מחזור שני בלאומית: קרית גת בעפולה
ניב שמולי ,27/10/2014

קרית גת יוצאת למשחק בעפולה שמבטיח הרבה, יבנה מגיעה עם לא מעט ציפיות למפגש ביתי מול אשקלון, נתניה ורעננה נפגשות לדרבי השרון לאחר ששתיהן הפסדיו בשבוע שעבר וכפר סבא תנסה להפתיע בכפר בלום. עמי נאווי פוגש את האקסית מרמת גן.

-- יאיר תגר, עומר שפלישר, ערן פז, ולאדי מויסייב, בני כהן, ניב שמולי, שלום סיונוב. --

הפועל עפולה-מכבי קרית גת

כפר הנוער ניר העמק, 19:00

עפולה נחשבת לאחד המועמדות הבכירות לעליית ליגה, אם לא המועמדת הראשית, ובשבוע שעבר היה ניתן לראות זאת. החניכים של הוד בן הרצל צלחו משחק חוץ קשה במטרווסט נגד רעננה כאשר 8 דקות לסיום המשחק היה בשוויון. כבר במשחקה הראשון העונה בבית תרצה עפולה להראות לקהל הביתי שהעונה הכוונה היא לעשות צעד נוסף קדימה ולחזור לליגה הבכירה. גיא לביא סיפק משחק נהדר בשבוע שעבר ובקבוצה יצטרכו לקבל אותו בכושר טוב גם הפעם כאשר מולו גל איתן וליאור ליפשיץ.

קרית גת מגיעה למשחק נגד עפולה עם מאזן מושלם במשחקי אימון (7 מתוך 7), ונצחון בגביע נגד רעננה ובליגה נגד כפר סבא שבוע שעבר. בקבוצה יודעים שהיכולת משבוע שעבר לא תספיק להם מול אחת המועמדות הבכירות לעלות ליגה, ולשם כך יצטרכו להרים את רמת המשחק. אם האורחים יקלעו 3 שלשות בלבד, כמו שעשו בשבוע שעבר, המשחק ילך בכיוון של המקומיים. נתי כהן יקווה לקבל את ליאור ליפשיץ ביכולת טובה הרבה יותר מבמשחק הקודם.

אליצור יבנה-עירוני אשקלון

שבזי (יבנה), 19:00

אליצור יבנה מגיעה למשחק הביתי הראשון שלה העונה במצב רוח מרומם לאחר נצחון משכנע שבוע שעבר ברמלה. נאור שרון רשם תצוגת שיא עם טריפל דאבל, אך חוץ ממנו גם אבי פוגל ואיתן רוטנברג בלטו. יבנה קטפה מספר אסטרונומי של 23 כדורים חוזרים בהתקפה שחיפו על 17 איבודים. אוהד יתום ירצה לראות את שני הזרים, כריס אדופיה וריי וויליס, באים יותר לידי ביטוי. בנוסף, אוהד יתום יצטרך לעצור את אבי אליהו, המנוע של אשקלון, ויהיה מעניין לראות את המאצ'-אפ בין נאור שרון לבינו.

מנגד, באשקלון היו עסוקים בכל התקופה שלפני פתיחת העונה בלהעביר את הקבוצה בבקרה. רק שעות ספורות לפני המשחק בשבוע שעבר ידעו בקבוצה שהמשחק יתקיים. בכל הקשור להיבט המקצועי לחנן הירשוביץ' יש הרבה סיבות להיות מעודד כשבראשן הזר וונדל מקינז שהרשים. לעומת זאת, קשה לראות את אשקלון שוב סופגת 90 נק' ויוצאת כשידה על העליונה.

נתניה-מכבי רעננה

ישורון (נתניה), 19:00

בנתניה אמנם הצהירו שהקבוצה לא מתכוונת להיאבק על עלייה לליגה הבכירה, אולם לאחר ההפסד בשבוע שעבר בקבוצה יכולים להביט בגאווה בקבוצתם. צמד הזרים, הרב פופ ופול מארגיני הנהדר, שווים בכל משחק 40 נק' ביחד, אלירן גואטה מראה שלא נס לחו ודניאל דנינו הצעיר נראה טוב. בשבוע שעבר נתניה החזיקה מעמד עד לרבע השלישי, שם התפרקה וכנראה שאפשר לקשר זאת לספסל הדל של עידן פלדה. שווה לעקוב אחרי פול מארגיני שיכול להיות אחד הזרים היותר מרשימים בליגה.

ברעננה עוד קיבלו בהבנה מסוימת את ההפסד לעפולה בבית, אך השבוע הקבוצה יוצאת לנתניה למשחק שיכול להעיד לקראת מה הולכים בקבוצה. ראיין אוונס המשיך להוכיח שהוא יהיה הסקורר הבולט של הקבוצה כשקלע 15 נק', אולם זה לא הספיק לנצחון. רעננה תהיה חייבת לצמצם את איבודי הכדור (19 בשבוע שעבר) ולמנוע מליאור שגב להכתיב את קצב המשחק.

הפועל גליל עליון-הפועל כפר סבא

כפר בלום, 19:00

גליל עליון תארח בכפר בלום למשחק הביתי הראשון העונה את הפועל כפר סבא. גליל עליון ,שניצחה בשבוע שעבר את הוד השרון בחוץ, נהנתה מיכולת אדירה של המתאזרח דני רובין שקלע 32 נק'. רבע אחרון מוחץ לא הותיר להוד השרון סיכוי וגליל רשמה ניצחון ראשון העונה שהגיע גם בזכות 20 אסיסטים. השבוע ינסו לשחזר את אותה יכולת ולהשיג ניצחון ביתי ראשון לעיני הקהל הביתי ולעלות למאזן של 2-0 בליגה. למרות הקיץ הקשה שעברה, הקבוצה לא מורידה את הציפיות והעונה הם רוצים להגיע שלב אחד יותר מרבע הגמר בעונה שעברה.

כמה שבכפר סבא היו קרובים לחולל סנסציה ענקית בשבוע שעבר בקרית גת, אך לבסוף נשארו עם המחמאות בלבד. הסנטר, סם קולמן, רשם משחק נהדר עם 25 נק' וגם יריב עמירם בלט עם 18 נק' משלו. מה שבלט בכפר סבא זה האחוזים ל-2 כשהחניכים של דרור בריגר קלעו ב-59% מטווח זה והוסיפו 95% מהעונשין. גם השבוע בכפר בלום בקבוצה מהשרון יהיו מעוניינים בסקור נמוך ולגרור את גליל עליון למשחק צמוד שבסופו ינסו לגנוב נצחון.

אליצור קרית אתא-אליצור רמלה

רמז (קרית אתא), 19:00

לאחר הדחה בגביע ע"י הפועל עפולה והפסד בטורניר ההכנה של הליגה הלאומית להפועל גליל עליון, נראה היה שאליצור קרית אתאתתחיל את הליגה ברגל שמאל, כשמצאה את עצמה בפיגור 21 נק' במהלך הרבע השני מול הפועל מגדל העמק. למזלה, ערב אדיר של אוראל לב, שתפר שיא קריירה של 27 נק' (מתוכן עוד שיא קריירה- 6 שלשות ב-60%), עזר לה לצאת מיערות העמק עם הניצחון הקשה בסיום. נגד אליצור רמלה ,ועוד בבית, שחקניו של שרון אברהמי אמורים לעשות את העבודה ללא תקלות מיוחדות.
למרות ההצגה הנהדרת של לב, מי שאמור להיות האיש המרכזי באתא הוא דווקא אחד שלא שיחק אצלה, ג'וליאן מילס. הגארד ששיחק שנה שעברה בליגת העל, מתח את שריר הירך האחורי בטורניר ההכנה ולא התאמן שבוע וחצי. בקבוצה החליטו לא לסכנו בשבוע שעבר, כשמאז כבר חזר לאימונים אבל אך לא באופן מלא. כרגע, הזר המצוין שהגיע מברק נתניה בספק למחזור הקרוב ובמידה שלא יופיע, אברהמי יהיה חייב מישהו שימלא את מכסת הנק' שלו כאשר התקווה שאוראל לב ישחזר את יכולתו משבוע שעבר. המקומיים ישאפו שדאליס ג'וינר (דאבל-דאבל של 13 נק' ו-10 רב' מול מגדל) ותומר גינת (7 רב') ישלטו מתחת לסלים, לירן מורן ימשיך להיות האס מהספסל (11 נק') ושגיא דותן ינווט אותם מהקו האחורי, מה שעשה מצוין במחזור הראשון (17 נק', 11/15 מהקו, 6 אס' ו-4 חט'). דבר שדותן דווקא יצטרך לשפר זה האחוזים שלו מבחוץ- נגד מגדל הוא רשם 2 שלשות בלבד מ-8 ניסיונות.

רמלה תנסה לאתגר את הקבוצה של שרון אברהמ, שעל הנייר עדיפה בכמה דרגות. מי שיקבל את רוב תשומת הלב הוא הזר ,לייסי הדוק, שעדיין מתקשה להראות את כישוריו. אוהד גל ינסה לסמוך על יכולת טובה של שון לבנובסקי ויצפה שהחזרה של רז ניסים כהן תתרום לקבוצה, אך קשה לראות כיצד רמלה תצא עם הנצחון.

א.ס רמת השרון-הפועל מגדל העמק

אורנים (רמה"ש), 19:30

רמת השרון ציפו לפתוח את העונה טוב יותר. אמנם ההפסד לרמת גן הסתכם ב-4 נק', אך ברבע השני הפער כבר הגיע ל-20 והיה נראה שרמת השרון אבודה. שני הזרים קיון בל וקייל קיין, קלעו יותר ממחצית הנקודות של הקבוצה ומול מגדל העמק תרומת הישראלים תהיה חייבת לבוא לידי ביטוי, כשמלבד קורי קאר כולם אכזבו בשבוע שעבר.

הפועל מגדל העמק תצא למשחק החוץ ברמת השרון, כאשר היא עוד זוכרת וכואבת את ההפסד הביתי משבוע שעבר בפתיחת הליגה, לקרית אתא. מגדל העמק הובילה כמעט לאורך כל המשחק, אבל ברבע האחרון, שמטה את ההובלה והפסידה. השבוע הקבוצה תנסה להתאושש ולהשיג ניצחון ליגה ראשון בחוץ נגד רמת השרון. העונה נבנתה במגדל העמק קבוצה צעירה עם המון אנרגיה על הפרקט, אך במשחק הראשון בלט חוסר הניסיון שלהם. נגד רמת השרון, שחקניו של רועי פרל, ינסו בעזרת ההגנה הטובה שהציגו בשבוע שעבר להוכיח לעצמם ולליגה שלמרות ממוצע הגיל בקבוצה, הם יכולים להתמודד בחלק העליון של הטבלה.

מכבי הוד השרון-עירוני רמת גן

אולם ביה"ס עתידים (הוד"ש), 20:30

אחרי ניצחון מפתיע מול אשדוד בגביע והפסד מתקבל על הדעת מול גליל עליון ,הוד השרוןממשיכה למשחק בית שלישי ברצף מאז פתיחת העונה. הפעם מדובר במשחק המרכזי שגם ישודר בטלוויזיה מול רמת גן. עמי נאווי יפגוש את רמת גן, אותה אימון בשנתיים האחרונות בהצלחה.
בהוד השרון מבינים כי ייקח זמן לקבוצה להתחבר, בעיקר בשל העובדה כי עבור חלק נרחב מהסגל מדובר בשנת ביכורים (או לפחות לאחר תקופה לא קצרה - אורן מנסקי) בליגה הלאומית. רק ג'רמי אלן למד את הליגה על בוריה והדבר ניכר כשכבר במשחק הליגה הראשון פינק את הקבוצה עם 31 נק' על אף ההפסד. כהן סבן יצטרך לקחת את המושכות והמפתחות ולהריץ את הקבוצה מול ר"ג למרות שנגד גליל היה פושר במיוחד (8 נק'). דולב דראפיץ' נתן מהספסל דקות טובות באותו משחק ויהיה מעניין אם ימשיך להתקדם.

ברמת גן יצאו מעודדים מהמחזור הפותח בזיסמן מול רמה"ש. למרות המחאות הרבות בקרב האוהדים על עצם השת"פ עם מכבי ת"א, ייתכן והתברר לבסוף כי דוקא זו הדרך לשוב לליגה הבכירה אחרי שנים לא מעטות ובתקציב בסיסי. קוואמה וון התגלה כזר שלוקח את המשחק עליו (33 נק' עם 13/21 מהשדה), בן אלטיט בכושר טוב גם במכבי ת"א (נתן משחק נפלא מול חולון בשבת שעברה), בנדר שובר שיאי גילים אבל לא על חשבון יכולת טובה, ינעם אירם סוף סוף כשיר במאת האחוזים ועמית תמיר ועודד שעשוע הם עדיין אותם שחקנים בעלי נסיון. למשחק מול הוד השרון ר"ג פייבוריטית, אבל כידוע העונה הנוכחית בלאומית מאוזנת במיוחד והכל כולל הכל אפשרי.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();