרית אתא העניין פשוט מאד - נצחון יעלה אותם למקום הראשון. יותר מזה - אם קבוצתו של שרון אברהמי תנצח ביותר מ-6 הפרש, יהיה לה יתרון פנימי במקרה של שוויון בין שתי הקבוצות. בסיבוב הקודם ווטסון רשם על הראש של קרית אתא שיאי עונה בנקודות, כדורים חוזרים, רב' הגנה ונק' מדד- 31 נק', 18 רב' (12 בהגנה) ו-47 נק' מדד, תצוגה זהה של ווטסון תקשה מאד על הצפוניים לנצח. בנוסף לווטסון, גם בגארדים קרית גת מסוכנת והרבה יהיה תלוי בהגנה. שחקניו של אברהמי יהיו חייבים להציג במיוחד השבוע יכולת שיא בחלק זה כדי לנצח וזה הולך להיות אחד האתגרים הכי גדולים שלהם השנה. כמו כן, אתא תקווה לשיפור האחוזים שלה מהקו שדווקא במשחקי הבית שלה לא מרשימים ולהימנע עד כמה שניתן מאיב' כדור (בדגש על גיא דותן).

מאז המפגש האחרון בין השתיים, מכבי קרית גת ביססה את מעמדה בצמרת. האורחים יצטרכו לתת את הדעת על הסגל הרחב של קרית אתא. דאליס ג'ויינר נמצא בכושר מצוין בשבועות האחרונים ובמידה וישחזר את התצוגה שלו מהמחזור שעבר שהקנתה לו את תואר זר המחזור (25 נק' ו-10 רב') הוא יוכל לפתוח את ההגנה של הדרומיים. אליו מצטרף ג'ולין מילס שמוביל את קבוצתו בנק' עם 16.3, ולזה הוא תורם 9.1 רב', 4.2 אס' ו-1.9 חט' והוא עוד שחקן מפתח ששחקניו של נתי כהן יהיו חייבים לנטרל עד כמה שניתן. שתי הקבוצות ממוקמות במקומות 2-3 עם אותו מאזן ספיגה (80.5) ומבחינת ההגנה של קרית גת, זה אומר לכפות כמה שיותר אב' כדור על היריבה ולנצל בעיקר את העובדה שדותן מאבד השנה 4.6 כדורים למשחק. אם יש משהו שבקריית גת יכולים להתעודד ממנו זה עצם חזרתו המוצלחת במחזור הקודם של גל איתן מפציעה, כאשר הצטיין בניצחון על אליצור יבנה עם 22 נק' (5/8 משתיים, 4/6 מהשלוש). אגב, לאיתן זכרונות טובים מהמפגש הקודם מול קרית אתא, אז קלע שיא קריירה של 26 נק' באחוזים מצוינים (5/6 משתיים, 4/8 משלוש ו-4/4 מהקו).

ברק נתניה - הפועל עפולה

ישורון, 19:00
בסיבוב הקודם: 99:91 לנתניה

ברק נתניה סופרת כבר חמישה נצחונות רצופים שממקמים אותה מרחק נצחון אחד מראשות הטבלה. רצף הנצחונות המרשים הושג הרבה בזכות ההגנה כשבחמשת המשחקים האחרונים ספגה הקבוצה 72.8 נק' בלבד. מעבר לכך, ברק נתניה ספגה העונה ב-8 משחקים מעל 80 נק' ורק ב-3 יצאה מנצחת כשאחד מהם הגיעה נגד אותה עפולה. ברנדון בראון ממשיך להפגין יציבות מאז הצטרף לקבוצה, אך מי שנכנס לרוטציה בשבועות האחרונים הוא טום ולסנקו שקולע 5 נק' בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה וצפוי להיות חלק משמעותי במאמץ לעצור את דיוויד לאבו.

הפועל עפולה כבר ראתה את ההפסד בשבוע שעבר אחרי איבוד כדור של גלעד קרני שעלה בסל ועבירה, אלא שעמית גרשון הצעיר קלע סל נצחון והוד בן הרצל יצא מחויך. סטו דאגלס מדייק העונה ב-40 אחוז מחוץ לקשת ועם היכולת הטובה שמציג גלעד קרני בשבועות האחרונים עפולה תקווה לצאת עם נצחון במגרש חוץ קשה. במועדון יודעים שבמקרה של הפסד נתניה תשיג עליהם נצחון כפול והמקום השלישי קצת יברח.

א.ס רמת השרון - מכבי רעננה

אורנים, 19:30
בסיבוב הקודם: 83:91 לרעננה

א.ס רמת השרון מגיעה למשחק מול רעננה בידיעה שנצחון שלה ייצור פער של שני משחקים עם יריבתה לתחתית מה שיקשה עליה מאד ויתן לה יתרון במאבקי התחתית. בשבוע שעבר באשקלון התאוששו החניכים של איתי לוי ממחצית ראשונה רעה וידעו לחזור, אלא שהתפרקות ברבע האחרון עלתה להם במשחק. סמארקו מרטין שהצטיין במשחקו הראשון בארץ, לא פגע באשקלון (0/7 ל-3) ויקוו לקבל אותו בכושר טוב יותר. בקבוצה יודעים שעם 18 איבודי כדור כמו במשחק באשקלון, הנצחון יתרחק מהם.

עם כמה שהמשחק הנוכחי חשוב לרמת השרון, במכבי רעננה יודעים שעבורם המשחק הזה הוא קריטי אף יותר. כאמור, הפסד לרמה"ש ירחיק את רעננה מהישארות. יוסי בונן, מאמן הקבוצה, מצביע בשבועות האחרונים על שינוי, אך בפועל התוצאות לא הגיעו עד עתה והמאמן ללא נצחון. אלכס פרנקלין הראה הרבה קשיחות בהגנה במשחקו הראשון וגולן גוט הציג בשבוע שעבר משחק טוב ראשון במדי פנינת השרון מה שיכול לגרום לאופטימיות זהירה. יש לציין שגם ההפר חשוב במשחק ובמידה ורעננה תפסיד ביותר מ-8 הפרש הפער בין הקבוצות יעמוד על 3 משחקים. ברעננה דאגו לאוהדי הקבוצה ושחקני מחלקת הנוער וארגנו אוטובוס שייצא בשעה 18:30 מ"לב הפארק" ויחזור בתום המשחק לרעננה.

הפועל גליל עליון - הפועל מגדל העמק

כפר בלום, 19:00
בסיבוב הקודם: 86:93 למגדל העמק

הפועל גליל עליון שוב הפסידה בשבוע שעבר משחק צמוד ותהיה חייבת להתחיל לנצח על מנת לתפוס מקום שיבטיח לה את העלייה לפלייאוף. מלבד המשחק בכפ"ס, דני רובין נמצא בנסיגה קלה ביכולת שלו ויצטרך לקלוע באחוזים טובים יותר. הבכורה של ג'רמין ג'ורדן בקבוצה היתה מוצלחת עם 24 נק' ו-8 ריב' ונראה שהוא מגדיל את הארסנל ההתקפי של זיו ברתנא שמוכשר גם כך. במגדל העמק אין קלעי שלשות מרשימים, מלבד נועם מטלון, ויתכן שנראה את הגליל מהמרים לא מעט בשמירה אזורית.

שוב ההגנה של הפועל מגדל העמק ניצחה לה את המשחק כשבמחזור הקודם השאירה את ר"ג על 60 נק' בלבד. בכלל, ההגנה של מגדל העמק סופגת 77.1 נק' בלבד למשחק והחניכים של רועי פרל יצטרכו לעצור את ההתקפה המוכשרת של גליל עליון. בשניים משלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה לא קלעו יותר משלושה שחקנים בדאבל פיגרס ומעבר לתרומה של גסטון ובידלר, שאר שחקני הסגל יצטרכו להצטרף ולתת תפוקה משמעותית יותר.

אליצור יבנה - הפועל כפר סבא

שבזי, 19:00
בסיבוב הקודם: 91:70 ליבנה

"זה היה המשחק הכי חלש שלנו בסיבוב הזה", כך אמר מאמן אליצור יבנה, אוהד יתום, לאחר ההפסד לקרית גת והוסיף "ההתקפה שלנו לא שטפה ולא הינו מספיק קשוחים". אם הפסד למוליכה עוד יכול להתקבל בהבנה מסוימת, הפסד לכפ"ס יביא לצמצום הפער משאר הקבוצות שנאבקות איתה על הכניסה לפלייאוף. לוח המשחקים של הקבוצה מזמין לה לאחר המשחק הנוכחי רצף של ארבעה משחקים קשים (עפולה, נתניה, גליל עליון וקרית אתא) מה שמגביר עבורה את חשיבות המשחק. יבנה מאבדת כמעט ארבעה כדורים יותר במשחקי הבית מאשר בחוץ ותהיה חייבת לשמור יותר על הכדור במיוחד מול ורנון טיל שחוטף 1.8 כדורים למשחק.

היכולת החלשה של ריילי דיאנגלו היתה החלק העיקרי בסיבת ההפסד של הפועל כפר סבא במשחק מול נתניה בשבוע שעבר ולא נעלמה מעיניו של דרור בריגר שאמר "שיחקנו עם זר אחד וצריך לבדוק למה". בהפועל כפר סבא ראו את הוד השרון חולפים על פניהם בטבלה ונכון לעכשיו הם ממוקמים שני נצחונות מהפלייאוף ושני נצחונות מהקו האדום. עומר כהן, שהיה פצוע בתחילת העונה, הפגין יכולת טובה במחזור הקודם, אך יהיה חייב לבוא לידי ביטוי בנק' ונכון לעכשיו הוא קולע 6.1 נק' ב-35 אחוז ל-2. בשני המשחקים האחרונים איפשרה כפ"ס 59.5 אחוז ל-2 ועם מספר כזה תתקשה לנצח קב' התקפה מיומנת כמו יבנה.


מכבי הוד השרון - אליצור אשקלון

אולם אביב רעננה, 19:30
בסיבוב הקודם: 87:96 לאשקלון

אם יתר המשחקים לא הספיקו אנחנו מקבלים משחק נוסף במחזור הזה שיכול להשפיע על שמיניית הפלייאוף העליון. בעקבות שיפוץ באולם עתידים המשחק יתקיים באולם אביב ברעננה. לאחר הנצחון בשבוע שעבר ברמלה מכבי הוד השרון מוצאת עצמה במרחק נצחון בודד מהמקום השמיני וכשהיא מנצחת ארבעה מחמשת משחקיה האחרונים. ראמל בראון, שמצטיין בעיקר בצד ההגנתי, יצטרך לעצור את מלך הסלים של הליגה, וונדל מקינז. עדי כהן סבן קצת נחלש לאחרונה, אך למזלו של עמי נאווי תמיר שמחוני מספק את הסחורה. אם שניהם יופיעו למשחק ויצליחו לעצור את אבי אליהו שמרבה לחלק כדורים למקינז הוד"ש תעשה צעד משמעותי לעבר הנצחון.

ריצת 18-0 ברבע האחרון נתנה לאליצור אשקלון קצת שקט בצד המקצועי והיא מחזיקה במאזן זהה לגליל עליון שבמקום השמיני. בקבוצה הדרומית יודעים שנצחון על הוד"ש ירחיק את היריבה במאבק על הכניסה לפלייאוף ועל מנת לעשות זאת יצטרכו לעצור את ג'רמי אלן שקולע 24.5 נק' בממוצע. בארבעת המשחקים האחרונים הצליחה אשקלון לגרום ליריבתה לאבד 15.2 כדורים ומספר זהה יביא להרבה נק' קלות, בדיוק כמו במחזור הקודם, ולסקור גבוה כמו שבאשקלון אוהבים.

עירוני רמת גן - אליצור רמלה

זיסמן, 19:00
בסיבוב הקודם: 79:85 לרמלה

עירוני רמת גן חוזרת לאולמה הביתי לאחר שני משחקי חוץ רצופים, ולאחר תבוסה כואבת במחזור האחרון במגדל העמק 60-81. למאמן אורן אהרוני שהתפטר, טרם מונה מחליף ועל הקווים ימשיך לעמוד עוזרו, ולקו פרוביץ. עירוני רמת-גן, הסובלת מחוסר יציבות העונה, תתמודד מול האחרונה בטבלה, אליצור רמלה, שאת נצחונה היחידי העונה השיגה בסיבוב הקודם נגד... עירוני רמת-גן. קוואמה וון שסבל מפציעה לאחרונה עתיד לחזור לסגל ויתכן ויקבל דקות כבר במשחק הקרוב. דרגן בנדר נבחר לשחקן המצטיין במחנה הצעירים שנערך באולסטאר ה-NBA וצפוי לחזור ארצה סמוך לשעת המשחק.

אליצור רמלה מגיעה למשחק מול עירוני ר''ג אחרי עוד מפלה והפסד מאכזב להוד השרון. הקבוצה ממשיכה לאכזב ביכולת ולא מראה שום סימנים שמאפיינים קבוצת תחתית. הקבוצה נפגשת מול עירוני ר''ג הקבוצה היחידה שניצחה אותה ויש לה דווקא סיכוי מעולה לנצח אותה עוד פעם בגלל הבלאגן הניהולי הקיים בקבוצה. על מנת לעשות זאת יצטרך אבי סוכר להחדיר אמונה בחניכיו ולשלוף שפן לא צפוי שיחזיר את התקווה לרמלאים.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();