קולשוב. "בא לעבוד קשה"



"אנחנו נבחרת דרג א', ללא ספק"
ספסל ,16/07/2013

אחרי שפתח את אליפות אירופה בגמגום ("אולי בגלל שפספסתי שבועיים של הכנה"), איגור קולשוב חזר להוביל את נבחרת העתודה במשחקים האחרונים, והוא בטוח מה מקומה הטבעי של נבחרת העתודה. בראיון מטאלין למידן כצנלסון הוא מספר על השיפור בנבחרת ("הגיבוש השתפר"), המעבר לקולג' ("מקווה לחווייה לכל החיים") והחלום להצטרף לכספי ומקל ("מקווה שגם אני אגיע לשם").

גורל העתודה בידיה: כל התסריטים למחזור האחרון

16 נק' ו-13 ריב' של קולשוב לא הספיקו מול סרביה (66:62)


--- מאת מידן כצנלסון ---

הרבה לחץ וציפיות היו מנת חלקו של איגור קולשוב לקראת אליפות אירופה לעתודה. מי שסומן ככוכב הגדול של הנבחרת הצטרף אליה ישירות לטאלין, ובפתיחה קצת התקשה עם שלושה משחקים רצופים בחד-ספרתי. בשלושת המשחקים האחרונים, שכללו ניצחון על אוקראינה ושני הפסדים דחוקים לספרד וסרביה, הוא שידרג את עצמו ל-19.3 נקודות ו-9.0 ריבאונדים בממוצע והשתיק את הביקורות.

היום, אחרי שרשם דאבל-דאבל ראשון בטורניר מול סרביה (16 נק', 13 ריב' ו-5 חט'), תפסנו אותו לשיחה מהמלון. "אני חושב שעד עכשיו ההופעה שלנו כנבחרת סבירה", הוא מספר, "בשני המשחקים הראשונים עדיין למדנו איך לשחק ביחד, אבל בארבעת האחרונים אני חושב שיש שיפור גדול ביכולת שלנו לשחק כקבוצה. הגיבוש השתפר ככל שהטורניר התקדם".

קולשוב, שהמגורים לבד בחו"ל הפכו אותו כבר עכשיו לשחקן בוגר יותר מבחינה מנטאלית, לא חוסך מעצמו ביקורת: "ההתחלה שלי לא הייתה טובה. אולי זה ההגעה שלי מארה"ב ואולי זאת העובדה שפספסתי שבועיים של הכנה. אני חושב שזה שילוב, אבל עם האליפות השתפרתי".



אתה מרגיש שאתם נבחרת דרג א' לגיטימית או שאתה מרגיש את הבדלי הרמות ביניכם לשאר הנבחרות?
"אני חושב שאנחנו נבחרת דרג א', ללא ספק. יש לנו את החסרונות שלנו, אבל ככה זה בכל נבחרת. הראנו את זה כשהתמודדנו עם נבחרת כמו ספרד שווה בשווה".

מה התפספס באמת בדקות הסיום מול ספרד?
"משחק קודם לכן מול בולגריה דפקנו שלשה גדולה בדקה האחרונה, אבל הפעם זה לא הלך לכיוון שלנו וחטפנו סל קשה בשנייה האחרונה".

***

קולשוב, ששיחק בשנתיים האחרונות בתיכון סגמונט, הצטרף הקיץ לאוניברסיטת אריזונה סטייט הגדולה שהוציאה כוכבים כמו ג'יימס הארדן, ביירון סקוט, "פאט" ליבר, ליונל הולינס ואחרים. "הרמה בליגת בתי הספר בארה"ב טובה, רק משהו כמו חמישה מתוך 30 המשחקים לאורך העונה הם ברמה נמוכה, אבל כל השאר קשים", הוא מספר.

עם זאת, גם הוא מבין שההבדל בין התיכונים לקולג' הוא משמעותי מאוד: "בתיכון שלי הייתי שחקן מפתח בשתי העונות, אבל עכשיו בקולג' אני צריך להתחיל לבנות את עצמי מחדש ולעבוד קשה".

יש התרגשות לקראת המעבר לאריזונה סטייט?
"אני מאוד מתרגש כי זה תמיד היה החלום שלי, וזה תהליך ארוך. אני בא לעבוד קשה ולעשות ארבע שנים מצוינות, שגם יהיו חוויה לכל החיים שלי".

יש חשש שלא תצליח להסתגל בקולג' כל כך חזק?
"אני סומך על עצמי שאעבוד קשה כדי להצליח, וגם על צוות המאמנים שיכוונו אותי ויתקנו אותי כשצריך. אני לא מפחד".

אז מה החלום?
"אן.בי.אי. אבל חוץ מזה תמיד חלמתי לשחק במכללות בארצות הברית".

החתימה של גל מקל בדאלאס נותנת לך יותר מוטיבציה?
"תמיד יש לי מוטיבציה, לא משנה מה. אני שמח מאוד בשבילו ומקווה שיום אחד גם אני אגיע לשם".


מקל. "שמח בשבילו"

אין געגועים למשפחה בארץ?
"תמיד יש. אני מנסה לשמור על קשר כל הזמן ולבלות איתם כמה שאפשר כשאני רואה אותם".

תודה רבה, איגור, בהצלחה בהישרדות בדרג א' ובעונה הבאה במכללת אריזונה סטייט.
"תודה רבה".






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();