לאומית: מהפך בצמרת?
ניב שמולי ,15/12/2014

הפועל מגדל העמק פוזלת אל עבר המקום הראשון ובתנאי שתנצח בפעם השישית ברציפות היא תזכה בו. גם הפועל עפולה תקווה למעידה של המוליכה כשתארח את הוד השרון. הפועל כפר סבא תנסה לחבר שני נצחונות ברצף כשתפגוש את עירוני ר"ג. גליל עליון תקווה להמשיך במומנטום מול אליצור אשקלון.

--יאיר תגר, בני כהן, ולאדי מויסייב, ניב שמולי--

מכבי קרית גת-הפועל מגדל העמק

אולם אלון, 19:40, שידור ישיר בערוץ הספורט

מכבי קרית גת בילתה שבוע נוסף בפסגה וזאת לאחר שניצחה בדרמה אדירה את עירוני רמת גן בזיסמן. מי שבלט במשחק היה אלעד הופמן ששוב הראה כמה נסיון יש לשחקנים של נתי כהן במשחקים הצמודים. ממוצע ההפרש בנצחונות של קרית גת עומד על 6.7 מה שמבטיח משחק צמוד מול יריבה עיקשת. בקרית גת ירצו לעצור את נועם מטלון שרושם עונה נהדרת, בנוסף לצמד הזרים גטסון ובידלר. קרית גת מחזיקה במאזן ביתי מושלם של ארבעה נצחונות מארבעה משחקים.

אם מישהו היה אומר לרועי פרל לפני חודשיים שהפועל מגדל העמק תגיע למשחק עונה מול קרית גת כשאם תנצח היא תוכל לעלות למקום הראשון, הוא בוודאי היה קונה את זה. הקבוצה הנחושה ממגדל העמק מציגה שבוע אחר שבוע יכולת טובה והיא מגיעה לקרב עם קבוצה מנוסה. אולם, החבורה הצעירה של רועי פרל מחזיקה בהגנה הטובה בליגה (79.8 ממוצע ספיגה) וטרם הפסידה במשחק חוץ ובשביל לשמור על המאזן תצטרך לשלוט בריבאונד ההגנה ולעצור את אלעד הופמן, שמי שעתיד להיות אחראי על המשימה האחרונה הוא נועם מטלון ששיחק עם הופמן באליצור יבנה לפני שנתיים.

אליצור יבנה-אליצור קרית אתא

שבזי, 19:00

כבר במסגרת המחזור התשיעי אליצור יבנה מגיעה לסוג של משחק עונה מבחינתה. לאחר שלושה הפסדים רצופים ושני משחקי חוץ היבנאים חוזרים לאולם שבזי ופוגשים את אחת היריבות החזקות בליגה. אחד המפתחות לנצחון עבור יבנה הוא ההגנה כאשר בנצחונות הקבוצה סופגת 71.3 נק' בלבד, לעומת 93.2 בהפסדים – פער של יותר מ-20 נקודות. מארק טינדל רשם בשבוע שעבר את הופעת הבכורה שלו, אך היה חלוד וסיפק 8 נק' ב-21 דקות ורשם 5 איבודים. נאור שרון יפגוש רכז צעיר אחר בדמותו של גיא דותן המוכשר ומי שיידע לנווט את קבוצתו בצורה נבונה יותר יעשה צעד גדול לעבר נצחון. יבנה אמנם קולעת 87.5 נק' למשחק, אך עושה את זה ב-29.4 אחוז בלבד מחוץ לקשת.

למרות שספגה שיא נק' עונתי נגד ברק נתניה, אליצור קרית אתא הפגינה אופי ענק כשניצחה אחרי שתי הארכות 103:109 ונשארה במרחק נגיעה מהמקום הראשון. זה מסוג המשחקים שאתא לא הצליחה לנצח מאז חזרה לליגה הלאומית לפני 3 שנים ולמרות ששני ההפסדים שלה הגיעו במשחקים צמודים, נראה שקבוצתו של אברהמי אט אט מוצאת את הנוסחה שבמשחקים מכריעים עמוק לתוך העונה תעזור לה מאד. הקרייתים קיבלו בשבוע שעבר עוד משחק מצוין של ג'וליאן מילס (23 נק', 13 רב'- 5 בהתקפה), דאליס ג'וינר (21 נק', 13 רב'- 5 בהתקפה) ותומר גינת (19 נק', 8 רב') אך כמו בכל שבוע, גיא דותן מתגלה כמנהיג שלהם. מבחינת אחוזי הקליעה של אתא, יש מקום לשיפור: אמנם היא ראשונה בליגה באחוזים מהשלוש עם 39.6 אחוז, אך באחוזים מ-2 ממוקמת מקום אחד לפני אחרון (47.1 אחוז), כשגם האחוזים מקו העונשין לא בשמיים (67.9 אחוז בלבד). מבחינה הגנתית אתא תשאף לחזור להגנת הברזל שלה שתגדיל את סיכוייה לצאת מיבנה עם הניצחון. ליריבה שלה השבוע מצפה תקופה לא פשוטה בכלל אחרי שאיבדה את העוגן המרכזי שלה בצבע ריי וויליס, שככל הנראה סיים את העונה עקב הפציעה בברכו. יכולת הריב' של האורחת היא השלישית בטיבה בליגה עם 43 למשחק, מקום אחד מעל יבנה אבל עקב חסרונו של וויליס, נציגת הקריות תגיע עם סוג של יתרון בכל הקשור למאבקים מתחת לסלים. מארק טינדל הרב גוני הוחתם במקומו של וויליס אבל עד שיכנס לעניינים, מי שעלולים להקשות על אתא הם אבי פוגל ואיגור מאיור. במידה והם יקומו על רגל ימין בבוקר המשחק, יש ביכולתם להסב נזק משמעותי בעיקר מבחוץ. עוד אחד שאברהמי יצטרך להיזהר ממנו - נאור שרון, שרושם עד כה עונה פנטסטית מבחינתו עם 14.4 נק', 6.5 אס', 4 רב' ו-1.4 חט', כולל טריפל דאבל כבר במחזור הראשון.

הפועל גליל עליון-אליצור אשקלון

כפר בלום, 19:00

עושה הרושם שהמשבר מאחורי הפועל גליל עליון עם שני נצחונות רצופים על רמלה ויבנה שהחזירו את הצפוניים למאזן שווה של ארבעה נצחונות מול ארבעה הפסדים. השינוי הגדול בקבוצה של זיו ברתנא הוא בהגנה כשבשני המשחקים הללו ספגה הקבוצה 76.5 נק' בממוצע ולקחה 13.5 ריב' בהתקפה. קוטי קלארק קלע 28 ו-30 נק' בשני המחזורים האחרונים והוא הסקורר הבולט בקבוצה. בכפר בלום ירצו לשחזר את ההגנה מול הקבוצה ההתקפית של אשקלון ובנוסף לעצור את משחק הצבע שלהם בראשות וונדל מקניז ורביב פיטשון.

באליצור אשקלון בעיות הבקרה והתקציב ידועות לכולם אבל מה עם בעיית ההגנה. בשבוע שעבר חטפה הקבוצה 97 נק' מאליצור רמלה, אך קלעה 105 ורשמה נצחון קשה לאחר שאיבדה יתרון גדול. מי שבלט, כמו בכל שבוע, היה וונדל מקניז ששוב הראה יכולות אדירות בצבע כשהגודל שלו מאפשר לו לעשות ככל העולה על רוחו. באשקלון יודעים שהשבוע מחכה להם יריבה במומנטום שגם אוהבת לרוץ ולקלוע ובמקרה של הפסד הצמרת תתחיל לברוח.

הפועל עפולה-מכבי הוד השרון

ניר העמק, 19:00

גם בהפועל עפולה יודעים שביכולת שהם מציגים בחודש האחרון המקום הראשון רחוק מהם, אולם מבט לטבלה מראה שהפער עומד על נצחון אחד בלבד. בעמק יכולים להיות מרוצים מכך שלמרות שהיכולת הבינונית הקבוצה מצליחה לנצח. אחד הסיבות לירידה ביכולת היא פציעות של גלעד קרני (חזר בשבוע שעבר ושיחק 5 דקות) וניר כהן. על אף מצבה הלא מזהיר, בהפועל עפולה חייבים לנצח את הוד השרון במשחק בית. הקבוצה של הוד בן הרצל כופה על יריבותיה מעל 17 איבודי כדור ואם יצליחו לשחזר את הנתון הזה הדרך לנצחון תהיה קלה יותר כאשר מלבד עדי כהן סבן ותמיר שמחוני הצעירים אין להוד השרון מוביל כדור טבעי.

מכבי הוד השרון סופרת ארבעה הפסדים רצופים ויוצאת לעפולה בידיעה שזה לא המשחק להשיג בו נצחון חוץ. בשבוע שעבר הוד השרון חטפה מהלומה כשהובסה בביתה על ידי כפר סבא תוך תצוגת קליעה חלשה מאד. עמי נאווי יכול להיות מעודד מכך שבכל המשחקים מול קבוצות הצמרת הוא הצליח להישאר במשחק לכל אורכו ואף ניצח את מגדל העמק. על מנת לעשות זאת גם השבוע יצטרכו בהוד השרון לגרום לעפולה להמשיך בקצב איבודי הכדור (18 בשלושת המחזורים האחרונים) ולמנוע מסטו דאגלס את נק' קלות (16.3 נק' העונה). ההתעוררות של כפ"ס ורמלה (למרות שהפסידה לרעננה) לא מבשרות טובות ובמועדון מתחילים לחשוש מתסריט העונה שעברה.

הפועל כפר סבא-עירוני רמת גן

אולם היובל, 19:00

השינויים שביצע דרור בריגר בסגל השחקנים ובראשם הגעתו של ורנון טיל עשו את שלהם והפועל כפר סבא רשמה נצחון בכורה בהוד השרון בשבוע שעבר. עושה הרושם שכל מה שנאגר בקבוצה מתחילת העונה התפוצץ בשבוע שעבר עם 10/18 מחוץ לקשת כשרועי הובר אחראי על חצי מהשלשות. איתן רוטנברג רושם בקבוצתו החדשה 11.3 נק' ב-25 דקות, לעומת 7.6 נק' ב-22 דקות באליצור יבנה. אמנם רמת גן לא בליגה של המארחת, אך הקבוצה בירוק תקווה להפתיע ותצטרך לקוות ליום חלש של קוואמה וון שמוכיח בכל שבוע שהוא מעל הליגה.

עירוני רמת גן רשמה שבוע שעבר הפסד מרגיז למכבי קרית גת שהוריד אותה למקום השישי בטבלה. בקבוצה יודעים שזהו משחק חובה מבחינתם, מכיוון שבארבעת המשחקים הבאים צפויים להם מפגשים עם עפולה, נתניה וקרית אתא. דרגן בנדר רושם בהפסדים 7.6 נק', ואילו בנצחונות 13.6 והוא אחד המפתחות לנצחון של הרמת גנים. אור לאומי, שלא נספר בתחילת העונה, מקבל בשבועות האחרונים דקות רבות עקב פציעתו של ינעם אירם וקולע 6.7 נק' בארבעת המשחקים האחרונים.

ברק נתניה-א.ס רמת השרון

ישורון, 19:00






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();