לאומית: התחלות חדשות
ניב שמולי ,19/01/2015

עם פתיחת הסיבוב השני נקבל הופעות בכורה של שני מאמנים חדשים ברעננה ורמה"ש. עם זאת המשחק המרכזי יערך בקרית אתא שתארח את מגדל העמק, אשקלון תצא לנתניה וקרית גת לכפ"ס. החתמות מפתיעות באליצור רמלה לקראת המשחק ביבנה.

-- יאיר תגר, שלום סיונוב, ולדי מוסייב, ניב שמולי --

אליצור קרית אתא - הפועל מגדל העמק

רמז, 19:40

עירוני קרית אתא מגיעה למחזור הקרוב עם רצף שני העונה של 3 נצ' והיא תשאף לשבור אותו השבוע. אין דרך טובה יותר מלעשות זאת במשחק גדול כמו שמצפה לה נגד מגדל העמק, אולי הפתעת העונה עד עכשיו. לקרית אתא מצפה הרבה עבודה מבחינת עצירת שחקני היריבה וזה מתחיל בכריס גסטון וקלי בידלר, צמד הזרים שרושם כ"א ממוצעים אדירים השנה: לביידלר יש 21.5 נק' (חמישי בליגה בנק'), 11.2 רב' (3 בכדורים החוזרים), 2.8 חט' (2 בחטיפות) ו-1.2 חס' (9). גסטון מרשים לא פחות כשהוא מחזיק במספרים של 20.7 נק' (10 בליגה), מתוכם 79.4 אחוז מקו העונשין (גם באחוזים מהקו הוא מדורג 10), מלך הרב' עם 12.8 כדורים חוזרים, 1.2 חט' ו-1.5 בלוקים (6 בליגה בחסימות). לגבי גסטון ובידלר, המארחת תצטרך לתת דגש מיוחד אליהם גם בכל הקשור לריב' ההגנה- ביידלר מלקט בהתקפה 2.9 רב' (10 בליגה), בעוד גסטון מאפיל עליו עם לא פחות מ-5.3 (!) כאלה שממקמים אותו ראשון בתחום זה בין כל שחקני הליגה. המנוע שמפעיל העונה את ההתקפה של מגדל הוא זיו בן צבי, שסגר סיבוב ראשון מצוין על 10.2 נק', 4.2 רב', 2.1 חט' ובעיקר 7.8 אס' שמדרגים אותו שני בליגה במסירות. אתא תהיה חייבת להפעיל על בן צבי לחץ בלתי פוסק, בטח בהתחשב בעובדה שנרשמים לו בממוצע 3.8 איבודים למשחק. שחקניו של אברהמי יהיו צריכים להיזהר מעוד שני שחקנים משמעותיים אצל האורחת: נועם מטלון, שמביא אתו הרבה ניסיון אל השולחן (15.2 נק' למשחק) ומקסים קיקוס, אשר מהווה אס משמעותי מהספסל של פרל (7.9 נק').

בתום המשחק הראשון העונה אף אחד לא חשב שהפועל מגדל העמק תהיה בצמרת. הקבוצה הצנועה הובילה בפער מבטיח נגד קרית אתא, אך לבסוף רשמה הפסד אכזרי. הפסד זה כנראה היה מה שחישל את חניכיו של רועי פרל, אשר יצאו לסיבוב ראשון נהדר שכלל מאזן פנטסטי של 6 נצ' חוץ, בהם ניצחונות מרשימים על מכבי קרית גת, הפועל עפולה, עירוני ר"ג ואליצור אשקלון. שתי הקבוצות צמודות בטבלה, אך לא רק שם אלא גם בטבלת הריב' הקבוצתית - אתא רביעית עם 42.7כדורים חוזרים למשחק, מגדל מקום אחד מתחתיה כשהיא קוטפת 41.8מכאן ששליטה מוחלטת מתחת לצבע של האורחים מהותית בשבילם וכששני הזרים שלהם מורידים יותר מ- 10 רב' כ"א (בעוד שהכי קרוב לכך באתא הוא דאליס ג'וינר, לו יש 9.6 רב' למשחק), די ברור חלקם הקריטי של גסטון וביידלר אצלהם. אם דיברנו על ההגנה של קרית אתא במשחקי הבית, ההגנה מצד חניכיו של רועי פרל היא הטובה בליגה כשהיא מקבלת 77.5 נק' בלבד במשחק. במידה וגסטון, בידלר ובן צבי ימשיכו לעשות את שלהם בהגנה, המארחת תתקשה להגיע ל-80 נק' שהיא בדר"כ רגילה להשיג במשחקים שלה ותסתבך מאד. נקודה מעניינת שהאורחת צריכה לקחת בחשבון זה האחוזים הנמוכים של אתא דווקא במשחקי הבית שלה כאשר היא קולעת 67 אחוז בלבד מהקו. אמנם אתא עדיין לא נוצחה ברמז אך בעקבות יכולתה המצוינת של מגדל ובמידה והמשחק יגיע לדקות אחרונות צמודות, שווה יהיה לפרל לשקול לשלוח את הביתיים לקו, בתקווה שהלחץ יכריע אותם בזריקות הקריטיות.

ברק נתניה - אליצור אשקלון

ישורון, 19:00

ההפסד בסיבוב הקודם לאליצור אשקלון התקבל בהבנה אצל ברק נתניה, אלא שמאז אותו הפסד הספיקו הנתנייתים לעשות סיבוב ראשון טוב וכעת ירצו לנקום בדרומיים. בנתניה החליטו לשחרר את הרב פופ ולהחתים במקומו את ברדנון בראון שיצטרך להתמודד מול וונדל מקינז המצוין לאחר שבמשחקו הראשון מול אליצור רמלה לא היה לו יריב ראוי. ליאור שגב נבחר לישראלי המצטיין של הסיבוב ע"י ספסל אבל מי שנרגע בשבועות האחרונים, אחרי פתיחת עונה טובה, הוא דניאל דנינו הצעיר.

הנצחון הגדול בעפולה במחזור הקודם הציב את אליצור אשקלון במרחק נגיעה מהמקום החמישי ואם תנצח את בישורון תעבור את ברק נתניה בטבלה ואפשר יהיה לומר רשמית שהקבוצה יצאה מהמשבר שפקד אותה. אשקלון מחזיקה בתואר קבוצת ההתקפה הטובה בליגה כשהיא היחידה שקולעת מעל 90 נק' למשחק וחמישה שחקנים בקבוצה קולעים בממוצע בספרות כפולות. דודו שמריז רשם סיבוב ראשון מצוין מבחינה אישית (14.8 נק' ב-38.6 אחוז לשלוש) והרבה ביכולת של האשקלונים תלוי בו.

הפועל כפר סבא - מכבי קרית גת

אולם היובל, 19:00

את תחילת הסיבוב הקודם הפועל כפר סבא פתחה בצורה אופטימית כשהצליחה למתוח את קבוצות הצמרת וגם את קרית גת. אלא שמאז כפ"ס התקשתה לנצח, שינתה את הסגל ונראה שעלתה על דרך המלך עם סיום סיבוב טוב מבחינתה. למרות זאת כפ"ס תצטרך לקוות לסיבוב יוצא מהכלל שיביא אותה לשמינייה הראשונה ממנה היא רחוקה שלושה נצחונות כעת. ורנון טיל סיפק טריפל דאבל בשני משחקי הבית האחרונים של הקבוצה ויכולת טובה שלו הכרחית על מנת שכפ"ס תישאר במשחק.

אלופת הסיבוב, מכבי קרית גת, עוד זוכרת את המשחק הראשון שלה העונה נגד כפר סבא. למי ששכח, החבורה מהשרון לא עשתה חיים קלים לחניכים של נתי כהן אך לבסוף יצאו עם הנצחון. בקרית גת יודעים שבעוד שבועיים מחכה להם עפולה, אולם קודם כל יצטרכו לעבור את כפ"ס על מנת להגיע בראש שקט.

הפועל עפולה - מכבי רעננה

ויצ"ו, 19:00

הפועל עפולה פתחה את העונה הנוכחית כשהיא המועמדת הבולטת לעליית ליגה, אלא שמאז צצו הפועל מגדל העמק ובעיקר מכבי קרית גת ובתוספת יכולת לא משכנעת של הקבוצה מבירת העמק העניינים הסתבכו. בלא מעט משחקים בסיבוב הראשון עפולה התקשתה ולא הצליחה להראות את היכולת שהיא יכולה להפגין והרבה בגלל דיוויד לאבו. גיא לביא יפגוש את קבוצת נעוריו וינסה לסבך את מצבה עוד יותר.

מכבי רעננה החליטה בסוף השבוע האחרון להיפרד מראובן רבינוביץ' אחרי שזה העלה את הקבוצה מהליגה הארצית ומי שיחליף אותו הוא יוסי בונן. ריבס נלסון שהחליף את ראיין אוואנס רשם הופעת בכורה סבירה במשחק ההפסד לכפ"ס עם 14 נק' ו-7 ריב'. גולן גוט שהצטרף לקבוצה במסגרת הכרטיס הכפול לא מצליח בינתיים להרשים יותר מדי כשהוא מספק 6.3 נק' ב-25 אחוז לשלוש. דומיניק מוריס יצטרך לסבך את דיוויד לאבו בעיית עבירות על מנת להקל לקבוצה את החיים בצבע.

א.ס רמת השרון - עירוני רמת גן

אורנים, 19:30

רוחות של שינוי ב-א.ס רמת השרון. לאחר שישה הפסדים רצופים והדרדרות למקום הלפני אחרון בטבלה המאמן, דן ג'י, פוטר מתפקידו. מי שיחליף אותו עד תום העונה הוא איתי לוי שהיה עוזרו וכבר הספיק להעביר אימון בכורה בסוף השבוע האחרון. ג'יינתן בולוק שסחב פציעה ולא הצליח לשחק מול הוד השרון כשיר וינסה להוציא את הקבוצה מהתקופה החלשה בהתקפה. תמיר בלאט רשם הופעת בכורה מוצלחת בליגת העל ביום שבת במדי הפועל תל אביב ויצטרך לספק את אותה היכולת גם מול עירוני רמת גן.

עירוני רמת גן סיימה את הסיבוב הראשון במקום השביעי ובתחושה חמצמצה. אמנם פקדו את הקבוצה מספר בציעות, כשבראשן פציעתו של קוואמה וון, אך בלא מעט משחקים הקבוצה בסגול לא שיכנעה. במשחק הקודם בין הקבוצות הסגולים קטפו 15 ריב' התקפה וינסו לשחזר את המספר הזה גם הפעם. גל גילינסקי סיים טוב את הסיבוב הראשון עם 14 נק' בממוצע בשני המשחקים האחרונים ובקבוצה יקוו להמשך היכולת הטובה.

אליצור יבנה - אליצור רמלה

שבזי, 19:00

לאחר שבסיבוב הראשון אירחה אליצור יבנה את רוב משחקי הבית הקשים, בסיבוב השני יגיעו לאולם שבזי היריבות הנוחות יותר על הנייר והראשונה לעשות זאת היא אליצור רמלה. "עשינו נצחונות גדולים בחוץ ובסיבוב הזה נארח את הקבוצות שמתחתינו בטבלה אז אני מקווה שהמאזן הביתי ישתפר" כך אמר אוהד יתום לאחר שבשבוע שעבר אליצור יבנה סגרה סיבוב עם נצחון ביתי בודד משישה משחקים ומול אליצור רמלה, שטרם השיגה נצחון חוץ העונה, זאת הזדמנות טובה לרשום נצחון ביתי שני.

אחרי שאליצור רמלה סיימה את הסיבוב הראשון עם ניצחון בודד, החלפת מאמנים והרבה בלאגן מבחינת שחקני רכש נראה שהסיבוב החדש נפתח ברגל ימין. רמלה החתימה את דרור דוידי שחוזר לקדנציה שנייה בקבוצה אחרי שהגיע בשנת 2010-2011 ביחד עם אבי סוכר והשאיר את רמלה בליגה. הישראלי הבכיר ששיחק בשנים אחרונות ביבנה, קריית ביאליק, ר״ג לא פתח בשום קבוצה בתחילת השנה בניסיון לשים דגש על הצד העסקי והלימודי. אחרי פארסה של הזרים במהלך השבועיים אחרונים רמלה הביאה את אנטוני פישר כמחליפו של בו דוויס. פישר זכור לעכברי הכדורסל מעונתה בשנה שעברה בהוד השרון(גם אצל סוכר) שניסה למנוע את הירידה של הקבוצה מהשרון. השחקן שיחק שנה לפני כן גם כן בעפולה. השינויים האלו כמובן משנים את פניה של רמלה ויהיה מאוד מעניין לראות אותה מחר מול יבנה.

הפועל גליל עליון - מכבי הוד השרון

כפר בלום, 19:00






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();