גנון. חיפה דוהרת קדימה



מבחנים: חיפה פתחה בסערה
ספסל ,24/04/2014

הפועל חיפה לא התקשתה בבית מול מגידו וגברה עליה 86:68 בפתיחת משחקי המבחן בצפון. גם בדרום נציגת הארצית ירדה מנוצחת, אחרי הפסד 86:72 לבת ים. המשחקים ממשיכים בשני.

משחקי המבחנים על הכרטיסים האחרונים בהחלט לעונה הבאה בארצית יצאו אמש לדרך, עם הפסדים לשתי ה"ארציות". מכבי בת ים שסיימה שניה במחוז מרכז גברה על מכבי רחובות 86:72, ועכשיו יוצאת לשבוע מנוחה עד למשחק הבא מול בית"ר ירושליים. האחרונה תפגוש כבר בשני את רחובות למשחק השני בבית.


הפועל חיפה - הפועל מגידו 68:86
-- דיווחו של אדי מינץ --

פליי אוף טיים. הפועל חיפה (ליגה א' צפון) ארחה במגרשה הביתי בק. אליעזר את הפועל מגידו (ארצית צפון). מפגש שהיה, איך לומר, סוג של סגירת מעגל (אם לא סגירת חשבונות...) כי שתי הקבוצות שיחקו בשנה שעברה באותו מחוז בליגה א' שרון ושתיהן לא רוצות לשוב לשם (וגם לא לכל מחוז ליגה א' אחר...). אבל זה רק המעגל הקטן. של שנה אחת בלבד. יש גם מעגל גדול יותר, מעגל ליגת העל.

לפני 5 עונות בדיוק, באותו המגרש בדיוק, התנהל לו משחק פליי אוף בליגה הלאומית כשאשדוד מהמקום החמישי ניצחה את הפועל חיפה מהמקום הרביעי. מקומות 1,2,3 ויתרו על העלייה ואשדוד פתאום מצאה את עצמה בליגת העל, עד היום. והפועל חיפה ? הלכה לפירוק. הערב אשדוד ירדה ללאומית וחיפה, שקמה לה מחדש, שוב מכוונת לליגת העל. עוד מפגש. כי גם המעגל השני ייסגר.

חיפה פתחה בלבן עם מיקי נגרי, קובי אייזיק, עידן כהן, נימרוד גנון ובני אל שיר. מגידו עלתה באדום עם ניב שניידמן, שי ברוך, שלמה איזנקוט, טל אבוטבול ולירון צ'רנה.

רבע ראשון, פתיחה טובה של המארחים כשנגרי מבשל וקולע. החלפת שלשות של צ'רנה וגנון שומרת פער וכך גם החלפת הנק' של הגבוהים שבחבורה (אל שיר ואבוטבול). חיפה לוחצת על הדוושה עם גנון שמבשל לשקד שוהם ומיד גם לוקח כ"ח ותוקע שלשה במעבר ששולחת את מגידו לפסק זמן עצבני, אמצע רבע, 7:16 למארחים. סל של ברוך באדום (שמתחיל להתחמם) לא עושה רושם על חיפה שמגיבה עם 0-6 של שוהם, אייזיק וגנון, פער שיא, 9:22 מקומי והזדמנות לרוטציה. או שלא. שי ברוך כבר אמרנו? הבחור משלים לבדו 8-0 אלגנטי ורק שלשה שאורי גרינוולד בלבן עוצרת במעט את הסחף. 15:25 לחיפאים בסוף הרבע הראשון.

רבע שני, גרינוולד בלבן עוד חופר רוורס ליי אפ אבל הרכב נמוך של חיפה (2 גבוהים במנוחה, כ"א עם 2 עבירות) פתח למגידו את האפשרויות. שניידמן באדום, שעד אותו רגע נסגר היטב ע"י כהן וגנון, נהיה פתאום בלתי ניתן לעצירה וארבעה אסיסטים רצופים שלו (לברוך ולדניאל ליחו) +סל של אבוטבול סגרו כמעט את כל הפער, אמצע רבע, 28:32 בלבד למארחים. חיפה חזרה (סוף סוף) להרכב גבוה ואייזיק קלע פעמיים. שניידמן באדום עם 6 נק' רצופות המשיך ללהוט. 20:13 ברבע לאדומים אבל חיפה המשיכה להוביל, 35:38 ללבנים.

רבע שלישי, המומנטום של מגידו משלהי הרבע הראשון ממשיך ובגדול כששניידמן הנהדר משחיל שלשת NBA ומבשל עוד אחת כזו לליחו ופתאום מהפך ראשון, 41:40 לאורחים. משבר מקומי? לא כך חשב הכהן הגדול. בישול לגנון+ שלשה ענקית והיתרון שוב לבן. גנון חוטף כדור ואחרי השריקה המיוחלת גם משנה את המומנטום לחלוטין. נגרי בלבן מבשל סל ענק לאל שיר ומשחיל שלשה, אמצע רבע, 43:51 למארחים. זה השלב שהקהל פשוט נכנס לשגעת ו300 איש נשמעו לפחות כמו 30,000. מי שלא היה הערב באולם, לעולם לא יבין זאת. אצל האורחים ברוך עושה את כל העבודה (6 נק' רצופות) ובחיפה היו אלה דק' נהדרות של אל שיר שמבשל וקולע והפער נשמר. חיפה בהתקפה אחרונה, גרינוולד מניע כדור לשלשת באזר של כהן והמקומיים (קההל והשחקנים) פשוט בטירוף. 16:25 לחיפה שממשיכה להוביל לאחר 3/4 משחק, 51:63.

רבע רביעי, השופטים כנראה רגילים לאווירת בית קברות כי החגיגות המקומיות נענו תוך פחות מדקה בלא פחות מ 2 טכניות שהריצו את מגידו ל 9-0 קליל ואת החיפאים לפסק זמן להרגעת הרוחות. המאמן/שחקן המקומי מוריד את עצמו (ובצדק, "מליניאק", בובה של לילה) לספסל ומשחק חדש מתחיל. שתי שלשות של הגדול מכולם גנון בלבן ועוד סל של אייזיק משלימות 2-8 מקומי ומריצות את מגידו לפסק זמן משלה, אמצע רבע, 62:71 לחבורה מהכרמל. והקהל? אוי הקהל, לא יודע את נפשו. ברוך באדום עוד קולע אבל פה זה נגמר. חיפה מפרקת עם 2:13 מזורז (גנון, נגרי ואייזיק), 17:23 ברבע התקפי נוסף ללבנים וכך גם המשחק כולו, 68:86 למארחים.

שפטו עידו פרידמן ושגיא שדה.

חיפה עשתה את העבודה והיא כבר מביטה חצי שבוע קדימה למשחקן של מגידו-רעננה ושבוע קדימה למשחקה שלה מול אותה רעננה. מגידו תצטרך (להמשיך) לאסוף את השברים.

קלעו לחיפה: נמרוד גנון- 24 (3 חטיפות, 3 אסיסטים, 6 כ"ח), קובי אייזיק- 18 נק' (חסימה, 3 חטיפות, 3 אסיסטים, 5 כ"ח), עידן כהן (4 חטיפות, 2 אסיסטים, 7 כ"ח, משחק הגנה משובח והרבה אופי) ובני אל שיר (חסימה, 2 חטיפות, 3 אסיסטים, 8 כ"ח, משחקו הטוב ביותר העונה)- 12 כ"א, מיקי נגרי- 9 (חטיפה, 6 אסיסטים וכ"ח), שקד שוהם- 6(חטיפה, 5 כ"ח), עקיב איטח- 3, אורי גרינוולד- 3(3 אסיסטים, 2 כ"ח). כן שיחקו אור מיירז (כ"ח) ובן שמילה (2 חטיפות, האחרונה קריטית להפרש הסלים) ואסיסט.

קלעו מגידו: שי ברוך- 28, ניב שניידמן- 14 (7 אסיסטים), לירון צ'רנה- 10, דניאל ליחו- 7, טל אבוטבול- 6, לכפיר צברי- 2, ליאור קוצ'ינסקי- 1.






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();