לאומית: צפוף צפוף
ניב שמולי ,08/12/2014

רוב משחקי הליגה הלאומית ייערכו השבוע מאזור השרון צפונה כשבמוקד ברק נתניה יוצאת לקרית אתא. עירוני רמת גן שנמצאת במומנטום פוגשת את הקבוצה הלוהטת של נתי כהן. בתחתית כפר סבא תנסה להשיג את הנצחון המיוחל בקרב חשוב בהוד השרון. כעת, הפער מהמקום הראשון לשישי עומד על נצחון אחד בלבד והכל צפוף.

--יאיר תגר, עומר שפלישר, גל גרינברג, ניב שמולי, שלום סיונוב--

אליצור קרית אתא-ברק נתניה

אולם רמז, 19:00

אחרי הניצחון לפני שבועיים על הפועל כפ"ס, מאמן אליצור קרית אתא שרון אברהמי אמר שמטרת קבוצתו במהלך העונה תהיה בעיקר לשמור על הבית, כאשר ניצחונות חוץ יהיו בונוס גדול מבחינתו. אז בשבוע שעבר חניכיו של אברהמי רשמו ניצחון מרשים בעפולה, כזה שיכול מאד לעזור לנציגת הקריות בהמשך העונה. אחרי שיצאה מבירת העמק עם נצחון, אתא תשאף לשמור על מאזן נקי מהפסדים ברמז כשתארח את ברק נתניה, שפתחה היטב את העונה ובניגוד לציפיות מדורגת רביעית בטבלה עם אותו מאזן (5 נצ', 2 הפ') כמו 4 קבוצות, ביניהן אתא. דווקא ביום בו צמד הזרים של הקרייתים לא היו במיטבם (דאליס ג'וינר שרשם 3 נק' בלבד ו-7 רב' וג'וליאן מילס, שאמנם סיפק 8 רב', 5 אס' ו-3 חט' אבל קלע 11 באחוזים רעים), הישראלים נתנו תצוגה מרשימה נגד הפועל עפולה כשבראשם גיא דותן, אוראל לב ותומר גינת. לא להרבה קבוצות בליגה יש 4 שחקנים ישראלים שתורמים תרומה משמעותית וכשלוקחים בחשבון את המתאזרח ג'ורדן לואיס, לאתא יש סגל שיכול לעשות הרבה צרות בליגה. מבחינה מקצועית, אמנם אתא מדורגת במקום ה-12 בליגה באיבודי כדור (14.1), רק שבשלושת משחקיה האחרונים יש עלייה משמעותית בתחום זה- נגד קריית גת איבדה 20 כדורים, מול כפ"ס 16 ובשבוע שעבר בעפולה 17. אברהמי יצטרך למצוא דרך לצמצם נתון שלילי זה, בייחוד מצד דותן (3.7 אב') ומילס (2.9) שמובילים את הקבוצה באיבודי כדור. מבחינה הגנתית לעומת זאת הקרייתים נראים מצוין. בפעם החמישית העונה הם עצרו קבוצה על פחות מ-80 נק', מה שהפך את ההגנה שלהם לטובה בליגה עם 79 נק' בלבד שהם סופגים למשחק, היחידים בליגה שסופגים פחות מ-80 נק'. מול נתניה אתא תרצה להמשיך בהגנת הברזל שלה ואולי אפילו לרשום משחק בית שלישי ברציפות שהיא עוצרת יריבה על 70 נק', אחרי שעשתה זאת נגד מכבי רעננה וכפ"ס. שחקניו של אברהמי יצטרכו להצר את צעדיהם של מספר שחקנים בקבוצה מעיר היהלומים: פול מארגיני, שצולף 23.7 נק' למשחק (רביעי בליגה), דניאל דנינו הצעיר שרושם עונה מצוינת עד עכשיו עם 14.1 נק', אלירן גואטה (10.7 נק' ו-5 רב') והרב פופ (12.3 נק', 10.1 רב') שיכולים לעשות צרות בצבע. אבל אולי האיש שהכי אמור להדיר שינה מעיני המארחים הוא ליאור שגב, שנמצא בכושר פנטסטי מתחילת העונה ואפילו הגיע במחזור הקודם לטריפל דאבל נהדר של 23 נק', 10 רב' ו-10 אס' שהקנה לו את תואר ישראלי המחזור של ספסל.עם ממוצעים מרשימים של 18 נק', 5.9 רב' ובייחוד 7.9 אס' (שני בליגה באס'), שגב הוא ללא ספק הברומטר המרכזי של נתניה ומי שמנווט את משחקה.אם אתא תצליח לעצור אותו, לשאר שחקני האורחת תהיה בעיה בעשיית הנקודות.

אחרי שירדה מרצונה לליגה השנייה למרות שנשארה בזכות בליגת העל, רבים האמינו שמכאן תתחיל ההידרדרות של ברק נתניה. אבל קבוצתו של עידן פלדה צוחקת עד עכשיו לתחזיות בפנים ולראייה - 5 נצ' ו-2 הפ' בלבד, מאזן דומה ליריבתה השבוע. ניצחון של האורחת יכול להקפיץ אותה בסיטואציה מסוימת עד למקום השני בטבלה, בהחלט לא מה שחשבו שם בתחילת העונה. אם יש סיבה מרכזית ליכולתה של נתניה עד עכשיו היא ליאור שגב. שגב, שלפני שנתיים זכה באליפות המדינה עם מכבי חיפה (גם אם לא קיבל אצלה יותר מדי דקות משחק) ובעונה שעברה עזר לעירוני נהריה לחזור לליגת העל, מביא את כל הניסיון הנדרש לקבוצה. כדי להמחיש את חשיבותו לנתניה, יש לו עד עכשיו שיאי קריירה בלא פחות מ-8 (!) קטגוריות- 5.9 רב' (מתוכם 5 בהגנה), 2.6 חט', סחיטת 3.9 עבירות, 67.7% משתיים, 42.1% משלוש, 87.8% מהקו ו-24.9 נקודות מדד. וכאילו שלא מספיק, הוא נבחר לישראלי המצטיין של המחזור הקודם עם טריפל דאבל אדיר של 23 נק', 10 רב' ו-10 אס', לו הוסיף גם 6 חט'. אבל שגב לבדו לא יספיק לנתניה שתצטרך שהרב פופ ואלירן גואטה יספקו את שלהם בצבע, דניאל דנינו ימשיך בהתקדמות הנהדרת שהוא מראה (שמרשימה לכל הדעות בהתחשב בגילו הצעיר) ובעיקר שפול מארגיני יראה פעם נוספת למה הוא נחשב לאחד מהקלעים המגוונים בליגה, כשל-23.7 נק' שלו הוא תורם 4.9 רב', 5.1 אס' ו-2 חט' (אבל גם לא פחות מ-4.4 אב' שממקמים אותו כמלך האבודים של הליגה). ההתקפה של נתניה היא השנייה בטיבה בליגה עם 89 נקודות בממוצע למשחק והיא תפגוש את ההגנה הטובה בליגה, למרות שגם ההגנה של האורחת לא רעה בכלל (שלישית בליגה ביחד עם מגדל העמק עם ספיגת 81 למשחק). אבל אם יש משהו שקבוצתו של פלדה יכולה לנצל, זה את עצם העובדה ששחקני אתא מאבדים יותר מדי כדורים בזמן האחרון- 17.6 בשלושת המחזורים האחרונים. בהתחשב בכלים ההתקפיים וההגנתיים שלה (בדגש על שגב ומארגיני), אם נתניה תהיה בפוקוס בשני הצדדים של המגרש, היא תוכל להיות הראשונה שמנחילה הפסד בית ראשון העונה לקרייתים. נתון בו נתניה צריכה להשתפר היא האחוזים שלה מהקו, משם היא קולעת ב-69.7% בלבד. במידה והמשחק ילך צמוד עד הסוף, פלדה יהיה חייב ששחקניו ישמרו על קור רוח ולא יתנו ללחץ להשפיע עליהם בדקות האחרונות.

עירוני רמת גן-מכבי קרית גת

זיסמן, 19:00

עירוני רמת גן מגיעה למשחק הבית הקרוב נגד מכבי קרית גת במומנטום חיובי, לאחר שני ניצחונות רצופים ומרשימים. הראשון על יריבתם לצמרת אליצור אשקלון, והשני ניצחון קל ומרשים על מכבי רעננה בחוץ. הסגולים מזיסמן עדיין חסרים את ינעם אירם המתאושש מפציעה ארוכה, ובהיעדרו הנטל על שאר הבכירים של רמת גן הופך לגדול יותר. עמית תמיר נותן בינתיים עונה שקטה יחסית, אך זו לא הפעם הראשונה בה תמיר פותח את העונה בצורה רגועה יחסית, ובקבוצה מקווים כי בשבועות הקרובים הוא יחזור להציג את היכולת שזיכתה אותו בתואר הישראלי של העונה אשתקד. מי שכן נראה מצויין לאורך כל העונה הוא קוואמה וון, שמוביל את הליגה בנקודות וסוחב את הקבוצה על הגב. מי שמראה מגמת שיפור בשבועיים האחרונים הוא גם דראגן בנדר, אשר אחרי פתיחת עונה מאוד בינונית נתן הצגת נהדרת נגד רעננה בשבוע שעבר, כשגם נגד אשקלון הראה יכולת טובה. אם רמת גן רוצה לנצח את מוליכת הטבלה מקרית גת היא תצטרך גם תרומה מעודד שעשוע שממשיך לנהל בשקט את העניינים מהקו האחורי כשגם הצעירים המושאלים ממכבי, בראשם בן אלטיט אשר נבחר לחמישיית המחזור בשבוע שעבר, יצטרכו לתרום את שלהם. גם הצעירים נמרוד לוי ואור לאומי שמראים יכולת טובה העונה יצטרכו לתת את שלהם ולנסות ולעצור את המכונה המשומנת של נתי כהן.

במכבי קרית גת יכולים לחייך בעקבות עליית הקבוצה למקום הראשון בשבוע שעבר. למרות זאת, נתי כהן ושחקניו יודעים שהיכולת עדיין לא הכי משכנעת ורוב הנצחונות של קרית היו צמודים והושגו בזכות הנסיון הרב של הישראלים. קרית גת מתבססת רבות על האתלטיות של ווטסון מתחת לסל, אך מול הגבוהים של רמת גן צפוי לו קרב קשה. גם יוני ניר יפגוש מישהו במאסה שלו בדמותו של עמית תמיר ובעמדת הרכז ליפשיץ יפגוש את שעשוע. מי שיכול להיות שובר שיוויון הוא אלעד הופמן שיתכן וישמור את קוואמה וון. קרית גת קולעת ב-25 אחוז בלבד מחוץ לקשת ותהיה חייבת לשפר את הנתון הזה על מנת לרשום וי נוסף.

הפועל גליל עליון-אליצור יבנה

כפר בלום, 19:00

כמה שבהפועל גליל עליון חיכו לנצחון שיוציא אותם מהמשבר והוא הגיע בשבוע שעבר עם משחק מרשים ברמלה שלא הותיר ספק בזהות המנצחת מהפתיחה. בזכות הנצחון גליל קטעה רצף של ארבעה הפסדים וכעת ירצו בצפון להתחיל ברצף נצחונות כשאליצור יבנה תגיע לכפר בלום. קוטי קלארק, שנבחר לזר המצטיין שלנו בשבוע החולף, מציג ממוצעים של 23.3 נק' למשחק ו-9.6 ריב' כשהוא ירד פעמיים בלבד מתחילת העונה מ-20 נק'. גליל סופגת בהפסדים 79 נק' בלבד בממוצע ועם הסקור הגבוה שצפוי לנו במשחק יתכן וההגנות יכריעו. מארק בריסקר יעמוד לראשונה על הקווים כעוזרו של זיו ברתנא.

באליצור יבנה קיבלו בתדהמה את פציעתו של ריי וויליס שסיים כנראה את העונה והחתימו במקומו את מארק טינדל ששיחק בעבר בעירוני רמת גן. למרות שהופיעה עם זר אחד בלבד, הצליחה יבנה לשמור על משחק צמוד עם ברק נתניה, אולם יצאה בלי הנצחון. עבור יבנה מדובר במשחק מפתח שהרי במקרה של הפסד הקבוצה יכולה למצוא עצמה עם הפנים לכיוון התחתית. יבנה מחזיקה במאזן חוץ של שלושה נצחונות מול הפסד בודד (בשבוע שעבר) ותקווה שהיכולת הטובה בחוץ תישמר.

הפועל מגדל העמק-מכבי רעננה

יערת העמק, 19:30

עם נצחונות מרשימים באשקלון ובזיסמן אפשר לומר שהפועל מגדל העמק היא הקבוצה הלוהטת בליגה. ארבעה נצחונות רצופים הקפיצו את רועי פרל למקום למקום השני כשהוא רחוק נצחון אחד בלבד מהמקום הראשון. את היכולת הטובה של הקבוצה אפשר לזקוף לזכותם של זיו בן צבי ונועם מטלון שרושמים עונת שיא מבחינתם. דווקא במשחקי הבית מגדל העמק רשמה את שני הפסדיה העונה ומול רעננה היא תרצה לשפר את המאזן הזה. ראיין אוונס ככל הנראה יעשה את מנת הנקודות השבועית שלו, ולכן ירצו במגדל העמק למנוע מדן בנק, איתי גרינבוים וירין איינהורן להיכנס למשחק.

עם שני נצחונות רצופים היה נדמה שמכבי רעננה עולה על דרך המלך ומוצאת את מקומה בליגה אבל רבע שלישי נרפה בשבוע שעבר עלה להם בהפסד לעירוני רמת גן. כפי שכבר ציינו בעבר, לראובן רבינוביץ' יש בעיה בהתקפה ובכל פעם שהקבוצה שלו מגיעה לאזור ה 70-75 נק' היא מתקשה לנצח. ברעננה יודעים שעל מנת לחזור הביתה עם נצחון מפתיע הם יצטרכו יום טוב של הצוות המסייע בראשות ירין איינהורן ודן בנק, ובנוסף להגביל את השלשות של מגדל העמק. בנוסף, רעננה כופה על יריבותיה 12 איבודים בלבד ותצטרך לטפל בזיו בן צבי.

אליצור רמלה-אליצור אשקלון

קרית מנחם, 19:00

אליצור רמלה מגיעה השבוע למשחק קשה מול מאמנה לשעבר, חנן הירושוביץ, ואשקלון. הקבוצה הרמלאית הובסה בשבוע האחרון ע''י גליל עליון ונראתה רע בלשון המעטה. הקבוצה נאלצה להתמודד ביום רע של הגארד שלה, בו דוויס, שדי התקשה במשחק וקלע רק 11 נק'. בנוסף נאלצה להתמודד עם בעיית עבירות מוקדמת של שון לבנובסקי וזרקה למים הקרים את דניאל ששון הצעיר שלא הצליח לעזור כל כך. ברמלה עדיין מתקשים בריבאונד ההגנה במיוחד ששון לבנובסקי על הספסל. הרוטציה של אוהד גל הוקטנה במשחק האחרון בגלל פציעתו של עידן רג'ואן ובמיוחד ששי ליפשיץ ורועי איילון לא מקבלים הזדמניות במשחקים אחרונים.

לאחר שהיא היתה צמודה למקום הראשון, רשמה אליצור אשקלון שלושה הפסדים בארבעת משחקיה האחרונים כאשר השניים האחרונים מול רמת גן ומגדל העמק היו בשניות הסיום. בעקבות התוצאות האחרונות ירדה הקבוצה למקום 7 והיא רחוקה שני נצחונות מהמקום הראשון. אחת הבעיות העיקריות של אשקלון היא הצוות המסייע, כאשר מלבד שמריז, פיטשון (שלא הופיע בשבוע שעבר) וצמד הזרים אף אחד לא קולע ויצטרכו לתת את הדעת על זה, בייחוד אבי אליהו. בשלושת ההפסדים של אשקלון העונה הקבוצה ספגה לפחות 9 שלשות ותצטרך להגביל את הקליעה של רמלה.

א.ס רמת השרון-הפועל עפולה

אורנים, 19:30

בא.ס רמת השרון מדברים בצמדים. בתחילת העונה הקבוצה הפסידה פעמיים, לאחר מכן ניצחה פעמיים ושוב הפסידה פעמיים עד שבשבוע שעבר ניצחה ולכן הסטטיסטיקה הנחמדה הזאת אומרת שהשבוע הפועל עפולה תחזור לצפון מנוצחת. בשביל לחגוג בפעם השנייה באולם העונה באולם אורנים יצטרכו בקבוצה תרומה נכבדת של רז זהביאן וקורי קאר שסיפקו משחק טוב בשבוע שעבר. מבחינה הגנתית יצטרכו ברמת השרון למנוע את הנק' הקלות של עפולה ולצמצם את מספר הכדורים החוזרים שלה בהתקפה שכרגע עומדים על 13 בממוצע למשחק.

מנגד, בהפועל עפולה העניינים מתחילים להסתבך. לאחר שהיה נראה שהקבוצה קצת יותר טובה משאר הליגה הגיעו הפסדים בייתים לברק נתניה ולקרית אתא. לעומת זאת, בחוץ הקבוצה מספקת את הסחורה עם מאזן מושלם שכולל ארבעה נצחונות. גלעד קרני היה פצוע בשבועיים האחרונים וחסרונו בהחלט הורגש בקבוצה של הוד בן הרצל שתקווה לחזרה שלו. גיא לביא שפתח טוב את העונה קולע בשבועיים האחרונים 6 נק' בממוצע ב- 32 דקות על הפרקט ויצטרך לבוא לידי ביטוי בהתקפה. אם כל זה לא מספיק אז גם ניר כהן נפצע ולא ישחק הערב, כך שהמשימה של עפולה הופכת לקשה אף יותר.

מכבי הוד השרון-הפועל כפר סבא

עתידים, 19:30






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();