לאומית: נתניה במגדל העמק, ר"ג מארחת את יבנה
ניב שמולי ,05/01/2015

מגדל העמק העמק ועפולה ינסו להשוות את מאזנן לזה של קרית גת כשיפגשו את ברק נתניה ורמלה. קרית אתא ויבנה הלא יציבות יוצאות להוד השרון ורמת גן בהתאמה. גליל עליון תנסה לרשום נצחון שישי ברציפות מול רמה"ש.

הפועל מגדל העמק - ברק נתניה

יערת העמק, 19:30

שתי הקבוצות המפתיעות של העונה נפגשות לקרב ישיר ביערת העמק. הפועל מגדל העמק מגיעה מעודדת אחרי הנצחון הגדול בעפולה במחזור הקודם והצהירה כוונות לכל הליגה. שחקניו של רועי פרל יודעים טוב מאד שהם צריכים לשכוח את המשחק בשבוע שעבר. כזכור, לפני שבועיים מול כפר סבא, הם קיבלו שיעור מצויין בחוסר יציבות ואולי זה נבע משאננות. צמד בזרים הנהדר, גסטון ובידלר, יקוו לקבל עזרה מהצוות המסייע אך מעל הכל נראה שהרבה תלוי בהגנה של מגדל העמק שחטפה 12 כדורים בשבוע שעבר.

ברק נתניה רשמה הופעה מוצלחת בגביע, אך יתכן וזה היה בעוכריה כאשר ביום חמישי היא הפסידה לעירוני רמת גן. ההפסד הרחיק מעט את נתניה מהמשולש המוביל ומול מגדל העמק יש לחניכים של עידן פלדה הזדמנות טובה לתקן. בנתניה, שלמעט עפולה וגליל עליון הפסידה לכל היריבות בצמרת, תרצה לעצור את גסטון ובידלר. קרב מעניין יהיה בין שני הרכזים של הקבוצות, ליאור שגב וזיו בן צבי.

עירוני רמת גן - אליצור יבנה

זיסמן, 19:40

עירוני רמת גן מגיעה למשחק מול כשבחודש האחרון היא לא מצליחה לחבר רצף של נצחונות ותקווה לעשות זאת מול יבנה לאחר שביום חמישי ניצחה את ברק נתניה במשחק צמוד. בן אלטיט, עמית תמיר ודרגן בנדר מציגים קו גבוה נדיר במחזותינו, אך הקו האחורי של הקבוצה קצת מקרטע בשבועות האחרונים. אם זה לא מספיק, קוואמה וון נפצע וייעדר למספר שבועות כשמי שיתפוס את מקומו יהיה ג'וזף פורטה, שחקן האימונים של מכבי ת"א.

אליצור יבנה יכלה להביט למעלה אילו היתה מנצחת בשבוע שעבר את הוד השרון, אך ההפסד הביתי המרגיז משאיר את אוהד יתום בטווח שבין אמצע הטבלה לאזור המסוכן. ביבנה יכולים להסתמך על מאזן החוץ הטוב שלהם על שייתן להם נצחון חוץ בזיסמן כשעד כה הקבוצה לא ניצחה את אחת מהקבוצות בששת המקומות הראשונים. ר"ג היא אחת מקבוצות ריבאונד ההתקפה הטובות בליגה עם 12.6 כאלה למשחק ומספר דומה יקשה על יבנה להשיג נצחון חוץ נוסף.

מכבי הוד השרון - אליצור קרית אתא

עתידים, 19:30

אחרי שגברה בשבוע שעבר על רמה"ש, עירוני קרית אתא תפגוש במחזור הקרוב קבוצה נוספת מאזור השרון, הפעם את זו של מכבי הוד"ש. אתא חזרה להגנה המצוינת שהיא יודעת להציג, בייחוד במשחקי הבית, כאשר עצרה את רמה"ש על 61 נק'. אך בעוד נציגת הקריות נקייה מהפסדים באולם ברמז, יש לה בעיה במשחקי החוץ. מתוך 6 משחקים שקיימה, יש לה 2 נצ' בלבד ואם ברצונה לסיים גבוה בטבלה, היא תצטרך לדעת להסתדר גם ללא תמיכת האוהדים שלה. בקרית אתא הניגון חוזר שוב ושוב כשבכל פעם שהקבוצה מקבלת מעל 90 נק' זה נגמר בהפסד, למעט המשחק המשוגע של ברק נתניה. גיא דותן נמצא בראש טבלת המאבדים של הליגה עם 5 כאלה למשחק, אבל למרות שבחצי הראשון מול רמה"ש היו לו 5 אב', בחצי השני רשם אב' כדור אחד בלבד. אולי מכאן יבואו משחקים בהם דותן שומר על ריכוז מקסימלי, כי המספרים שלו העונה מוכיחים שהוא עשה שיפור משמעותי בריכוז המשחק (הקלע והמוסר המוביל של הקבוצה עם 15.6 נק' ו-6.5 בהתאמה).

אמנם היא עדיין מתחת לקו האדום, אך ניצחון החוץ הדרמטי של מכבי הוד השרון 85:82 ביבנה בשבוע שעבר השווה את מאזנה לשתי הקבוצות שמעליה, הפועל כפ"ס וא.ס. רמה"ש. גע לפני שהיא תפגוש את רמה"ש לדרבי השרון (שגם מסתמן ככזה שיכול להיות משמעותי לקרבות התחתית), קבוצתו של עמי נאווי תנסה להגיע במומנטום חיובי למחזור הסיום של הסיבוב הראשון. שני שחקנים מרכזיים הובילו לניצחון של הוד"ש על יבנה - ג'רמי אלן ועדי כהן סבן. שניהם גם הקלעים המובילים של נאווי- אלן עם 22.7 נק' (89% מהקו) + 4 רב', 3 אס' ו-2 חט', כשכהן סבן רושם 11.5 נק' (כמו איתי קרביוב), 3.5 רב', 4.3 אס' ו-1.3 חט'. יכולת טובה בהתקפה של אלן וכהן סבן הכרחית בשביל המארחת אם ברצונה להפתיע את אתא, אבל זה לא אומר שחסרים דברים לשיפור. ראמל בראון מעט מאכזב וקיימים כבר לחשושים לגבי מעמדו בקבוצה. ג'רמי אלן יפגוש את הקבוצה בה שיחק בשנה שעברה, לאחר שזאת בחרה שלא להשאירו למרות סיום עונה טוב שכלל 23 נק' למשחק בפלייאוף.

אליצור רמלה - הפועל עפולה

קרית מנחם, 19:00

אליצור רמלה מגיעה למשחק מול עפולה אחרי הפסד מאכזב במשחק העונה מול כפ''ס. הקבוצה הפגינה יכולת חלשה והייתה מסדרון בשביל החבורה של דרור בריגר שפשוט עשו מה שהם רוצים ואם תפגין את אותה יכולת הגנתית מול עפולה זה יגמר בתבוסה. רמלה מנסה עדיין להתחזק והוסיפה לעצמה בכרטיס כפול את יפתח זיו הגארד הצעיר שמגיע ממכבי חיפה. הקבוצה עדיין לא מצאה מחליף בעמדה 4 לשון לבונבסקי ותמשיך להתקשות בריב' משני צדדי המגרש. דווקא במצב הרגיש שרמלה נמצאת בו מי שמקבל את כל הפוקוס ודווקא לא בגלל הישגיו הציבורתיים הוא רז ניסים כהן שסרטוני הוידאו שלו עוררו באזז מטורף.

לאחר שלושה נצחונות רצופים הגיע הפסד למגדל העמק בשבוע שעבר כשבחצי השני הפועל עפולה סופגת 49 נק' ומאבדת את כל היתרון מהחצי הראשון. 16.2 איבודי כדור רושמת הקבוצה למשחק ותצטרך לשפר את האספקט הזה במהלך העונה. הוד בן הרצל מקווה לא להסתבך במשחק חוץ קל על הניר ברמלה כמו ביבנה ורמת השרון. ניר כהן עשוי לחזור לשחק לאחר תקופה היעדרות בעקבות ניתוח בברך.

אליצור אשקלון - הפועל כפר סבא

היכל עירוני אשקלון, 19:30

לאחר ההפסד בקרית גת חנן הירשוביץ התפוטר מתפקיד המאמן והצרות של אליצור אשקלון לא פוסקות. אשקלון הפסידה בחמש מתוך ששת משחקיה האחרונים והדרדרה למקום השמיני בטבלה עם מאזן זהה לזה של אליצור יבנה. במקרה של הפסד לכפ"ס הקבוצה תתקשה לחזור לאחד משש המקומות הראשונים, אך עם הצרות שיש בדרום נדמה כי זאת הבעיה האחרונה שמטרידה את ראשי הקבוצה.

עם יכולת משופרת במחזורים האחרונים מגיעה הפועל כפר סבא למשחק שיכול להרחיק אותה עוד קצת מהאזור המסוכן. עם הבעיות שקיימות באשקלון, דרור בריגר יכול לחלום על נצחון בדרום ויצטרך יכולת טובה של שני הזרים שלו, טיל ודיאנגלו, בתוספת להמשך היכולת הטובה של רועי הובר שקולע 10.7 נק' בארבעת המשחקים האחרונים.

הפועל גליל עליון - א.ס רמת השרון

כפר בלום, 19:00






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();