לאומית: תגובות ממשחקי אמש
ניב שמולי ,11/02/2015

איזה מחזור מרתק עבר עלינו אמש (שלישי) בליגה הלאומית וכעת כל התגובות. יוסי בונן ממשיך להאמין בקבוצה שלו, שרון אברהמי ונתי כהן יצאו מחויכים לקראת משחק העונה ביניהם. עידן פלדה רשם נצחון נוסף וכבר מחכה לעפולה בשבוע הבא. ומה הלהיב את טרוויס רלפורד הזר החדש של קרית גת?


המחזור ה-17 בליגה הלאומית התקיים אמש וימשך הערב כשהוד השרון תצא למשחק חוץ ברמלה. אמש, קיבלנו מחזור מסקרן כשהדרמה הגיעה מבירת העמק שם הפועל עפולה גברה על הפועל גליל עליון 86:87 מסל נצחון של עמית גרשון 8 שניות לסיום.

"בתחילת העונה חלמנו להיות איפה שאנחנו כיום"


גם במטרווסט קיבלנו משחק צמוד כשמכבי רעננה הפסידה 74:67 לעירוני קרית אתא שרושמת נצחון שמיני ברציפות. סחצי הראשון קיבלנו משחק מאד מפוזר וברמה ירודה מה שתרם למקומיים לרדת ביתרון 28:31. אלא שלחצי השני קרית אתא עלתה במוד שונה לחלוטין והציגה משחק התקפי טוב יותר וקלעה ברבע השלישי 25 נק' וברבע האחרון 20 בדרך לנצחון.

שרון אברהמי אמר בסיום המשחק: "ההגנה שלנו ניצחה את המשחק כמו ברוב המשחקים. היו לנו 15 איבודים בחצי הראשון וסיימנו עם 22 כך שבחצי השני השתפרנו. אני חושב שיש לנו קבוצה עם הרבה אופי וידענו שברעננה הרבה קב' נכנסות לפיגור בחצי הראשון ובמשחק של 4/19 מהשלוש ההגנה הביאה לנו את הנצחון". על החיבור של צמד הזרים, דאליס ומיילס, לקבוצה ענה אברהמי: "הזרים שלנו הם לא נוצצים אבל הם נותנים את עצמם למען הקבוצה וחושבים קודם כל לטובת הקבוצה, לא מעניין אותם סטטיסטיקות." אברהמי הוסיף ש"הצירוף של סיימון פארין העלה את הרמה של כולם, בנוסף אוראל לב חזר מפציעה ושיחק 17 דקות והיה מצוין". על משחק העונה בשבוע התלוצץ אברהמי ואמר כי "כל הקבוצות באות נגדנו עם זר חדש. בתחילת העונה חלמנו על להיות במקום שאנחנו בו כיום ועם 13 נצחונות הבטחנו את העלייה לפלייאוף ועכשיו אנחנו רוצים להיות 1-4 ואני לא מפחד לומר את זה. בשנתיים האחרונות הגענו לפלייאוף בלי יתרון הביתיות וניצחנו. כעת המטרה היא לשמור על כולם בריאים ומפוקסים".

תומר גינת שוב עלה מהספסל והביא איתו הרבה מלחמה ואגרסיבות כשסיים עם 8 נק' ו-5 ריב': "בינתיים אני עושה עונה נהדרת ומקווה שימשיך כך. אני צריך עוד לעבוד על ההגנה, פיזיות והקליעה מחצי מרחק". על שרון אברהמי אמר הפורוורד: "יש לי כימיה נהדרת עם שרון שרצה להביא אותי מתחילת העונה ואני שמח שהחלטתי לבוא. מהרגע שהוא התקשר לא היה לי ספק איפה אני אשחק".

מנגד, יוסי בונן ראה את קבוצתו שוב מפסידה ברגעים החשובים: "איבדנו הרבה כדורים נגד הלחץ שזה פונקציית של קבלת החלטות ותנועה בלי כדור. שבוע שעבר קיבלנו 99 נק' והיום הורדנו את הסקור. יש שינוי, אך זה לא בא לידי ביטוי והחבר'ה מגיבים". על ההבדלים בין החצי הראשון לחצי השני אמר בונן: "אני חושב שזה בעיקר עייפות, זאת לא הפעם הראשונה שתוקפים אותנו אבל הפעם לא ידענו להתמודד עם זה". אלכס פרנקלין, הזר החדש של הקבוצה, תרם רבות בעיקר הגנתית לפי בונן: "ראשית הוא בחור נהדר, הוא פה 3 ימים וכבר התחבר עם כולם. ייקח לו זמן להתחבר אלינו כי הוא לא שיחק העונה, למרות שבקיץ הוא היה עם נבחרת פורטו ריקו. יש לו חלק משמעותי בהגנה שלנו ואני מאמין שעם הזמן הוא ילך וישתפר".

"נהנתי מהקהל"


מכבי קרית גת שמרה על המקום הראשון כשעצרה את אליצור יבנה שהגיעה אחרי 3 נצחונות רצופים וניצחה 82:103. טרוויס רלפורד עבר בבקרה רק בשעות הצהריים המאוחרות אחרי שקיבל שחרור מקבוצתו הקנדית ותרם 18 נק' ב-24 דקות. רלפורד מאד אהב את הקהל ואמר בסיום המשחק: "אני אוהב את האוהדים והתופים ביציע, נהנתי מהקהל. יקח לי עוד 2-3 ימים להתרגל לשחקנים ולקבוצה אבל בסך הכל אני מרגיש ששיחקתי טוב. באתי ועשיתי את מה שהמאמן רצה".

עם כל הכבוד לרלפורד, המצטיין בשורות קרית גת אמש הוא גל איתן שאמר: "יבנה קבוצה טובה מאוד, מאוד איכותית, התכוננו ובאנו מוכנים. זה לא בא לידי ביטוי בהתחלה אבל ידענו שאנחנו צריכים להוציא אותם מהקצב שלהם וזאת קבוצה שיכולה בקלות להגיע ל90-100 נקודות. ברגע שהשתלטנו על הקצב של המשחק והתחלנו לעשות את ההגנה שלנו ועצרנו אותם היה לנו הרבה יותר קל להשתלט על המשחק ואני שמח שידענו גם להרוג אותו בשלב קצת יותר מוקדם."

נתי כהן סיכם: "משחק שמאוד חששתי ממנו. יבנה היא קבוצה טובה והתוצאה מטעה, זאת קבוצה עיקשת והבחורים מצאו את הדרך לנצח. אמרתי להם שכנראה לא נשחק טוב היום, זר שבקושי התאמן איתנו ועד היום בצהריים היה ספק אם בכלל יוכל לשחק. ממש בצהריים הגיע האישור הסופי ובסוף מצאנו את הדרך לנצח וזה מה שהיה חשוב לנו. היו דקות ששמרנו נהדר וזה הדרך שלנו, זה האופי של הקבוצה, זה ה DNA שאנחנו רוצים שיהיה לנו, הגנה. וזהו אנחנו ממשיכים קדימה."

אוהד יתום לא היה מרוצה מההופעה של השחקנים שלו שאיבדו 17 כדורים ואמר: "משחק לא טוב שלנו, המשחק הכי חלש שלנו הסיבוב הזה. אנחנו נקווה ששבוע הבא נחזור לעצמנו, כל הכבוד לקרית גת".

"שיחקנו היום בלי זר"


ברק נתניה המשיכה לנצח וגברה על הפועל כפ"ס 91:78, הרבה בזכות תצוגה של צמד הזרים שלה שקלעו 48 נק'. כעת, לנתניה מצפים כעת שני משחקי בית רצופים מול עפולה וגליל עליון.

עידן פלדה אמר בסיום: "בחצי הראשון שיחקנו קצת מבולגן התקפית ולא הצלחנו להוציא לפועל את התרגילים. לשמחתי, בחצי השני זה כבר היה הרבה יותר. כפ"ס במומנטום אדיר ולא קל לנצח פה. זה נצחון גדול". לקראת המשחק בשבוע הבא נגד עפולה אמר פלדה: "כל משחק בליגה הזאת הוא חשוב. למזלי, אין צורך לספר לחבר'ה מי זאת עפולה. נבוא כמו כל שבוע וניתן מאה אחוז".

דרור בריגר בעיקר היה מאוכזב מההופעה החלשה של ריילי דיאנגלו שזרק יותר מ-3 (4 זריקות) מאשר ל-2 (3 זריקות): "הצלחנו לגרור את נתניה עד לרבע האחרון למשחק שלנו, אך בסופו של דבר אי אפשר לנצח עם זר אחד וריילי דיאנגלו לא הגיע למגרש גם כשהוא היה שם. אני נצטרך לפתור את זה ולראות למה זה קורה כי בלי זר משמעותי קשה מאד לנצח קבוצה כמו נתניה". בריגר המשיך להצביע על ההתקפה כצד החלש של קבוצתו הערב: "הרבה שחקנים לא הגיעו היום מבחינה התקפית. אפשר לדרוש הרבה הגנה אבל כשלא פוגעים בהתקפה זה מקשה על העניין". על המשחק בשבוע הבא נגד יבנה: "נכון לעכשיו אנחנו צריכים להסתכל למטה ולפקוח עין על התחתית".

רמה"ש פספסה


באשקלון הקבוצה המקומית יצאה מרצף ההפסדים וגברה 77:99 על רמה"ש שרצתה לחבר נצחון שני רצוף. אוהדי הקבוצה לא הוכנסו למגרש מכיוון שלאשקלון לא היה כסף לשלם לאבטחה.

איתי לוי: "פספסנו אתמול, כבר חזרנו למשחק אבל כנראה שהעייפות הובילה ריצת 18-0 של אשקלון. הפסקנו לעשות את מה שהחזיר אותנו למשחק וזה הרבה חדירות ומשחק פנימה. אנחנו נצטרך להשתפר במה שאנחנו עושים וננסה באימונים להכניס את הזרים יותר לעניינים. וונדל מקינז לקח אתמול יותר מדי ריב' התקפה וזה עלה לנו בלא מעט נק'". לגבי הטענה שלקח את פסק הזמן מעט מאוחר מדי כשקבוצתו היתה במינוס 12 אמר לוי: "כל ההפרש נוצר מהר מדי וזה בא בעיקר מאיבודי כדור לא מחויבים למציאות שלנו ושגררו הרבה סלים קלים של אשקלון במתפרצות".







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();