במוקד המחזור : גליל עליון בר"ג, ק.אתא באשקלון
ניב שמולי ,01/11/2014

חמש קבוצות בליגה הלאומית מחזיקות במאזן מושלם של שני נצחונות, וארבע מתוכן ישחקו ביניהן השבוע. רמת גן מאחרת את גליל עליון ואשקלון את קרית אתא. רמלה ורמת השרון יפגשו כשאחת מהן תשיג נצחון בכורה ורעננה תנסה לא לספוג הפסד שלישי.

יאיר תגר, ערן פז, בני כהן, ניב שמולי, שלום סיונוב. --

אליצור אשקלון - עירוני קרית אתא

היכל הספורט אשקלון, 19:30

נכון לעכשיו המשחק אמור להתקיים ואמנם הבלגן הכלכלי של המארחת "חוגג", אבל גם מאמן עירוני קרית אתא שרון אברהמי יודע שקבוצתו יוצאת למשחק חוץ קשה מאד. למרות זאת, האורחים יגיעו במצב רוח מרומם אחרי שהציגו יכולת משכנעת נגד אליצור רמלה, אותה הביסו ללא מאמץ מיוחד 76- 96. אמנם אברהמי לא היה מרוצה בעיקר מהרבע השני בו ספגה אתא 27 נק', אך ניתן היה להתרשם דווקא מהרבע השלישי, בו היא קלעה 5 שלשות מתוך 17 הנק' הראשונות שלה בחצי השני שדי גמרו את הסיפור נגד רמלה. 6 שחקנים אצל הקרייתים סיימו את אותו משחק עם דאבל פיגרס בנק' כשהמוביל ביניהם, דאליס ג'וינר, אפילו לא קלע בכלל במחצית השנייה ( 17 נק' להן הוסיף 13 רב', 10 מתוכם בהתקפה).
כשלוקחים בחשבון את היכולת של גיא דותן בניהול המשחק (12 נק' ו-7 אס' במחזור הקודם), חזרתו מפציעה של ג'וליאן מילס (11 נק', 7 רב', 6 אס') יכולתו היעילה של לירן מורן (15 נק') בין אם הוא עולה מהספסל או פותח בחמישייה ותרומתם בצבע של תומר גינת (14 נק', 8 רב') וג'ורדן לואיס (10 נק', 7 רב'), אתא מציגה רושם טוב עד עכשיו. כדי שהאורחת תצא מאשקלון עם הניצחון, היא תצטרך להיזהר בעיקר משלושה שחקנים שבשבוע שעבר קלעו כ"א מעל 20 נק' שהובילו את הקבוצה מהדרום לגבור על אליצור יבנה:
דודו שימריז, שצלף 6 שלשות ב-67% בדרך ל- 28 נק'; וונדל מקינז, שנראה כשחקן שבכלל לא פשוט לעצור אותו בהגנה (28 נק' בממוצע בשני המחזורים הראשונים); ומרכוס מור, שרשם טריפל-דאבל מרשים של 22 נק', 11 רב' ו-10 אס' נגד יבנה.
בנוסף, אם חניכיו של אברהמי יספגו באזור ה-75 נק' (מגדל העמק ורמלה קלעו נגדה 74 ו-76 נק' בהתאמה) ויציגו יכולת אדירה בצבע (49 רב' בשבוע שעבר), הם בהחלט יכולים לרשום אחרי המחזור השלישי מאזן של 3 נצ' ללא אף הפסד.

על אף כל צרותיה, אליצור אשקלון יכולה להיות מעודדת מאד מהצד המקצועי. עד כה רשמה הקבוצה שני נצחונות נאים כאשר האחרון היה ביבנה, במשחק לא פשוט בכלל. צמד הזרים, מרכוס מור ו-וונדל מקניז, מוליכים את הקבוצה וביחד עם פיטשון, אליהו ושמריז באשקלון קיימת האמונה שאפשר להתברג בצמרת הגבוהה. השורה הסטטיסטית של הקבוצה מראה כי החניכים של חנן הירשוביץ' מובילים את הליגה בכמות הנקודות וממוקמת במקום השני באסיסטים. אם יש אספקט בו ירצו באשקלון להשתפר הוא תרומת הספסל שמספק 10.5 נק' בלבד.

עירוני רמת גן - הפועל גליל עליון\ קרית שמונה

זיסמן, 19:00

רמת גן מגיעה למשחק כשהיא עם מאזן מושלם ונראית טוב. צמד הזרים, בנדר ו-וואן, מרשימים עד עתה כשהאחרון נראה סקורר בלתי ניתן לעצירה. במשחק הביתי מול החבורה מכפר בלום של זיו ברתנא, אורן אהרוני ירצה להוכיח שהחבורה שלו היא יותר מאסופת שחקנים של מכבי ת"א ונצחון יספק הצהרת כוונות רצינית.

הפועל גליל עליון תצא למשחק חוץ כאשר היא עדיין ללא הפסד. בשבוע שעבר אירחו את כפר סבא בכפר בלום וניצחו בזכות משחק טוב של קוטי קלארק שסיים עם 33 נק'. אי אפשר גם להתעלם ממספר האסיסטים הקבוצתי (30) ומאבישי גורדון שסיים את המשחק עם 7 אס'. על הערך המוסף שלו דובר רבות, אבל העונה אפשר, שוב, לראות את אותו כבורג מרכזי במשחק הקבוצתי. בנוסף, בקבוצה יכולים להיות שבעי רצון מדני רובין שעד כה נראה כרכש מרשים. השבוע תתמודד הקבוצה מול עירוני רמת גן. בקבוצה ינסו לשחזר את היכולת משבוע שעבר ולהישאר במאזן מושלם. בגליל יודעים שזו הולכת להיות משימה קשה, אבל הם לא מפחדים מאתגרים.

מכבי קרית גת - מכבי נתניה

אולם אלון, 19:00

לאחר תקופת הכנה מושלמת עלו הציפיות בקרית גת לעונה מוצלחת. במשחק הבכורה לפני שבועיים הקבוצה לא הרשימה, אך ניצחה את כפ"ס ובשבוע שעבר הצליחה לשמור על משחק צמוד עם עפולה, אך שבה דרומה מאוכזבת. השבוע מחכה לקבוצה של נתי כהן ברק נתניה ובשביל לשמור על הבית תצטרך לקבל יכולת משופרת של גל איתן וליאור ליפשיץ שעד כה קולעים ביחד 13 נק' למשחק ורושמים 5 אסיסטים בלבד.

בנתניה ידעו בשבוע שעברר כי הפסד לשכנתם מהשרון, מכבי רעננה, יוכל להוביל לשרשרת הפסדים ואולי אף לסחרור. אך, הקבוצה של עידן פלדה רשמה נצחון נאה ועלתה למאזן של נצחון והפסד. בקבוצה יכולים להיות מרוצים מהגארד פול מארגיני שנראה סקורר רצחני לליגה הלאומית. מנגד, הרב פופ, שרשם מספר משחקי הכנה לא רעים, מאכזב מעט. בקבוצה יקוו להמשך ביכולת הטובה שמציג דניאל דנינו עד כה ובתוספת שיפור בהגנה הנתנייתים יכולים לפנטז על נצחון חוץ.

עירוני רעננה - אליצור יבנה

מטרווסט, 19:30

לאחר נצחון במחזור הפתיחה אליצור יבנה לא הצליחה להמשיך את התנופה והפסידה בביתה לאשקלון. מלבד הרבע הראשון, בו ניצחו המקומיים, החניכים של חנן הירשוביץ היו עדיפים וניצחו בשאר הרבעים. הזר הגבוה, כריס אדופיה, לא מספק, עד כה, את הסחורה ובשני המשחקים ששוחקו קולע בממוצע 10 נק' בלבד למשחק ב-24 דקות וביבנה מבינים כי בשביל להתברג בצמרת זה לא יספיק. בן אייזנהרדט, שרשם משחק פתיחה פושר, קלע השבוע 15 נק' ב-18 דקות מהספסל ויתכן כי יהפוך לאקס פקטור של אוהד יתום העונה.

מנגד, במכבי רעננה מתרגלים לעובדה שהחיים בליגה הלאומית לא כ"כ פשוטים. שני הפסדים בשני משחקים מעמידים את רעננה בסיטואציה לא נעימה כבר במחזור השלישי. אם במחזור הפתיחה ההפסד לעפולה עוד התקבל בהבנה, ההפסד בשבוע שעבר בנתניה יכול לגרום לראובן רבינוביץ' לחשוב על שינויים בקבוצה בקרוב. רעננה היא קבוצת ההתקפה החלשה בליגה עם 72.5 נק' למשחק, ובמחצית השניה בקופסל קלעה 25 נק' בלבד (פחות מכל מה שקלעה ברבע הראשון). איבודי הכדור הם אחת הבעיות המרכזיות. הקבוצה מאבדת כמעט 20 כדורים למשחק, 19 במשחק הראשון ו-20 בשני, ובתוספת לאי איבודי הכדור של יריבתה, עפולה ונתניה 11 איבודים כ"א, זורקת פחות לסל. אמנם דומיניק ווטרס מאכזב בנתיים, אך במשחק מול יבנה השבוע הוא עתיד להראות עליונות מול אדופיה הבינוני .וברעננה יצטרכו להיות סבלניים ולדחוף את הכדור לצבע.

אליצור רמלה - א.ס רמת השרון

קרית מנחם, 19:00

רמלה מגיע למשחק מול רמת השרון אחרי שהיא מעודדת בקצת ,מהתפוקה של הזר הגבוה שלה בילי וייט שסיים עם 18 נק' ומנגד מאוכזבת מהזר השני לייסי הידוק שקלע רק 2 נק' והיה במינוס 23 במדד. רמלה קבוצה מאוד צעירה ושני משחקים הראשונים הראו את חוסר הניסיון שלה בצורה בולטת לעין. המשחק הקרוב מול רמת השרון הוא משחק מפתח בשביל החבורה של אוהד גל ותראה את הדרך של הקבוצה לאורך העונה, כאשר הפסד עלול לגרור לחץ רב. בגזרת הישראלים, רז ניסים כהן, נטע סגל ושון לבנובסקי תורמים ממוצע של דאבל פיגרס ונראים טובים, אך בהיעדר זר יציב זה לא מספיק בינתיים. אחת הבעיות העיקריות ברמלה היא תחילת המשחקים, כאשר הקבוצה פותחת לא טוב ונגררת לפיגור כבר מהפתיחה.

רמת השרון מגיעה למשחק השבוע כשבאמתחתה 2 הפסדים. אחרי ההפסד במחזור הראשון לר"ג העדיפה, בשבוע שעברה דווקא הגיע לאולם אורנים יריבה שווה אך החבורה של דנג'י נחלה אכזבה קשה. אחרי משחק צמוד של 35 דקות, נגמר למקומיים האוויר ומגדל ברחה לניצחון. יחד עם זאת, ברמה"ש יכולים להיות מעודד בהחלט מהיכולת שמציג הזר החדש קיון בל, שמוביל את הקבוצה כמעט בכל אספקט אפשרי. בשני המשחקים האחרונים קלע למעלה מ30 נק' באחוזים טובים מהצבע ומהעונשין. השבוע הם יוצאים לקרת מנחם לפגוש קבוצה שגם היא גוררת 2 הפסדים ואפשר להגיד שיחס הכוחות שווה. ברמה"ש יצטרכו להציג שיפור של האחוזים שלהם מכל הטווחים (54% ל2, 31% ל3, 66% מהעונשין), כשבדומה להם גם רמלה לא מרשימה מכל הטווחים.


הפועל מגדל העמק - מכבי הוד השרון

יערת העמק, 19:30

הפועל מגדל העמק תארח את הוד השרון כאשר אחרי שני מחזורים יש לה ניצחון והפסד. בשבוע שעבר חזרו שחקניו של רועי פרל מעודדים כל הדרך צפונה אחרי ניצחון חוץ נגד רמת השרון בזכות קלי ביידלר שסחף את הקבוצה עם 29 נק' בתצוגת שיא. השבוע בביתה היא תנסה לעלות למאזן חיובי כאשר היא בהחלט יכולה להיות מעודדת מיכולתה הקבוצתית שהניבה 20 אס'. 13 מהם שייכים לזיו בן צבי שבהחלט ניכר שהתאושש מהמשחק מול קרית אתא במחזור פתיחת העונה. עם יכולת כזו יהיה קשה מאד להוד השרון לעצור אותם בבית.

ג'רמי אלן. זה בערך כל מה שיש למכבי הוד השרון, שיוצאת למשחק החוץ הראשון העונה - במגדל העמק- להציע עד כה. מלבד אלן (קלע 4/6 ל-3 ו-36 בסה"כ), אחוזי הקבוצה מחוץ לקשת בהפסד מול ר"ג, עמדו על 30 (7/23), ובקצב הזה יהיה קשה לעמי נאווי לייצב את קבוצתו, והקאדר יצטרך לאפס את הכוונות. הפסד נוסף ושלישי במספר בליגה ידאיג את קברניטי הקבוצה ועשוי להביא מחשבות בנוגע לשדרוג הסגל הקיים, שכזכור נבנה בחלקו בהתאמה לליגה הארצית.

הפועל כפר סבא - הפועל עפולה

מגרש הקווים, 19:00

פספוס. כך אפשר לתאר את התחושושת בהפועל כפ"ס. הגרלת המשחקים זימנה לקבוצה של דרור בריגר שלושה משחקי פתיחה קשים מאד כשהשניים הראשונים בחוץ. למרות שהרוב לא נתנו לכפ"ס הרבה סיכוי הוכיחה הקבוצה הצעירה מהשרון כי היא יכולה לתת קרב לכל קבוצה בליגה כשעל אף שני ההפסדים, הקבוצה נראיתה טוב והפסידה את המשחק לקראת הסיום. כפ"ס מגיעה לראשונה העונה למשחק ביתי, אך הפעם מצפה לה הפועל עפולה, אולי הקבוצה החזקה בליגה. בכפ"ס יקוו להמשך היכולת הטובה של לזלי מקדונלנד שתפר 31 נק' בהפסד בשבוע שעבר וגם של סם קולמן. מי שהיה האקס פקטור הוא רועי הובר שקלע 17 נק'. רום גפן, המחזיק בכרטיס בכפול, עומד על ממוצע של 12 אסיסטים מול 1.5 איבודים בממוצע עד כה ומנווט את המשחק של כפ"ס בבגרות.

מנגד, בהפועל עפולה מגיעים למשחק כפייבוריטים ברורים ובמצב רוח מרומם כשבמאזנם שני נצחונות. בשבוע שעבר רשמו החניכים של הוד בן הרצל נצחון נאה על קרית גת, שעתידה להילחם עם עפןלה בצמרת. שאנון שורטר מראה שהוא יכול לסחוב על עצמו קבוצה גם במעלה הטבלה וביחד עם סטו דאגלס, ניר כהן וגיא לביא הנהדרים כל תוצאה אחרת מלבד נצחון חוץ יהיה סנסציה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();