פרסלני. הדרבי של הפועל



חיפה של הפועל
ספסל ,01/01/2015

המחוז הארצי הצפוני ירד לים ומה שנשאר לנו זה הדרבי, הראשון בחיפה מזה 14 שנה. היסטוריה ? כן. היסטריה ? פחות. כ 200 צופים הגיעו לאולם ביכורים המחודש, 150 מנומנמים בצד הירוק ו50 רועשים וגועשים בצד האדום. במחצית הראשונה הפועל חיפה המשיכה במסורת השבועית שלה לקרטע כל הדרך לשום מקום ואילו במחצית השנייה סוף סוף ראינו כדורסל. בסיום- ניצחון גדול לאדומים.

-- אדי מינץ --

עונת 98\99 הייתה האחרונה בה היה לנו גם מכבי חיפה וגם הפועל חיפה על מגרש אחד. שנה לאחר מכן מכבי הפכה להיות מ.כ., הפועל החלה בהידרדרות עד לפירוק. 30.12.14, שתי הקבוצות נפגשות מחדש על הפרקט בליגה הארצית. זאת אומנם לא מכבי חיפה הגדולה ומדובר "רק" בקבוצת הבת שלה, אבל דרבי זה דרבי.

מכבי פתחה בלבן עם ברק מכטינגר, טל אזולאי, מתן סונגו, עופר דיגמל וגיא יוסיפוביץ'. הפועל עלתה באדום עם טל פרסלני, אילן נניקשוילי, בני אל שיר, רז מנשה וניב זקס.

רבע ראשון, פרסלני ומנשה באדום פתחו כ"א בשלשה אבל יוסיפוביץ' בלבן, עם 5 נק' רצופות + אסיסט לפאול / סל של אזולאי, הפך, אמצע רבע, 6:8 לבן. הפועל ממשיכה להשחיל שלשות כנגד האזורית המקומית (שוב מנשה את פרסלני) והתוצאה מתהפכת, סיום רבע 19:13 אדום. רבע שני, אלנבוגן בלבן עם סל ו 2/2 מהקו של אלעד אבוטבול המארח מצמצמים פער. ניר נצר בלבן עולה מהספסל ועם 6 נק' רצופות + גג מפואר לנניקשוילי באדום (שגם נפצע במהלך ולא שב לשחק) ואנו בשוויון 26:26, אמצע רבע. מנשה באדום מגייס את כל ניסיונו עם 4/4 מהקו + שלשה, 15:19 ברבע למכבי ויורדים להפסקה עם 34:32 להפועל. הלבנים במומנטום והאדומים מלאים בעבירות כרימון וחסרים את הרכז הראשון. אז מה צופנת לנו המחצית השנייה ? תכף נדע.

רבע שלישי, הפועל בטירוף. שמירה אישית חזקה והתאמות שנעשו בכדי להתגבר על האזורית המקומית עושים את שלהם. ניב משגב באדום משתלט על המגרש, עם אסיסט לשלשה של מיקי נגרי וקרש / סל. גם פרסלני האורח לוהט עם אסיסט מאחורי הגב לבני אל שיר וסל ואפילו טכנית לספסל האורח לא עוצרת את האדומים, אמצע רבע 45:36 להפועל. צ'יפ של אל שיר באדום, סל של סונגו בלבן והפער נשמר, 20:10 עגול ויפה ברבע לאורחים ולאחר 3/4 משחק הפועל מובילה 54:42.

רבע רביעי, סל נחוש במיוחד של פרסלני באדום מטווה את הדרך גם ברבע זה. האלי הופ שמשגב באדום מסדר לפרסלני וחמישית (טכנית) של מכטינגר גומרות את המשחק, אמצע רבע 63:44 לאדומים. הלבנים משפרים סטטיסטיקות אישיות במטווח של גבינה רזה מבחוץ, האדומים מעבירים את השעון ונגמר. 17:10 ברבע להפועל שעם הגנה נהדרת שוב משאירה את מכבי עם 2 סלים בלבד ברבע. בסיום 71:52 לאורחים בדרבי. האוהדים באדום פולשים לפרקט בשירה ובריקודים והמארחים, כמיטב המסורת בדרבי, מכבים את האור ומשאירים את כולם בחושך...
שפטו היטב ובקפדנות דן בר לב הוותיק ונעים גורדון הצעיר.

סטטיסטיקה הפועל חיפה: 22 נק' לטל פרסלני במשחק שיא, 19 נק' לרז מנשה היציב שהוסיף 10 כ"ח בדאבל מרשים, 9 נק' לניב משגב (2 חטיפות, 2 אסיטים, 6 כ"ח ומשחק הגנה מעולה) שנכנס מצוין לנעליים של נניקשוילי הפצוע, במשחקו הטוב העונה, 6 נק' למיקי נגרי, 5 נק' לבני אל שיר (הוסיף 6 כ"ח), 4 נק' לליאור רובינשטיין (עוד משחק שירצה לשכוח), 3 נק' למאמן/שחקן שקד שוהם (חסימה, אסיסט, 2 חטיפות ו 6 כ"ח), 2 נק' לאלון חמזני ו 1 נק' (עם 5 אסיסטים) לאילן נניקשוילי. כן שיחקו שלומי יאסו (אסיסט), עקיב איטח (כ"ח והגנה מצוינת) וניב זקס.

נק' מכבי חיפה: 13 נק' למתן סונגו, 11 נק' לטל אזולאי, 7 נק' חולקים ניר נצר, רון אלנבוגן ועופר דיגמל, 5 נק' לגיא יוסיפוביץ ו 2 נק' לאלעד אבוטבול. כן שיחק ברק מכטינגר.









כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();