הראשונה להמריא- נבחרת הכיסאות גלגלים
ספסל ,08/06/2014

עונת האליפויות אירופה יוצאת לדרך, כשהנציגה הראשונה שלנו היא נבחרת הגברים בכיסאות גלגלים, שיוצאת לצ'כיה לאליפות אירופה דרג ב'. הנבחרת תנסה לחזור לדרג א' אחרי הירידה ממנו בשנה שעברה.

נבחרת הגברים של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים תמריא מחר לצ'כיה לקראת פתיחת משחקיה באליפות אירופה דרג ב'. כאמור בשנה שעברה באליפות שנערכה בגרמניה הנבחרת סיימה במקום הלפני אחרון וירדה לדרג ב'.

בהיסטוריה של הטורניר יש לנבחרת שלנו רקורד די מרשים עם מספר זכיות, ואפילו 3 רצופות, אבל הם היו אי שם בעבר בין השנים 1977-1981. כמו כן זכו במדלית הכסף ב1982, אבל מאז לא הצליחה הנבחרת שלנו לעבור את שלב רבע הגמר.

מאמן הנבחרת הישראלית הוא אריאל אוטולנגי, בעל ניסיון רב כשחקן ומאמן. שחקני הנבחרת הם ראש הקבוצה רועי רוזנברג, משה טבשי, עוז יניר, שי חיים, שי רון, כפיר ניימרק, ליאור דרור אלון דור און, תומר ששון, והצעירים שחקני העתודה תומר יצקן, שי ברביבי ועשהאל שבו. אליהם יצטרף היימן אבו עיידה, שחקן עתודה, שאינו בסגל אך צורף לנסיעה כעידוד לשחקן צעיר.

מאמן הנבחרת, אריאל אוטולונגי, אופטימי לקראת האליפות: "למרות שיש חילופי דורות ולא מעט שחקנים צעירים, אנחנו בהחלט מצפים לסיים בין שתי הראשונות, ולחזור לדרג א'. הנבחרות החזקות הן צ'כיה עם יתרון ביתיות ואוסטריה. האווירה טובה מאוד, יש נחישות לעמוד במשימה. הייתה הכנה ארוכה וקשה ומחכים להצלחות. הצעירים בהחלט מביאים איתם רוח חדשה וחיובית."

שי ברביבי
, בן 18, יזכה להופעה ראשונה במדי הנבחרת הבוגרת: "זו אליפות אירופה הראשונה שלי ואני בהתרגשות גדולה מאוד הציפיות מעצמנו גבוהות מאוד ואני מקווה שנחזיר עטרה ליושנה. התחלתי לשחק בגיל 12, היום אני שחקן בחוסן באר שבע. ההתחלה בנבחרת הייתה לא קלה, כי רב הכדורסלנים ותיקים ומבוגרים ממני. אבל הגענו 4 שחקני עתודה לנבחרת הבוגרת וזה הקל על הקליטה. השחקנים הותיקים קבלו אותנו יפה מאוד ונתנו לנו להרגיש טוב. האווירה בנבחרת מצויינת ואנחנו בהתרגשות טובה לקראת הנסיעה"

גם לתומר יצקן מדובר בהופעה ראשונה: "אני מאוד נרגש. זו פעם ראשונה שלי באליפות אירופה. זה חלום שמתגשם. חלום מאז שהתחלתי לשחק כדורסל בגיל 16. ראיתי, כצופה, אליפויות קודמות בהן השתתפה ישראל וקיוויתי שיום אחד גם אני אהיה שם. התכוננו קשה מאוד לקראת האליפות, כולנו מרגישים שאנחנו מוכנים ויכולים לעשות את זה – לנצח ולעלות לדרג א."

מבנה האליפות:
9 נבחרות מחולקות ל2 בתים. נבחרת ישראל בבית ב' עם סלובניה, צ'כיה המארת ואוסטריה. 2 הראשונות בכל בית יעלו לחצי הגמר (הראשונה בבית נגד השניה בבית השניה), כשהעולות לגמר יזכו גם בכרטיס חזרה לדרג א'. 5 הנותרות ישחקו בינהם במשחקי דירוג.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();