גורדון. ממשיך בגליל (אלונה חליוא)



ימים של החתמות
ספסל ,13/08/2014

אם עד כה קיבלנו עונת מלפפונים רגועה, בימים האחרונים מרבית קבוצות הליגה מתחילות לתפוס כיוון. זרים חדשים למגדל העמק ורעננה, אבישי גורדון ממשיך בגליל, עמי נאווי עזב את ר"ג ועוד החתמות.

-- יאיר תגר, קורל שמש --

מתחיל להיות מעניין גם בליגה הלאומית, והגיע הזמן. אם עד כה את רוב העבודה עשו ביבנה וקרית אתא, עכשיו גם הקבוצות האחרות נכנסו לקצב.


עירוני רעננה החתימה את הזר דריאן מאק (23, 2.00), ששיחק במכללת אקהרד בפלורידה, שם העמיד ממוצעים של 18.4 נק' ו-8.3 ריב' בעונתו האחרונה לפני שנתיים. בעונה החולפת הוליך מאק את סאן-פרננדו לאליפות היסטורית בצ'ילה, כשהוא מנפק ממוצע של 19 נק' ו-8.6 ריב' למשחק. כעת מחפשת קבוצתו של ראובן רבינוביץ' זר גבוה נוסף לפני פתיחת האימונים בעוד כשבועיים.

גם במגדל העמק החתימו זר, את האמריקאי קלי ביידלר (26, 2.01) ששיחק אשתקד באוסטריה. ביידלר בוגר מכללת מאונט סיינט מארי, העמיד בעונתו האחרונה במכללות ממוצעים של 10.7 נק' למשחק, 7 רב' ו1.7 חטיפות למשחק. ביידלר אוהב לטייל באירופה, והספיק לעבור גם באיסלנד, פינלד וגרמניה.


סגנית האלופה עפולה איבדה חלק מרכזי מהסגל שהוביל אותה לגמר על הכרטיס לליגת העל, בהם המאמן רמי הדר וג'ף אלן (שניהם למכבי חיפה), ג'ורדן לואיס (עירוני קרית אתא), איתי גרינבוים (עירוני רעננה) וגל חלמיש (בני הרצליה).

בתור התחלה להשלמת החסר, היא החתימה את הוד בן הרצל כמאמן החדש. בשבוע שעבר השאילה מבני הרצליה את הרכז גיא לביא ואתמול (ב) סוכם עם רכש חדש לקבוצה, גלעד קרני. בתום שנתיים בליגת העל עם עירוני אשדוד, שב קרני (27, 1.95 מ') בעונה שעברה ללאומית כששיחק אצל אליצור אשקלון. מספריו בנציגת הדרום עמדו על 6.3 נק' (79.2% מהקו), 4.4 רב' ו-1.7 אס'. עונת השיא שלו בקריירה עד כה היא 2010-11, אז רשם במכבי "איתי" באר יעקב ממוצעים של 11.3 נק' (79.7% מהעונשין), 5.6 רב', 1.4 אס' וחטיפה למשחק. זו תהיה עונה שנייה ברציפות שקרני ישחק תחת בן הרצל, אשר הדריך אותו בעונה הקודמת באשקלון.

גיא לביא
(22, 1.88 מ') מגיע לעפולה אחרי שבילה עד עכשיו את כל הקריירה שלו (4 שנים) בבני הרצליה מליגת העל. עונת השיא שלו שם הייתה ב-2011-12 עם 4.6 נק', 1.4 רב', 1.5 אס' וחטיפה למשחק ב-19 דקות למשחק, אך בשנתיים האחרונות הדקות שלו ירדו בצורה משמעותית וכפועל יוצא מזה, גם ממוצעיו. מספריו בעונה הקודמת היו 2 נק', 0.6 רב' ו-1.5 אס' ב-9.5 דקות בלבד. גם ללביא זו תהיה קדנציה שנייה עם בן הרצל: הם נפגשו לראשונה ב-2011 כאשר לביא היה חלק מנבחרת העתודה אותה אימן בן הרצל, שלא הצליחה באותו קיץ להעפיל לדרג א'.


קבוצה אחרת שגם הייתה עד עכשיו שקטה בשוק השחקנים היא הפועל קצרין/גליל עליון. עד כה גליל איבדה שלושה שחקנים (רן כהן, יניב שטראוס ו-ווילי וורקמן) ולא צירפה שחקנים חדשים, אך כן השאירה את אחד מהשחקנים החשובים שלה בעונה שעברה: באתר המועדון פורסם אתמול שאבישי גורדון, אשר חזר לפני שנתיים לקבוצה ונחשב לאחד מהסמלים הגדולים שלה, סיכם עם ראשיה לעונה נוספת.

גורדון היה מהישראלים הבולטים בשנה האחרונה בליגה הלאומית כשסיפק 9.2 נקודות למשחק ב-55% לשלוש (ראשון בליגה) ו-55.3% לשתיים. הוא הוביל אותה גם באסיסטים (4.7 למשחק) ובאחוזי קליעה מהקו (81.6%) ונבחר לחמישיית העונה של 'ספסל'. חוץ מגורדון, קצרין/גליל עליון מנהלת מו"מ עם מספר בוגרי מחלקת הנוער של המועדון במטרה לשמור על הצביון המקומי. כמו כן, יש בכוונתה לצרף מתאזרח, גבוה ישראלי צעיר לעמדות הפנים וגארד מוביל נוסף שיוביל את הקבוצה ביחד עם גורדון.


בר"ג, שעברה הקיץ מספר שינויים בהנהלה, נפרדו ממאמנם בשנתיים האחרונות שהוביל אותם פעמיים לחצי גמר הפליאוף, עמי נאווי. נאווי עובר למכבי הוד"ש.

שחקן נבחרת הנוער תמיר בלאט (17, 1.87) עוזב את האקדמיה בוינגייט וישחק בא.ס. רמה"ש, עם אופציה לכרטיס כפול בהפועל ת"א. בלאט יחבור לדור גרינברג, גם הוא בוגר אקדמיה שכבר חתם בקבוצה, בן שרוני, אסף יגל ורז זהביאן שכבר חתומים בקבוצה.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();