כספי. הגרלה לא קלה



הגרלה קשה לישראל במוקדמות
ספסל ,03/02/2014

נבחרת ישראל הוגרלה לבית הכי קשה במשחקי המוקדמות לאליפות אירופה 2015, כאשר תתמודד שוב מול נבחרת מונטנגרו שגברה עליה פעמיים בקיץ 2012 וכן נגד נבחרות בולגריה והולנד. שאר הבתים וסדר המשחקים - בפנים.

נבחרת ישראל למדה היום בצהריים מי היריבות שיעמדו בינה לבין העפלה לאליפות אירופה 2015 שתיערך באוקראינה. אגב, לפני פתיחת ההגרלה, הבטיח אלכסנדר וולקוב, יו"ר התאחדות הכדורסל האוקראינית, שהמהומות במדינתו לא יפריעו להכנות: "למרות מה שקורה במדינה, ההכנות כבר עכשיו בקצב גבוה. אני מבטיח שזה יהיה היורובאסקט הטוב אי פעם".

לוח המשחקים
10.8: מונטנגרו (בית)
13.8: הולנד (חוץ)
17.8: בולגריה (חוץ)
20.8: מונטנגרו (חוץ)
24.8: הולנד (בית)
27.8: בולגריה (בית)

היריבות
מונטנגרו - הנבחרת שהוגרלה מהדרג הראשון תפגוש את ישראל במוקדמות בפעם השלישית ברציפות, כאשר בשתי הקודמות היא הקדימה אותנו בדרך למקום הראשון. בקיץ 2010 היא רשמה בארץ את הפסד הבכורה שלה אי-פעם, אבל כעבור שנתיים רשמה קמפיין נקי מהפסדים, כולל ניצחון כפול על הכחולים-לבנים.

מונטנגרו איכזבה ביורובאסקט האחרון בו רשמה שני ניצחונות בלבד - על מקדוניה וסרביה - אם כי להגנתה ייאמר שהיא הגיעה בהרכב חסר וללא כוכבה הגדול, ניקולה פקוביץ'. טייריס רייס, שהחליף את טיילור רוצ'סטי בעמדת המתאזרח, עשוי לחזור להיכל כאורח. את הנבחרת ימשיך להדריך לוקה פאביצ'ביץ', אקס-ספליט הגדולה ששיחק בתחילת שנות התשעים בהפועל נהריה.

בולגריה - נבחרת שהייתה רחוקה 40 דקות מהבטחת מקומה באוקראינה כבר בקיץ האחרון, אבל נכנעה בגמר טורניר המוקדמות המוקדם לאסטוניה 61:49 בחוץ, אחרי שגברה עליה בבית 55:58.

הנבחרת מתבססת על התאומים קלויאן ודיאן איבנוב, במיוחד לאחר פרישתו של טודור סטויקוב הוותיק. בקיץ האחרון לא הצטיידה בולגריה במתאזרח, אבל בשנים קודמות חיזקו אותה רכזים נהדרים כמו ארל קולוואי ממלאגה, ארל רואלנד מבאנביט ואיבי ג'אבר.

הולנד - יריבה מעניינת מהדרג הרביעי, שלפחות על הנייר לא נופלת מבולגריה. קיס אקרבום ג'וניור, כבר ותיק בעצמו, עדיין שם, ועיקר כוחה של הנבחרת הוא בשחקניה הגבוהים: הנק נורל שעשה עונה נפלאה בסרגוסה אשתקד עד שנפצע, פרנסיסקו אלסון הקשיש שעבר לשחק באיראן וגם דן גדזוריק, אקס-אן.בי.אי אחר. עם זאת, לא ברור אם מי משלושתם יופיע במדים הכתומים. שני האחרונים קרובים לפרישה, אבל אל תשכחו שגם ריק סמיתס ניצח את ישראל אחרי שכבר פרש רשמית מכדורסל.

הקיץ ראתה את עצמה הולנד מועמדת לזכות בטורניר המוקדמות הראשוני ואף גברה על פורטוגל ואסטוניה, אך שני המשחקים נפסלו ונפסקו לה הפסדים טכניים בעקבות העובדה ששיתפה שני מתאזרחים במקום אחד.

שיטת המשחקים
26 המשתתפות בטורניר המוקדמות חולקו לשבעה בתים - חמישה בני ארבע קבוצות ושניים בני שלוש קבוצות. בתום שני סיבובים בשיטת בית וחוץ (10-27 באוגוסט), תעפיל הראשונה מכל בית אוטומטית ליורובאסקט ביחד עם שש משבע הסגניות שהחזיקו במאזן הטוב ביותר. בבתים עם ארבע קבוצות, התוצאות נגד היריבה שתסיים אחרונה ימחקו כדי להכריע את המאזנים בין הסגניות.

11 נבחרות כבר הבטיחו את מקומן באליפות: אוקראינה המארחת, אסטוניה שזכתה בטורניר המוקדמות המוקדם שנערך בקיץ האחרון, צרפת, ליטא, ספרד, קרואטיה, סלובניה וסרביה שהעפילו ישירות לגביע העולמי בספרד 2014 וכן פינלנד, יוון וטורקיה שקיבלו כרטיס חופשי מפיב"א.

שאר הבתים
בית א': בוסניה, בריטניה ואיסלנד
בית ג': גרמניה, פולין, אוסטריה ולוכסמבורג
בית ד': בלגיה, מקדוניה, בלארוס ודנמרק
בית ה': צ'כיה, גאורגיה, פורטוגל והונגריה
בית ו': לטביה, שבדיה, סלובקיה ורומניה
בית ז': איטליה, רוסיה ושווייץ






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();