דותן במדי נהריה בעונה החולפת



דותן מצטרף לקרית אתא
ספסל ,30/07/2014

הרכז הצעיר יזכה בתפקיד ראשי בנציגת הקריות בשאיפה לעלות ליגה עונה שנייה ברציפות. מהעבר השני, אחיו הצעיר של רם אליאספור ינסה להתקדם תחת מאמנו בעונה שעברה, אוהד יתום. תומר גינת מועמד להצטרף גם הוא, מוטי מוסקוביץ' ונועם לייש לא צפויים להמשיך בקריות. חיים אליאסור עבר ליבנה.


-- יאיר תגר --

גיא דותן, שבעונה שעברה עלה עם עירוני נהריה לליגת העל, ינסה לעשות זאת גם בעונה הקרובה, הפעם עם עירוני קרית אתא שצירפה אותו לשורותיה. דותן הוא שחקן הרכש החמישי שמגיע לקריות, כשלפניו באו ג'ורדן לואיס, לירן מורן, ג'וי קיזל וג'וש אלכסנדר.

דותן (23, 1.81 מ'), בוגר מחלקת הנוער של הפועל י-ם, החל את דרכו המקצוענית אצל האדומים מהבירה בעונת 2009-10. עונה לאחר מכן ירד לראשונה לליגה הלאומית כשעבר להפועל בארי, שם החל להראות שמץ מיכולתו כשסיים את העונה עם 7.6 נק' (76.5% מהקו), 2.9 רב', 2.5 אס' ו-1.2 חט'. בעונת 2011-12 חזר להפועל י-ם אך כמו בעונתו הראשונה שם, יותר מדי קרדיט הוא לא קיבל במלחה ז"ל. בעונת 2012-13 הוא שב לליגה הלאומית, הפעם למכבי הוד השרון אתה העפיל במפתיע עד לקרב על הכרטיס לליגת העל, שם נוצחה ע"י עירוני נס ציונה. מספריו באותה עונה היו 7.3 נק' (41.3% מהשלוש, 77.4% מהקו), 2.5 רב', 2.7 אס' וחטיפה אחת למשחק. את העונה האחרונה הוא החל הפעם בלאומית עם עירוני נהריה ובניגוד לקדנציה עם הוד"ש, הפעם הוא התקדם צעד אחד קדימה בכל הקשור להצלחה הקבוצתית. ברוב משחקיו בקבוצה מעין שרה הוא עלה מהספסל, מה שלא מנע ממנו להוות חלק אינטגרלי במסע השיבה שלה לליגת העל אחרי 4 שנות היעדרות, כאשר בעונה זו רשם שיאי קריירה בנק', אס', אחוזים מהשדה ואחוזים מהקו. סה"כ רשם 7.9 נק' (43.7% מהשדה, 35% מהשלוש, 82.3% מהקו), 2.2 רב' ו-3.2 אס' למשחק.

מעניין לציין שסיימון פארין עזב בתחילת הקיץ את קרית אתא לטובת העולה החדשה לליגת העל עירוני נהריה, כך שבעצם צירופו של דותן נעשתה באתא מעין השלמת החסר, הגם ששניהם לא משחקים באותו תפקיד.

שרון אברהמי, מאמן קרית אתא (שבקרוב יוצא לטורניר הכנה בצ'כיה עם נבחרת הקדטים אותה הוא מאמן במקביל לקראת אליפות אירופה דרג ב'), דיבר על הרכש האחרון, על הקיץ שעובר בכלל על הקבוצה ומה עוד צפוי בעונת המלפפונים:

"גיא הוא שחקן שמאוד מאוד רציתי באופן אישי. אני חושב שהוא הוכיח את עצמו בשנתיים האחרונות בכך שהוא יכול להיות שחקן משמעותי בקבוצות שמתמודדות על העלייה."

איזה תפקיד מיועד לו בעונה הקרובה? בשנתיים האחרונות הוא בעיקר עלה מהספסל בקבוצות בהן שיחק.


"מבחינתי, אצלנו הוא יקבל הזדמנות ראשונה להנהיג קבוצה וזה יקרה החל מהעונה הקרובה. הוא שחקן שמשחק עם הלב בתוספת הרבה מאוד יכולות ואני מאוד מאמין בו. הוא אמור להיות שחקן מוביל ואני חושב שהוא מוכן לאתגר."

מה מבחינתך תהיה החמישייה שלך בעונה הקרובה ומה חסר כדי להשלים את הסגל?


"כרגע אני רואה בחמישייה הפותחת שלי את גיא דותן בתור הרכז שלנו, לירן מורן בעמדה מספר 2, ג'וש אלכסנדר בעמדה 3, ג'ורדן לואיס בעמדה מספר 4 וזר בעמדה 5. אחד מאלה שאמורים להצטרף אלינו הוא תומר גינת שמחכה לבוררות עם נהריה, אבל גם הוא אמור להיות אצלנו. אנחנו מחפשים עוד שחקן שיהווה בעצם תחליף לווילי וורקמן (חתם בקרית אתא אבל ניצל אופציית יציאה לליגת העל והצטרף להפועל ת"א, י.ת.) וכאמור זר בעמדה מספר 5."

בעצם כמו בעונה שעברה, שוב יש לכם סגל חדש יחסית.


"זה נכון, אבל יש גם צד חיובי לזה. לשמחתי, 3 שחקנים שהיו אצלנו עלו לליגת העל: סיימון פארין בעירוני נהריה, תומר בר-אבן שאמנם היה בליגת העל אבל לא שיחק ובעקבות החודשיים הטובים שלו אצלנו הוא קיבל הזדמנות נוספת במכבי חיפה וגם נועם לייש, שאני מבין שהוא בדרך לליגת העל. פשוט השחקנים אצלנו בדר"כ עושים קפיצת מדרגה ואנחנו שמחים על כך."

בר-אבן עצמו יישאר אצלכם במסגרת חוק "הכרטיס הכפול"?


"נכון לעכשיו לא. כמו כן, גם מוטי מוסקוביץ' כרגע לא אמור להמשיך אתנו בעונה הקרובה. מי שכנראה כן ישאר הם שלושה מהשחקנים הצעירים שלנו בקבוצה-אלאור תורג'מן, רועי יחיא וניב זקס."

מבחינת זרים, בעקבות המצב הנוכחי יש קשיים במציאת אחד כזה?


"ממש לא. אין לנו כרגע עוד מועמדים ספציפיים, אבל אנחנו בודקים כל מיני אפשרויות."

מה מבחינתך מטרות הקבוצה בעונה הקרובה?


"אחרי שנשלים את הסגל נדבר על ציפיות. אנחנו רוצים להשלים את הסגל בצורה הטובה ביותר, אז נהיה יותר חכמים."


עוד קבוצה שפעילה מאד בקיץ הזה היא אליצור יבנה, אשר צירפה את חיים אליאספור הצעיר שהגיע מהפועל "מרנין" טבעון/מגידו. השנה שעברה הייתה הראשונה בקריירה המקצוענית של אליאספור (20, 2.13), אותה סיים עם ממוצעים של 0.6 נק', 1.4 רב' ו-0.1 אס'. לפני שנתיים הוא התאמן באקדמיה לכדורסל של גראן קנאריה הספרדית והשאיפה היא שתחת מאמנו החדש אוהד יתום, שאימן אותו באותה טבעון/מגידו בעונה שעברה, הוא ימשיך בהתפתחות שלו כגבוה עם פוטנציאל. הסנטר הוא הרכש השלישי של יבנה מטבעון/מגידו, כאשר קדמו לו תמיר שמחוני וכאמור מאמנה החדש, אוהד יתום. חוץ מהשלושה הנ"ל, הקבוצה משבזי החתימה גם את הזר ריי וויליס, איגור מאיור והמתאזרחים אבי פוגל ובן אייזנהרדט.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();