מאריגני. מוביל את נתניה.



סיפור חייו של פול מאריגני
ניב שמולי ,03/02/2015

עם אמא שחולה בסרטן ואחרי שעבר בליגות בכירות והיה מועמד לקבוצה בליגת העל פול מאריגני הגיע לברק נתניה. הערב הוא ינסה להוביל את קבוצתו לנצחון על המוליכה מקרית גת. סיפור על שחקן שהגיע לכאן בטעות.

-- ניב שמולי --


את ההצלחה של ברק נתניה אפשר לזקוף לזכותם של לא מעט אנשים ובניהים המאמן, עידן פלדה, ליאור שגב שמוליך את הקבוצה ודניאל דנינו הצעיר. אבל גם לפול מאריגני יש חלק לא קטן בהצלחה ואולי אף החלק המרכזי בה.



לאחר איומי מנהלת ליגת העל שברק נתניה לא תוכל לשחק בליגה הבכירה עם האולם הנוכחי, הוחלט בקבוצה לרדת מרצונם לליגה השנייה וללכת על עונה פיננסית. אלא שלאט לאט הדברים התחברו בנתניה ולא מעט, כאמור, בזכותו של מאריגני שהגיע לקבוצה די במקרה ובזכות סיפור משעשע ועם עבר במספר ליגות בכירות כמו איטליה וצרפת.


מרגיני בתקופת הקולג' (Niccolo_Caranti)

מאריגני סיים את לימודיו בקולג' סט.מרי בשנת 2005 ובעונת 2012/13 חתם בפזארו מהליגה האיטלקית הראשונה, אך שוחרר בטרם החל את העונה וירד לליגה השנייה. את תחילת העונה פתח מאריגני בקבוצת אימולה וסיפק ממוצעים של 20.1 נק', 3.6 אס' ו-6.1 ריב' ב-35 דקות. לאחר מכן עבר לורולי והיה שם בורג מרכזי עם מספרים נאים שכללו 18.1 נק' (33 אחוז לשלוש), 3.1 אס', 5.5 ריב' ב-34 דקות. בקיץ 2013 חתם בונצואלה בקבוצת עיר הבירה קראקס, אך קיבל הצעה מלבנון ועבר לשם. לאחר שבועיים בהם לא קיבל את השחרור מקבוצתו בונצואלה בעקבות בעיות בירוקרטיות, מאריגני מצא עצמו ללא קבוצה ובעקבות כך לא שיחק אשתקד. "פול (מאריגני) הוא שחקן של ליגת העל", מסביר מאמנו עידן פלדה שמוסיף "הוא מצא עצמו בסיטואציה לא טובה והיתה לנו אפשרות להביא אותו".



מאריגני חזר למולדתו ונאלץ להישאר שם לצד אימו החולה בסרטן. לאמא של מאריגני אין ביטוח רפואי וכך הוא נאלץ לשלם כ-600 אלף דולר עבור הטיפולים שלה ואף לפעמים ויתר על הצעות כספיות מפתות והתקדמות מקצועית. אלא שמאריגני עבד קשה בזמן הזה ובקיץ האחרון הגיע לליגת הקיץ בלאס וגאס על מנת להראות שהוא בכושר. עידן פלדה מספר ש"אמיר עוזי אימן בליגת הקיץ בוגאס וכששמעתי את השם של השחקן ביררתי עליו ואמיר דיווח לי שהוא היה בכושר וברמה מעל כולם". אלא שפלדה התעקש לראות קלטת וידאו שלו והעניינים השתבשו - "למרות שהיו עליו המלצות ביקשתי לראות קלטת שלו וכשקיבלתי אותה חשכו עיניי. הקלטת היתה מקיץ אחר וזה היה נראה שחקן שונה לחלוטין". אך כנראה שכוח עליון החליט שמאריגני ישחק אצל עידן פלדה בנתניה ולאחר מספר שעות המאמן קיבל קלטת נוספת שלו ממפגש של כל בוגרי סט.מרי שנערך הקיץ והתמונה שוב נראתה אחרת לגמרי. "ידעתי שהקונפרנס של סט.מרי הוא מאד חזק ויצאו משם כמה שחקנים גדולים כמו מת'יו דלבאדובה (קליבלנד), דיימון סימפסון ושחקנים מהליגה הצרפתית הראשונה ולפתע ראיתי גם את מאריגני ברוסטר. לפני המשחק הוא (מאריגני) התערב עם אחד השחקנים שהוא יקלע לפחות 40 נק' והוא אכן סיים את המשחק עם 42 נק' מול 15 אלף איש. לאחר מכן צלצלתי לסוכן שלו, יהודה ברעד, והוא הגיע אלינו". (וידאו של המשחק מצורף בתחתית הכתבה).


פלדה. "מאריגני שחקן של ליגת העל"

הסיפור של מאריגני אכן כובש אבל מדובר, כאמור, בשחקן כדורסל מוכשר לא פחות מהסיפור. "מאריגני מסוגל לשחק בשלוש עמדות הגארד בליגה הלאומית וברמות הגבוהות יותר הוא מתאים לעמדות 1-2. אין לי ספק שהוא מתאים לליגת העל" מעיד עידן פלדה. מאריגני, שסומן בפנקסים של לא מעט מועדונים, היה מועמד לבני השרון לפני מספר שנים, אך העסקה נפלה בגלל אי הבנות כספיות וכעת הוא פורח בנתניה. שבוע אחר שבוע מוכיח הגארד כי הוא אחד הסקוררים היותר בולטים שנראו בליגה הלאומית בשנים האחרונות כשמתוך 15 המחזורים שנערכו עד כה רק ב-2 הוא ירד מ-20 נק' (!). בנוסף, מאריגני ממוקם שלישי בין קלעי הליגה עם ממוצע של 24.4 נק' למשחק ב-36 דקות ועד להגעה של ברנדון בראון לא מזמן הוביל את הקבוצה ברוב הקטגוריות.



הסיפור של פול מאריגני מרגש ונוגע ללב גם בגלל המחלה של אמא שלו וגם בגלל הסיפור שבגללו הגיע לברק נתניה. הערב במשחק מול קרית גת מאריגני צפוי למשוך את האש ולהעסיק את שחקני קרית גת ובראשם אלעד הופמן שינסה לשתק אותו ולהוציא אותו מהקצב. בכל מקרה, מאריגני הוא מעין מראה לסיפור של ברק נתניה העונה ואין ספק שבקיץ הוא יעניין לא מעט קבוצות בליגות בכירות יותר ועם שכר משודרג ומי יודע - אולי גם קבוצות מליגת העל.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();