מילס. יורד ליגה (עודד קרני, מנהלת הליגה)



מעברים בסופ"ש
ספסל ,17/08/2014

אוראל לב עבר ממגידו לקרית אתא שהחתימה גם ג'וליאן מילס שיורד מליגת העל בעמדת הזר. שאנון שורטר עזב את כפ"ס לטובת סגנית האלופה מעפולה שהתחזקה באופן משמעותי עם מלך הסלים של הליגה הלאומית בעונה שעברה.

-- יאיר תגר --

עירוני קרית אתא ממשיכה בשצף קצף בבניית הקבוצה ועם עוד שתי החתמות מעניינות, היא כמעט וסוגרת את הסגל שינסה להגיע כמה שיותר רחוק בעונת 2014/15.

הראשון הוא ג'וליאן מילס, אחד מהרכשים הבולטים שלה הקיץ . מילס (29, 1.93 מ'), בעל קריירת משחק עשירה שבשתי העונות הקודמות בילה בליגת העל במדי אליצור אשקלון וברק נתניה, יהיה אחד משני הזרים של קרית אתא. ב-2012 נחת בישראל והצטרף לאליצור אשקלון, איתה ירד לליגה הלאומית. מספריו באשקלון היו 14.6 נק' (54% ל-2, 39% לשלוש, 79% מהעונשין), 6.7 רב', 2.5 אס', 1.4 חט' ו-1.8 אב'.
לאחר מכן שיחק תקופה קצרה בליגה הדומיניקנית, כשבאמתחתו גם קדנציה בליגת הפיתוח של ה-NBA.אשתקד היה חלק מברק נתניה, כששם מספריו ירדו כשסיים את העונה על 10.8 נק' (53% מהשדה, 37% מהשלוש, 71% מהקו), 6 רב', 2.1 אס' ו-1.3 חט'. עם נתניה הוא דווקא נשאר בליגה אך כידוע, הקבוצה מעיר היהלומים ויתרה על מקומה בליגת העל השנה כשהחליטה לרדת לליגה השנייה, כך שבשתי העונות שלו בישראל הקבוצות בהן שיחק ירדו בסופו של דבר ליגה.

מאמן קרית אתא שרון אברהמי איבד מספר שחקנים לליגת העל (סיימון פארין לנהריה, ווילי וורקמן שחתם באתא אבל ניצל אופציית יציאה לליגת העל והצטרף להפועל ת"א, כנראה שגם נועם לייש)- עכשיו הוא זכה לשחקן מהליגה הראשונה.

עוד אחד שיכדרר בעונה הקרובה באולם ברמז הוא שחקנה של הפועל "מרנין" טבעון/מגידו, אוראל לב, מהצעירים הבולטים בעונה הקודמת שחתם הלילה אצל אתא. בשנתו הראשונה בבוגרים עם הפועל כפ"ס/כוכב יאיר צבר 4.4 נק' ו-2.3 רב'. בעונה שעברה לב (21, 1.92 מ') הקפיץ באופן מרשים את ממוצעיו אצל טבעון/מגידו שעמדו על 8.8 נק', 3.7 רב', 2.4 אס' ו-1.1 חט' למשחק. מבין משחקיו הבולטים בעונת 2013/14 ניתן לציין שניים: שיא קריירה של 22 נק' (5/8 מהשדה, 3/7 מהשלוש) מול אליצור אשקלון וכמעט דאבל דאבל נגד אליצור יבנה כשהשיג 21 נק' (5/12 מהשדה, 3/6 מהשלוש) ו-9 רב'. נתון בולט אותו יהיה חייב לשפר הוא האחוזים שלו מהקו-בעונה שעברה לב קלע משם ב-41.5% (!) בלבד.

אברהמי אמר על שתי ההחתמות האחרונות של קבוצתו: "ג'וליאן הוא שחקן שלם: מגוון, בעל קליעה, חדירה, ריבאונדר מצוין ועם ניסיון רב, אך שתי הסיבות שבגללן החתמנו אותו הן ההגנה הטובה שלו על מספר עמדות והאופי הנהדר שלו. הוא שחקן קבוצתי וקשוח וכך אנחנו רוצים שהקבוצה תראה בשנה הקרובה. לגבי אוראל, אני מאוד שמח שהוא הצטרף אלינו. אני חושב שמהרבה בחינות יש לו פוטנציאל להגיע לרמות הכי גבוהות ואנחנו מקווים שהוא ישתפר אצלנו ויעזור לנו להצליח. אני שמח שקרית אתא הפכה למקום שמקדם שחקנים צעירים ואני סמוך ובטוח שאוראל יוכיח את עצמו."


במקרה של טבעון/מגידו, אחרי ש- 3 משחקניה בתוספת מאמנה עזבו לאליצור יבנה, הפעם היא איבדה שחקן לקבוצה אחרת אך עם העזיבה הסיטונית אצלה בתוספת לחוסר הוודאות האופף את עתידה, זה אולי יותר מסימן מקדים שמצבה ממש, אבל ממש לא טוב.


הפועל עפולה ביצעה רכש מסקרן מאוד כאשר סגרה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת עם מלך הסלים של הליגה הלאומית בעונה הקודמת, שאנון שורטר. אחרי שצירפה את גיא לביא ובתחילת השבוע האחרון את גלעד קרני, מקבלת הקבוצה מבירת העמק את אחד הזרים המצטיינים בליגה השנייה בעונה שעברה. שורטר (25, 1.93 מ'), בוגר מכללת צפון טקסס, שיחק עד כה בעיקר בחלק הדרומי של יבשת אמריקה עד שנחת בארץ הקודש.

בעונתו הראשונה בישראל הראה מהרגע הראשון את יכולותיו ההתקפיות המרשימות בהפועל כפ"ס/כוכב יאיר: באף אחד מ-28 המשחקים בהם שותף הוא לא סיים עם מספר נק' חד ספרתי, כאשר ב-8 מהם צבר 30 נק' או יותר. משחק השיא שלו הגיע במחזור השישי, כשקבוצתו הדהימה בעין שרה את אלופת הליגה הלאומית עירוני נהריה 96-94 אחרי הארכה. שורטר פשוט חרך את הסלים עם 38 נק' (10/24 מהשדה, 12/15 מהשלוש) להם הוסיף 14 רב', מה שזיכה אותו בתואר זר המחזור (ובצדק). לולא הממוצעים המצוינים שסיפק אשר כללו 25.8 נק', 9.3 רב' ו-4.2 אס', יכול להיות שכפ"ס/כוכב יאיר הייתה נלחמת לאורך כל השנה בתחתית ולא על מקום בפלייאוף העליון, אותו פספסה ממש במחזור האחרון של העונה הרגילה. עם סיום העונה שב הגארד למקסיקו, הפעם לגוימאס, שם ב-15 הופעות העמיד 25 נק' ו-4.3 רב'.



שורטר. עובר צפונה






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();