שיבק. בטוח ביכולות הנבחרות הצעירות



"יש לנו הגרלה לא פשוטה"
ברק חקלאי ,04/06/2013

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שלישי) במשרדי האיגוד, התייחסו ראש האגף המקצועי, אריק שיבק, ושלושת מאמני הנבחרות הצעירות: שרון דרוקר, אריק אלפסי ודן שמיר, להכנות לקראת הקמפיינים בקיץ הקרוב.

בעוד קצת יותר מחודש יחלו באופן רשמי טורנירי אליפויות אירופה השונים לנבחרות צעירות. היום (שלישי), נערכה במשרדי איגוד הכדורסל מסיבת עיתונאים לקראת הקמפיינים. מנהל האגף המקצועי באיגוד ומאמן הנבחרת הבוגרת, אריק שיבק, התייחס להכנות השונות של הנבחרות: "התחלנו את האימונים כבר בתחילת ינואר, כדי לנסות ולהכניס את המסגרות האלה לנבחרות. הן את שיטת המשחק וגם כדי שהמאמנים יכירו את כל השחקנים מוקדם ככל האפשר ולתת להם לראות ולבדוק שחקנים לאורך תקופה ארוכה".

שיבק גם התייחס לנבחרת העתודה שמתכוננת לאליפות אירופה דרג א': "המטרה היא להשאיר את הנבחרת בדרג הראשון ולתקוע בו יתד. יש לנו הגרלה פשוטה. מדובר בטורניר נהדר למי שרוצה לבוא וללמוד כדורסל. לגבי הקדטים והנוער המטרה הראשונה היא לגדל שחקנים ואחר כך לכוון לעלות דרג. הטרונירים האלה קשים ולפעמים מוכרעים על הפרשי סלים".

שרון דרוקר, שרק אמש סיים את העונה בצורה קשה עם הפסדה של הפועל ירושלים למכבי ת"א בסדרת חצי הגמר הפלייאוף, סיפר על המעבר בין שתי המסגרות: "המעבר בין י-ם לנבחרת קשה. אני בסך הכול בן אדם, אבל זה דווקא טוב כי הפנים שלי כרגע הם רק לעתודה. שנה שעברה מאוד נהנתי ואני בטוח שגם הפעם זה יהיה ככה".

בנוגע לסגל שנבחר אמר דרוקר כי "יכולים להיות הפתעות עם שחקנים שאף אחד לא נתן להם סיכוי בעבר ועכשיו הם יוכלו להשתייך לסגל ולהשפיע, בדיוק כמו שהיה עם שון דאוסן בקיץ הקודם". העתודה תצא למשחקי הכנה באוקראינה ומונטנגרו במהלכם תשחק שישה משחקים במתכונת של יום אחר יום כדי לתרגל את המצב באליפות עצמה.

דרוקר דיבר גם על החוזק של הנבחרת בעמדות השונות: "הכוח שלנו יהיה ב-2 וב-3. מי שאמורים להיות השחקנים המשמעותיים הם בן אלטיט, אור סולומון, אלון אברמוביץ' ושון דאוסן, שיצטרכו למשוך יחד עם השנתון היותר צעיר. נביא את הרוח שלנו, הביחד, ולמרות שיש שמות גדולים בנחברות היריבות ננסה להיאבק עם כולם".


דרוקר. מעבר קשה בין י-ם לעתודה

מאמן נבחרת הקדטים, דן שמיר, שבפעם הראשונה משמש כמאמן ראשי באיגוד סיפר על ההתרגשות: "כשאריק קיבל את התפקיד באיגוד לפני שנה אמרתי לו שלא משנה איזו נבחרת זו תהיה, ברגע שהוא ירצה אאמן נבחרת צעירה. בכלל לדעתי חשוב מאוד שמאמנים שעברו דברים ברמות הגבוהות ביותר יאמנו בנבחרות".

שמיר הודה שההיכרות שלו עם הנבחרת עדיין לא בשיאה ובשבועות הקרובים הדבר ישתנה. "אני מחכה מאוד ל-1 ביולי כי אז אנחנו מתחילים לעבוד בצורה יותר אינטנסיבית. אני לא מרגיש שאני עדיין מכיר את השחקנים שלי ואת הנבחרת. יש לנו נסיעת הכנה ברומניה לשלושה משחקים, נשתתף גם במכביה, ואז ההיכרות תהיה טובה יותר".

אריק אלפסי שבדומה לשמיר, גם לו זו פעם ראשונה כמאמן נבחרת התייחס להחלטות הקשות שעברו עליו בצמצום הסגל: "יצא לי לראות המון המון שחקני נוער בכל רחבי הארץ מתחילת העונה. היום אנחנו מונים 20 שחקנים ובקרוב נמטרך לקבל החלטות קשות ולמצמם עוד יותר".

אלפסי גם הדף את הטענות בנוגע לדור פחות מוכשר: "אימנתי הרבה שנים במחלקות נוער, אני חשוב שיש לנו דור מאוד טוב. סייז כזה של שחקנים לו היה לנו הרבה שנים בארץ. יש לנו טורניר הכנה בסוף החודש בפולין. יש לנו בית עם נבחרות טובות באליפות. שבדיה תהיה ככל הנראה היריבה העיקרית שלנו על ראשות הבית".


אלפסי. יאבק עם שבדיה על הבכורה בבית

בנוגע לניפוים כאלה ואחרים שנראו לא במקום לפחות מבחוץ, הדף אלפסי לחלוטין את הטענות: "אני שלם מאוד עם הסגל שבחרתי. באתי מבחוץ ולא מבפנים, ככה שאי אפשר להגיד שלקחתי שחקנים מהאקדמיה על חשבון אחרים מבחוץ. עוד נצטרך לעשות חיתוכים לא נעימים עם ה-20 שנשארו. אבל אין ספק שמי שנמצא כרגע בסגל הם אלה שחשבנו לנכון שמתאימים להוביל את הנבחרת".

לקראת הסיום שיבק סיפר על מחלקת הסקאוטינג שנפתחה באגף המקצועי ומטרותיה: "החלטנו להקים מחלקת סקאוטינג באגף עם מאמנים שעובדים בחינם ומחפשים שחקנים עבור הנבחרות. הם עובדים ברחבי הארץ ויכולים להגיע למשחקים, מה שלא כולנו באיגוד יכולים לעשות. בנוסף, יש לנו יהודים באירופה ובארה"ב עם קשרים שעוזרים לנו לחפש את הכישרונות היהודים. הכוונה והמטרה היא שאם נוכל להביא שחקן לפני גיל 16 כדי שלא ייחשב למתאזרח בנבחרת ישראל, או אם נמצא ג'ייק כהן בארה"ב, הוא כן ייחשב למתאזרח אבל נוכל להשתמש בו. זה תהליך מאוד מורכב לשכנע את השחקן וההורים שיבואו לישראל. אנחנו עובדים על זה. לשמחתי בנבחרת הנשים כן הצלחנו לעשות את זה.


שמיר. יעשה היכרות עם הנבחרת בשבועות הקרובים






כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();