לאומית: ישמרו על הבית?
ניב שמולי ,02/02/2015

לאחר שבסיבוב הקודם רק שתי קבוצות שמרו על הבית, כעת המשימה תהיה להשיג נצחונות כפולים. אליצור רמלה מול רמה"ש למשחק תחתית לוהט וביתר המשחקים מאבקי כניסה לפלייאוף העליון. אשקלון יוצאת לקרית אתא, כפ"ס לעפולה ורעננה תתארח ביבנה. ביום רביעי ברק נתניה תארח את מכבי קרית גת.

-- יאיר תגר, אורן לוי, ערן פז, ניב שמולי --

א.ס רמת השרון - אליצור רמלה

אורנים, 19:30
בסיבוב הקודם: 92:84 לרמת השרון

א.ס רמת השרון החליטה על שני שינויים במצבת הזרים שלה כשבמקום ג'יינתן בולוק וקייל קיין הוחתמו לורנזו גורדון ומרטין סאמרקו. עם שני שחקני הרכש החדשים יקווה איתי לוי להמשיך לנצח אחרי שבשבוע שעבר היממה הקבוצה את מגדל העמק וכעת זהו משחק חובה עבורה ואם תפסיד תחזיר את רמלה למאבקי ההישרדות. אופיר אקסברד נמצא בכושר נהדר וקולע בחמשת המחזורים האחרונים בדאבל פיגרס ויכולת שלו תהיה הכרחית לנצחון כשכמובן הנסיון של קורי קאר ורז זהביאן אמור לבוא לידי ביטוי.

אליצור רמלה מגיע למשחק הקרוב בידיעה שזהו משחק העונה שלה שמהווה את ההזדמנות האחרונה. הפסד של הרמלאים והם יהיו רחוקים 4 נצחונות מהמקום ממנו נשארים ליגה מה שיהפוך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית. יפתח זיו מהווה תוספת כח רצינית לקבוצה עם 14.8 נק' למשחק ואבי סוכר יהיה חייב אותו בכושר טוב, ובנוסף להוריד את מספר ריב' ההתקפה של יריבותיה שעומד על 14.5 למשחק.

הפועל עפולה - הפועל כפר סבא

ניר העמק, 19:00
בסיבוב הקודם: 93:75 לעפולה

למרות ההפסד בשבוע שעבר לקרית גת, הפועל עפולה יכולה לקחת לא מעט דברים חיוביים מהמשחק ואותם היא תנסה להביא למשחק מול כפ"ס. עם זאת, דווקא לאחר מספר משחקים טובים מחוץ לקשת עפולה קלעה באחוזים לא טובים מטווח זה ותקווה לתרומה של שוכמן ושורטר בנוסף לדאגלס. שימו לב לגלעד קרני שמאז המחזור התשיעי מול הוד"ש מקפיד לא להיות יציב כשבכל משחק בו הוא קולע בחד ספרתי במשחק שלאחר מכן הוא עולה לדו ספרתי.

7 שניות לסיום המשחק מול גליל עליון ראו אנשי הפועל כפר סבא איך רצף הנצחונות שלהם נקטע והחלום על הפלייאוף העליון מתרחק משמעותית. אלא שרועי הובר חשב אחרת ושלח את המשחק להארכה ומשם הסוף ידוע וכעת כפ"ס ניצבת בפני אחד המבחנים שלה העונה. נצחון במשחק החוץ בעמק יקרב את הירוקים לנצחון אחד בלבד (ללא קשר בתוצאות יתר המשחקים) לשמינייה, אך הפסד עלול להרחיק אותם וליצור פער משמעותי שיהיה קשה לסגור בהמשך. אם הגארדים של כפ"ס ימצאו פתרונות לשתק את גיא לביא ולמנוע מסטו דאגלס סלים קלים הם יעשו צעד משמעותי בדרך לנצחון.

מכבי הוד השרון - הפועל מגדל העמק

עתידים, 19:30
בסיבוב הקודם: 74:70 להוד"ש

בשקט בשקט מכבי הוד השרון עם ארבעה נצחונות בחמשת המחזורים האחרונים והקבוצה של עמי נאווי לוטשת עינייה לכיוון השמינייה ונכון לכתיבת שורות אלה היא רחוקה שני נצחונות בלבד משם. האחראי העיקרי לכך הוא המוציא לפועל ג'רמי אלן שסיים את חודש ינואר עם ממוצע של 28.5 נק' למשחק. בהוד"ש הרבה תלוי בהגנה וומתוך 10 משחקים בהם ספגה הקבוצה מעל 80 נק' היא ניצחה רק ב-2.

הפועל מגדל העמק אוהבת להסתבך מול הקבוצות בתחתית ובשבוע שעבר רשמה הפסד ביתי נוסף לקבוצה נחותה ממנה - רמת השרון. אחרי שגם בסיבוב הקודם הפסידו החניכים של רועי פרל להוד"ש הפעם הם באים לנקום ולהוציא עצבים. לשם כך יצטרכו משופרת של זיו בן צבי שמחלק 8.9 אסיסטים בנצחונות, מול 5.4 כאלה בהפסדים. הפסד עלול להוציא את מגדל העמק מהרביעייה הראשונה מזה זמן רב.

עירוני קרית אתא - אליצור אשקלון

רמז, 19:00
בסיבוב הקודם: 90:87 לקרית אתא

אחרי שנאלצה לעבוד קשה בשבוע שעבר כדי לנצח 74:69 את אליצור רמלה, עירוני קרית אתא תרצה להשיג ניצחון שישי רצוף שישמור אותה במרחק משחק אחד מפסגת הליגה הלאומית. על מנת להמשיך את הרצף קרית אתא תצטרך לעצור את וונדל מקינז אשר ראשון בליגה ב-3 קטגוריות- 26 נק' למשחק, 12.7 ריב' ולא פחות מ-5.7 כדורים חוזרים בהתקפה. המארחת תצטרך לתת תשומת לב גם למרקוס מור ודודו שמריז כי כששניהם לוהטים (בייחוד שמריז מבחוץ), ממש לא קל לעצור אותם. מצד אחד ג'וליאן מילס נמצא בכושר מצוין בשבועות האחרונים ונגד רמלה היה רחוק 2 אס' בלבד מטריפל דאבל (סיים בסופו של דבר עם 14 נק', 12 רב'-6 מהם בהתקפה ו-8 אס') וכרגע הוא אולי האיש המוביל בהתקפה של המארחת. בנוסף למילס, כבר ראינו העונה שבכל משחק שחקן אחר בולט בקבוצה. אוראל לב, שלא שיחק בשבוע שעבר אצל הקרייתים עקב נקע בקרסול, בספק גם למחזור הקרוב, הפעם בעקבות שפעת ממנה הוא סובל בשבוע האחרון.

על אף הצרות של אליצור אשקלון הקבוצה נמצאת מרחק נצחון בודד מהשמינייה הראשונה. חנן הירשוביץ מתבסס בעיקר על שלושה שחקנים - מקינז, מור ושימריז כשמאחור נמצאים אבי אליהו ורביב פיטשון. ההתקפה של האורחת היא השנייה בטיבה בליגה עם 91.6 נקודות, אך ההגנה שלה מתבססת בגאון בתור הגרועה ביותר - 92.6 נק' למשחק. שחקניו של הירשוביץ צריכים בהקדם לשדרג את ההגנה ולהבין שללא מאמץ בחלק השחור יותר של המשחק, הם יתקשו מאד לנצח כשהשבוע הם יפגשו את אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה.

אליצור יבנה - מכבי רעננה

שבזי, 19:00
בסיבוב הקודם: 84:62 ליבנה

עם שני נצחונות רצופים ושלושה בארבעת המחזורים האחרונים ניצבת אליצור יבנה בפני נקודה משמעותית בעונה הנוכחית. נצחון על מכבי רעננה יקנה הרבה שקט למערכת ויעלה את יבנה מקום אחד לפחות בטבלה. לעומת זאת הפסד ליריבת התחתית שוב יסבך את הקבוצה ואף יאפשר לכפ"ס והוד"ש להתקרב אליה עוד יותר. ביבנה יודעים שאסור להם לשמוט משחק ביתי נוסף מול קב' שנאבקת על חייה כשמבט על משחקיה בחודש פברואר מלמד שיש לקבוצה משחקי חוץ בקרית גת ועפולה ומשחק ביתי חשוב נגד כפ"ס. שלושה ישראלים קולעים בממוצע בספרות כפולות (שרון, מאיור ופוגל) והרבה מאד תלוי בהם.

הפער שהשאיר ראיין אוונס במכבי רעננה כנראה היה יותר מדי ובלעדיו הקבוצה סופרת חמישה הפסדים רצופים והיא לא ניצחה בחודש ינואר. מעבר לרצף ההפסדים של הקבוצה כולם היו בהפרשים דו ספרתיים מה שיכול ללמד על סף שבירה נמוך. איתי גרינבוים הוא איש המפתח עבור רעננה כשבמשחקי החוץ הוא קולע 14.4 נק' ב-42.5 אחוז מהשלוש, לעומת 11.4 נק' ב-23.3 אחוז מהשלוש במשחקי הבית. גם בנצחונות גרינבוים משמעותי יותר עם 18 נק' לעומת 10.9 בהפסדים.

הפועל גליל עליון - עירוני רמת גן

יערת העמק, 19:30
בסיבוב הקודם: 103:110 לר"ג אחרי הארכה

אחרי ההפסד האכזרי בשבוע שעבר בכפ"ס מקווה הפועל גליל עליון לקטוע רצף של שלושה הפסדים רצופים שבאו אחרי תקופה מוצלחת. גם בסיבוב הקודם גליל הפסידה בהארכה בר"ג ותרצה לנקום הפעם בכפר בלום כשאבישי גורדון לא שיחק בשבוע שעבר ובספק. דבון קולייר שוחרר מהקבוצה ובהיעדרו קזרנובסקי, רובין ורון סבג יצטרכו להרים את רמתם.

עירוני רמת גן המשיכה בחוסר היציבות שמאפיינת אותה העונה לאחר שבשבוע שעבר הפסידה למכבי הוד השרון למרות יתרון מבטיח. ההפסד היה החמישי מתוך שמונה משחקים בזיסמן, אלא שהשבוע יוצאים החניכים בסגול למשחק חוץ בכפר בלום ואילו בקטגוריה זאת המצב שונה לחלוטין עם 5 נצחונות בשבעה משחקים. ההיעדרות של קוואמה וון (מיניסקוס) נותנת את אותותיה ואחת הסיבות להפסד בשבוע שעבר היה היעדר רכז אחראי ברבע האחרון. עודד שעשעוע שלא שיחק בשבוע שעבר בעקבות פציעה בעין כשיר. דרגן בנדר שהגיע בקול תרועה רמה קולע רק 7.7 נק' בארבעת המשחקים האחרונים. שתי הקבוצות מחזיקות במאזן זהה כך שצפוי קרב צמוד בו המנצחת תזכה ליתרון משמעותי במאבק הכניסה לפלייאוף.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();