נמרוד גונן



מגדל העמק עם רגל וחצי בלאומית
ספסל ,10/04/2013

אחרי ניצחון גדול על מוצקין אמש, מגדל העמק הבטיחה כמעט סופית את העליה. רק הפסד מפתיע באחד משני המשחקים שנותרו ימנע ממנה עליה היסטורית. בתחתית הסטטוס קוו נשמר כשגם חיפה עתודה וגם כוכב יאיר מפסידות

-- יאיר תגר --

טבלת הליגה

הפועל מגדל העמק- מכבי קרית מוצקין 62:68
-- דיווחו של חגי פלק --

אווירת ליגת על הייתה הערב במגדל העמק בקרב על הכרטיס הבודד ללאומית. 400 צופים מילאו את היציע המרכזי וכמה בודדים גם את היציע המקביל מאחורי הספסל. הרדיו האזורי קול-רג"ע הגיע סוף סוף לשדר גם מאולמות הכדורסל והכל היה מוכן לחגיגות.

חבל רק שלאורחים ממוצקין שפתחו עם אסף רוטשטיין, שלומי יאסו, לירן מורן, רז מנשה ושקד שוהם היו תוכניות אחרות. מגדל שפתחה עם יואב דביר, זיו בן צבי, נמרוד גנון, איתי רון ואיל סולומוביץ' התקשתה להיכנס למשחק. מוצקין שיחקה פנימה והשיגה נקודות קלות מול ההגנה החדירה של המארחים ועלתה ליתרון 14:6 בראשות רז מנשה ולירן מורן. כניסתם של בר חג'בי ועדי ורשבסקי חוללה מעט מפנה בהגנת מגדל שצימקה מעט את ההפרש - עומר טל שעלה מהספסל סגר את הרבע - 16:12 למוצקין.

גם ברבע השני מגדל לא הצליחה למצוא את הטבעת, אך ורשבסקי ואיתי רון עשו עבודה טובה בהגנה. אחוזי הקליעה מחוץ לקשת של המארחים היו נמוכים וסידרו כאב ראש גדול לרועי פרל. עבירה שלישית של יאסו על גנון שדייק בשלוש זריקות, ושלשה ראשונה של בן צבי קבעו שוויון 20 (16). דביר (13 עד המחצית) וגנון העלו ליתרון ראשון - 22:24 תוך שתי דקות, אך 5 רצופות של לירן מורן שניצל איבוד כדור של בן צבי החזירו את היתרון לאורחים שירדו להפסקה ב-30:29 לזכותם.

מגדל לא ממש יצאה מחדר ההלבשה בתחילת המחצית השנייה ושקד שוהם ורוטשטיין פתחו היטב אצל מוצקין, כאשר רוטשטיין בשתי שלשות, יאסו ורז מנשה מעלים את קבוצתם ליתרון שיא - 51:38 (26). פרל שלח למגרש את רועי שני הצעיר שיחד עם גנון שיפרו את האגרסיביות. יואב דביר בהתקפה כמעט לבד הוריד את קבוצתו בפער זעיר בסיום הרבע - 52:47.

סולו שלא מצא את הטבעת לאורך כל המשחק התעורר בתחילת הרבע האחרון והתחיל ליצר נק' יחד עם שליטה בכדורים החוזרים. רועי השני, 'הג'וקר' של פרל, קלע 4 נק' חשובות מול החדירות של לירן מורן ויאסו. גנון שהיה משמעותי בדקות אלו העלה את קבוצתו ליתרון ראשון במחצית השנייה, שש דקות לסיום. העצבים החלו לשחק תפקיד ויאסו השווה מהקו, ארבע דקות לסיום. למוצקין היו עבירות לתת והיא שלחה את בן צבי לקו להעלות לשתיים, כשמנגד זריקות טובות של יאסו ורוטשטיין לא מצאו את הטבעת. אסיסט נהדר של דביר לורשבסקי במהלך פיק@רול העלה את המארחים ל-4 הפרש (1.40 לסיום) ושלחו את יוסי שוורץ לפסק זמן. שוהם שסחט עבירה בשניה האחרונה של שעון הזריקות, החטיא פעמיים מהקו. מוצקין ביצעה את העבירות שהיו לה לתת, וגנון במהלך נהדר לורשבסקי העלה ל-6 הפרש.וגמר את הסיפור. בסיום מגדל העמק מנצחת 68-62 ויוצאת לחגוג עם הקהלה.

קלעו למגדל העמק: יואב דביר 26, נמרוד גנון 12, זיו בן צבי 11, רועי שני 6, איתי רון 5, איל סולומוביץ' (9 כ"ח) ועדי ורשבסקי 4 כ"א. שיחקו ולא קלעו: בר חג'בי ואורי שחם.
קלעו למוצקין: שלומי יאסו 19, רז מנשה 13, לירן מורן 12, אסף רוטשטיין 7, שקד שוהם 6, עומר טל 4. שיחקו ולא קלעו: עמית וייס ומאור עמר.


מגדל העמק חוגגת עם הקהל, יואב דביר על הכתפיים


הפועל עמק חפר- הפועל קלנסווה עלי 70:65

קלנסווה עשתה את שלה במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה, אך לצערה מגדל העמק הצליחה לנצח את מוצקין. שחקניו של ארז רייכרט יצטרכו לפחות הפסד אחד של מגדל העמק בשני משחקיה האחרונים (במקביל לניצחון של קלנסווה במשחקה האחרון בעונה, בשבוע הבא מול כרמיאל) כדי שהם אלו שיזכו בכרטיס ללאומית.

המשחק עצמו החל באיחור, כאשר האורחים חשבו שהמשחק מתחיל בשמונה וחצי, כשבעצם היה אמור להתחיל בשמונה. קלנסווה לא נכנסה טוב למשחק, אם לוקחים בחשבון שהיא קיבלה זמן מועט של 20 דקות להתחממות. אור איתן דווקא התחיל טוב את הרבע הראשון אצל האורחים, אבל הסתבך עם 2 עבירות מוקדמות. חיים יצחק עלה במקומו מהספסל והגיב מצוין עם שתי שלשות חשובות שהחזיקו את קבוצתו במשחק. גם מושון יעקוסי מקלנסווה עשה עבודה מצוינת, בשני צידי המגרש: בהגנה, כאשר עצר את אלכס קבטינצ'סקי בצורה טובה מאד וגם התקפית, כשתרם את הנקודות הקבועות שלו מתחת לסל.
אצל המארחים בלטו אבישי סגל עם מהלכי פיק-אנד-רול חכמים, בין אם הוא מסר לאס' או סיים לבדו וליאור לוי, שבמהלכים טובים משלו עזר להם להישאר בעניינים. החצי הראשון הסתיים בפלוס 3 לאורחים.

החצי שני נפתח בצורה טובה מצדה של קלנסווה: סרגיי אולישנסקי סיפק קליעה טובה מחצי מרחק, בנוסף לאיתן שחזר למגרש, סיפק עבודת לואו פוסט טובה וניצל את יתרון הפיזיות שלו על לוי. במהלך המשחק הגיעו דיווחים על הנעשה במשחק של מגדל העמק-מוצקין, מה שהכניס את הקהל לטירוף ואת השחקנים של קלנסווה למד לחץ שמנע מהם לברוח לפער שהגיע בשיאו ל-8 הפרש. עמק חפר המשיכו לשחק פיק-אנד-רולים עם סגל וקבטינצ'סקי ולחצו אזורית, שאמנם הקשתה על קלנסווה בפתיחה, אבל לא השפיעה יותר מדי בחצי השני.

את האורחים המשיכו להוביל איתן ויעקוסי בצבע, ביחד עם אולישנסקי בקליעות שלו מחצי מרחק, בעמק חפר היו אלה לוי, קבטינצ'סקי וסגל שנתנו את הטון. המקומיים הצליחו 3 דקות לסיום לצמצם לנקודה הפרש עם שתי חטיפות , שלשה ופאול-סל של ליאור לוי. קלנסווה שמרה על קור רוח בשתי עצירות ושני סלים שהצליחו להוציא אותה עם הניצחון הקשה בסיום, 70-65.

הניצחון שמר על סיכוייה לעשות את הבלתי ייאמן ולעלות ללאומית, אבל אחרי הניצחון של מגדל העמק על מוצקין הערב, גורל קבוצתו של רייכרט לא נתון בידיה.

קלעים בולטים בהפועל עמק חפר: ליאור לוי ואלכס קבטינצ'סקי 14 כ"א ואבישי סגל 12.
אצל הפועל קלנסווה עלי: מושון יעקוסי 16, אור איתן 14 וסרגיי אולישנסקי 12


מכבי חיפה עתודה- בית"ר כפר יונה 79:77

הפסד כואב לחיפאים, שהצליחו לחזור מפיגור 10 הפרש במחצית וכבר הובילו 5 הפרש ברבע האחרון. למזלם, כוכב יאיר הפסידה לחדרה, הפסד שהשאיר את הירוקים במקום שמוביל להישארות, אבל הם עדיין לא הבטיחו סופית את מקומם בארצית.

דווקא האורחים היו אלה שפתחו מצוין את המשחק והכתיבו את הקצב, מה שהעלה אותם מהר מאד ל- 10 הפרש, בעוד חיפה לא הייתה במשחק, במחצית 41-31 לכפר יונה.

ברבע השלישי חניכיו של טובי סלילת החלו לחזור לאט אבל בטוח לעניינים והגיעו לרבע האחרון בפיגור שתיים בלבד, 56-54 לכפר יונה. ברבע אחרון הצליחו האורחים לברוח ל-7, אבל חיפה חזרה פעם נוספת עם שתי שלשות חשובות. כמו בשבוע שעבר מול מוצקין, עופר דיגמל וגידי מירושניק הובילו את ההתקפה של המארחים והצליחו להעלות אותם ל-5 הפרש, 3 דקות לסיום. קבוצתו של חיים נחמן הראתה הרבה אופי ולא נשברה עם שלשה שהורידה לשתיים וחטיפה שהובילה לשוויון. עצירת התקפות טובה של האורחים, ביחד עם החטאת זריקות מבחוץ של חיפה, כאשר בצד השני 2 חדירות של כפר יונה הובילו לסחיטת עבירות, העלו אותה ל-4 הפרש.

24 שניות לסיום הביתיים הקטינו ל-2 הפרש. כפר יונה יצאה להתקפה והחטיאה, כדור אחרון של חיפה שלקחה טיים אאוט 3 שניות לסיום. הכדור הגיע לדיגמל שלקח אחריות בזריקה מ-3, אבל הכדור לא נכנס, 79-77 דרמטי לכפר יונה בסיום.

קלעים בולטים במכבי חיפה עתודה: עופר דיגמל 21 וגידי מירושניק 20
אצל בית"ר כפר יונה בלטו איתי קרביוב 18, ישראל ישי 17, וראי ברמן 16.


אליצור כוכב יאיר- מכבי חדרה 87:77

כוכב יאיר פספסה הזדמנות לעלות מעל לקו האדום וכמו שזה נראה כרגע, היא תצטרך הרבה ניסים כדי להישאר בכל זאת, איכשהו, בארצית.

הרבע הראשון, אותו ניצחה חדרה 30-17, היה זה שבעצם הכריע את המשחק.

הקבוצה מהשרון ניסתה לצמצם אך לשווא, איתי לוי מהצד השני נתן דקות רבות לשחקניו הצעירים כאשר כל שחקניו קלעו, כולל עופרי מרדלר, שעלה מהנוער וקלע נקודות ראשונות בבכורה שלו בבוגרים.


מכבי רעננה- הפועל מעיליא\ ריינה 60:99

ריינה חזרה למימדיה הטבעיים עם עוד תבוסה משפילה.

החלק המשמעותי בערב הזה, מבחינתה של רעננה, היה שיתופו במשחק של ערן טסל, מנהל מחלקת הנוער של האגודה.

הפסד 20 רצוף של האורחים ואלא אם יקרה משהו יוצא דופן, הם ישחזרו את הישגה המפוקפק של הפועל עמק יזרעאל מהעונה שעברה, שירדה לליגה א' מהמקום האחרון עם ניצחון אחד בלבד.


אקדמיית וינגייט- הפועל לב השרון 62:79

ניצחון נאה לחניכי האקדמיה, במשחק בו האירוע הבולט היה הרחקתו של דורון קרמר, מאמן לב השרון.

וינגייט פתחו מצוין עם רבע ראשון קטלני אותו סיימו ביתרון 8-24, שנשמר למעשה עד לסיום וכבר הגיע למעל 20 הפרש.

רועי מייזליג, עוזר מאמן האקדמיה: "לב השרון העלו את האגרסיביות שלהם ככל שהמשחק התקדם, אבל השחקנים שלנו לא נפלו מהם מהבחינה הזו. הם (וינגייט) המשיכו לשחק חזק ואגרסיבי, התמודדו יפה מאד בפיזיות ובאגרסיביות, לא נגררו לשטויות ולא עשו טעויות מנטליות, מה שעזר לנו בסופו של דבר לסיים את המשחק כמו שצריך. ייאמר לזכותה של לב השרון שלמרות שפיגרה כבר מעל 20 הפרש, היא המשיכה לשחק כדורסל חזק. היינו מספיק חכמים הפעם, כנראה גם שהתבגרנו קצת, למדנו לקחת את המשחק ולסגור אותו כמו שצריך. מבחינתנו כל מי שנכנס רק הכניס אנרגיות והמשיך להעלות את האינטנסיביות של הקבוצה."


מחוז דרום:
מכבי שוהם\ חבל מודיעין- מכבי רחובות 78:91

מכבי פ"ת- הפועל חבל איילות 83:85

--- דיווחו של מאיר פריילכמן ---

מכבי פ"ת, ללא יוני מורן, ניצחה הערב לאחר דו קרב צמוד את הפועל חבל אילות 84:86. אחרי מחצית צמודה שהסתיימה ב41:44 למקומיים, הרבע השלישי נראה כרבע הבריחה של המלאבסים, שטסו ליתרון 54:63, אך דקות אחרונות בשליטת שחקניו של יוני אלוני הובילו אותנו בחזרה למשחק צמוד, והרבע השלישי הסתיים ב62:66 לפ"ת. הרבע הרביעי היה צמוד אף הוא, ובמצב של 83:85 לפ"ת, כשהשעון מורה 10 שניות לסיום, איבד אושרי אלמוזנינו כדור קריטי ושחקני פ"ת הספיקו לשלוח את רועי בן יהושע המנוסה לקו. בן יהושע לא עמד בלחץ וקלע רק אחת והמשחק הסתיים בניצחון ביתי קשה אך חשוב - 84:86.

את פ"ת הוביל ישראל שיינפלד עם 30 נקודות ודין פיניקה, נדב נאור ואושרי אלמוזנינו קלעו גם הם בדו ספרתי. אצל חבל אילות הצטיינו שרון ברושי, שהוביל את אילות ל"כמעט קאמבק" וכן יוני שולמן.

הפועל ירושלים פ. זאב- מ.ס. ראש העין 60:63

א.ס. רמה"ש- אליצור ר"ג 62:103

מכבי גדרה- מכבי מעלה אדומים 93:97

עירוני באר שבע 87 - הפועל באר טוביה 99

באר שבע שלטה במשחק לאורך שלושת הרבעים הראשונים ואף הוליכה לרוב ביתרון דו ספרתי, אך בדקות הסיום נכנעה לעומק של האורחת מבאר טוביה.







כתבות אחרונות באתר
Print






© כל הזכויות שמורות
cker();