לאומית: קרב הקריתיות
ניב שמולי ,17/11/2014

קרית גת וקרית אתא יפגשו למשחק מסקרן, הפועל עפולה תאחר את ברק נתניה בתקווה להישאר שבוע נוסף ללא הפסד. בתחתית רמלה, רעננה וכפ"ס יחפשו נצחונות מול רמת גן, רמת השרון ויבנה בהתאמה.

יאיר תגר, עומר שפלישר, ערן פז, ולדי מויסייב, ניב שמולי, שלום סיונוב. --

מכבי קרית גת - עירוני קרית אתא

אולם אלון, 19:45

אליצור קרית אתא חזרה למסלול הניצחונות בשבוע שעבר אחרי שגברה בתום מאמץ לא פשוט 70-80 על מכבי רעננה. אתא שבה להציג הגנה חזקה שעצרה את רעננה על נקודה אחת בלבד קרוב ל-4 דקות הסיום של הרבע הרביעי (ועל 3 במשך קרוב ל-6 הדקות האחרונות). זו בעצם צריכה להיות השאיפה של מאמן האורחת ,שרון אברהמי, - להצליח לעצור את היריבות שלו באזור ה-70 נק', מה שיגדיל את סיכויי קבוצתו לצאת עם הניצחון. מבחינה התקפית אתא מציגה התקפה מאוזנת, כאשר 5 שחקנים שלה מחזיקים בממוצע נק' דו ספרתי ואם תשכיל לשמור על כך, זה עוד גורם מרכזי שיכול לעזור לה במהלך המשחק. בכל הקשור ליריבה שלה השבוע, נראה שלחניכיו של אברהמי תהיה עבודה רבה בניסיון לעצור את יוני ניר, שמציג יכולת מצוינת בשבועיים האחרונים ויכול להסב להם נזק רב. גם אלעד הופמן, שמנווט היטב את מכבי קריית גת בהתקפה ובהגנה עם 12.3 נק', 5.8 אס' ו-3.5 חט' שמעמידים אותו כמלך החטיפות של הליגה, הוא שחקן נוסף ממנו יצטרכו באתא להיזהר. כמובן שהזרים של המארחת מהווים גורם חשוב בשבילה (כמו בכל קבוצה בליגה), אבל הסגל הישראלי שלה יכול לעשות שמות לקרייתים, במידה ולא יילקחו בחשבון. בביקורה הקודם בדרום, נציגת הקריות ספגה את הפסדה הראשון העונה לאליצור אשקלון. מול קרית גת אברהמי יקווה שהחזרה לדרום תסתיים הפעם בצורה חיובית בדמות ניצחון שיבסס את קבוצתו בשלישייה הראשונה בטבלה.

קרית גת מגיעה למשחק במצב דומה לזה של האורחת מקרית אתא, 3:1. המקומיים אמנם מנצחים אבל לא כל כך מרשימים ויצטרכו להיות בשיא היכולת על מנת לנצח גם הפעם. בפעם האחרונה שקרית גת פגשה קבוצה גדולה זה לא נגמר טוב (הפסד לעפולה), אבל בבית מול הקהל המקומי ובשידור ישיר בטלוויזיה הקבוצה תרצה להבהיר לכולם את רצונה להיות חזק בצמרת והיא תגיע למשחק בסגל מלא. יוני ניר, מגיע בכושר מצוין למשחק וכמוהו גם צמד הזרים, טרנס ווטסון וג'יי נתן בולוק, ותקווה לעזרה גם משאר השחקנים. קרית גת תצטרך לקלוע באחוזים יותר טובים מהשלוש ומהעונשין ולאבד כמה שפחות כדורים על מנת לשמור על הבית.

הפועל מגדל העמק - הפועל גליל עליון

יערת העמק, 19:30

הפועל מגדל העמק תארח במחזור הקרוב את הפועל גליל עליון. קבוצתו של רועי פרל מגיעה למשחק הזה במצב רוח מרומם ועם המון ביטחון, אחרי ניצחון החוץ האדיר על עירוני רמת גן בשבוע שעבר. כריס גאסטון עם 26 נק', סחף אחריו את מגדל העמק אשר גרמה לשחקניו של אורן אהרוני הפסד ליגה ראשון העונה. ראוי גם לציין את זיו בן צבי, שכנראה מרגיש טוב על הפרקט במגרשים אחרים וסיים עם 11 אס' ו15 נק'. זהו משחק החוץ השני שבן צבי מסיים עם דאבל דאבל של נק' ואס'.

השבוע הם יארחו את הפועל גליל עליון ששבוע שעבר הפסידה לעפולה בכפר בלום. גליל קיבלה תרומה יפה מאד מהספסל שלה (30 נק') ונהנתה ממשחק טוב של דני רובין (21 נק', 4 אס', 4 חט'), אבל כל זה לא הספיק לה כדי לגרום לקבוצה מבירת העמק להפסד ראשון. אפשר למצוא קווי דימיון בין שני הקבוצות הצפוניות ולכן צפוי ביניהם משחק מסקרן. שני מאמנים צעירים, עם סגל צעיר ורענן בתוספת שני זרים אפקטיביים ויעילים. שני הקבוצות אוהבות ללחוץ על הכדור, לרוץ על המגרש בתוספת הגנות חזקות. זהו בהחלט מתכון למשחק צמוד ומסקרן. שני הקבוצות במאזן זהה, שני ניצחונות לעומת שני הפסדים. מגדל העמק השיגה את הניצחונות במשחקי החוץ וגליל בשני המחזורים הראשונים. לסיכום, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להגיע לאולם "יערת העמק" ולראות מי תחזור למאזן חיובי.

הפועל עפולה - ברק נתניה

עפולה, 19:00

מבט על הטבלה לאחר ארבעה מחזורים מלמד אותנו שהקבוצה היחידה שטרם נוצחה העונה היא הפועל עפולה. ביום שלישי האחרון התארחו האדומים מהעמק אצל האדומים בגליל העליון ורשמו נצחון חוץ לא קל במגרש בו יריבות הצמרת יאבדו נק'. עפולה מחזיקה בהגנה הטובה ביותר בליגה ושומרת את יריבותיה על ממוצע של 76 נק' למשחק. שאנון שורטר נראה כבלתי ניתן לעצירה ופתח את העונה מצויין, ובצוותא עם גיא לביא, גלעד קרני וסטו דאגלס עפולה צריכה לסמן נצחון נוסף.

ברק נתניה יוצאת למשחק חוץ שלישי כשכולם מול יריבות, שעל הנייר, חזקות ממנה. עידן פלדה יכול להיות מרוצה מהיכולת שהציגו שחקניו בנצחון בשבוע החולף מול כפ"ס, ובעיקר מהרב פופ שקלע 17 ו-18 נק' בשני המחזורים האחרונים אחרי פתיחה בינונית. בנתניה יודעים שבשביל לחזור מהעמק עם נצחון הם צריכים להט את הקצב ולהגיע למשחק צמוד שבסופו ינסו לגנוב נצחון. שימו לב לדניאל דנינו, שמראה יציבות לשחקן צעיר וקולע בספרות כפולות בכל משחק.

אליצור אשקלון - מכבי הוד השרון

היכל הספורט העירוני, 19:30

דווקא במשחק חוץ מות קבוצה שעל הנייר נחותה ממנה, הצליחה אליצור אשקלון לרשום הפסד בכורה. המשחק בשבוע שעבר נפתח נפלא מבחינת חנן הירשוביץ', שהוביל בפער מבטיח. אלא שהדרומיים הפסיקו לשחק לפתע וראו איך יתרונ ם נמחק. באשקלון יש בעיה קשה בהגנה כאשר בכל משחק סופגת הקבוצה מעל ל-85 נק' ומאפשרת ליריבתה לקלוע באחוזים גבוהים מהשדה. אמנם השבוע תפגוש הקבוצה יריבה שלא צריכה להקשות עליה, אך באשקלון יודעים שאם היכולת בהגנה לא תשתפר, הקבוצה תמצא עצמה בבעיה בשלבים המתקדמים של העונה.

בהוד השרון יכולים להיות מרוצים מהנצחון על רמלה בשבוע שעבר שהרחיק אותם מהאזור המסוכן. עמי נאווי יכול להיות מרוצה מכך שגם ביום סביר של ג'רמי אלן, הצליחה קבוצתו לרשום נצחון. שני ההפסדים של הקבוצה היו נגד גליל עליון ורמת גן, מהחזקות בליגה, והשבוע נגד אשקלון קשה לראות איך שתי הנקודות נוסעות צפונה. בהוד השרון יצטרכו לשחזר את ההגנה שהציגו מול אשקלון, שהרי מולם ניצבת ההתקפה הטובה בליגה. לג'רמי אלן צפוי מאצ'-אפ מעניין עם וונדל מקניז שבנתיים שולט בצבע בכל משחק.

אליצור רמלה - עירוני רמת גן

קרית מנחם, 19:00

אליצור רמלה מגיעה למשחק הקרוב כשהיא יודעת שזה אחד המשחקים היותר קריטיים עבורה. אחרי שהביאה את בו דיוויס וראתה ניצוצות במשחק האחרון שלה, הייתה הקבוצה קרובה מפוזשן אחד מניצחון מפתיע על הוד השרון. רמלה צירפה בשבוע האחרון את תום מעיין בכרטיס הכפול, דבר שמאוד יעזור לקו האחורי של אוהד גל. רמלה חייבת לנצל את המומנטום מהמחצית השנייה מול הוד השרון ולקחת משם את הדברים החיובים שעשו במשחק. הקבוצה הראתה שהיא יכולה לשמור ולנצל זאת כדי לרוץ בצד השני. בילי וייט ממשיך להיות האיש החם שלה אם זה בעבודה הגנתית מעולה וגם בצד השני - בהתקפה. המשחק הקרוב מול ר''ג יוכרע בסופו של דבר על ריבאונד, שמבחינה אישית רמלה מאוד נחותה מול החבורה הגבוהה של ר''ג.

עירוני רמת גן ספגה בשבוע שעבר הפסד בכורה שהיה לא צפוי למגדל העמק בזיסמן. דראגן בנדר מספק מספרים יפים, אך בליגה הזאת אנו רגילים לראות שחקנים זרים תורמים יותר ובתוספת יכולת סבירה של עמית תמיר ברמת גן יש מקום קל לדאגה. מאד יהיה מעניין לראות האם יש מישהו ברמלה שמסוגל לעצור את קוואמה וון שמספק על מחזור מספרים מטורפים.

מכבי רעננה - א.ס רמת השרון

מטרווסט, 19:30

במכבי רעננה תולים חלק מהמצב בהגרלה הלא קלה שלהם, אולם מעכשיו הם יצטרכו לספק ניצחונות מול יריבות שאמורות להיות שוות להן על הנייר. התעלות של אחד הישראלים היא MUST מבחינת פנינת השרון, אבל על מנת לנצח היא תהיה חייבת לקבל משחק טוב מצד אוואנס ומוריס, שיהוו לשון מאזניים מול צמד הזרים האורח.

ברמת השרון רוצים להמשיך במומנטום ולחבר נצחון שלישי ברצף במטרווסט. קיון בל מציג שורה סטטיסטית יוצאת מהכלל שכוללת 27.8 נק' למשחק, 9 ריב' והוא סוחט מעל 7 עבירות למשחק ב-35 דקות. גם הזר השני, קייל קיין, מתברר כהצלחה ורושם 16 נק' ו-11 ריב' בממוצע למשחק ב-33 דקות. תמיר בלאט מספק עונה נהדרת עם ממוצע דו ספרתי של נקודות וביחד עם יכולת של בן שרוני וקורי קאר, ברמת השרון יכולים לחשוב על נצחון שיעלה אותם למאזן חיובי לראשונה העונה.

הפועל כפר סבא - אליצור יבנה

מגרש הקווים, 19:00

אחרי פתיחת עונה לא קלה, פגשה הפועל כפ"ס בשבוע שעבר יריבה בסדר גודל שלה. דווקא לאחר שנתנה פייט במשחקים מול הגדולות, החניכים של דרור בריגר פשוט התפרקו בישורון. כפ"ס חטפה 103 נק' וזאת הפעם השלישית שקבוצות חוצות מולה את רף ה-90, ומלבד סם קולמן ושגיב דוד אף שחקן לא הגיע למשחק. רועי הובר, שקיבל את המפתחות ועלה בחמישייה, סיפק משחק מאכזב ולא קלע וללא משחק טוב שלו השבוע נצחון מול יבנה יהפוך לקשה עוד יותר. אם יבנה תקלע קרוב ל-60 אחוז, כמו כל יריבותיה של כפ"ס עד עתה, שתי הנק' יסעו דרומה.

באליצור יבנה רשמו בשבוע שעבר הפסד ביתי שני העונה משני משחקים, אך דווקא מאזן החוץ מושלם ובקבוצה לא ירצו לקלקל אותו. בשני ההפסדים שלה, יבנה התקשתה מאד ברבע האחרון ואם המשחק יתפתח צמוד העניין המנטלי יבוא לידי ביטוי. יבנה לוקחת 16.3 ריב' התקפה ואם תיקח מספר דומה באולם הקווים הסיכוי לנצח יגבר. לאחר המשחק בכפ"ס, מצפה ליבנה סדרת משחקים לא פשוטה מול עפולה, גליל וקרית אתא, ולכן במועדון ירצו לאגור נק' ובטחון על מנת לא להיגרר לתחתית הטבלה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();