לאומית: קרבות קריטיים בצמרת ובתחתית
ניב שמולי ,29/12/2014

הפועל עפולה תארח את מגדל העמק למשחק צמרת מעניין. בתחתית הפועל כפ"ס תנסה לרשום נצחון נוסף ולהטביע את רמלה וגליל עליון הלוהטת תצא לרעננה המתאוששת. ביום חמישי יושלם המחזור כשנתניה תארח את ר"ג.

-- יאיר תגר, ולאדי מויסייב, שלום סיונוב וניב שמולי --

הפועל עפולה-הפועל מגדל מגדל

ניר העמק, 19:40

בשיחזור כמעט מדויק של שנה שעברה, דרבי העמקים הלוהט בין מגדל העמק לעפולה תופס אותנו בסוף הסיבוב וכששתי הקבוצות חזק בצמרת הטבלה. בשנה שעברה פעמיים יצאה עפולה עם ידה על העליונה במפגש מול היריבה השכנה, אבל השנה מגדל העמק נראית הרבה יותר חזקה וכבר עשתה צרות לשאר חברותיה לצמרת קרית גת, רמת גן וגליל עליון. יחד עם זאת, בעוד עפולה נמצאת בפורמה טובה בליגה ושומרת על יציבות יחסית, מגדל הציגה נפילת מתח בשבוע שעבר כשרגע אחרי שכבשה את המקום הראשון איבדה אותו במשחק רע והפסד לכפ"ס מהתחתית.

עפולה ממשיכה עם סגל חסר ללא ניר כהן הפצוע, כמו כן שלומי מור יוסף ירד לליגה הארצית. יחד עם זאת, הצעירים איליה סרור, עמית גרשון ואלון לוין קיבלו הרבה דקות במשחק הגביע השבוע נגד מכבי ת"א ונראה שהוד מתחיל לבנות עליהם שיתרמו יותר ויותר במשחקים. סרור למשל כבר פותח מספר משחקים בחמישיה העפולאית, ולוין תופס את מקומו כרכז המחליף של הקבוצה אחרי גיא לביא. במגדל העמק אור אידה שחזר לא מזמן מפציעה עדיין לא מראה תרומה משמעותית, וכך גם רז אמיתי.

הפועל כפר סבא-אליצור רמלה

היובל, 19:00

לאחר נצחון בונוס במגדל העמק מגיעה הפועל כפר סבא למשחק הכי גורלי שלה העונה כשהיא תפגוש את אליצור רמלה, יריבה לתחתית. הנצחון בשבוע שעבר הושג בעיקר בזכות הגנת ברזל שעצרה את הצפוניים על 65 נק' בלבד. הספסל של כפר סבא לא תרם כלל בשבוע שעבר ודרור בריגר יהיה חייב לקבל נק' בייחוד אם אחד מהשחקנים ייקלע למשחק חלש. בשלושת המשחקים האחרונים כפ"ס קלעה 8 שלשות בממוצע ועל מנת להשיג נצחון ביתי ראשון תצטרך להמטיר את אותה כמות שלשות.

גם אליצור רמלה מגיע למשחק העונה שלה ובו היא חייבת לנצח כדי להישאר צמודה ליריבות שלה בתחתית שנכנסו לאחרונה למומנטום חיובי. רמלה לפני שבוע החזיקה מעמד כ-30 דקות מול קריית גת אבל התעייפה בדקות החשובות והפסידה את המשחק. אבי סוכר התחיל כבר לעשות סדר בקבוצה ששיחרר את שון לבנובסקי שלא הצליח לבלוט יותר מדי ברמלה ועבר ליבנה. לעמדת עוזר המאמן מונה עדי בר צדק במקומו של דוד פלוטקין, עם כל השינוים רמלה כנראה תצטרך לשחק ללא בילי וייט שכבר פצוע במשך תקופה ארוכה אבל לאחרונה זה נראה יותר לעין ומשפיע עליו לאורך המשחק, אולם ברמלה יעשו את כל המאמצים להכשיר את האמריקאי למשחק העונה. רמלה תפגוש משחק את האקס שלה ורנון טיל שעשה חיל אצלה בשנתיים אחרונות ולפני שנתיים הובא ע''י אוהד יתום והשאיר אותה בליגה ביחד עם דרי ג'פרסון. בשנה שעברה הגיע במקומו של רוברט סאלי (שעבר לעפולה) ועזר לה להגיע עד לרבע הגמר מול עפולה ולהפסיד לאותו רוברט סאלי וג'ף אלן. נכון לכתיבת שורות אלה רמלה מחפשת חיזוק ועדיין לא העבירה אף אחד בבקרה אבל יכולה לעשות זאת עד יום המשחק בשעה 17:00.

מכבי קרית גת-אליצור אשקלון

אולם אלון, 19:00

הבעיות הכלכליות מתחילות להשפיע אט אט על אליצור אשקלון. בחמשת המחזורים האחרונים ניצחה הקבוצה רק פעם אחת ובשני המחזורים האחרונים הופיעה ללא זר, למרות זאת בשבוע שעבר קיבלה תרומה נאה מאדר בן עליזה ואלן סקוורר אבל מי שאיכזב היה דודו שימריז. חנן הירשוביץ היה שמח לקבל יריבה אחרת מקרית גת על מנת לצאת מהמשבר ובמקרה של הפסד נוסף הקבוצה תדרדר למאזן שלילי ותתרחק מהפלייאוף העליון. אשקלון היא קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה ותפגוש מולה את ההגנה השנייה בטיבה ויהיה מעניין לראות לאיזה כיוון יתפתח המשחק.

קרית גת מגיעה למשחק מעודדת אחרי הפייט שנתנה לאילת וכשבליגה היא מקום שני יחד עם עפולה. השחקן החדש של הקבוצה, טרנס רודריק, אמנם לא היה בשיאו בחצי הראשון נגד אילת, אבל התפוצץ בחצי השני ובקבוצה מקווים שהוא יפגין את אותה היכולת גם בהמשך העונה. קריית גת תארח את אליצור אשקלון שהיא קבוצת ההגנה הכי גרועה בליגה וקבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה. זאת אומרת שאם קריית גת רוצה לנצח ולא לספוג הפסד ביתי שלישי ברציפות (בכל המסגרות) היא תצטרך לעצור את האורחים מאשקלון על סקור נמוך. בנוסף, בקבוצה חייבים לעלות את אחוז הקליעה מבחוץ ולאבד פחות כדורים. כמו בכל משחק בית הקבוצה תקבל דחיפה חזקה מאוד מהקהל הביתי שלה ותרצה לנצח גם בשבילו.

אליצור קרית אתא-א.ס רמת השרון

רמז, 19:00

דווקא כשנראה היה שיש לאליצור קרית אתא את מה שצריך כדי לכבוש את פסגת הליגה הלאומית, היא ספגה שני הפסדי חוץ רצופים שדרדרו אותה עד למקום ה-7. הפסד נוסף יכול לדחוק אותה מהשמינייה הראשונה, לא משהו שמאמנה שרון אברהמי ירצה רגע לפני סוף הסיבוב הראשון. בשבוע שעבר ספגה הקבוצה 65 נק' בחצי השי ו-96 בסך הכל שהוביל להפסד, כמו בכל אחת מהפעמים בה ספגה הקבוצה מעל 90 נק'. הנחמה היחידה בשביל אתא זה חזרתה אחרי הפסד למשחק בית נגד יריבה מהתחתית ובכל פעם עד עכשיו שזה קרה, קבוצתו של אברהמי ניצחה. כשהיא עדיין ללא הפסד בית העונה, המארחת תרצה לשמור על נתון זה. בסופו של דבר, אתא אמורה להיות פייבוריטית כשיש לה יתרון ברוב הפרמטרים על יריבתה במחזור הקרוב. אבל אם חניכיו של אברהמי לא יחזרו להגנת הברזל שהשאירה מספר קבוצות על פחות מ-80 נק', יצפה להם ערב לא פשוט.

א.ס רמת השרון מגיעה לקריית אתא עם רצף של 4 הפ', כאשר במשחקה האחרון היא הובסה בשמינית גמר גביע המדינה 94:63 בביתה ע"י הפועל י-ם. אבל עם כל הכבוד למסגרת המכובדת של הגביע, ההדחה משם זה הדבר האחרון שאמור לעניין את הקבוצה מהשרון. כשהם במרחק משחק אחד בלבד מהקו האדום, כל ניצחון לשחקניו של דן ג'י הכרחי כמו אוויר לנשימה וכשאתא נראית פגיעה אחרי 2 הפסדים רצופים, יש להם הזדמנות להפתיע. מי שערך בכורה אצל רמה"ש בגביע זה ג'יינתן בולוק, שסיים כקלע המוביל שלה עם 18 נק' (7/13 מהשדה, 2/6 מהקו). לבולוק היה חלק משמעותי במיקומה הגבוה של מכבי קריית גת בצמרת אך הוא שוחרר ממנה במפתיע, למרות שב-10 משחקים אצלה סיפק 15.3 נק', 7 רב' ו-1.1 חט'. דן ג'י יקווה שהרכש החדש יביא את אותה יכולת מקריית גת שתעזור לנציגת השרון לברוח מהתחתית הבוערת. חוץ מבולוק, האורחת תהיה חייבת לקבל תרומה משמעותית מקורי קאר (בשני משחקיה האחרונים של קבוצתו, בליגה ובגביע, קלע בכ"א מהם 5 נק' בלבד) ורז זהביאן, שנמצא בכושר מצוין בשבועות האחרונים (17 נק', 8 רב' ו-4 אס' במחזור הקודם נגד יבנה). קאר וזהביאן הם היחידים, ביחד עם שני הזרים, שקולעים בדו ספרתי אצל רמה"ש. זה אומר שמספר שחקנים נוספים בקבוצה צריכים להיענות לאתגר בכל מה שקשור לצד ההתקפי, אם זה אור רון (5.6 נק', 4 אס'), בן שרוני (7.3 נק') ואפילו תמיר בלאט, למרות העונה היפה שהוא נותן עד עכשיו (9.8 נק', 5 אס' וחטיפה למשחק). מול היריבות שלהם, השרונים חוטפים פחות ומאבדים שני כדורים יותר, כך שהם יצטרכו להדק את ההגנה שלהם ובעיקר לשמור על ריכוז מקסימלי, בטח כשהשבוע הם יפגשו קבוצה שכשנחה עליה הרוח והיא לא מאבדת את הראש בהגנה, יכולה להעניש. אם רמה"ש תשכיל לגרור את המשחק לדקות אחרונות צמודות, זה אולי יכול לעזור לה להיות הקבוצה הראשונה העונה שמנצחת את קריית אתא באולם רמז.

מכבי רעננה-הפועל גליל עליון

מטרווסט, 19:30

שני נצחונות רצופים החזירו את מכבי רעננה לאזור בו היא רוצה להיות - מאבק על כניסה לפלייאוף העליון. בקבוצה יקוו להמשך היכולת הטובה של נמרוד רינסקי ואיתי גרינבוים שקלע 32 נק' בשבוע שעבר. ברעננה קיים פער עצום בין הנצחונות בהן קולעת הקבוצה 92.5 נק' , לעומת ההפסדים בהם מספקת 70.1 נק' בלבד.

מנגד, הפועל גליל עליון היא הקבוצה החמה בליגה עם ארבעה נצחונות ברצף והיא רחוקה שני נצחונות בלבד מהפסגה. השינוי אצל ברתנא הגיע בעיקר בהגנה כשבנצחונות האחרונים הקבוצה ספגה 82.5 נק' למשחק, לעומת 95 נק' בארבעת המשחקים שקדמו לרצף בהם הפסידו הצפוניים. בקבוצה מקווים להמשך ביכולת המשופת של רון סבג וינסו להחזיר את רעננה לסקור שאפיין אותם בתחילת העונה.

אליצור יבנה-מכבי הוד השרון

שבזי, 19:00

לראשונה העונה חיברה אליצור יבנה שני נצחונות ועם האוכל בא התיאבון ובמידה והקבוצה תנצח גם את הוד השרון תחזור למאזן חיובי. מארק טינדל שהצטרף לקבוצה במקומו של ריי וויליס הוא אחד האחראים לשינוי עם 12.5 נק' ו- 8.5 ריב' בשני המחזורים האחרונים. יבנה מוכיחה שבוע אחר שבוע שהמפתח לנצחונות שלה הוא בהגנה כאשר הקבוצה עוצרת את יריבותיה על 73.4 נק', לעומת 93.2 בהפסדים. בנושא אחר, המעבר לאולם החדש על שם רלף קליין מתעכב וכלל לא בטוח שיקרה העונה, מכיוון שאין כרגע כסף לסלים.

ממעמקי הליגה הלאומית מכבי הוד השרון כמעט רשמה בשבוע שעבר את אחת ההפתעות המרעישות של הגביע כשהיתה קרובה להדיח את גלבוע/גליל מליגת העל, אך שלשה של אלכס יאנג חרצה שהקבוצה תמשיך להתעסק במאבקי התחתית. לראשונה העונה ירדה הקבוצה אל מתחת לקו האדום, לאחר שכפ"ס רשמה נצחון שני העונה. ראמל בראון מעט מאכזב בשלב זה וקולע 10.5 נק' ומוריד 10.6 ריב' ב- 35 דקות. הוד השרון מאפשרת ליריבותיה לקלוע ב- 39 אחוז מהשלוש ומול מאיור, פוגל, שוהם ונאור זה עלול לעלות להם במשחק.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();