לאומית: חזרה ליום הטבעי
ניב שמולי ,22/12/2014

המחזור המפוצל יסתיים מחר (שלישי) עם שלושה משחקים כשבמוקד קרית אתא תצא לכפר בלום. הפועל מגדל העמק תנסה לשוב למקום הראשון כשתארח את הפועל כפ"ס והעננה סביב אשקלון נמשכת.

--ערן פז, יאיר תגר, ניב שמולי--

הפועל גליל עליון-אליצור קרית אתא

כפר בלום, 19:00

אחרי פתיחת עונה מאכזבת, הפועל גליל עליון נמצאת בכושר מעודד עם 3 נצ' רצופים ותקווה שדווקא מול אתא, שנעצרה אחרי 3 נצ' רצופים בשבוע שעבר, לא יקרה לה דבר דומה. אם יש סיבה מרכזית ליכולת המשופרת של המארחת, הרי זה אנטון קזרנובסקי שלוהט לאחרונה- ברצף הנוכחי של קבוצתו יש לו 16.7 נק' (79% מהשדה), 11.3 רב' ולא פחות מ- 5.6 אס'. כחלק מההתעוררות שלו, לפני שבועיים הוא רשם טריפל דאבל מרשים של 17 נק', 10 רב' ו-10 אס', כשבשבוע שעבר סיפק שיאי עונה בנק' (18) וריב' התקפה, כשלזה הוסיף גם שיאי קריירה בריב', ריב' הגנה וחס' עם 19 ריב', 14 מהם בהגנה ו-3 חס'. את כל זה קזרנובסקי עשה כשבכלל לא פתח בחמישייה, כך שעלייתו של הסנטר מהספסל יכולה להיות מהלך שתועיל רבות למאמן גליל זיו ברתנא במהלך העונה. כשמוסיפים לזה את המספרים המרשימים של קוטי קלארק (23.6 נק'- שלישי בליגה, 59.2% מ-2, 88.7% מהקו- שני בליגה, 10.4 רב', 4.1 אס', 2.6 חט'), דבון קולייר (20 נק', 62.3% משתיים, 8.2 רב', 2 חט'), דני רובין (15.8 נק', 2 חט') וגם חלק מהישראלים, בהם רון סבג (7.9 נק', 3 אס'), עומר טל (7.3 נק', 3.7 אס') וכמובן קזרנובסקי (9.8 נק', 7.9 רב', 3.8 אס'), לברתנא יש מספר שחקנים שיכולים להקפיץ את הקבוצה למעלה. זו אולי סיבה מרכזית לכך שההתקפה שלה היא השנייה בטיבה בליגה עם 91.1 נק' למשחק וממוקמת ראשונה בטבלת האס' הקבוצתית (24.8). למרות המאזן השלילי, כמעט בכל נתון סטטיסטי אפשרי הקבוצה המקומית מנצחת את היריבות שלה ובהתחשב בעובדה שבכל ההפסדים שלה העונה אתא ספגה לפחות 90 נק' למשחק, אם גליל תגיע למספרים הגבוהים שלה בהתקפה, היא תוכל לעבור את יריבתה בטבלה.

דווקא כשהייתה במומנטום מצוין שכלל 3 נצ' רצופים, אליצור קרית אתא הפסידה במפתיע במחזור הקודם לאליצור יבנה, מה שהוריד אותה מהמקום השני בטבלה. אמנם תוצאת הסיום הראתה כביכול תבוסה של אתא (81:99), אבל הקריסה שלה הגיעה ב-3:30 הדקות האחרונות של המשחק. קבוצתו של שרון אברהמי לא יכולה להרשות לעצמה התפרקויות מהסוג הזה, בטח כשכל משחק חשוב מבחינתה. 202 נק'- זה מה שקיבלה האורחת בשבועיים האחרונים שהעלו את ממוצע הספיגות שלה ל-84 וזה עוד משהו שלא יכול לעבור בשקט אם במטרתה להשאיר את היריבות שלה על פחות מ-80 למשחק. נתון נוסף שאמור להדאיג את אתא זה קצב צבירת האבודים של גיא דותן, שמתבסס בראש טבלת המאבדים בליגה עם 4.7 למשחק. אמנם הוא ממוקם שלישי בין השחקנים באס' (6.9), אבל דותן יהיה חייב להפחית בצורה משמעותית את אב' הכדור שלו ולשמור על ריכוז מקסימלי. רוב השחקנים של נציגת הקריות סיפקו בשבוע שעבר את שלהם בכל הקשור לאספקת נק' (מי יותר ומי פחות) אבל כדי שהסיכויים שלה לנצח יגדלו, היא תצטרך תפוקה מקסימלית מכל שחקני הרוטציה המרכזיים שלה בהתקפה. בהגנה אתא תהיה חייבת לתת את הכל, בטח כשמולה יעמדו קלעים מעולים כמו קולייר, רובין וקלארק ולמצוא דרך לנטרל את קזרנובסקי, שנמצא בעלייה משמעותית ביכולתו בשלושת המחזורים האחרונים. יריבתם השבוע מרוחקת ממנה משחק אחד בלבד, כך שהמשחק הזה מקבל משמעות חשובה מבחינת הקרייתים- הפסד נוסף יכול לדרדר אותם בסיטואציה מסוימת עד למקום השמיני.

הפועל מגדל העמק-הפועל כפר סבא

יערת העמק, 19:30

הפועל מגדל העמק מגיעה למשחק אחרי ניצחון החוץ הגדול בשבוע שעבר בקרית גת שמיקם את הקבוצה במקום הראשון בטבלה. משחק נהדר של צמד הזרים (גאסטון ובידלר) ביחד עם זיו בן צבי ובקבוצה סופרים שבעה ניצחונות רצופים ויכולת שיא. ניצחון של רועי פרל יחזיר אותו אל המקום הראשון בזמן שיריבותיו, עפולה וקרית גת, ניצחו. בעוד שבוע צפוי למגדל העמק מפגש צמרת לוהט עם הפועל עפולה.

אמנם הפועל כפר סבא ביצעה מספר שינויים בסגל, אך הנצחונות טרם הגיעו מלבד משחק שיא בהוד השרון. איתן רוטנברג תורם 13.2 נק' מאז הגיע לקבוצה ודרור בריגר ישמח לתרומהמשמעותית יותר מיריב עמירם ואלון אברמוביץ'. ללא משחק שיא של צמד הזרים, טיל ודיאנגלו, לאורחים יהיה קשה לחזור הביתה עם נצחון. שגיב דוד שוחרר השבוע מהקבוצה ועבר לשורות מכבי קרית גת.

אליצור אשקלון-מכבי רעננה

אולם עירוני אשקלון, 19:30

הבעיות באליצור אשקלון חוגגות. שחקני הקבוצה לא קיבלו שכר ובשבוע שעבר במשחק החוץ מול גליל עליון מרכוס מור סירב לשחק. אם לא ישולמו משכורות עד מחר הקבוצה לא תעלה לשחק ותספוג הפסד טכני בפעם השנייה העונה. בפאן המקצועי אליצור אשלון יכולה לאבד את המאזן החיובי שלה לראשונה העונה. דודו שימריז רושם עונת שיא מבחינתו עם 17.3 נק' ב-40 אחוז מקשת השלוש.

מכבי רעננה השיגה בשבוע שעבר נצחון דרמטי וחשוב על אליצור רמלה שהרחיק אותה מהאזור המסוכן. גולן גוט שמשחק בהפועל תל אביב הצטרף לקבוצה במסגרת הכרטיס הכפול ויחזק את הקו האחורי המאכזב של השרונים. שני הזרים של רעננה, מוריס ואוונס, הם היחידים שמחזיקים בממוצע נק' דו ספרתי, אך ראובן רבינוביץ' יכול לשאוב עידוד מההופעה האחרונה של נמרוד רינסקי שקלע 11 נק' ב-17 דקות.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();